PDA

View Full Version : Mogelijk opnieuw aanslagen in londen



Dalgliesh
21-07-2005, 14:46
http://www.nu.nl/news/562002/21/Vier_incidenten_in_metrostations_en_bus_Londen.htm l

LONDEN - Hulpdiensten zijn op weg naar drie metrostations in Londen. Volgens diverse media zijn er incidenten in de Londense metro. Er zijn berichten van rook vanuit een trein. Scotland Yard heeft de incidenten bevestigd, aldus CNN. Er zijn nog geen meldingen van gewonden.

Volgens bronnen zijn er incidenten bij de metrostations Warren Street, Oval en Shepherd's Bush. Business News Radio meldt dat het een aanslag is op de Victoria Line metrolijn. Hulpdiensten zijn naar de plaats van de incidenten gestuurd, zo meldt het ANP. De metrostations zijn ontruimd.


Metropassagier Ivan McCracken vertelde aan Sky News dat hij met een Italiaanse man had gesproken die een explosie heeft gezien. "Hij vertelde me dat hij een man zag met een rugzak die plotseling ontplofte. De mensen hebben snel zichzelf geƫevacueerd. Er was geen paniek. Ik zag geen gewonden, maar mensen waren geschokt."

Een andere ooggetuige Sosiane Mohellavi zei tegen Sky News: "Iedereen raakte in paniek en de hulpdiensten werden gebeld. Ik ben nu nog steeds aan het trillen."

Bronnen hebben Sky News verteld dat er geweerschoten waren op een van de perrons in Warren Street. EĆ©n spijkerbom is ontploft op Ć©Ć©n van de stations, meldt Reuters.

Ook is er een incident bij een bus bij Hackney in oost-Londen. Daar zou een bom zijn afgegaan.

De incidenten vinden plaats precies twee weken na de aanslagen in Londen van 7 juli.

m.g
21-07-2005, 15:21
Zit het net te kijken op CNN....

Anonymous
21-07-2005, 15:47
je raakt er haast aan gewend zo. zelf de beursen schrikken niet meer... :?

Mickey
21-07-2005, 15:49
Lees het nu ook net..
WTF.. Ik las dat het gelukkig geen super zware aanslagen waren.

Goed. londen is dus nog steeds zo lek als een mandje.

Anonymous
21-07-2005, 16:07
ach, niet meer lek dan enige andere wereldstad...

Ronny
21-07-2005, 16:25
het schijnt te zijn dat alleen de ontstekers zijn afgegaan. Dat geeft een aardige knal. Waarschijnlijk een mislukte aanslag.

Sjaak
21-07-2005, 16:40
GVD wanneer houdt dit nu is op of moet er gewoon een hele grote oorlog uit gaan breken ?

Je hoeft geen glazen bol te hebben om te weten dat Nederland binnenkort aan de beurt is want deze misdadigers ontzien niks en niemand en gaan over lijken :cry:

Want we kunnen ons toch niet gewoon laten afslachten (onschuldige moeders en kinderen ) door deze hersenloze gevaarlijke godsdienst waanzinnigen.

Gewoon een wet aannemen tegen terroristen en of ze ter dood veroordelen of "verdachte" personen zonder aanziens des persoons uitwijzen en uitzetten. Liever 100 teveel "ontrecht" uitgezet dan 1 te weinig :evil: Sorry dan moeten de goeden maar lijden onder de kwaden want onze veiligheid moet nummer 1 zijn.

Biiyen
21-07-2005, 16:46
Klopt het dat ze een aziaat hebben opgepakt?

@Sjaak... idd! en jij wil nog wel een stage gaan geven in zo'n wespennest :?

Sjaak
21-07-2005, 16:53
Klopt het dat ze een aziaat hebben opgepakt?

@Sjaak... idd! en jij wil nog wel een stage gaan geven in zo'n wespennest :?

haha werd vanmiddag door Max Mulder opgebeld met de vraag of ik wel helemaal goed snik was :roll: :lol:

En je mag van mij weten dat ik zwaar twijfel en dat me vrouw er zwaar op tegen is dat ik naar zo'n land wil gaan voor kyokushin te promoten.

Zag net op BBC dat er een buitenlands type op de grond lag in Downing street met een hele hoop politie er om heen.

Sjaak
21-07-2005, 16:56
Goed. londen is dus nog steeds zo lek als een mandje.

Mick, Londen is net zo lek als de rest van de wereld want hoe kan je je nu beveiligen tegen randdebielen die hun leven willen geven voor hogere machten :roll:

payap
21-07-2005, 20:03
Mick, Londen is net zo lek als de rest van de wereld want hoe kan je je nu beveiligen tegen randdebielen die hun leven willen geven voor hogere machten


Gelukkig kunnen wij ons in het westen nog eenigzins verdedigen. Als je dat niet meer zou kunnen en die lui zouden helemaal kunnen doen wat ze willen ziet het er zo ongeveer uit :




VN: Dorpen Darfur raken op

Uitgegeven: 21 juli 2005 07:20
Laatst gewijzigd: 21 juli 2005 07:21

NEW YORK/KHARTUM/DEN HAAG - Het geweld in Darfur is afgenomen, mede doordat de dorpen om te vernielen op raken. Dit schrijft VN-secretaris-generaal Kofi Annan in een rapport waarop het Britse persbureau Reuters de hand heeft weten te leggen.

"Het afnemen van de aanvallen op burgers kan ook het resultaat zijn van het verminderde aantal doelwitten", aldus Annan. "Er zijn zo veel dorpen vernield sinds de oorlog begon, dat er nu minder lokaties zijn die de milities kunnen raken."

Arabische milities maken in Darfur jacht op de zwarte bevolking. Zeker 180.000 mensen zijn al om het leven gekomen door geweld, honger en ziektes. 2 Miljoen mensen zijn van huis en haard verdreven.

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, Condoleeza Rice, is donderdag aangekomen in de Sudanese hoofdstad Khartum. Zij zal bij de Sudanese regering aandringen op beƫindiging van het geweld in Darfur, dat zij opnieuw 'genocide' (volkenmoord) heeft genoemd. Het Internationaal Strafhof (ICC) in Den Haag doet op verzoek van de VN-Veiligheidsraad onderzoek naar oorlogsmisdaden in Darfur.

Jay Hoov
21-07-2005, 21:14
GVD wanneer houdt dit nu is op of moet er gewoon een hele grote oorlog uit gaan breken ?

Je hoeft geen glazen bol te hebben om te weten dat Nederland binnenkort aan de beurt is want deze misdadigers ontzien niks en niemand en gaan over lijken :cry:

Want we kunnen ons toch niet gewoon laten afslachten (onschuldige moeders en kinderen ) door deze hersenloze gevaarlijke godsdienst waanzinnigen.

Gewoon een wet aannemen tegen terroristen en of ze ter dood veroordelen of "verdachte" personen zonder aanziens des persoons uitwijzen en uitzetten. Liever 100 teveel "ontrecht" uitgezet dan 1 te weinig :evil: Sorry dan moeten de goeden maar lijden onder de kwaden want onze veiligheid moet nummer 1 zijn.

Touchee Sjaak :thumbs: :thumbs:

Jay Hoov
22-07-2005, 11:53
Ik had ff geen zin om te tikken...Wat ik bedoel is dat Nederland ZEKER aan de beurt komt!
Het feit dat Nederland totaal geen interesse in het verleden heeft getoond voor bepaalde godsdiensten en andere bewegingen gaat nu z'n tol nemen.

