PDA

View Full Version : Shogun & Wanderlei



Wheelie
24-08-2005, 16:36
:lol:

http://www.thefightgame.tv/WS/wanderlei_silva_20ac.jpg

Anonymous
24-08-2005, 17:01
als iemand niet zou weten wie dat zijn, denken ze gegarandeerd dat dit een foto is van sexclub de bruine vinger

Virus
24-08-2005, 17:38
Coole foto! :lol:

Justinian
24-08-2005, 18:01
http://members.home.nl/roybjj/mf/silva.gif

Highline
24-08-2005, 18:31
:lol:

Ton
24-08-2005, 18:58
Wahaha LOL ! :lol: Silva geniet overduidelijk ;)

Jay Hoov
24-08-2005, 21:22
:shock:

smike
25-08-2005, 03:06
Mochten ze allebei in de finale komen, gaan ze dan met elkaar vechten of neuken?

Mickey
25-08-2005, 06:54
En weer een illusie armer..
:twisted:

Fatal One
25-08-2005, 08:01
:lol: hhahahahahahah
That was hilarious.

Remco
25-08-2005, 09:46
Homoseksualiteit is geen ziekte, keuze of hobby: het is een geaardheid.

Geen enkele reden dus om de heren uit te lachen, zeker aangezien ze hier een goede reputatie hebben. Ik ben benieuwd welke illusie Mickey precies armer is.


Bovendien snap ik de hele consternatie niet. Je kunt onmogelijk een grondvechter zijn en het niet een klein beetje prettig vinden, al dat lichamelijke contact. Kijk naar de achtergrond. De heren werken zich daar met elkaar enthousiast in het zweet. Waarom zouden vechters in niets meer dan zwembroekjes vechten en trainen?

Kortom: het zijn zulke goede lijf-aan-lijf-vechters, juist omdat ze hun geaardheid omarmd hebben! Forum-macho's, beken nou eens kleur!

Anonymous
25-08-2005, 10:14
dat je van zon topic toch nog iets serieus kan maken vind ik knap remco

Iceman#1
25-08-2005, 10:22
Je kunt onmogelijk een grondvechter zijn en het niet een klein beetje prettig vinden, al dat lichamelijke contact.

Ligt er precies aan welke siuatie denk ik...
Kijk, ik heb ook jaren BJJ gedaan, en ik werd er echt niet geil van ofzo :oops: .
(maar partijen die je dan draait met dames op de grond, dat is dan weer een ander verhaal) :wink:

Remco
25-08-2005, 10:35
Ik vind de homofobie in de vechtsportwereld overdreven en misplaatst. Ter onderbouwing wil ik twee uitgangspunten behandelen:

- De fans:
Los van het feit dat men natuurlijk komt voor het spectakel, is men kennelijk niet vies van zwetende/rollebollende mannen in speedo's, althans niet vies genoeg om het hoofd in afgrijzen af te wenden. Daarnaast geven de fans ervan blijk het mannelijk lichaam te kunnen beoordelen en in meer of mindere mate te waarderen. Ik heb al vaker op het forum gelezen dat men onder de indruk is van de tors van Melvin Manhoef en dat men vond dat Igor Vovchanchyn er weer goed afgetraind uitzag. Betekent dit dat alle fans homoseksueel geaard zijn? Nee. Betekent dit dat de fans ultra-macho's zijn, heter dan hetero? Nee.

- De vechters:
Zoals ik al zei, vechten is intiem. Persoonlijk ben ik als kind met judo gestopt omdat ik niet langer tussen de benen van andere kerels wilde zitten. (Als grote vent moest ik op mijn 13e met zwetende oude kerels meedoen) Hoe mooi ik het grondgevecht in MMA ook vind, bij proeflessen voel ik me niet helemaal op mijn gemak in het grondgevecht. Ondanks dat de vechters slopers zijn - of beogen te worden - zijn zij kennelijk niet vies van lichamelijk contact op dagelijkse basis. Ontblote bovenlijven zijn daarbij kennelijk geen probleem. Als vechter ben je dan ook niet alleen overmatig met je eigen lichaam bezig (denk aan de geschoren borst, de tatoeages en de aandacht voor de kapsels), je bent ook niet huiverig om in een zaal vol mensen - en op een podium - een intieme en zweterige houding in te nemen met een andere man. Betekent dit dat alle vechters homoseksueel zijn? Nee. Betekent dit dat alle vechters ultra-macho's zijn, heter dan hetero? Nee.

