PDA

View Full Version : Nieuw huis: sauna?



Justinian
24-08-2005, 14:45
Op dit moment zijn de heren bouwvakkers druk bezig met de woning en het wordt top :D Vandaag nog even wezen kijken en de betegeling in de badkamer en (de belangrijkste ruimte) het toilet is al bijna voor mekaar.

Nu hebben we bij het berekenen van de totale kosten een flinke marge aangehouden en bij nader inzien blijkt dat de marge wel erg flink is. Ik zit er daarom aan te denken om een (2 á 3-persoons) sauna te plaatsen. Volgens mij zijn die dingen helemaal niet meer zo duur, althans als ik de folders mag geloven. Zijn er hier mensen met een eigen sauna? Zo ja, waar heb je de sauna geplaatst (binnen of buiten) en, belangrijker, hoe bevalt het?

mama
24-08-2005, 15:04
ik zou ut doen. lijkt me heerlijk.
je kan ook kiezen voor een infrarood sauna. vind ik zelf ook niet verkeerd. maar ik weet niet wat de kosten daar van zijn.

Anonymous
24-08-2005, 15:27
Lijkt me heerlijk een sauna, ik weet niet hoe groot je woont maar je kan van die kant en klare saunahuisjes kopen voor in de tuin. Ik geloof dat Ronald Wustenberg ook iets met sauna's en whirlpools doet misschien kun je hem eens mailen.
Helaas heb ik zelf geen ervaring met een eigen sauna.

Dennuz
24-08-2005, 15:33
Topstar in Enschede levert ook sauna's..

Zo'n echte sauna in de tuin lijkt me echt wel relaxxed.. Kun je je lekkere halfbloed buurvrouw van 22 ook nog een keer uitnodigen ;)

Mickey
24-08-2005, 15:42
Op dit moment zijn de heren bouwvakkers druk bezig met de woning en het wordt top :D Vandaag nog even wezen kijken en de betegeling in de badkamer en (de belangrijkste ruimte) het toilet is al bijna voor mekaar.

Nu hebben we bij het berekenen van de totale kosten een flinke marge aangehouden en bij nader inzien blijkt dat de marge wel erg flink is. Ik zit er daarom aan te denken om een (2 á 3-persoons) sauna te plaatsen. Volgens mij zijn die dingen helemaal niet meer zo duur, althans als ik de folders mag geloven. Zijn er hier mensen met een eigen sauna? Zo ja, waar heb je de sauna geplaatst (binnen of buiten) en, belangrijker, hoe bevalt het?

Dude! Direct doen! Mn pa heeft zon ding in zn huis!
Weliswaar een ingebouwde douche/sauna/stoombad combo
met regen douche en ingebouwde masage koppen e.d.

Echt da bomb! Mits gewenst kun je bij hem dat ding wel eens bekijken.

Justinian
24-08-2005, 15:59
Bedankt voor de reacties! Ik zou hem evt. in de tuin kunnen plaatsen, tegen de schuur. De tuin is weliswaar niet zó groot, maar de sauna kan er m.i. met gemak in. Ik zou de sauna ook op zolder kunnen plaatsen, maar ik vraag me af of daar nog nadelen aan verbonden zijn.

mama
24-08-2005, 16:02
dan kan je kijken naar een infrarood sauna. daar heb je alleen stroom voor nodig. geen water. Denk alleen dat je daar wel weer een xtra groep voor moet laten maken.

Justinian
24-08-2005, 16:45
dan kan je kijken naar een infrarood sauna. daar heb je alleen stroom voor nodig. geen water. Denk alleen dat je daar wel weer een xtra groep voor moet laten maken.
Infrarood ben ik niet zo gek op om eerlijk te zijn. Ik wil eigenlijk een 'gewone' sauna.