PDA

View Full Version : Vraagje : adsl lijn initialiseren



payap
22-08-2005, 23:50
Ik heb een adsl verbinding van versatel (oud zonnet abo) maar op de meest vreemde momenten klapt hij eruit en wordt de adsl lijn geinitialiseerd. soms duurt het een minuut maar soms ook wel een half uur voor ik weer online kan.

soms heb ik het ook al gelijk als ik de pc opstart. heb onlangs nog windows + apps helemaal opnieuw schoon geinstalleerd maar het blijft het zelfde.

de versatel helpdesk al eens gebeld maar dan kun je net zo goed tegen je hond aanlullen.

iemand een idee waar het probleem hiervan precies ligt ?

NTT-FX
23-08-2005, 07:28
Zeer waarschijnlijk een gaar modem ; probeer een nieuwe firmware/flash erop te zetten , doet vaak wonderen.
Let wel op wat je precies doet ; als je je modem frituurd ben je verder van huis.

Check ook de kabel tussen je aansluiting en het modem ; als die brak is kan je modem troubles hebben met het aan de praat houden van je lijn.

Dat het een half uur kan duren ; versatel is geen gekke henkie en geeft soms pas na wat langer wachten nieuwe leases uit ipv onmiddelijk zodra je weer 'terug' bent.
Scheelt weer een beetje in de kosten... :? ( meerdere providers doen dit trouwens... )

kyokushin
23-08-2005, 10:41
Ik denk dat NTT-FX gelijk heeft want ik heb hetzelfde internet en heb nog geen problemen gehad.

payap
23-08-2005, 10:50
Thanx,

ga eens wat dingen uitproberen. Loop toch al met plannen rond om internet wireless te maken om op meerdere plekken in huis te kunnen internetten.