PDA

View Full Version : Mixfight Interview Melvin Manhoef



Mixfight reporters
22-09-2005, 13:17
Door Mama (foto's) en HUNTER (tekst)

We spraken van de week bij Gym Alkmaar met Melvin Manhoef. Naar aanleiding van zijn spectaculaire KO overwinning op Fabio Piemonte op Cage Rage in Engeland, waarmee hij de Cage Rage light heavyweight wereldtitel op zijn naam schreef hadden we hier op mixfight gevraagd wat jullie wilden weten van Melvin. Hier een selectie uit de vragen, met de antwoorden van Melvin:

http://www.ma-skills.com/marieke/melvin/melvin2.jpg




- MF: Melvin, heb je je speciaal voorbereid op dit titelgevecht?
Nee, op zich niet. Ik ben al vanaf begin dit jaar keihard bezig met trainen. Nu gaat het zich eindelijk uitbetalen. In de ArenA tegen Bob stond ik voor op punten, en ik wilde de partij zo graag winnen dat ik geen grote risico's heb genomen door vol voor de KO te gaan, maar dat kan ik nu wel. Een paar weken terug heb ik Paul Cahoon overduidelijk op KO verslagen, en Piemonte had ook weinig in te brengen. Ik voel me sterker dan ooit, maar ik wordt nog iedere keer beter.

- MF: Kun je ons iets vertellen over je trainingsschema?
Ik train veel, heel veel. Sommigen denken dat ik te veel train maar ik voel me er top bij. Iedere ochtend ga ik om 8 uur krachttrainen bij Peter Hoopman. Ik doe daar heel veel explosieve oefeningen. Tijdens de krachttraining heb ik het met Peter en met Oscar Roque ook heel veel over mentale voorbereiding op mijn wedstrijden. Na het krachttrainen train ik sowieso altijd 's morgens en 's middags nog thaiboksen en grond. Het hangt een beetje van de volgende wedstrijd af waar de nadruk op ligt. Het staande werk train ik met Mike Passenier en Edwin van Os, en voor het grondwerk hebben we tegenwoordig bij het It's Showtime team enkele Braziliaanse toppers van ATT (American Top Team) over. Maar ik train dus iedere dag 3 keer, wat inhoud dat ik fullprof ben. Waar ik voorheen ook nog wat managementdingen deed zoals het No Limit Team, richt ik me tegenwoordig helemaal op het vechten.

-MF: Je gaf al even aan dat je zowel staand als grondwerk traint. Ligt je focus steeds meer bij het mixfight dan bij het K-1 / muay-thai?
Op zich zie ik geen probleem om het beiden te doen. Ik vind de afwisseling eigenlijk wel prettig. Mijn manager Simon Rutz heeft nu een samenwerking met K-1, maar via Cage Rage staat de deur naar Pride ook behoorlijk open. Cage Rage en Pride werken namelijk ook nauw samen. Doordat ik nu de kampioen van Cage Rage ben, krijg ik binnenkort een wedstrijd met een gerenommeerde Pride topper, en waarschijnlijk zelfs in Japan. Wie het wordt weet ik nog niet, maar ik zal er alles aan doen om een goede indruk te gaan maken.

http://www.ma-skills.com/marieke/melvin/melvin4.jpg


- MF: Om even terug te komen op de dingen die je voorheen deed zoals het Team No Limit en het organiseren van gala's; heb je je hier geheel uit teruggetrokken?
Uit het Team No Limit ben ik in ieder geval weg. Het management hiervan ligt nu bij Maikel Polanen en Milton Felter, waar ik voorheen mee samenwerkte. Ik kon de taken die ik daar had niet meer combineren met mijn eigen carriere, dus ik ben er mee gestopt. Omdat ik wat grote sponsorcontracten in Engeland heb af kunnen sluiten, kon ik die keuze maken. De gala's in het Zaantheater blijven echter wel doorgaan. Ik wil hiermee echt iets hebben waarmee ik kan doorgaan als ik niet meer zou kunnen vechten. Ik ben momenteel ook bezig met de vorbereidingen voor het gala dat halverwege 2006 in het Zaantheater moet gaan plaatsvinden, en waar ik zelf ook wil gaan vechten. Maar omdat dit nog redelijk ver weg is kan ik me momenteel helemaal richten op trainen en vechten.

