PDA

View Full Version : beginnen met hardlopen



Chico
07-10-2005, 22:27
ik heb zelf zo'n t**** hekel aan hardlopen... laatste keer dat ik ben wezen hardlopen is alweer een jaar geleden.. en de keer daarvoor anderhalf jaar ofzo..

maar afgelopen maandag had ik de geest (en nog steeds wel een beetje).. ik ga op een regelmatige basis hardlopen (en dan niet regelmatig in de zin van 1 keer per jaar)... maar ik had 25 minuten gelopen... kwam thuis.. en kheb drie dagen spierpijn gehad...

is er een manier om het hardlopen op te bouwen of is het gewoon een kwestie van ff door de zure appel heen bijten???

lil´kickboxer
08-10-2005, 11:42
Ik denk dat je het inderdaad moet gaan opbouwen qua afstand en intensiteit. Wat spierpijn wel kan voorkomen is eerst rustig warm te lopen en goed je spieren oprekken (kuit, achillespees, bovenbeenspieren etc)!

Judas
09-10-2005, 20:41
Ja en vergeet nooit goed uit te lopen. Dus dat je niet bij je voordeur aan komt rennen. Maar bijv de laatste 200 meter op gewone looppas uitlopen.
Dit vergat ik wel es te doen en dan had ik idd behoorlijk verzuurde spieren de volgende dag. Met uitlopen nog nooit last gehad van verzuring.

Chico
10-10-2005, 03:19
ok.. thx voor de tips lil' en judas :mrgreen:

Marco
11-10-2005, 16:51
als je echt wilt lopen met resultaat en zonder overbelasting moet je een schema maken op www.myasics.nl, is niks ingewikkelds aan en je boekt absoluut resultaat, zelfs gevordere lopers hebber er wat aan mijn buurman wilde wel eens wat meer structuur in zijn training (loopt halve, hele marathons). Als je gewoon serieus je schema volgt werkt het goed.
ik heb er zelf ook goede ervaringen mee.

Chico
11-10-2005, 20:25
thx man :mrgreen: