PDA

View Full Version : Oren dicht



xXRichardXx
31-08-2005, 23:41
Dat doen mijn oren dus, die gaan tijdens het trainen de laatste paar weken steeds dichtzitten. Het is echt dermate irritant dat ik de trainer niet eens meer hoor, en het ademen gaat echt heel belabberd (kan moeilijk een ritme aanhouden en wordt daardoor sneller moe).

Ik weet het, ik weer met m'n rare klachten, maar is er hier iemand die weet wat dit veroorzaakt en beter nog, wat ik er aan kan doen? Alvast bedankt.

Aaronk
01-09-2005, 02:01
je oren laten uitspuiten?

njgroene
01-09-2005, 11:10
Ik zou in elk geval een keertje naar de huisarts gaan, die kan je alijd doorsturen naar een KNO-arts om er beter naar te kijken. Ik heb zelf een tijd lang vergelijkbare klachten gehad; die bleken te worden veroorzaakt door het dichtvallen van mijn buis van eustachius (de verbinding tussen trommelvlies en keelholte). Na het verwijderen (voor de tigste keer) van mn neusamandelen zijn de klachten verdwenen.

Maar ff laten checken kan dus geen kwaad denk ik :wink:

Silat
01-09-2005, 12:27
hoeveel neusamandelen heeft een mens dan :?

njgroene
01-09-2005, 13:15
hoeveel neusamandelen heeft een mens dan :?

haha, ja dat dacht ik ook, maar die krengen die kunnen terug groeien :?

jcsport
01-09-2005, 14:49
So lijkt me echt irritant! Ik zou er zeker naar laten kijken.

Ik had een tijdje geleden mn oor dichtzitten, bleek dat ik "oorverkouden" was. Dat vond ik al heel vervelend want ik hoorde bijna niets aan 1 kant.

Maar met trainen had ik er niet meer of minder last van. Succes ermee en laat maar even weten wat de arts ervan vind.

xXRichardXx
02-09-2005, 00:53
Jezus, als ik dit zo hoor dan klinkt het vrij kut. Oren uit laten spuiten zoals Aaronk zei is nog niet zo'n ramp, maar m'n neusamandelen eruit, shit. Ik dacht dat dat op latere leeftijd (nadat je kind bent geweest) zeer pijnlijk en ingrijpend kon zijn.. Binnenkort maar even langs de huisarts dan :( Ik laat het verder wel weten.

Bedankt in ieder geval allemaal!

njgroene
02-09-2005, 10:14
Ik dacht dat dat op latere leeftijd (nadat je kind bent geweest) zeer pijnlijk en ingrijpend kon zijn..

Goed te doen op zich... maar leuk is anders idd. Maar ik zou me nog niet te druk maken, kunnen 1001 dingen zijn natuurlijk. Maar naar laten kijken kan geen kwaad; laat inderdaad ff weten hoe het afloopt :)

PigDog
11-09-2005, 01:55
Volgens mij is neusamandelen voor een volwassen man geen optie meer; die krimpen in als je uitgegroeid bent, in tegenstelling tot je keelamandelen.
Teveel oorsmeer (uitspuiten) , verstopte buis van Eustachius (klaren, neus dichtknijpen en dan proberen om door je neus uit te ademen, om lucht in je eustachii te krijgen) zijn meer voor de handliggend. Probeer eerst zelf te klaren, gaat dat niet ga dan langs een arts....

njgroene
11-09-2005, 12:43
Volgens mij is neusamandelen voor een volwassen man geen optie meer; die krimpen in als je uitgegroeid bent, in tegenstelling tot je keelamandelen

Had dat ff aan mn neusamandelen verteld, had weer een operatie gescheeld :lol: :wink:

Jochem
11-09-2005, 12:49
Volgens mij is neusamandelen voor een volwassen man geen optie meer; die krimpen in als je uitgegroeid bent, in tegenstelling tot je keelamandelen.
Teveel oorsmeer (uitspuiten) , verstopte buis van Eustachius (klaren, neus dichtknijpen en dan proberen om door je neus uit te ademen, om lucht in je eustachii te krijgen) zijn meer voor de handliggend. Probeer eerst zelf te klaren, gaat dat niet ga dan langs een arts....

heb het op mijn 22ste laten doen door problemen met neusademhaling. halve dag in het ziekenhuis, volledige narcose

PigDog
19-09-2005, 23:55
Volgens mij is neusamandelen voor een volwassen man geen optie meer; die krimpen in als je uitgegroeid bent, in tegenstelling tot je keelamandelen.
Teveel oorsmeer (uitspuiten) , verstopte buis van Eustachius (klaren, neus dichtknijpen en dan proberen om door je neus uit te ademen, om lucht in je eustachii te krijgen) zijn meer voor de handliggend. Probeer eerst zelf te klaren, gaat dat niet ga dan langs een arts....

heb het op mijn 22ste laten doen door problemen met neusademhaling. halve dag in het ziekenhuis, volledige narcose

Ik zei: een VOLWASSEN man, Jochem, lol! :lol:

Anonymous
06-10-2005, 21:56
heb ook een tijdje zoiets gehad ,maar had er alleen s ochtends last van .is uiteindelijk vanzelf weggegaan . en tijdens trainen ook een paar keer gapen (klinkt raar maar werkte wel )