PDA

View Full Version : Sportspullen wassen



Dennuz
07-10-2005, 11:15
Hoe wassen jullie je scheenbeschermers/kniebeschermers en bandage??

Lijkt me niet zo verstandig om mijn kniebeschermers in de wasmachine te flikkeren ivm. de vulling. En afspoelen met water en zeep haalt de zweetgeur er ook niet helemaal uit..

En hoe zit het met het klittenband van je bandage en je scheenbeschermers als je die wast??

HUNTER
07-10-2005, 11:19
Bandages gaan gewoon in de was. Een waszakje is misschien wel handig (zo'n zakje waar vrouwen hun BH's in wassen). Kniebeschermers gaan ook gewoon in de was, geen probleem met de vulling hoor. En mn scheenbeschermers, tsja ik heb van die leren dus die gaan de was echt niet in. Ze meuren wel n uur in de wind maar daar heb je weer febreze voor ;)

Dennuz
07-10-2005, 11:23
zo'n waszakje is wel een goed idee ja.. probeer het wel gewoon, en als het niet goed gaat dan haal ik wel nieuwe...

HUNTER
07-10-2005, 11:28
tip van Marieke:

doe niet je blauwe bandages in de witte was :mrgreen:

damn we hebben nog lichtblauwe handdoeken met allemaal blauwe strepen

Anonymous
07-10-2005, 11:30
ik doe mijn scheenbeschermers gewoon in de was. nooit problemen mee

Silat
07-10-2005, 12:55
en je handschoenen dan? ik hang ze altijd buiten aan de waslijn, allen vanochtend was het heel mistig dus nog steeds zeik nat....

Je mag van alles wel dubbel hebben man.

Roob
07-10-2005, 13:29
Ik weet wel, dat je je bandage niet zo bij de andere was in de machine moet gooien. Door het klitterband wat er aan zit heb je kans dat er gaatjes in je thirts komen. Heb zelf ook al een paar t-shirtjes mee verpest. :x

Ronny
07-10-2005, 15:28
dus daar komen die gaatjes van....ik dacht dat ik last van motten had.

lil´kickboxer
08-10-2005, 11:40
Bandages gewoon uitwassen. Scheenbeschermers wassen, daar gaan ze wel beter van ruiken, maar het gaat wel ten koste van je vulling!

jcsport
08-10-2005, 12:27
Scheenbeschermers en bandage gewoon in de was, scheenbeschermers niet te vaak maar als ze je tas uit stinken is het wel tijd ja, en de bandage idd in zon waszakje. Haal je spullen ook altijd uit je tas als je van trainen thuiskomt hoe sneller het droogt hoe minder kans op stank.
En als je iedere dag trained of misschien wel 2 keer per dag is het wel nuttig om een 2e paar handschoenen te kopen of af en toe met je oude af te wisselen, als je handschoenen niet de kans krijgen om te drogen gaan ze echt een stuk korter mee en de stank is op den duur niet te harden.

Boem Boem
08-10-2005, 15:07
Hoe wassen jullie je scheenbeschermers/kniebeschermers en bandage??

Lijkt me niet zo verstandig om mijn kniebeschermers in de wasmachine te flikkeren ivm. de vulling. En afspoelen met water en zeep haalt de zweetgeur er ook niet helemaal uit..

En hoe zit het met het klittenband van je bandage en je scheenbeschermers als je die wast??

@Dennuz: ik heb liever wel dat je je spullen wast, mooi stinkdier dat je bent!! :wink:

Maar je kunt alle spullen(beenbeschermers,kniebeschermers en bandage's) gewoon in de wasmachine gooien, geen probleem!
Doe ik zelf ook regelmatig. Spullen blijven nog heel ook.....

Osu

Chris

Glovenator.com
01-07-2012, 16:54
Ja ik weet het een bump van een paar eeuw maar het kan zien dat deze topic nog steeds gelezen wordt, dus here goes:
Er is maar 1 manier (al zeg ik het zelf :whistling:) : Glovenator. Met Glovenator maak je je handschoenen pas echt schoon. Diep tot in de vezels van je handschoenen en niet oppervlakkig zoals veel andere huishoudmiddeltjes. Glovenator is speciaal ontwikkeld voor stinkende sportspullen. Dus ook tassen, hoofdbeschermers, mitts, schoenen etc.

Wil je je scheenbeschermers schoonmaken, dan kan dat ook met Glovenator. Voor bokshandschoenen geldt: gewoon een kwart flesje in je handschoenen gieten en dan een beetje in je handschoen knijpen zodat Glovenator zich goed door je handschoen verdeeld. Dan 24 uur laten rusten en dan laten drogen. Voor beenbeschermers geldt: eerst even in een sopje goed schoonmaken, want er kleeft redelijk wat vuil aan die dingen vooral onder je elastieken banden. Dan laten drogen en als ze droog zijn dan spuit of giet er genoeg Glovenator overheen totdat elke plek verzadigd is. En dan laat je ze weer drogen zonder uit te spoelen. Denk erom, als je gaat sprayen doe dan even een mondkapje op. Het spul prikt een beetje in je ogen en neus als je het sprayed. Stinken ze dan nog dan impregneer je ze nog een keer met Glovenator.

Kijk even op www.glovenator.com (http://www.glovenator.com)

Succes

Peacey
01-07-2012, 17:13
Heel leuk natuurlijk, maar vind het knap duur om mijn handschoenen 2 keer schoon te maken voor 15€

Leventdepevent
01-07-2012, 19:10
alles gaat hier gewoon in de was behalve handschoenen (karate) die maken we schoon met vochtige doekjes

BoxingRob
02-07-2012, 11:36
Ik heb dat zelf met bokshandschoenen, die stinken op den duur zo dat ik er bijna van omval. Als ik het idee heb dat ze na een paar keer cleanen nog stinken koop ik op den duur een nieuw paar handschoenen.

Maar dingen zoals beschermers en zo zijn makkelijk te wassen.

Pansier
02-07-2012, 12:29
Bandages, tok was ik gewoon uit, maar scheenbeschermers en bokshandschoenen blijven uit de was voor mij! Wat goed werkt is nadat je getrained hebt je spullen uitspreiden en laten drogen. Je moet er alleen wel de ruimte voor hebben. Buiten hangen lijkt me geen strak plan eerlijk gezegd.

cornelus
02-07-2012, 13:57
die lucht van oud leer en verrot zweet... dat ga je toch nie weg wassen :crying:

Pansier
02-07-2012, 14:37
die lucht van oud leer en verrot zweet... dat ga je toch nie weg wassen :crying:

IDD! OLDSCHOOL! hehe