PDA

View Full Version : Mohammed Bouyeri geniet een uitkering in het gevang..



Guru
14-07-2005, 17:03
Met verbijstering las ik dat Mohammed Bouyeri tijdens zijn detentie een bijstandsuitkering geniet.
Dit kan toch niet waar zijn?
Een bijstandsmoeder met kleine kinderen heeft een sollicitatieplicht! Een gedetineerde die notabene al op kosten van de staat leeft, wordt nog eens extra beloond doordat hij een uitkering krijgt. Hij leeft al op kosten van de staat, dat is al erg genoeg, en krijgt nu dus dubbelop! Mohammed B. vind het westen maar niks, de Nederlandse rechtsstaat verloochent hij, maar de uitkering pakt hij wel aan! Hij lacht zich rot, daar kan hij vast nog wel iets leuks mee doen.
Nadat bleek dat de moordenaar van G.J. Hein gedurende zijn detentie een ww-uitkering genoot, had ik gedacht dat de overheid daar wel iets aan gedaan zou hebben.
Nee dus!!!! Als fatsoenlijke burger dien je maandelijks 4 sollicitaties te plegen voor het behoud van je uitkering. Kennelijk is in Nederland 1 moord genoeg om je leven lang een uitkering te krijgen.
Ik vind dat alle uitkeringen aan gedetineerden stopgezet moeten worden of zijn we nu echt zo gek in Nederland?

Biiyen
14-07-2005, 17:31
iedere gevangene in Nederland ontvangt een soort van "uitkering".

A-team
14-07-2005, 17:43
iedere gevangene in Nederland ontvangt een soort van "uitkering".

Neem van mijn maar aan dat dat echt!!!!! niet waar is.

Biiyen
14-07-2005, 17:51
iedere gevangene in Nederland ontvangt een soort van "uitkering".

Neem van mijn maar aan dat dat echt!!!!! niet waar is.

Dan leg eens uit hoe ze dan aan geld komen in de lik ipv van alleen te roepen dat het niet zo is.

Wheelie
14-07-2005, 17:59
ze kunnen in de gevangenis ook werken voor geld en bezoek kan ook geld storten
ze krijgen ook wel wat geld per week om "boodschappen" te doen als ze niet werken

Biiyen
14-07-2005, 18:01
ze kunnen in de gevangenis ook werken voor geld en bezoek kan ook geld storten

jaja maar niet iedereen werkt en niet iedereen krijgt bezoek.... dus hoe kopen die mensen hun pakkie shag?

Wheelie
14-07-2005, 18:14
ze kunnen in de gevangenis ook werken voor geld en bezoek kan ook geld storten

jaja maar niet iedereen werkt en niet iedereen krijgt bezoek.... dus hoe kopen die mensen hun pakkie shag?

zoals ik postte :

ze krijgen ook wel wat geld per week om "boodschappen" te doen als ze niet werken

Biiyen
14-07-2005, 18:28
ze kunnen in de gevangenis ook werken voor geld en bezoek kan ook geld storten

jaja maar niet iedereen werkt en niet iedereen krijgt bezoek.... dus hoe kopen die mensen hun pakkie shag?

zoals ik postte :

ze krijgen ook wel wat geld per week om "boodschappen" te doen als ze niet werken

zoals ik dus zei, een soort van uitkering :wink:

Wheelie
14-07-2005, 18:45
inderdaad een soort uitkering ja als je het zo noemen wil :lol:

ashi76
14-07-2005, 20:07
Ik weet nog wel een leuke uitkering voor hem.. :twak:

Sjaak
14-07-2005, 21:27
Iedere gevangene krijgt een kleine bijdrage en hij kan voor iets extra gewoon werken.

Ook hebben soms in beperkte mate TV en internet.

Stuur ze maar lekker naar een Thaise gevangenis, dat zijn straffen :!:

A-team
14-07-2005, 22:03
mijn broer zat vast :? werkte niet , dus kreeg ook geen geld! loon van een gevangene zal tussen de 18 en 25 euro per week zijn. als je af en toe niets van thuis krijgt heb je niet veel maar ja je zit ook vast!!

als ik de verhalen al weer lees dan denk ik dat M.B. genoeg geld krijgt van zijn "volgelingen" :?

Octavius
14-07-2005, 23:20
Uitkering wordt gewoon stop gezet als je gevangen zit en ik weet zeker dat hij geen voorkeurs behandeling krijgt in Nederland. Van mij mogen ze hem in de EBI zetten en dan nog wel in de isoleer.

micha
15-07-2005, 06:45
als je werkt verdien je ongeveer 27euro per week

Anonymous
15-07-2005, 09:43
Met verbijstering las ik dat Mohammed Bouyeri tijdens zijn detentie een bijstandsuitkering geniet.
Dit kan toch niet waar zijn?
Een bijstandsmoeder met kleine kinderen heeft een sollicitatieplicht! Een gedetineerde die notabene al op kosten van de staat leeft, wordt nog eens extra beloond doordat hij een uitkering krijgt. Hij leeft al op kosten van de staat, dat is al erg genoeg, en krijgt nu dus dubbelop! Mohammed B. vind het westen maar niks, de Nederlandse rechtsstaat verloochent hij, maar de uitkering pakt hij wel aan! Hij lacht zich rot, daar kan hij vast nog wel iets leuks mee doen.
Nadat bleek dat de moordenaar van G.J. Hein gedurende zijn detentie een ww-uitkering genoot, had ik gedacht dat de overheid daar wel iets aan gedaan zou hebben.
Nee dus!!!! Als fatsoenlijke burger dien je maandelijks 4 sollicitaties te plegen voor het behoud van je uitkering. Kennelijk is in Nederland 1 moord genoeg om je leven lang een uitkering te krijgen.
Ik vind dat alle uitkeringen aan gedetineerden stopgezet moeten worden of zijn we nu echt zo gek in Nederland?

gevangenen krijgen helemaal geen bijstandsuitkering. die eens wat onderzoek voor je wat roept!

Octavius
15-07-2005, 09:58
Sinds 1 mei 2000 is het wettelijk geregeld dat gevangenen geen uitkering meer krijgen. Dus ook geen ziektewet, wao, waz, wajong, toeslagenwet en algemene nabestaandenwet. WW en bijstand was al zo geregeld.

De uitkering stopt als je op beslissing van de rechter de gevangenis in moet en dan 1 maand nadat je gedetineerd bent.

Dus Mohammed B. krijgt dan nu nog steeds een uitkering omdat i officieel nog niet is veroordeeld.

Wheelie
15-07-2005, 10:30
Iedere gevangene krijgt een kleine bijdrage en hij kan voor iets extra gewoon werken.


correct

A-team
15-07-2005, 10:35
Sinds 1 mei 2000 is het wettelijk geregeld dat gevangenen geen uitkering meer krijgen. Dus ook geen ziektewet, wao, waz, wajong, toeslagenwet en algemene nabestaandenwet. WW en bijstand was al zo geregeld.

De uitkering stopt als je op beslissing van de rechter de gevangenis in moet en dan 1 maand nadat je gedetineerd bent.

Dus Mohammed B. krijgt dan nu nog steeds een uitkering omdat i officieel nog niet is veroordeeld.

klopt helemaal octavius, jij hebt je werk wel goed gedaan :thumbs:

A-team
15-07-2005, 10:38
Iedere gevangene krijgt een kleine bijdrage en hij kan voor iets extra gewoon werken.


correct

heb het even exact nagevraagdt, jij krijgt 12,80 per week maar een gevangene moet werken!!!!! alleen als hij echt niet kan werken wordt er een uitzondering gemaakt en krijgt hij het bedrag zo!

Sjaak
15-07-2005, 10:56
Iedere gevangene krijgt een kleine bijdrage en hij kan voor iets extra gewoon werken.


correct

Yep :wink:

PigDog
15-07-2005, 19:14
Mohamed B. zit nog in voorarrest, is nog niet schuldig bevonden en heeft dus, net zoals elke andere nederlander (ook Guru) recht op een uitkering. Dat lijkt in deze zaak krom, maar is een goed iets; je zal maar ten onrechte in voorarrest zitten......