Voor beide betrokkenen geldt dus dat overdreven hetero-gedrag niet op zijn plaats is. Dat hiervan sprake is blijkt wel als je bekijkt dat geen enkele Nederlandse vechter er ooit voor uitgekomen is dat hij homoseksueel is, terwijl die groep toch echt 10% van de maatschappij uitmaakt. Ik moet daarnaast het forumlid nog ontmoeten dat openlijk toegeeft "bij de club" te horen. Mijn bovenstaande argumentatie doet eerder vermoeden dat bij beide betrokkenen het percentage eerder boven dan onder de 10% zou moeten liggen.

Dus nogmaals: fans en vechters, kom OF uit de kast, OF doe niet zo onzeker en laat die homofobie eens achterwege. In deze scene is zij eigenlijk ongepast.

Anonymous
25-08-2005, 10:40
waar heb je t allemaal over man. you"ve Got Issues

Remco
25-08-2005, 10:49
Jullie bewijzen mijn punt.

Justinian
25-08-2005, 10:51
Voor beide betrokkenen geldt dus dat overdreven hetero-gedrag niet op zijn plaats is. Dat hiervan sprake is blijkt wel als je bekijkt dat geen enkele Nederlandse vechter er ooit voor uitgekomen is dat hij homoseksueel is, terwijl die groep toch echt 10% van de maatschappij uitmaakt.
Misschien geen bekende vechters, maar er zijn genoeg recreanten/amateurs die er wel vooruit komen homoseksueel te zijn.


Dus nogmaals: fans en vechters, kom OF uit de kast, OF doe niet zo onzeker en laat die homofobie eens achterwege. In deze scene is zij eigenlijk ongepast.
Het is gewoon een erg grappige foto en dat hier grappen over worden gemaakt heeft volgens mij weinig te maken met onzekerheid omtrent geaardheid of met homofobie...

Justinian
25-08-2005, 10:53
Kleine toevoeging: waar ik me wel aan erger zijn de zogenaamde fans die tijdens het grondgevecht “homo’s� roepen. Dat slaat nergens op als je het mij vraagt en dat zou weleens kunnen getuigen van homofobie. Lachen om bovenstaande foto is mijns inziens van een andere orde.

Anonymous
25-08-2005, 11:04
Jullie bewijzen mijn punt.

wat is je punt dan?

Anonymous
25-08-2005, 11:06
Kleine toevoeging: waar ik me wel aan erger zijn de zogenaamde fans die tijdens het grondgevecht “homo’s� roepen. Dat slaat nergens op als je het mij vraagt en dat zou weleens kunnen getuigen van homofobie. Lachen om bovenstaande foto is mijns inziens van een andere orde.
precies

Remco
25-08-2005, 11:22
Hey! Bovenstaande foto is hilarisch, no doubt.

Wanderlei en Shogun geven er blijk van zeker te zijn van zichzelf. De context van de foto is niet direct duidelijk, maar homofoob lijken ze me allerminst. Ik wilde de grappenmakers dus ook niet afvallen, maar deze thread in een breder perspectief zetten. Ik doel dan ook juist op de types op de tribune die Justi aanvoerde. Iedereen snapt dat publiek dat Wanderlei en Shogun serieus verwijt homo te zijn, niet goed bij zijn hoofd is. Niet omdat het hetero´s zijn, maar omdat het geweldige vechters zijn!

Oerinstincten? Rik vergeet dat deze vechters niet direct vechten om te overleven, maar in een show. Het is entertainment. Wordt ik straks door tien man belaagd, dan vecht ik uit instinct. Besluit ik morgen MMA te gaan trainen om wereldkampioen te worden, dan is dat niet direct gebaseerd op mijn overlevingsdrang of oerinstinct, maar omdat ik denk dat de sport me ligt. Zelfs in het donkerste Rusland, of het smerigste Brazilie zijn er makkelijkere manieren om te overleven dan het beginnen van een MMA-carriere.

