PDA

View Full Version : 'Nederland neemt dreiging serieus'



Jeru
06-08-2005, 13:56
Een quote uit de Telegraaf:


Justitie: Nederland neemt dreiging serieus
DEN HAAG - Nederland neemt de terroristische dreiging wel degelijk serieus. Dat zei een woordvoerder van het ministerie van Justitie zaterdag in een reactie op kritiek van een adviseur van de Amerikaanse regering.


Nu het verhaal van een vriend van me die op het Centraal Station werkt. Er staan 2 koffers in de hal vlak bij het geldwisselkantoor. Hij vraagt dus: van wie zijn de koffers.... Niemand reageert en er komt iemand van de beveiliging bij die vraagt het ook nog een keer en er wordt weer niet gereageerd. De politie wordt er bij geroepen en die kijken even naar de 2 koffers. 1 van de agenten gaat er naartoe en kijkt nog even goed naar. En dan.... pakt hij 1 van de koffers op en schudt er eens goed aan :?
"Volgens mij is ie leeg"... zegt ie dan en de agenten vertrekken weer :shock:


Hahaha WTF dacht ik toen hij dit verhaal vertelde en nu ook weer bovenstaande lees :roll:

Ossie
06-08-2005, 14:31
Zeer professioneel gehandeld dus door die 2 agenten... :?

Justinian
06-08-2005, 15:07
Hollandse nuchterheid :lol:

Mickey
06-08-2005, 15:08
LOL!
Wtf..

Dat is over het algemeen niet standaard procedure... ;)

jcsport
06-08-2005, 15:09
Typisch hoor, in Den Haag roepen ze dat "we"alert zijn maar de diender op straat weet nog van niets.
Het is voor de meeste Nederlanders een ver van mn bed show.
Vraag me af wat er gebeurd als we met de neus op de feiten worden gedrukt. Dan roept Den haag vast weer dat ze er alles aan hebben gedaan om het te voorkomen, dat ze vergeten zijn om de hermandad een spoedcursus terreursignalisatie te geven zat natuurlijk wel in de pen maar ja het duurt nou eenmaal even voordat zoiets gerealiseerd is.
Zon cursus moet natuurlijk eerst getoetst worden en in het rooster passen etc.
Naja de tijd zal het leren.

Jeru
06-08-2005, 15:10
Ik was redelijk aangeschoten toen ik het verhaal hoorde dus kan hier en daar wat verschillen met de werkelijkheid :lol: , maar zal Blazin' nog even vragen of hij hier kan neerzetten hoe het nou precies ging. Apart was het in ieder geval wel. Het CS is voor minder wel eens ontruimd...

Sjaak
08-08-2005, 12:57
Natuurlijk neemt Holland het serieus :? no way hier is niemand op berekend, niet de burgemeesters, de politie, de ambulance diensten of wie dan ook. Er moet (helaas) eerst iets heel ergs gebeuren willen de oogkleppen af vallen en dan rollen ze weer over elkaar heen in Den Haag en iedereen geeft iedereen de schuld en gebeurd er weer weinig tot niks.
Wanneer ziet iemand nou is in dat we in staat van oorlog zijn met een hele grote groep religieuze randdebielen die een heilige oorlog voeren tegen iedereen die niet bij hun hoort.

Dat er iets ergs gaat gebeuren binnenkort in nederland staat voor mij vast, hoop echt dat ik helemaal fout zit :cry: en dat onschuldige slachtoffers bespaard zullen blijven van deze verschrikkingen.