PDA

View Full Version : Homo, Zigeuner of Islamiet lenen?



Biiyen
22-08-2005, 09:17
Het kan nu! Bij de plaatselijke bibliotheek van Almelo kun je vanaf September voor een uur lang een Homo's, Zigeuners en Islamieten "lenen" om vragen te stellen...... moet niet gekker worden.

Bron: nu.nl

Bibliotheek leent behalve boeken ook homo's uit

Uitgegeven: 21 augustus 2005 23:36
BEST - De bibliotheek in Almelo leent in september niet alleen boeken, maar ook homo's, zigeuners en islamieten uit. Een Zweedse bibliothecaresse bracht haar Nederlandse collega op het idee. Zij wil met 'Vergeet het vooroordeel', zoals zij haar project in Malmö heeft genoemd, stereotypen doorbreken.

Boekenlezers kunnen in Almelo voor een klein uurtje bijvoorbeeld een islamitische vrouw met een hoofddoekje uit een plaatselijk asielzoekerscentrum 'lenen' en haar vragen stellen, die ze normaal niet durven te vragen.

De drempel is lager, zei zondag Henk Krol, hoofdredacteur van de Gay Krant. "Het brengt mensen dichter bij elkaar." Krol heeft directeur Jan Krol van de Almelose bibliotheek gesproken.

De directeur, die in zijn vrije tijd voorzitter is van homobelangenvereniging COC in Twente en de Achterhoek wil tien personen gaan uitlenen. De lezers mogen 'hun' minderheidsgroep naar keuze meenemen naar het café naast de bibliotheek.

Justinian
22-08-2005, 09:42
Klinkt misschien raar, maar ik vind het helemaal niet zo'n gek idee. Zo kunnen misschien bepaalde vooroordelen worden weggenomen.

Jay Hoov
22-08-2005, 09:54
leuk initiatief. als ik iets duurs wil kopen, kan ik in de toekomst dan gewoon een zigeuner lenen voor een uurtje en die het voor me laten stelen :D

:D :D

Biiyen
22-08-2005, 09:56
Als we het dan toch hebben over vooroordelen wegnemen... Misschien leuk om ook voor een uur een kickbokser of freefighter te huren. :lol:

Justinian
22-08-2005, 09:57
Als we het dan toch hebben over vooroordelen wegnemen... Misschien leuk om ook voor een uur een kickbokser of freefighter te huren. :lol:
:lol: :lol: Goed plan!

@Rik: niet geschoten is altijd mis ;)

payap
22-08-2005, 10:37
Zat meer te denken aan de vooroordelen die er over nymphomanen zijn. 8)

Justinian
22-08-2005, 10:44
Zat meer te denken aan de vooroordelen die er over nymphomanen zijn. 8)
Dat zijn dan weer vooroordelen die ik graag bevestigd zou zien ;)

Ronald
22-08-2005, 12:15
Zat meer te denken aan de vooroordelen die er over nymphomanen zijn. 8)
LMAO :lol: