PDA

View Full Version : Hulp nodig van de advocaten hier...



Shytown
13-07-2005, 13:35
Aangezien hier meerdere mensen posten met een juridische achtergrond heb ik hierbij een leuke case:

Laatst heb ik een tentamen gemaakt aan mijn Hogeschool waarbij de antwoorden/uitwerkingen aan het tentamen waren geniet, duidelijk een fout gemaakt bij het kopieeeren. Aangezien ik die dag een dubbel tentamen had, en een collega studente ook, mochten wij hem eerder maken in allebei een aparte ruimte. Nadat ik 2 van de 3 opgaven had gemaakt sloeg ik om en kwam erachter dat bij opgave 3 dus de uitwerking van het hele tentamen aanwezig was. Ik schoot eigenlijk in de stress want ik wist dat het nu foute boel was mbt tot de door mij zelfstandiggemaakte eerste twee opgaven. Na 15 min ging ik naar het toilet en heb de antwoorden verstopt om mijn eigen werk niet ongedaan te maken en omdat ik niet wist of mijn collega studente ook de antwoorden had (ze zei er niks over)
Verveolgsn komt de medewerkster van het examenbureau aangerend dat er een foout is gemaakt. ik ontkende eerst, maar toen zei meerdere malen aangaf dathet geen gevolgen zou hebben heb ik de antwoorden aan haar gegegven.
Echter, bij thuiskomst blijkt ze melding gemaakt te hebben bij de examencommissie en gisteren heeft deze besloten dat ik het tentamen opnieuw zal moeten maken omdat het onrehelmentair is afgenomen.
Dit staat haaks op de erdere toezegging (vertrouwensbeginsel?) en ook het examenregelement geeft geen duidelijk artikel waar dit onder valt. Ik heb nu bezwaar gemaakt om gehoord te gaan worden, maar denken jullie dat ik een sterke zaak heb. Het vak is het moeilijkste vak van de opleiding, dus ook niet simpel over te doen. Daarnaast ben ik van mening dat een student niet mag opdraaien voor een gout van de opleiding, hadden hun maar moeten zorgen dat het tentamen regelmentair werrd afgenomen.

Ik hoop dat iemand advies heeft....THNX

Anonymous
13-07-2005, 13:46
Zie topic

http://www.ma-skills.com/forum/viewtopic.php?p=214378#214378

voordat je hier vragen gaat stellen aan een advocaat :lol:

Jochem
13-07-2005, 16:25
Op de uni hier in teelbalburg was er toevallig pasgeleden ook zoiets. Alle studenten kregen gewoon hun in eerste instantie behaalde punt. maar ik weet niet of dit een juridische basis heeft in het algemeen, of het een kwestie is van schoolregelementen. die zou ik er eerst bijpakken.

suc6

Shytown
13-07-2005, 18:35
Jpchem, aan deze info heb ik iets! Kun je wat specifieker zijn/?
THNX

Jochem
13-07-2005, 20:19
Elke school heeft regelementen waar ze zich aan moeten houden. Op de UvT hier staat erin dat een student niet de dupe mag zijn van een fout van de school. Vraag bij de administratie een kopie van de regelementen en zoek het op. mijn juridische kennis is te beperkt om te kunnen zeggen of er algemeen geldende regels zijn waar een school zich aan dient te houden, misschien iemand anders.

Shytown
14-07-2005, 17:08
RR, het overgrote deel heb ik zelf gemaakt. EN het heeft dus wel degelijk gevolgen want ik mag het nu dus overnieuw maken, en dat staat in schril contrast met de eerder gedane uitspraak. Mij lijkt het dat de student niet op mag draaien voor de fout van een Hogeschool.
Maar goed, ben al bezig met het schrijven van een bezwaarschrift...

Aaronk
14-07-2005, 17:24
LMFAO @ het toegeven. HOe kan je dat in godsnaam doen :?