Weten wij veel wat er in de moskeeen word gezegd.
Weten wij veel hoeveel terroristen er nu al in Nederland zitten...En wij maar tollerant blijven, en nu opeens willen wij er wat aan doen..TE LAAT!

mossad
22-07-2005, 14:41
even ter aanvulling, dit was natuurlijk op geen enkele manier een verdediging van terroristen.
Ik zie dit allemaal net zo somber in als jullie en Israel is het bestaande bewijs dat er niet tegen te vechten valt, daarom heb ik maar het uiterst laffe standpunt ingenomen dat ik me er niet meer druk over maak. Omdat zoals Sjaak hierboven terecht al zei toch niet effectief te bestrijden valt, is het gewoon iets dat je moet accepteren, zoals men vroeger de pest moest accepteren. Heel negatief, maar het is niet anders.

Het is een groot misverstand dat er tegen terrorisme niet te vechten valt. Er wordt steeds gezegd door allerlei mensen dat je aanslagen niet kunt voorkomen, maar Israƫl bewijst juist dat dat wel kan! Je kunt alleen niet alle aanslagen voorkomen. In Israƫl worden op jaarbasis honderden aanslagen voorkomen.

Tegen terrorisme moet je echter op twee manieren vechten. Die idioten die zich met dit soort aanslagen bezig houden moet je kapotmaken(als ze zich nog niet hebben opgeblazen) en aan de andere kant moet je de voedingsbodem voor terrorisme weghalen. Dus niet de goeden onder de kwaden laten lijden, duidelijk maken dat goede moslims bij ons horen, armoede in de wereld bestrijden enz. Maar wat we ook doen, er zal nu gestreden moeten worden en ik vind het erg triest dat ik een aanslag op Amsterdam als zeer reƫle mogelijkheid zie. Zo ver zijn we helaas.

Anonymous
22-07-2005, 14:58
even ter aanvulling, dit was natuurlijk op geen enkele manier een verdediging van terroristen.
Ik zie dit allemaal net zo somber in als jullie en Israel is het bestaande bewijs dat er niet tegen te vechten valt, daarom heb ik maar het uiterst laffe standpunt ingenomen dat ik me er niet meer druk over maak. Omdat zoals Sjaak hierboven terecht al zei toch niet effectief te bestrijden valt, is het gewoon iets dat je moet accepteren, zoals men vroeger de pest moest accepteren. Heel negatief, maar het is niet anders.

Het is een groot misverstand dat er tegen terrorisme niet te vechten valt. Er wordt steeds gezegd door allerlei mensen dat je aanslagen niet kunt voorkomen, maar Israƫl bewijst juist dat dat wel kan! Je kunt alleen niet alle aanslagen voorkomen. In Israƫl worden op jaarbasis honderden aanslagen voorkomen.

Tegen terrorisme moet je echter op twee manieren vechten. Die idioten die zich met dit soort aanslagen bezig houden moet je kapotmaken(als ze zich nog niet hebben opgeblazen) en aan de andere kant moet je de voedingsbodem voor terrorisme weghalen. Dus niet de goeden onder de kwaden laten lijden, duidelijk maken dat goede moslims bij ons horen, armoede in de wereld bestrijden enz. Maar wat we ook doen, er zal nu gestreden moeten worden en ik vind het erg triest dat ik een aanslag op Amsterdam als zeer reƫle mogelijkheid zie. Zo ver zijn we helaas.

wat dacht je van het rotterdamse botlek gebied, daar kun je pas echte schade aanrichten ....................

cactusdre
22-07-2005, 15:10
even ter aanvulling, dit was natuurlijk op geen enkele manier een verdediging van terroristen.
Ik zie dit allemaal net zo somber in als jullie en Israel is het bestaande bewijs dat er niet tegen te vechten valt, daarom heb ik maar het uiterst laffe standpunt ingenomen dat ik me er niet meer druk over maak. Omdat zoals Sjaak hierboven terecht al zei toch niet effectief te bestrijden valt, is het gewoon iets dat je moet accepteren, zoals men vroeger de pest moest accepteren. Heel negatief, maar het is niet anders.

