PDA

View Full Version : muay thai training en vakantie aug 2005



marcelt
02-09-2005, 00:46
Hallo,

Na uitgebreid zoeken en lezen op internet ging ik begin augustus naar Thailand met mijn vriendin. Ik heb ontdekt dat je Muay Thai trainen in Thailand, reizen en onderdak vinden makkelijk zelf kan regelen en het leven in Thailand is ook goedkoop.
De eerste paar dagen ging ik naar Bangkok. Daar trainde ik niet maar ging wel een avondje muay thai kijken in het Lumpini stadion. Dat moet je natuurlijk meemaken. Vooral het gokken eromheen en het schreeuwen en meeleven van de gokkers was erg bijzonder. Er zijn Twins en Windy winkeltjes waar de spullen een stuk goedkoper zijn dan in Nederland. Ik kocht er punches en gewone handschoenenen scheenbeschermers.
Hierna ging ik naar Chiang Mai. Johan die ook traint bij Vos gym had me Chai Yai Gym (www.chiangmaimuaythai.com )aangeraden. Hij vond deze gym beter dan Lanna, het bekendste kamp van Chiang Mai. net als Olaf Mirande. Ben zelf wel bij Lanna geweest, maar heb er niet getraind. Chai Yai was inderdaad erg tof. Veel persoonlijke aandacht en oog voor techniek. Ik verbleef in de stad en had van Kru Yoi (hoofdleraar) een brommer gehuurd waarmee ik van en naar de trainingen kwam. In Chiang Mai ben ik naar twee muay thai avonden geweest. Vooral een was tof waar twee Thaise Chai Yai jongens vochten en we met een hele groep bij hun hoek stonden.
De week erna was ik op Ko Pha Gnan , een eiland vlak bij Ko Samui, bekend van de Full Moon Party. Ik trainde er bij de Horizon Gym ( www.horizonmuaythai.com ). De trainers zijn erg aardige jongens, nog met ze op stap geweest. Er waren echter weinig mensen die trainden toen ik er was. De training was wel op echt techniek gericht, maar buiten het padwork (de 1 op 1 training) wat vrijblijvend. Ik ging een keer naar een Muay Thai avond waar een Canadese jongen voor Horizon vocht. Hij deed het best leuk, maar ik had 'm de ring nog niet ingelaten.
De laatste week was ik op Ko Samui .Hier trainde ik bij het WMC Camp/ Lamai Gym (www.wmcmuaythaicamp.com ). Dit kamp is van een buitenlander, maar de trainers zijn Thai. In tegenstelling tot andere gyms mocht je hier ook wat sparren. Verder de gebruikelijke dingen als touwtje springen, rennen, autoband springen, zaktraining en schaduwboksen. Ze hebben er veel trainers. Het was tof er te trainen.
Hiernaast heb ik ook nog een paar trainingen bij Pynyo Gym gevolgd. Pynyo ligt op de weg van Lamai naar Chaweng. Deze gym was me aangeraden door een Australische shootbox instructeur en een Nederlander, Roy , die op Samui woont. Bij deze gym krijg je veel rondes padtraining en hele precieze aandacht voor techniek. Helaas kon ik niet zo veel rondes pads meer aan omdat ik 's ochtends al bij WMC trainde en omdat het zo heet is op Samui. Desondanks vond ik het erg tof. De een na laatste avond ging ik naar gevechten in het Chaweng stadium waar ook een Pynyo jongen vocht. hij deed het erg goed en won op KO. Het viel vooral op dat hij goed bokste. De nadruk bij de Thais ligt toch meestal op de schoppen. Verder was er nog een jongen uit Engeland genaamd Jordan die de sterren van de hemel vocht. hij moest tegen een gespierde geroutineerde Thai en ik had 'm weinig kans gegeven, maar hij won op KO.
Nou dit waren zo'n beetje mijn ervaringen. ik hoop dat je het leuk vond om te lezen!

B3 lik3 M3
02-09-2005, 09:02
Leuk verslagje!!

helemaalgek
02-09-2005, 17:08
eindelijk nog iemand die in Horizon heeft gezeten. Ik heb daar in juni 3 weekjes gezeten. Idd erg ontspannen, maar goede uitleg over techniek als het gaat om de kleine details. Ik heb zelf niet de moeite genomen om er een verslagje over te schrijven maar wel fotos op internet gezet. Mocht je ze ff willen checken: http://spaces.msn.com/members/chokdee1/PersonalSpace.aspx?_c01_photoalbum=showdefault&_c02_owner=1&_c=photoalbum

marcelt
02-09-2005, 17:16
Leuke foto's vooral als je er net vandaan komt!

Ronald
02-09-2005, 20:21
Leuk man :D .

Jeru
02-09-2005, 20:53
Top die foto's!

joost
06-09-2005, 17:51
ooit wil ik ook nog een keer naar thailand!
lijkt me echt gaaf daar

Oltje
11-09-2005, 14:08
Hey marcel! Leuk om te lezen dat je het goed naar je zin hebt gehad! Ik heb het ook erg lekker gehad :D

Olaf

Anonymous
18-11-2005, 03:37
Ik wil ook een keer in Thailand trainen.

Kunnen jullie misschien vertellen hoe oud jullie waren toen jullie daar trainden..?

Mike
18-11-2005, 04:16
Ik wil ook een keer in Thailand trainen.

Kunnen jullie misschien vertellen hoe oud jullie waren toen jullie daar trainden..?

denk je dat je te jong bent?

als je oud genoeg bent om zo laat te op mixfight te posten dan ben je ook oud genoeg om naar thailand te gaan :wink:

Daniel
18-11-2005, 13:03
gafe foto's. zitten overigens volgens mij ook wel leuke dames tussen :)

kickb0Xing_Danii
30-11-2005, 20:50
hey, h0e 0ud m0et je zijn v00rdat je daar naar t0e kan? &_ kan het 00k als Jee een meisje bent?

Ton
30-11-2005, 23:10
hey, h0e 0ud m0et je zijn v00rdat je daar naar t0e kan? &_ kan het 00k als Jee een meisje bent?

Volgens mij mag het alleen als je veel Breezah lust.... dus dat zal wel goed komen.