Het verbaast me enigszins dat er veel recreanten en amateurs rondlopen die "uit de kast zijn". Dapper. Misschien valt het dan allemaal toch nog wel mee.

Prediken voor eigen kerk? Misschien, maar dat moet dan ruimer gezien worden. Ik ben voor acceptatie van homoseksuelen. Ik werk met ze, ik heb ze als vrienden en ik schaam me dood als zo'n Chris Crain inelkaar geslagen wordt.

Mij verwijten dat ik mezelf vrij wil pleiten is niet alleen homofoob, maar ontwijkt daarnaast de discussie. Voor een forum als dit is dat laatste natuurlijk het allerergst!

Remco
25-08-2005, 11:45
We dwalen inderdaad af. In het kort mijn punt:

De discussie is of niet JUIST vechtsporters en liefhebbers zich wat rustiger zouden moeten houden, als het gaat om homofobe uitlatingen. Zij weten namelijk als geen ander dat bloot zijn, lichamelijk contact hebben en daarbij zweten NIETS zegt over de geaardheid van de vechters.

In DEZE post was dat geen probleem, de foto is dermate grappig dat het vragen is om opmerkingen, juist omdat iedereen hier wel beter weet. Ik dacht meer aan Justi's man op de tribune, die we allemaal wel kennen.

Het is dan ook DEZE man die de link met seksualiteit maakt. Mijn pleidooi is juist dat een dergelijke link ongeplaatst is, zeker wanneer anderen (de homo's) daardoor gekwetst worden. Zolang men binnen de regels van het MMA blijft, zie ik de link dan ook niet direct.

Anonymous
25-08-2005, 12:08
ja iedereen weet toch dat diegene die dat roepen geen bal verstand van mma hebben en alleen maar bloed willen zien.
zou me dr niet zo druk om maken

Justinian
25-08-2005, 12:41
Het verbaast me enigszins dat er veel recreanten en amateurs rondlopen die "uit de kast zijn". Dapper. Misschien valt het dan allemaal toch nog wel mee.
Ik ken sowieso een aantal homoseksuele Judoka's. Een lesbienne is bijvoorbeeld de in de Judowereld bekende Irene de Kok, die daar ook openlijk vooruit komt.

Justinian
25-08-2005, 12:56
Remco, lighten up man!
Misschien is het een tikkeltje uitvoerig, maar ik vind zo'n discussie best leuk eigenlijk. Is tenminste niet zo'n oppervlakkige discussie ;)

Anonymous
25-08-2005, 12:59
Remco, lighten up man!
Misschien is het een tikkeltje uitvoerig, maar ik vind zo'n discussie best leuk eigenlijk. Is tenminste niet zo'n oppervlakkige discussie ;)

ja t houdt je van de straat he :D

Justinian
25-08-2005, 13:00
Remco, lighten up man!
Misschien is het een tikkeltje uitvoerig, maar ik vind zo'n discussie best leuk eigenlijk. Is tenminste niet zo'n oppervlakkige discussie ;)

ja t houdt je van de straat he :D
Ik heb vakantie en het is slecht weer ;)

Justinian
25-08-2005, 13:00
Maar ff verplaatst naar OT.

Tsuki
25-08-2005, 13:07
ik denk dat remco weer graag laat zien dat hij met woorden overweg kan maar het verhaal raakt verder kant nog wal.

dus remco taal en presentatie een 10 inhoud een 2 ..................

Mike
25-08-2005, 13:09
ik denk dat remco weer graag laat zien dat hij met woorden overweg kan maar het verhaal raakt verder kant nog wal.

dus remco taal en presentatie een 10 inhoud een 2 ..................

hahaha helemaal mee eens.

smike
25-08-2005, 13:34
Remco=correct

Helaas is het niveau van de gemiddelde mma fan niet zeer hoog en de meeste haken al af bij meer dan 5 zinnen tekst... maar als je eens de tijd neemt om te lezen wat hij schrijft, hij zegt dingen die tenminste ergens op slaan en wat diepzinniger zijn dan bijvoorbeeld mijn 1e post in dit topic hier ;)

Los daarvan, moeten we natuurlijk grappen kunnen blijven maken, maar ik verbaas me er ook over hoe snel mensen hier het woord "homo" in de mond nemen en dat ook nog eens als scheldwoord gebruiken.
Dezelfde mensen kijken wel naar 2 mannen in strakke kortje broeksjes die met elkaar over de grond rollebollen :oops:

Anonymous
25-08-2005, 13:38
Remco=correct

Helaas is het niveau van de gemiddelde mma fan niet zeer hoog en de meeste haken al af bij meer dan 5 zinnen tekst... maar als je eens de tijd neemt om te lezen wat hij schrijft, hij zegt dingen die tenminste ergens op slaan en wat diepzinniger zijn dan bijvoorbeeld mijn 1e post in dit topic hier ;)

Los daarvan, moeten we natuurlijk grappen kunnen blijven maken, maar ik verbaas me er ook over hoe snel mensen hier het woord "homo" in de mond nemen en dat ook nog eens als scheldwoord gebruiken.
Dezelfde mensen kijken wel naar 2 mannen in strakke kortje broeksjes die met elkaar over de grond rollebollen :oops:

wat heeft dat: "2 mannen met strakke korte broekjes die met elkaar over de grond rollebollen" te maken met homos??
nogal bekrompen.

idd mooie tekst maar weinig inhoud. als ik dit zo lees is remco de enigste met homofobische gedachtes

Tsuki
25-08-2005, 13:47
ik wist trouwens niet dat Vanderlei en shogun homo's waren ?

good for them !!!!!!

smike
25-08-2005, 14:09
Remco=correct

Helaas is het niveau van de gemiddelde mma fan niet zeer hoog en de meeste haken al af bij meer dan 5 zinnen tekst... maar als je eens de tijd neemt om te lezen wat hij schrijft, hij zegt dingen die tenminste ergens op slaan en wat diepzinniger zijn dan bijvoorbeeld mijn 1e post in dit topic hier ;)

Los daarvan, moeten we natuurlijk grappen kunnen blijven maken, maar ik verbaas me er ook over hoe snel mensen hier het woord "homo" in de mond nemen en dat ook nog eens als scheldwoord gebruiken.
Dezelfde mensen kijken wel naar 2 mannen in strakke kortje broeksjes die met elkaar over de grond rollebollen :oops:

wat heeft dat: "2 mannen met strakke korte broekjes die met elkaar over de grond rollebollen" te maken met homos??
nogal bekrompen.

idd mooie tekst maar weinig inhoud. als ik dit zo lees is remco de enigste met homofobische gedachtes

Ze hebben dan wel geen intenties, maar aangezien er bij deze foto het ook al homo di en homo dat wordt geroepen, kan je dit met elkaar vergelijken. En Remco de enige met homofobische gedachtesd? 50% van mixfight is er gevuld mee, kijk alleen al naar de pit pfff.
Er zit trouwens wel degelijk inhoud in zijn tekst in, hij beargumenteerd namelijk zijn uitspraken en dat is wel wat anders dan van wat we hier normaal gesproken gewend zijn.

Tsuki
25-08-2005, 14:22
Remco=correct

Helaas is het niveau van de gemiddelde mma fan niet zeer hoog en de meeste haken al af bij meer dan 5 zinnen tekst... maar als je eens de tijd neemt om te lezen wat hij schrijft, hij zegt dingen die tenminste ergens op slaan en wat diepzinniger zijn dan bijvoorbeeld mijn 1e post in dit topic hier ;)

Los daarvan, moeten we natuurlijk grappen kunnen blijven maken, maar ik verbaas me er ook over hoe snel mensen hier het woord "homo" in de mond nemen en dat ook nog eens als scheldwoord gebruiken.
Dezelfde mensen kijken wel naar 2 mannen in strakke kortje broeksjes die met elkaar over de grond rollebollen :oops:

wat heeft dat: "2 mannen met strakke korte broekjes die met elkaar over de grond rollebollen" te maken met homos??
nogal bekrompen.

idd mooie tekst maar weinig inhoud. als ik dit zo lees is remco de enigste met homofobische gedachtes

Ze hebben dan wel geen intenties, maar aangezien er bij deze foto het ook al homo di en homo dat wordt geroepen, kan je dit met elkaar vergelijken. En Remco de enige met homofobische gedachtesd? 50% van mixfight is er gevuld mee, kijk alleen al naar de pit pfff.
Er zit trouwens wel degelijk inhoud in zijn tekst in, hij beargumenteerd namelijk zijn uitspraken en dat is wel wat anders dan van wat we hier normaal gesproken gewend zijn.


ttsssssss homo ...............

Remco
25-08-2005, 14:54
Heren rustig!

Het gaat hier om het volgende principe. (Tegenstanders van discussie om de discussie, of pretentieus taalgebruik hoeven niet verder te lezen)

1. Wanderlei en Shogun hebben plezier op die foto.
2. Sommigen zien twee topatleten die van hun hobby hun werk hebben gemaakt.
3. Sommigen raken in de war omdat de scene een seksuele lading zou hebben.

De eerste groep heeft waarschijnlijk sowieso gelijk.

De tweede groep roept de vraag op waarom een topvechter zo'n beetje het tegenovergestelde zou zijn van een homoseksueel. Dit omdat:

3a. Niet vaststaat dat Wanderlei en Shogun vies zijn van seks met heren.

3b. Het zijn van een MMA-vechter of MMA-fan zich minder goed met hardcore homofobie verdraagt dan men zou denken, aangezien een ware homofoob niet halfnaakt zwetend, in de armen en tussen de benen van een andere man zou willen liggen danwel toeschouwer zou willen zijn bij een dergelijke manifestatie. Kortom: een voetbalsupporter is een geloofwaardigere homofoob dan een MMA-fan. Het feit dat het hier sport betreft en geen seks doet daar voor hardcore homofobie niet aan af. De ware homofoob roept immers bij ieder mannelijk contact: "HOMO's!" (zie de man op de tribune van Justi)


De beschuldiging dat ik op basis van het voorgaande zelf homofoob, dan wel homoseksueel zou zijn, snijdt overigens geen hout.

Anonymous
25-08-2005, 15:59
ik zie nog steeds niet echt wat je punt is sorry.

Tsuki
25-08-2005, 16:18
ik zie nog steeds niet echt wat je punt is sorry.

ik lees het niet eens meer ;-) ..............

Silat
26-08-2005, 00:35
en toch ziet deze foto er gay uit :lol:

}|^-_-^|{
26-08-2005, 00:53
en toch ziet deze foto er gay uit :lol:

zoals een groot filosoof al zei (John Locke als ik me niet vergis): 'It's all in the eye of the beholder'.
Als jij vindt dat er homoseksuele prikkels van deze foto uitgaan zul je er wel enig gevoel voor ontwikkeld hebben...

Aaronk
26-08-2005, 08:21
en toch ziet deze foto er gay uit :lol:

zoals een groot filosoof al zei (John Locke als ik me niet vergis): 'It's all in the eye of the beholder'.
Als jij vindt dat er homoseksuele prikkels van deze foto uitgaan zul je er wel enig gevoel voor ontwikkeld hebben...

*CRACK* HOME RUN...

LMFAO.. silat hier kan je maar beter een hele goede comeback op hebben

Aaronk
26-08-2005, 08:25
En nog iets wat moet er gay zijn aan die foto. je ziet ongeveer 3 paren bij elkaar in backmount? laatste keer dat ik keek was dit nog gewoon een bjj positie

Jochem
26-08-2005, 11:25
3. Sommigen raken in de war omdat de scene een seksuele lading zou hebben.

De beschuldiging dat ik op basis van het voorgaande zelf homofoob, dan wel homoseksueel zou zijn, snijdt overigens geen hout.


Je zegt zelf in je eerste of 2e post dat je je niet kan voorstellen dat 2 mannen met elkaar knokken zonder homo-erotische gevoelens.
Dus je denkt dat hun gevoelens erbij hebben, tenminste, dat heb jij als je je eigen argument toepast.