PDA

View Full Version : Seriemoordenaar krijgt tien maal levenslang



Justinian
19-08-2005, 09:21
Een Amerikaanse seriemoordenaar heeft voor een rechtbank tien maal levenslange gevangenisstraf gekregen voor tien moorden die hij tussen 1974 en 1991 pleegde. Dennis Rader (60) werd in februari opgepakt, nadat zijn oudste dochter de politie had getipt dat zij hem verdacht. Demonen en seksuele motieven zouden de drijfveren zijn geweest voor de lustmoorden.

Rader stond bekend als de BTK-moordenaar, wat staat voor 'Bind, Torture, Kill', oftewel 'Vastbinden, Martelen, Doden'. Brieven aan de politie en media ondertekende de publiciteitsgeile moordenaar steevast met deze initialen. De man liet vanaf 1979 niets meer van zich horen, totdat de politie en media vorig jaar opeens weer brieven van hem ontvingen. Hij maakte hierin details bekend over een niet opgeloste moord uit 1986. Met de nieuwe brief kwam de zaak weer aan het rollen.

http://images.fok.nl/upload/050228_519_Seriemoordenaar_Dennis_Rader.jpg

Dennuz
19-08-2005, 09:25
kijk, dat zijn de betere straffen.

Anonymous
19-08-2005, 09:38
kijk, dat zijn de betere straffen.

wat is er nou beter aan 10x levenslang ipv 1x levensland.... zucht :roll:

Dennuz
19-08-2005, 09:51
kijk, dat zijn de betere straffen.

wat is er nou beter aan 10x levenslang ipv 1x levensland.... zucht :roll:

Het gaat om het feit dat zo'n kerel nooit meer zal vrijkomen, of hij nou 1x levenslang krijgt of 10x dat boeit niet...

Dalgliesh
19-08-2005, 11:06
kijk, dat zijn de betere straffen.

wat is er nou beter aan 10x levenslang ipv 1x levensland.... zucht :roll:

Het gaat om het feit dat zo'n kerel nooit meer zal vrijkomen, of hij nou 1x levenslang krijgt of 10x dat boeit niet...
Het gaat om de nabestaande van de slachtoffers, voor elke dode moet hij gestraft worden.

Tsuki
19-08-2005, 11:06
handige actie van hem om na zoveel jaar het vuurtje weer op te stoken ;-)

lady in red
19-08-2005, 13:33
met 1 keer levenslang kan ie in hoger beroep gaan, dan word het zoveel jaar, dan nog strafvermindering voor goed gedrag enz. nu zit ie hoe dan ook zn hele leven lang vast :roll:

Dalgliesh
19-08-2005, 13:37
met 1 keer levenslang kan ie in hoger beroep gaan, dan word het zoveel jaar, dan nog strafvermindering voor goed gedrag enz. nu zit ie hoe dan ook zn hele leven lang vast :roll:
Is dat zo? Ik dacht dat in Amerika levenslang gewoon was tot je dood ging, zou ook niet eerlijk zijn. Iemand van 20 heeft dan een grotere kans om vrij te komen dan iemand van 50 of ouder. Dat zou ik echt belachelijk vinden.

njgroene
22-08-2005, 10:14
volgens mij krijgt zo iemand heo dan ook eens in de zoveel jaar een soort revisie waarin bepaald wordt of hij vervroegd vrijgelaten kan worden, zelfs goeie ouwe charlie manson krijgt dat. Dus als ik het goed heb (if i am wrong, tell me) kan zo iemand hoe dan ook, alsnog vervroegd vrijgelaten worden.

Als ik mij niet vergis is het notoir moeilijk om tussentijds te worden vrijgelaten. Die mogelijkheid is volgens mij meer een soort filosofische nagedachte; ik denk niet dat die kerel ooit eerder vrijgelaten gaat worden.

Je kan veel zeggen over amerika, maar daar krijg je tenminste nog wel een beetje een fatsoenlijke straf als je zomaar wat lui omlegt. Alhoewel, die 2 weken plantsoendienst die je hier krijgt zijn natuurlijk ook niet leuk :wink:

lady in red
25-08-2005, 14:55
en als ie in hoger beroep zou gaan en hij krijgt strafvermindering is het dus geen levenslang meer.