PDA

View Full Version : hoofd beschermer kickboksen



bokser
08-08-2005, 21:21
wie of wie kan mij vertellen of het dragen van een hoofdkap tijdens het spaaren met kickboksen verplicht is, of dat het een keus van de scport school is. of is mag je het zelf weten,
Wil graag kickboksen, maar wil eerst weten of het ook verplicht is om een hoofdkap te dragen tijdens sparren,
wie owie heeft daar een antwoord op voor mij.?

bijvoorbaad dank en sprot groeten

Ralph
08-08-2005, 21:31
Bij de meeste scholen waar ik heb gesparred is het wel gebruikelijk om hoofdbescherming te dragen tijdens een stevig potje sparren. Soms ook niet, maar dan wordt er vaak afgesproken het hoofd alleen te toucheren of om elkaar alleen op het lichaam te raken. In mijn ervaring verschilt het daarmee niet veel van wat er bij het boksen gebeurt.

Nickuraba
08-08-2005, 22:24
bij ons doen ze t zonder, terwijl het soms onbenullig hard gaat met die buffels van 90 kg, en ik dan met mijn 74 skiet niet op. Maarjah, je moet er wat voor overhebben en tja tis in de buurt en gezellig dus tja...

Muay Thai Elite
08-08-2005, 22:42
Kheb zo'n ding nog nooit gezien, laat staan aangeraakt / gedragen ... Volgens mij helpt het ook geen fuck.

Jeroen
08-08-2005, 23:18
Bij boksen droeg ik veel een kap. Bij kickboksen nooit. Zo'n bescherming voor je hoofd is vooral tegen beschadiging aan de buitenkant handig. Je huid scheurt of schaaft minder. De dreunen die je krijgt worden er niet minder hard door. De klappen voelen wel doffer, maar de impact is hetzelfde.

Ralph
09-08-2005, 00:26
Het ligt er bij ons overigens ook aan of je gewoon een beetje aan het trainen bent of dat je er een wedstrijd aan hebt zitten komen. Dan wordt het wel verplicht vanaf zo'n 3/4 weken van te voren. Voor de rest: als je zelf niet wilt (als het heel heet is bv.) dan hoef je er ook geen te dragen. Bij de beginners is het weer wel verplicht.

Silat
09-08-2005, 02:36
communicatie van te voren is belangrijk. Doe vooral niets tegen je wil in.

MJOKKIE
09-08-2005, 12:12
bij ons was het ooit een tijdje verplicht, maar op een zeker moment deed niemand het meer

jcsport
09-08-2005, 19:00
Bij ons mag je het zelf weten, de wedstrijdjongens dragen ze wel tijdens het sparren, voornamelijk om de wenkbrauwen te beschermen tegen scheuren e.d.. Verder is er weinig animo voor het dragen van een boxkap. Het zal aan de school liggen maar ik geloof niet dat het bij veel scholen verplicht is.

nespter
10-08-2005, 00:57
bij ons doen ze t zonder, terwijl het soms onbenullig hard gaat met die buffels van 90 kg, en ik dan met mijn 74 skiet niet op.

Onze club gebruikt ook geen hoofdbeschermers maar de trainer zorgt dat het sparren geen afslachting w. (slecht voor de verzekering)

mvg
nespter

nespter
10-08-2005, 01:01
communicatie van te voren is belangrijk. Doe vooral niets tegen je wil in.

ben ik 100% mee eens! Fun in the club staat voorop :lol:

mvg

nespter
http://spaces.msn.com/members/Ameling-Kimpen

dokter flinstone
10-08-2005, 12:26
wij trainen altijd zonder maar spreken wel af neit te hard naar het hoofd te gaan. Tenminste niet zo hard dat het KO wordt.
Die kap zorgt inderdaad alleen voor bescherming tegen verwondinkjes. De klappen komen gewoon goed door.
Het zal je niet beschermen tegen een KO.

Leejunfan
26-08-2005, 16:56
Bij ons is er ook de mogelijkheid maar wordt weinig gebruik van gemaakt.
De een wil iets steviger, de ander iets lichter. Gelukkig houden we veel rekening met elkaar maar het kan er af en toe best pittig aan toe gaan.