Het is een groot misverstand dat er tegen terrorisme niet te vechten valt. Er wordt steeds gezegd door allerlei mensen dat je aanslagen niet kunt voorkomen, maar Israƫl bewijst juist dat dat wel kan! Je kunt alleen niet alle aanslagen voorkomen. In Israƫl worden op jaarbasis honderden aanslagen voorkomen.

Tegen terrorisme moet je echter op twee manieren vechten. Die idioten die zich met dit soort aanslagen bezig houden moet je kapotmaken(als ze zich nog niet hebben opgeblazen) en aan de andere kant moet je de voedingsbodem voor terrorisme weghalen. Dus niet de goeden onder de kwaden laten lijden, duidelijk maken dat goede moslims bij ons horen, armoede in de wereld bestrijden enz. Maar wat we ook doen, er zal nu gestreden moeten worden en ik vind het erg triest dat ik een aanslag op Amsterdam als zeer reƫle mogelijkheid zie. Zo ver zijn we helaas.

wat dacht je van het rotterdamse botlek gebied, daar kun je pas echte schade aanrichten ....................

Ben je vergeten in te loggen of ben je iets van plan? :lol:

Sjaak
22-07-2005, 15:22
Het is een groot misverstand dat er tegen terrorisme niet te vechten valt. Er wordt steeds gezegd door allerlei mensen dat je aanslagen niet kunt voorkomen, maar Israƫl bewijst juist dat dat wel kan! Je kunt alleen niet alle aanslagen voorkomen. In Israƫl worden op jaarbasis honderden aanslagen voorkomen.


Hier ben ik dus helemaal mee eens, je kan het nooit 100 % voorkomen maar wel voor het grootste gedeelte voorkomen. We moeten is af van dat pappen en nathouden want of je het nu leuk vindt of niet "we" zijn in staat van oorlog met die krankzinnige randdebielen die overal en tegen iedereen aanslagen plegen :x dus bikkelhard terugslaan.

Pleeg je een aanslag of wil je er een plegen gewoon afschieten want we moeten onschuldige burgers en kinderen beschermen tegen dit addergebroed :evil:

Tsuki
22-07-2005, 15:27
even ter aanvulling, dit was natuurlijk op geen enkele manier een verdediging van terroristen.
Ik zie dit allemaal net zo somber in als jullie en Israel is het bestaande bewijs dat er niet tegen te vechten valt, daarom heb ik maar het uiterst laffe standpunt ingenomen dat ik me er niet meer druk over maak. Omdat zoals Sjaak hierboven terecht al zei toch niet effectief te bestrijden valt, is het gewoon iets dat je moet accepteren, zoals men vroeger de pest moest accepteren. Heel negatief, maar het is niet anders.

Het is een groot misverstand dat er tegen terrorisme niet te vechten valt. Er wordt steeds gezegd door allerlei mensen dat je aanslagen niet kunt voorkomen, maar Israƫl bewijst juist dat dat wel kan! Je kunt alleen niet alle aanslagen voorkomen. In Israƫl worden op jaarbasis honderden aanslagen voorkomen.

Tegen terrorisme moet je echter op twee manieren vechten. Die idioten die zich met dit soort aanslagen bezig houden moet je kapotmaken(als ze zich nog niet hebben opgeblazen) en aan de andere kant moet je de voedingsbodem voor terrorisme weghalen. Dus niet de goeden onder de kwaden laten lijden, duidelijk maken dat goede moslims bij ons horen, armoede in de wereld bestrijden enz. Maar wat we ook doen, er zal nu gestreden moeten worden en ik vind het erg triest dat ik een aanslag op Amsterdam als zeer reƫle mogelijkheid zie. Zo ver zijn we helaas.

wat dacht je van het rotterdamse botlek gebied, daar kun je pas echte schade aanrichten ....................

Ben je vergeten in te loggen of ben je iets van plan? :lol:

sorry man was ik LOL , en ik ben heel veel dingen van plan maar dit is er niet 1 van ;-)