PDA

View Full Version : Attn Kancho : Spermadonorshow bij Talpa



payap
10-08-2005, 10:57
Spermadonorshow bij Talpa
door Marcel Frost
LAREN - Talpa laat in het komende tv-seizoen niet alleen een bevalling zien in de nieuwe reeks van Big Brother, maar zoekt ook een spermadonor via een televisieprogramma.


Onder de titel "Ik wil je kind en verder niets" komt het programma in eerste instantie ƩƩn keer op de buis. Een ongehuwde vrouw zal via de televisie een oproep doen om daarna te kunnen kiezen uit zo veel mogelijk potentiƫle vaders voor haar nog te verwekken kind.

De show is bedacht door Reinout Oerlemans' bedrijf Eyeworks en wordt een onderdeel van de reeks Talpa's tv-competitie.

In dat programma gaan vijf tv-producenten de strijd met elkaar aan: elk bedrijf mag een proefaflevering van een nieuw programma maken. De kijkers beslissen vervolgens welke producent een complete serie mag maken.

Tot dat moment is onduidelijk of er ooit meer dan ƩƩn testaflevering van de 'spermadonorshow' zal worden gemaakt. Een woordvoerder van Talpa zegt dat elke producent vrij is in zijn ideeƫn en wil niet inhoudelijk reageren. "De kijkers beslissen uiteindelijk wat ze willen zien." Reinout Oerlemans wil geen commentaar geven.

Endemol lanceerde enkele jaren geleden al een programma-idee rond hetzelfde onderwerp, maar dat stuitte op veel weerzin. Zelfs Endemol-oprichter Joop van den Ende noemde de spermadonorshow indertijd een "walgelijk initiatief". Uiteindelijk kwam het niet op de buis.

Aaronk
10-08-2005, 11:03
wat moet ik daar me kiddiefidler