- MF: Zijn erg momenteel dingen waar je tijdens het trainen extra nadruk op legt of dingen die je wilt verbeteren?
Het grondwerk! Ik weet van mezelf dat ik staand mijn mannetje wel sta, maar als ik echt met de top in Pride mee wil komen dan moet ik completer worden. Ik ben afgelopen zomer een paar weken bij ATT wezen trainen, en ik heb daar ontzettend veel geleerd. Het is momenteel erg prettig dat het It's Showtime Team de samenwerking is aangegaan met ATT, want hier trainen echt wereltoppers. Naast mijn reguliere trainingen met oud judotopper Frederik van Oostrom, train ik dus veel op de grond met de jongens van ATT. Helaas kunnen ze, vanwege de werkvergunningen, hier steeds per persoon maar 3 maanden blijven maar van iedereen leer ik weer.

http://www.ma-skills.com/marieke/melvin/melvin1.jpg


- MF: Heb je ook voorbeelden, als in mensen die je inspireren in de vechtsport?
Toen ik net begon keek ik heel erg tegen Peter Aerts op. Hij is heel lang toch wel iemand geweest waar ik tegenop keek. Momenteel heb ik niet echt voorbeelden, maar ik heb heel diep respect voor mensen als Fedor Emelianenko en Wanderlei Silva. Het is één ding om kampioen te worden, maar het blijven, en je kampioenschap meerdere keren met succes verdedigen is echt ontzettend knap. Silva was trouwens ook aanwezig toen ik tegen Piemonte vocht op Cage Rage.

- MF: Over Silva gesproken, heb je nog een verlanglijstje van vechters waar je in de nabije toekomst graag tegen zou vechten?
Uiteraard wil ik graag op het hooste podium uitkomen, maar ik heb niet echt wensen. Ik laat het lekker over aan mn management, en ik zorg dat ik klaar ben voor wie dan ook!

- MF: Okee Melvin, tot zo ver. Bedankt voor je tijd!
Jullie ook bedankt!!

http://www.ma-skills.com/marieke/melvin/melvin.jpg

LET OP:
Speciaal voor de leden van mixfight heeft Melvin 3 Mixfight shirts gesigneerd. Wil jij kans maken op zo'n shirt, stuur dan voor 15 oktober een PM naar HUNTER met als titel Melvin Manhoef en schrijf hierin de reden waarom jij denkt dat je het shirt verdient. De 3 meest originele inzendingen ontvangen een shirt! (NB. de inzendingen kunnen gepubliceerd worden)

mama
22-09-2005, 13:55
mag ik ook mee doen????????
;)

Johan H
22-09-2005, 14:06
Supermooi en duidelijk intervieuw,mijn complimenten aan de mixfight reporters.Zeer bedankt voor dit intervieuw :D

Ralph
22-09-2005, 14:11
Cool! Bedankt voor het interview.

54321
22-09-2005, 14:18
Het grondwerk! Ik weet van mezelf dat ik staand mijn mannetje wel sta, maar als ik echt met de top in Pride mee wil komen dan moet ik completer worden

top dat hij dit zelf inziet en er hard aan werkt! :o
wandy vs melvin=slugfest van jewelste :lol:

jojo
22-09-2005, 14:25
melvin is top!!

Melvin Manhoef
22-09-2005, 14:27
Ik vond het hartstikke leuk om voor MixFight.nl een interview te doen. ik bedank iedereen voor de goede support en steun.
Ik zal er voor zorgen dat jullie nog vele mooie partijen van mij te zien krijgen.

jojo
22-09-2005, 14:28
hey melvin
uw schoon vader werkt bij me moeder 8)
en hij zal binnekort wat aan u gaan vragen voor mij alst goed is :wink:
gr jorina

Anonymous
22-09-2005, 14:36
Leuk interview! Melvin is n bikkel! hoop dat hij tegen Igor moet! zou echt n vette partij zijn

Wheelie
22-09-2005, 15:11
Cool interview en top dat Melvin Manhoef nu ook lid is op mixfight 8)
Succes Melvin en ik hoop je snel bij Pride te zien.

