PDA

View Full Version : Vraagje over visum



Biiyen
15-08-2005, 14:35
Kan ik gewoon naar de Thaise ambassade in Den Haag gaan en daar een 60 dagen touristen visum krijgen?

En als ik dat visum krijg vanaf wanneer gaat dat dan in? vanaf de dag dat ik aankom aldaar neem ik aan?

Kan ik dat visum nog verlengen met 30 dagen in Thailand zelf, bv op de Nederlandse ambassade aldaar? of waar moet ik daar heen?

Wat gebeurt er als ik dom doe en gewoon geen visum verleng en op het vliegveld sta zonder geldig visum? Kom ik dan Nederland niet meer in ofwat?

oh man waarom is er eigenlijk een visum nodig?

Anonymous
15-08-2005, 14:47
Kan ik gewoon naar de Thaise ambassade in Den Haag gaan en daar een 60 dagen touristen visum krijgen?

ja


En als ik dat visum krijg vanaf wanneer gaat dat dan in? vanaf de dag dat ik aankom aldaar neem ik aan?

ja


Kan ik dat visum nog verlengen met 30 dagen in Thailand zelf, bv op de Nederlandse ambassade aldaar? of waar moet ik daar heen?

ja, bij de vreemdelingenpolitie


Wat gebeurt er als ik dom doe en gewoon geen visum verleng en op het vliegveld sta zonder geldig visum? Kom ik dan Nederland niet meer in ofwat?

tuurlijk wel. als ze je in thailand betrappen zonder geldig visum riskeer je wel een boete.


oh man waarom is er eigenlijk een visum nodig?

voor thailand om een beeld te hebben wie zich daar bevindt en om te voorkomen dat jan en alleman zich daar vestigen.

Biiyen
15-08-2005, 15:03
Bedankt, in een keer antwoord op alle vragen.... was de site van de Thai ambassade maar zo goed :lol:

Toch nog 1 vraagje ivm met reiskosten naar Den Haag,,, als ik een visum ga aanvragen krijg ik dan direct een visum papiertje mee of moet ik daarvoor net als met paspoort de week erop iets afhalen?

Op de site zelf staat namelijk alleen wat ik allemaal moet meenemen maar niet hoe de procedure is.

mama
15-08-2005, 15:09
misschien ff bellen?

Biiyen
15-08-2005, 15:12
misschien ff bellen?

Ik vraag het liever hier dan dat ik een uur in de wachtrij hang, hier kan ik tenminste een uur lang onzinnig rondklikken :lol:

Anonymous
15-08-2005, 15:13
duurt een paar dagen voordat je het visum krijgt, maar je kan het ook oplaten sturen met je paspoort, kost een paar euro extra geloof ik

Anonymous
15-08-2005, 15:22
ik heb het destijds op laten sturen door het reisbureau. kwestie van 3 dagen.

Kato
16-08-2005, 16:07
Beste is om alleen dat gratis maandvisum te krijgen bihj aankomst in Thailand en dan na een maand even een bordercrossing te doen.
Krijg je weer gratis een visum voor 1 maand.
Anders blijf je betalen voor een visum!

Biiyen
16-08-2005, 16:12
Beste is om alleen dat gratis maandvisum te krijgen bihj aankomst in Thailand en dan na een maand even een bordercrossing te doen.
Krijg je weer gratis een visum voor 1 maand.
Anders blijf je betalen voor een visum!

Dat is ook precies wat ik ga doen, dat was het eerste plan. Maar iemand dacht dat ik het reizen kon vermijden door een tourist visa aan te vragen. Heb het eens uitgezocht maar helaas schiet ik daarmee niets op. Het is zelfs in mijn nadeel daar reizen in Thailand goedkoper is dan hier.

Ik ga naar 2 kampen dus met een beetje plannen kan ik één visum run inplannen als ik verkas van Koh Samui naar Bangkok.

Kato
16-08-2005, 16:18
Ja precies gewoon 1 dag via Laos gaan, kan je weer 1 maand trainen!
Wanneer ga je?

Ik vertrek 2 September voor een half jaar!

Biiyen
16-08-2005, 16:22
Ja precies gewoon 1 dag via Laos gaan, kan je weer 1 maand trainen!
Wanneer ga je?

Ik vertrek 2 September voor een half jaar!

Ik vertrek ergens in Oktober, wil na het regenseizoen gaan en ga met een open vlieg ticket (6 maanden geldig) dus ik zie wel wanneer ik terugkom. Heb geen werk meer dan, geen school meer dus in principe alleen de maandelijkse kosten hiero.

o man 2 sep is bijna!! al kriebels?

Kato
16-08-2005, 16:39
Zeker weten!!! Heb een jaar ticket Dus ik heb grootse plannen.
Ga je alleen trainen daar? Of ook een beetje reizen?

Chang-Mai is erg goed!

Biiyen
17-08-2005, 09:26
Zeker weten!!! Heb een jaar ticket Dus ik heb grootse plannen.
Ga je alleen trainen daar? Of ook een beetje reizen?

Chang-Mai is erg goed!

1 jaar.... damn das heavy shit. Ik ga daar voornamelijk heen om te trainen en natuurlijk zal ik ook wel wat tijd vrijmaken om wat van het land te bekijken.

Chang-Mai - Check ... hahaha weer een tip , mooi.

Ik ga zeker weten naar Koh Samui en Kaewsamrit

Anonymous
17-08-2005, 16:01
Die laatste plaats ken ik niet, is dat wat?
Trouwens als je toch op Samiu ben moet je eigenlijk als dat lukt ook naar Ko Phang Jang gaan!

Is echt super daar man!

Biiyen
17-08-2005, 16:48
Die laatste plaats ken ik niet, is dat wat?
Trouwens als je toch op Samiu ben moet je eigenlijk als dat lukt ook naar Ko Phang Jang gaan!

Is echt super daar man!

Kaewsamrit is the shit. Best Thai camp in 2002 en 2003 runner up in 2004 achter camp por. pramuk. Het heeft alleen maar trainers die lumpini of rachadamnern champ zijn geweest en het herbergd de huidige Lumpini Kampioen op 135 Lbs Anuwat Kaewsamrit.

is dat wat? ik denk van wel. als je in bangkok bent zouik er zekers even langsgaan!

check hun site: http://www.kaewsamrit.com/

Anonymous
18-08-2005, 13:33
Ziet er idd goed uit man, en waar in Samui ga je trainen, wellicht dat ik na het feesten in Ko Pahg Yang even de buckets eruit kan zweten in Samui.
Ik K.P.Y. hebben ze ook training kampen alleen weet ik niet of die goed zijn.

Biiyen
19-08-2005, 12:46
Ziet er idd goed uit man, en waar in Samui ga je trainen, wellicht dat ik na het feesten in Ko Pahg Yang even de buckets eruit kan zweten in Samui.
Ik K.P.Y. hebben ze ook training kampen alleen weet ik niet of die goed zijn.

WMC camp Koh Samui. Is een echt Farang kamp, geen gezeur met taal en voor iedereen. Meerdere mensen die er zijn geweest vertelden mij dat mensen met ervaring en die inzet tonen behoorlijk achter de vodden worden gezeten en de trainers maximaal uit je halen. :lol: De sfeer daar is heel gemoedelijk.