PDA

View Full Version : Donner Kebab



KO TKO
07-08-2005, 17:22
Is dat ongezond ? Want volgens mij lijkt het best gezond, want het is gewoon vlees, sla en brood.

Gulo gulo
07-08-2005, 17:30
Gaat er vooral om hoe het bereid is. Patat is ook aardappelen, frikadellen zijn vlees etc. Hoe is het bereid en hoe slecht is het uitgangsprodukt, wordt er vlees met veel vet gebruikt of niet.

}|^-_-^|{
07-08-2005, 20:37
in Doner zit hetzelfde vlees dat ook in frikandellen zit, eet smakelijk ;)

Ronny
08-08-2005, 00:02
yep...seperatorvlees...niet echt best... maar er gaat soms niets boven een durum-donner


Oja het is vrij vet maar gezien het gewicht aan vlees wat in een broodje gaat..(vrij weinig) minder slecht dan shoarma.

Joris
08-08-2005, 00:58
mc burger ook gezond (wel smerig

Ronny
08-08-2005, 11:27
mc burger ook gezond (wel smerig

GEZOND???

Ossie
08-08-2005, 13:56
Verschil tussen shoarma en Doner: shoarma is varken, doner is rund (voor mensen die het nog niet wisten).

Doner is dan ook gezonder dan shoarma geloof ik. (smaakt ook veel beter, maar dat is dus een kwestie van smaak :wink: )

Bij doner heb je twee verschillende soorten vlees: separatorvlees, zoals Ronny als zei. Maar je hebt ook het ouderwetse soort vlees. Turken noemen dat 'yaprak doner'. dat zijn lagen vlees die dus over elkaar heen worden gespiest. De kwaliteit van yaprak doner is dus een stuk hoger, het zijn 'echte' stukken vlees.
Yaprak doner zie je tegenwoordig alleen niet vaak meer, aangezien het een heel arbeidsintensief klusje is om allemaal lappen vlees aan zo'n spies te rijgen. Het is ook een stuk duurder.
Donerboeren kiezen daarom steeds vaker voor separatorvlees.

Anonymous
08-08-2005, 15:44
Verschil tussen shoarma en Doner: shoarma is varken, doner is rund (voor mensen die het nog niet wisten).

Doner is dan ook gezonder dan shoarma geloof ik. (smaakt ook veel beter, maar dat is dus een kwestie van smaak :wink: )

Bij doner heb je twee verschillende soorten vlees: separatorvlees, zoals Ronny als zei. Maar je hebt ook het ouderwetse soort vlees. Turken noemen dat 'yaprak doner'. dat zijn lagen vlees die dus over elkaar heen worden gespiest. De kwaliteit van yaprak doner is dus een stuk hoger, het zijn 'echte' stukken vlees.
Yaprak doner zie je tegenwoordig alleen niet vaak meer, aangezien het een heel arbeidsintensief klusje is om allemaal lappen vlees aan zo'n spies te rijgen. Het is ook een stuk duurder.
Donerboeren kiezen daarom steeds vaker voor separatorvlees.

Weet je waar je die yaprak döner kunt kopen (in de buurt van hengelo)?

Ronny
08-08-2005, 16:17
shoarma van varken????

Anonymous
08-08-2005, 17:19
shoarma komt in alle soorten... van kalfsvlees tot varken tot een kalkoenmix. goede shoarma is wel lekkerder dan donner vind ik.

ik zag trouwens een keer een "verborgen camera" programma op de duitse tv. schijnt dat er in duitsland echt zoiets bestaat als de "doner-maffia". hebben ze in fabrieken gefilmt wat voor vlees er allemaal in de doner gaat. zat ook varkensvlees bij. toen ze er achter kwamen dat het om een cameraploeg ging moesten ze rennen voor hun leven... :D

Biiyen
08-08-2005, 18:50
shoarma van varken????

Ja, de shoarma die jij als blanke naar binnen drukt bij Abdul op de hoek is van een varken....