Mickey
22-09-2005, 15:16
Melvin vs Silva..

Ai ai ai!
Ik zou niet graag dicht aan de ring zitten dat gevecht..
SLUGFEST!

Super interview! Bedankt Melvin!

Marco (scheids)
22-09-2005, 15:38
top dat hij dit zelf inziet en er hard aan werkt! :o
wandy vs melvin=slugfest van jewelste :lol:

Wandy legt t staand af tegen Melvin !!

Ronald
22-09-2005, 16:14
Cool interview en top dat Melvin Manhoef nu ook lid is op mixfight 8)
Succes Melvin en ik hoop je snel bij Pride te zien.
Daar kan ik niks meer aan toevoegen :D .

makavelli
22-09-2005, 16:22
top dat hij dit zelf inziet en er hard aan werkt! :o
wandy vs melvin=slugfest van jewelste :lol:

Wandy legt t staand af tegen Melvin !!

Marco is correct 8)

Biiyen
22-09-2005, 16:31
Melvin in Pride MW zou echt vet zijn! Wordt goeverdoeme tijd dat Nederlanders Pride ook gaan ownen :lol:

Mickey
22-09-2005, 16:42
Melvin in Pride MW zou echt vet zijn! Wordt goeverdoeme tijd dat Nederlanders Pride ook gaan ownen :lol:

We zijn de Dman alweer vergeten begrijp ik? ;)

Deuce
22-09-2005, 16:44
Lol.....Dman is nog steeds de beste....alles leuk en aardig ik respecteer Melvin absoluut om zn stijl, gewonnen titel en brute KO power...

Maar de pride midleweight grandprix....yeah right......ik vind ik m nog niet eens dichtbij allistair staan..

m.g
22-09-2005, 16:59
Leuk interview, hij is in iedergeval op de goede weg. Maar om hem nou gelijk tegen over Wandy te zetten?!?! Laat hem maar eerst een paar andere grote vechters KO slaan. :twisted:

Biiyen
22-09-2005, 17:13
Melvin in Pride MW zou echt vet zijn! Wordt goeverdoeme tijd dat Nederlanders Pride ook gaan ownen :lol:

We zijn de Dman alweer vergeten begrijp ik? ;)

NederlanderS = meer dan 1

Mickey
22-09-2005, 17:15
Melvin in Pride MW zou echt vet zijn! Wordt goeverdoeme tijd dat Nederlanders Pride ook gaan ownen :lol:

We zijn de Dman alweer vergeten begrijp ik? ;)

NederlanderS = meer dan 1

True True!
Dat zou inderdaad nog beter zijn! ;)

bloody
22-09-2005, 17:34
:twisted: :lol: super

Justinian
22-09-2005, 17:45
top dat hij dit zelf inziet en er hard aan werkt! :o
wandy vs melvin=slugfest van jewelste :lol:

Wandy legt t staand af tegen Melvin !!
Mee eens!! Topinterview btw. Succes Melvin!

Ton
22-09-2005, 19:10
Nice interview!
Succes Melvin !

shyne
22-09-2005, 22:08
leuk interview..
succes in PRIDE Melvin! mocht je dit lezen :wink:

blazin.arr0w::::
22-09-2005, 22:24
Nice interview!

Goed om te zien dat Melvin naast het nu actief trainen voor z'n carriere ook aan zijn toekomstige carriere denkt. Combo van balls en brains!

HUNTER
23-09-2005, 11:45
pas 4 inzendingen voor de shirts???? :shock:

schiet niet echt op zo he

MB667
23-09-2005, 11:52
cool interview! Melvin gaat asskicken.

The Maniac
23-09-2005, 18:19
Wandy vs Melvin staand zal Melvin zeker domineren ik weet niet hoe goed zijn ground work is geworden hij is een zekere force als hij de 205 division in komt bij pride

HUNTER
26-09-2005, 13:17
ttt