PDA

View Full Version : 'Doodgeschoten Braziliaan deed niets verkeerd'



Justinian
17-08-2005, 17:53
De vorige maand door de Londense politie doodgeschoten Braziliaan Jean Charles de Menezes droeg ten tijde van de gebeurtenis géén dikke jas en versnelde enkel zijn pas om de metro te halen. Dat meldt de Britse zender ITV, die zich baseert op uitgelekte documenten. De politie beweerde indertijd dat De Menezes een dikke winterjas droeg en het op een lopen zette. Men vermoedde met een terrorist van doen te hebben. Later bleek dat hij volkomen onschuldig was.

Een getuige, die in het uitgelekte rapport wordt geciteerd, zegt onder meer dat De Menezes niet achtervolgd werd, zoals de politie steeds heeft gemeld. Hij zat gewoon in de metro, na het Londense metrostation Stockwell op zijn gemak binnen te zijn binnengewandeld en een krant te hebben gepakt. Toen hij in de metro had plaatsgenomen werd hij gegrepen door een politiesurveillant en vervolgens door een ander van dichtbij door het hoofd geschoten.

De positie van de Londense politiechef Ian Blair is door deze onthullingen onder druk komen te staan. De familie van de gedode Braziliaan wil een onafhankelijk onderzoek naar het incident. De klachtencommissie van de politie, die de dood van De Menezes momenteel onderzoekt, wilde niet reageren. De commissie zei ook niets te weten over de herkomst van de verklaringen die ITV citeerde.

micha
17-08-2005, 18:05
:shock: :? :cry:

njgroene
17-08-2005, 18:29
....
:shock:

cactusdre
18-08-2005, 08:26
En die K*tterroristen liggen helemaal in een deuk. :evil:

A-team
18-08-2005, 09:24
Dat kijg je dan :?

Jay Hoov
18-08-2005, 09:24
:? :?

Tsuki
18-08-2005, 10:56
tja , ik denk dat ik als politie agent wel hetzelfde zou reageren, ik vind het een menselijke reactie die nu verkeerd is uitgepakt ...............

mossad
18-08-2005, 12:52
tja , ik denk dat ik als politie agent wel hetzelfde zou reageren, ik vind het een menselijke reactie die nu verkeerd is uitgepakt ...............

Als die Braziliaan geen enkele aanleiding heeft gegeven dan is hier niks begrijpelijk en menselijk aan. Dan heet het gewoon een koelbloedige moord. Ik ben erg voor strakke regelgeving wat betreft terrorisme en harde politie actie, maar dit gaat veel te ver. Als dit verhaal waar is, dan heeft het ook niks met een vergissing te maken.

Ronny
18-08-2005, 13:13
over 5 jaar moet je zorgen dat je op straat geen verdachte bewegingen maakt en direct met je handen op je hoofd op de grond gaat liggen wanneer de politie je aanspreekt.

Anders loop je kans om neergeknald te worden.... we leven in een paniekstaat en het wordt steeds erger...

Tsuki
18-08-2005, 13:26
over 5 jaar moet je zorgen dat je op straat geen verdachte bewegingen maakt en direct met je handen op je hoofd op de grond gaat liggen wanneer de politie je aanspreekt.

Anders loop je kans om neergeknald te worden.... we leven in een paniekstaat en het wordt steeds erger...

heel erg vreemd is dat toch niet, ik was pas met mickey op Utrecht CS toen hadden we het er nog over dat je jezelf soms betrapt op het kijken naar verdachte dingen die je soms ziet maar waar je vroeger niks achter zocht.

Anonymous
18-08-2005, 14:33
over 5 jaar moet je zorgen dat je op straat geen verdachte bewegingen maakt en direct met je handen op je hoofd op de grond gaat liggen wanneer de politie je aanspreekt.

Anders loop je kans om neergeknald te worden.... we leven in een paniekstaat en het wordt steeds erger...

heel erg vreemd is dat toch niet, ik was pas met mickey op Utrecht CS toen hadden we het er nog over dat je jezelf soms betrapt op het kijken naar verdachte dingen die je soms ziet maar waar je vroeger niks achter zocht.

Dus jij gaat me vertellen dat je zenuwachtig wordt als een meneer met een noord-afrikaans uiterlijk een koffer onbeheerd op het station achterlaat....?! Ik ook.... :lol:

Tsuki
18-08-2005, 15:04
over 5 jaar moet je zorgen dat je op straat geen verdachte bewegingen maakt en direct met je handen op je hoofd op de grond gaat liggen wanneer de politie je aanspreekt.

Anders loop je kans om neergeknald te worden.... we leven in een paniekstaat en het wordt steeds erger...

heel erg vreemd is dat toch niet, ik was pas met mickey op Utrecht CS toen hadden we het er nog over dat je jezelf soms betrapt op het kijken naar verdachte dingen die je soms ziet maar waar je vroeger niks achter zocht.

Dus jij gaat me vertellen dat je zenuwachtig wordt als een meneer met een noord-afrikaans uiterlijk een koffer onbeheerd op het station achterlaat....?! Ik ook.... :lol:

eigenlijk wel ja , tis niet goed natuurlijk maar het is wel zo, niet alleen noord afrikaans trouwens .............

ROIDRAGE
18-08-2005, 16:01
over 5 jaar moet je zorgen dat je op straat geen verdachte bewegingen maakt en direct met je handen op je hoofd op de grond gaat liggen wanneer de politie je aanspreekt.

Anders loop je kans om neergeknald te worden.... we leven in een paniekstaat en het wordt steeds erger...

Ik moet zeggen dat ik het hier nog mee vind vallen. Maar dat komt ook omdat wij nog geen aanslag hebben gehad. Als dat gebeurt, dan worden wij pas huiverig. Bij Nederlanders moet er altijd eerst iets fout gaan.

ILK's is correct.