De moordenaar van GJ Hein heeft in de '90 jaren WAO ontvangen, met terugwerkende kracht. Dus niet gedurende zijn detentie en ook niet een WW-uitkering.
Dit was misschien gevoelsmatig onterecht, en pijnlijk voor de nabestaanden van Hein, maar een grote slag voor de uitstekende en ieder welbekende advocaat, en geheel volgens de wet.
Hierna is er een wetsverandering in werking getreden die de nabestaanden meer recht toedoet.
Hierdoor krijgt bijvoorbeeld Mohammed B. geen uitkering meer als hij schuldig wordt bevonden.....

Als je nog vragen hebt Guru, eerst naar de Macdonalds en DAN naar de Burgerking, twee weten meer dan één........

Guru
15-07-2005, 20:53
Ik ben niet echt fast food fan, hoewel als ze hamburgers gemaakt zijn van honden dan wil ik weleens een hapje proeven.

Nu even weer ontopic.
De detentie kost minimaal ( normale detentie ) 200 Euro per persoon per dag!
Mo bouyeri; stel dat hij nog zo'n 50 jaar te gaan heeft in het golden tulip detentie hotel dan kost hij ons dus> Euro 3.650.000,00
Ofwel meer dan 8 miljoen Harde Guldens waar U en ik hard voor hebben gewerkt.

En dan nu nog even een quote van onze heer Wilders als afsluiter.

Het Kabinet kondigt nieuwe papieren maatregelen aan maar ondertussen gebeurt er in de praktijk helemaal niets. Er is niet een radicale moskee gesloten, niet een radicale imam uit ons land verwijderd en niet een van de 150 terroristen die door de AIVD wordt gevolgd in zijn kraag gegrepen. Met voornemens en wetgeving alleen los je het probleem van de radicale islam niet op. Wat dit land nodig heeft zijn politici met lef die hun nek uitsteken en optreden waar opgetreden moet worden. Als het gaat om de strijd tegen het terrorisme brullen de heren Donner, Remkes en Balkenende wel, maar bijten ze niet.

Sjaak
15-07-2005, 21:14
Het Kabinet kondigt nieuwe papieren maatregelen aan maar ondertussen gebeurt er in de praktijk helemaal niets. Er is niet een radicale moskee gesloten, niet een radicale imam uit ons land verwijderd en niet een van de 150 terroristen die door de AIVD wordt gevolgd in zijn kraag gegrepen. Met voornemens en wetgeving alleen los je het probleem van de radicale islam niet op. Wat dit land nodig heeft zijn politici met lef die hun nek uitsteken en optreden waar opgetreden moet worden. Als het gaat om de strijd tegen het terrorisme brullen de heren Donner, Remkes en Balkenende wel, maar bijten ze niet.

Ben het lang niet altijd eens met hem maar nu zegt die toch wijze dingen. We hebben inderdaad mensen nodig in Den Haag met slagkracht want het gaat al heel lang behoorlijk fout.

PigDog
17-07-2005, 16:48
Ben het lang niet altijd eens met hem maar nu zegt die toch wijze dingen. We hebben inderdaad mensen nodig in Den Haag met slagkracht want het gaat al heel lang behoorlijk fout.

Dit roept Wouter Bos ook, en Jan Marijnissen, en alle andere die zelf niet regeren.
Maar zodra ze aan de macht zijn, proberen ze toch altijd weer zo makkelijk mogelijk hun zakken te vullen. Zo zal het ook heer Wilders vergaan; vanaf de zijlijn roepen is altijd makkelijker dan zelf acteren. Elke ringsporter weet dat uit eigen beleving. De mensen in de zaal, die zelf nog nooit bokshandschoenen aan hebben gehad, roepen om het hardst dat je hem neer moet slaan.

We hebben geen mensen met slagkracht nodig; maar mensen met verstand.......

Jochem
17-07-2005, 21:19
Precies. Hij roept het hardste van allemaal, en wat roept ie? dat de anderen hard roepen :?

Dalgliesh
17-07-2005, 22:01
Iedere gevangene krijgt een kleine bijdrage en hij kan voor iets extra gewoon werken.


correct

heb het even exact nagevraagdt, jij krijgt 12,80 per week maar een gevangene moet werken!!!!! alleen als hij echt niet kan werken wordt er een uitzondering gemaakt en krijgt hij het bedrag zo!
Moet helemaal niet, als je niet wil werken, doe je dat gewoon niet. Als je geld van het thuisfront krijg, mag je net zo lang op je cel tv kijken en playstation spelen als je zelf wilt.