Gulo gulo
08-08-2005, 18:59
Tenzij er staat dat ze halal verkopen en het ook echt menen

Ossie
08-08-2005, 18:59
Yep. de meeste donerzaken voeren zeg maar 2 producten, doner en shoarma. Doner staat dan voor lam, en shoarma voor varken.

je hebt idd. ook vaak kip of kalkoen, maar dat wordt meestal wel aangegeven.

Ronny
09-08-2005, 12:22
Yep. de meeste donerzaken voeren zeg maar 2 producten, doner en shoarma. Doner staat dan voor lam, en shoarma voor varken.

je hebt idd. ook vaak kip of kalkoen, maar dat wordt meestal wel aangegeven.

moslims eten toch geen varkens...

De shoarmaboeren die ik ken hebben vlees van een lam.


volgens mij zijn jullie echt gek hoor? gyros is van varken ja..

ICON
09-08-2005, 13:40
Yep. de meeste donerzaken voeren zeg maar 2 producten, doner en shoarma. Doner staat dan voor lam, en shoarma voor varken.

je hebt idd. ook vaak kip of kalkoen, maar dat wordt meestal wel aangegeven.

moslims eten toch geen varkens...

De shoarmaboeren die ik ken hebben vlees van een lam.


volgens mij zijn jullie echt gek hoor? gyros is van varken ja..

dat zeggen ze ja. shoarma in nederland is bijna overal van een varken.

Joris
09-08-2005, 15:44
mc burger ook gezond (wel smerig

GEZOND???


is toch sla en vlees in een broodje


*sarcasme*

Ossie
09-08-2005, 16:10
Yep. de meeste donerzaken voeren zeg maar 2 producten, doner en shoarma. Doner staat dan voor lam, en shoarma voor varken.

je hebt idd. ook vaak kip of kalkoen, maar dat wordt meestal wel aangegeven.

moslims eten toch geen varkens...

De shoarmaboeren die ik ken hebben vlees van een lam.


volgens mij zijn jullie echt gek hoor? gyros is van varken ja..


Vergeet niet dat de meeste shoarma verkopers het niet van moslims moeten hebben, maar vooral van Nederlandse klanten die wel varken eten. Aangezien varken goedkoper is, verkopen de meeste dit.
Als je zeker wilt weten dat je kam hebt, moet je het in de moskee of zo kopen (sommige moskees verkopen shoarma ja).

Anonymous
09-08-2005, 17:01
Yep. de meeste donerzaken voeren zeg maar 2 producten, doner en shoarma. Doner staat dan voor lam, en shoarma voor varken.

je hebt idd. ook vaak kip of kalkoen, maar dat wordt meestal wel aangegeven.

moslims eten toch geen varkens...

De shoarmaboeren die ik ken hebben vlees van een lam.


volgens mij zijn jullie echt gek hoor? gyros is van varken ja..


Vergeet niet dat de meeste shoarma verkopers het niet van moslims moeten hebben, maar vooral van Nederlandse klanten die wel varken eten. Aangezien varken goedkoper is, verkopen de meeste dit.
Als je zeker wilt weten dat je kam hebt, moet je het in de moskee of zo kopen (sommige moskees verkopen shoarma ja).

of vragen of de baas een broodje mee eet en kijken wat zijn reactie is... :lol:

Justinian
09-08-2005, 18:12
Als je zeker wilt weten dat je kam hebt, moet je het in de moskee of zo kopen (sommige moskees verkopen shoarma ja).
Idd en die in Enschede is niet verkeerd :lol:

PigDog
11-09-2005, 02:12
Ik denk dat in de betere shoarma tenten je een keuze hebt tussen (de duurdere) lams shoarma en varkens shoarma. Voor de hollander is de laatste trouwens favoriet, lam heeft toch een eigen smaak.
Ik kom zowel in Enschede als in de randstad veel, en er is inderdaad veel troep en maar weinig klasse zaken. Heb laatst in Enschede weer een vreselijke doner gegeten bij Camel. Hij haalde het "vlees" ergens onder de toonbank vandaan. Zat allemaal kraakbeen bij, kreeg hem gewoon niet door mijn keel. Bij Donerland in Breda bijvoorbeeld schaven ze het vlees vers van de spies af en zie je dus wat je eet.
Justi gaat nogal voor een tent in deventer heb ik me laten vertellen :D

Justinian
11-09-2005, 10:23
Ik kom zowel in Enschede als in de randstad veel, en er is inderdaad veel troep en maar weinig klasse zaken. Heb laatst in Enschede weer een vreselijke doner gegeten bij Camel. Hij haalde het "vlees" ergens onder de toonbank vandaan.(...)
Werd de "saus" ook ergens onder de toonbank vandaan gehaald? :lol:


Justi gaat nogal voor een tent in deventer heb ik me laten vertellen :D
LMAO :lol: Pigdog heeft een goed geheugen ;) Ik werk niet meer in Deventer, dus bij die zaak kom ik (helaas) ook niet meer.

ras
08-10-2005, 14:49
je hebt ook kippen-donner idd.. als het kip- of lamsvlees is staat het er vaak bij. Anders heb je vaak varkensvlees omdat het idd goedkoper is.

Anonymous
10-10-2005, 03:31
Broodje Urhoy uit oldenzaal, dat is wel goed te doen... :lol:

jcsport
18-10-2005, 15:33
Vatan
Koninginnelaan
NIJMEGEN
Heel lekker!

d0d0
26-10-2005, 02:16
varkens vlees, lams vlees, kippen vlees intresseerd me niet
zolang er Donner Kebap staat gaat het er bij mij wel in:D

B3 lik3 M3
26-10-2005, 08:50
@Justi en Pigdog


DÖNERIX is de shit!!


Echt, dat spul is verslavend!!

Komt allen naar Deventer en proef de heerlijke Dönner van deze tent.

Ralph
26-10-2005, 10:59
Voor de echte liefhebbers:

http://www.ananova.com/news/story/sm_1586600.html

SpecialX
18-11-2005, 16:12
varkens vlees, lams vlees, kippen vlees intresseerd me niet
zolang er Donner Kebap staat gaat het er bij mij wel in:D

psies!! zo is het ook bij mij, als ik maar een lekkere gevulde broodje krijg dan vind ik het best 8)



Voor de echte liefhebbers:

http://www.ananova.com/news/story/sm_1586600.html

whuahuahua damnn das een dikke 1, ziet er wel heerlijk uit.

Silat
19-11-2005, 00:15
Wat ik zelf vies vind is als ze het niet goed doorbakken hebben. Dan zit er soms nog stukken spek tussen. Niet te vreten.

De eigenaar van "Hanian" "Beste shoarma van NL" in Nijkerk, maakte altijd mijn broodje klaar. Hij doet iets extra met de kruiden en bakt het wat langer door en dan is het zooo lekker. Ik moet daar ook een glas cola bij hebben.

Helaas werken daar nu veel nieuwe mensen en die begrijpen het niet helemaal. Snel, snel, snel.

Moet ik het weer helemaal gaan uitleggen hoe ze het voor mij moeten klaarmaken.. pfff.

Kwaliteit boven kwatiteit.

*begint te kwijlen, van trek in shoarma*

Ronny
20-11-2005, 19:41
marcel...het is tijd voor Timesplitters en shoarma

Anonymous
24-11-2005, 14:45
Doner kebab met gehakt vlees = slechte kwaliteit en kebap met gewoon dus "yaprak" is dan de betere en lekkerdere kwaliteit.
Halal betekent niet altijd HAlal omwille dat moslims Halal moeten eten zoniet kopen ze het niet daarmee dat elke kebabzaak meestal Halal zegt ook al is het ON HELAL.
Als je weet dat de uitbater Bid 5x per dag dan zou je hem moeten vertrouwen, die gaan meestal niet sjoemelen.
Halal wordt ook heel hygiënisch gemaakt.
Dus een kwalitatieve Doner voor mij is , HELAL doner met Veel vlees dan sla en matig saus.

Als je nog iets wilt weten surf naar www.Donerkepabsalonenzaakvannederlandersdiehetnogn ietweten.nl

Oefffffffff
:D