PDA

View Full Version : low carb dieet.



Luka
17-10-2005, 16:38
hallo,

Ik had wat vragen.. ik ben nu een maand bezig met een low carb dieet.. de eerste maand mag ik 20% van me normale aantal koolhydraten.. 2de tot 4de maand word weer meer en 4 tot 6 bijna weer zoals het was..

Maar omdat ik zo weinig koolhydraten eet heb ik geen energie meer om te trainen.. als ik 5 Min box op lichaam met warm up is me hele lichaam al verzuurd en ben ik zo bezweet als ik normaal 2 uur train..

Het resultaat is er wel naar. van 109.6 naar 102.8 in 4 weken maar iemand tips wat ik kan eten ofzo voor de training ??

Anonymous
17-10-2005, 17:13
hoe ziet je dieet er precies uit?

Deuce
17-10-2005, 17:28
Ik volg nu ook een low carb dieet, zorg ervoor dat je de nodige "goede" koolhydraten binnen krijgt, verder kun je op vezels van fruit ook goed trainen..dus veel fruit eten...en probeer na 4 uur geen koolhydraten meer te eten.

mama
17-10-2005, 18:27
in fruit zit veel koolhydraten
voorbeeld
kiwi - 1 stuks zit 7 gram koolhydraten in
1 appel zit 14 gram koolhydraten in
1 banaan 18 gram koolhydraten.
1 peer 14 gram koolhydraten

Als je zo zwaar traint is een koolhydraat arm dieet niet echt heel erg goed. Wat je kan doen voordat je gaat trainen is een bruin broodje eten. Daar zitten wel koolhydraten in maar zorgt er voor dat je wel wat meer energie krijgt.
Een beker boullion drinken helpt ook tegen dat je je licht in je hoofd voelt. En natuurlijk zorgen dat je heel veel drinkt.


http://home.hccnet.nl/jj.ruiter/ op deze site staat een lijst met hoeveel koolhydraten in welke produkten zit.

Het is een super dieet. Werkt bij mij ook heel goed. Maar je kan het beter onder goede begeleiding doen van een dietiste..........

Anonymous
17-10-2005, 18:51
ik doe het via het ziekenhuis dus heb goeie begeleiding dus dat zit wel goed in ieder geval..

Verder zit ik nog in fase1 dat betekent dat ik 20% van me normale aantal mag en dat heb je zeer snel.. brood is zeker verboden van de dokter.. in fase 1.. ik krijg morgen te horen wat ik straks mag... zit namelijk in eind fase 1.. hoop dat het dan beter gaat..

Dagelijks eet ik:

S'ochtends:

Een soort broodje waar geen koolhydraten of iets dergelijks in zit samen met magere kwark... een half soepkommetje...

Smiddags:

eet ik vaak of weer zon broodje of kip/vlees zeer lekker voor smiddags..

S'avonds:

Dan is het vaak vlees wat ik eet met wat sla en bepaalde groenten die ik mag.. ook zeer lekker.. ben zelf gek van biefstuk en haas dus :D..

Het eten wat ik mag is voornamelijk vis ei en vlees.. ik mis het brood maar ook een oplossing gevonden heb veel recepten enzo..

Ook veel te vinden op www.koolhydraten.com

zeker een aanrader !!!

mama
17-10-2005, 19:09
ja is zeker een aanrader.
maar naar mijn idee eet je veelste weinig.
Ik doe het zelfde dieet. Naja het zelfde idee. ben daarmee zo'n 40 kilo (eerst iets meer maar helaas ben ik er weer wat van aangekomen) mee afgevallen.
Je mag (volgens mij dieet) "gewoon" brood eten. Maar dat gaat dan wel van je hoeveelheid koolhydraten af die je mag hebben.
Bij mij zit dat op ongeveer 30 gr. Normaal eet je iets van 120/200 gram.

1 dag bij mij.......
ontbijt:
1 snee koolhydraat arm brood met kaas en tomaat en 1 glas water (5r)
tussendoor:
150 gr yoghurt + 1/2 appel of kiwi, glas water (14 gr)
lunch:
roerei met paprika en champignons, glas water (0 gr)
tussendoor:
1 snee koolhydraat arm brood of rijstwafel met kaas en augurk, glas water (5 gr)
diner:
biefstuk met champignons en flinke portie sperciebonen, glas water (0 gr)
tussendoor:
paar knakworstjes met mosterd, glas water (2 gr)

dus totaal die dag 26 gr
Daarbij moet je 2,5 tot 3 liter vocht (water, thee, koffie bouillon, groentesoep) nemen.
En voor de stoelgang 1 eetlepel olijfolie door de rauwkost nemen.

Ik heb het idee dat ik dan veel meer eet dan dat jij doet. en geloof me. je valt er goed vanaf.
mocht je meer willen weten pm me anders ff

Luka
17-10-2005, 19:12
sorry was zonet niet ingelogt.. maar das idd anders moet morgen voor controle na ziekenhuis en zou het dan vragen :)

in welke fase zit jij ???

mama
17-10-2005, 19:17
haha 1ste dag
maar ik heb het al eerder gedaan dus ik weet hoe het werkt.

Ik heb net gekookt voor de rest van de familie......... en ik mag zelf aan een bak rauwkost met groente zitten.
eet vanavond een gekookt eitje erbij door de salade heen, met wat geitenkaas.
opzich heel lekker hoor........
maar ruikt minder lekker dan de rest gaat eten.

Marco
17-10-2005, 20:46
@Mama, blijft een topprestatie 40 kg eraf! :shock:
@Deuce, wat moet jij nou met een lowcarb dieet, jij was altijd een magere gozer of ben je gegroeid ?

mama
17-10-2005, 21:08
thanks Marco
helaas baal ik er zo van dat er weer 10 kilo aan is. dus die moet er nu ook weer af.
maar wat Luka doet is heel zwaar. En bij hem is er ook in 1 maand tijd 7 kilo af.

Luka
17-10-2005, 22:53
ik vind het op zich een heel relax dieet maar ik vind alleen kut dat ik bijna niet meer kan trainen.. ik trein dan wel maar ben na de training echt kotsmisselijk en de volgende ochtend ben ik ook nog slecht.. maar denk dak dan ma is voor de training boullion ga drinken maybe helpt dat thnx..

fijn dat er meer mensen die het doen :) ik wil naar de 95 toe weeg nu 102.8 dus nog 8 kilo..

Anonymous
18-10-2005, 12:27
klinkt goed dat dieet. ik woog in februari nog 112 kilo. nu zit ik rond de 99 kilo. ik wil naar de 92 ongeveer.( ivm gewichtsklasses)
ik gebruik het deuce meermans gerrie tokkie dieet.
:lol: maar als ik wat meer mn best had gedaan was ik nu al n stuk lichter geweest

Intoxico
18-10-2005, 12:36
voor ik met van alles begin.

ik ben 46 kilo afgevallen.

en in mijn ogen werken low carb dieeeten en shakes enzo allemaal echt niet
je moet gewoon zorgen voor een goede gebalanceerde voeding. zorg ook dat je regelmatig eet, 4 a5 keer per dag of liever zelfs 6 keer. dan spreid je alles over kleinere maaltijden wat goed is voor je stofwisseling. tevens krijg je minder snel een honger gevoel.

daarnaast werkt afvallen maar op 1 manier. en dat is niet door een tijdelijk dieet te volgen, maar door je manier van leven te veranderen. je moet je afvragen, waarom wil ik afvallen. omdat je overgewicht hebt. dan is de volgende logische vraag. waarom heb je overgewicht, omdat je leefstijl mbt voeding en beweging niet goed is. dus dat moet je gewoon veranderen. voor altijd!

dan kun je zeker heel streng lijnen, en logisch je valt snel af. maar je maakt jezelf alleen maar heel erg moe en zwak (ook geestelijk) en zorgd voor een groot risico dat je terug valt. als je 2 weken als een gek gedieet hebt en je de 3e week breekt vreet je meestal alles er zo weer bij.

ook gaat je lichaam protesteren tegen zon dieet.

wat je dus moet doen is geleidelijk aan naar gezonder eten overstappen, en dat combineren met beweging. als je een maandje gezond aan het eten bent met redelijke beweging. kun je eens langszaam hetzelfde patroon volgen met iets minder calorien en iets meer beweging. dan verlies je elke maand wel een kilo of 2 a 3 (in het begin veel meer maar dat is vocht etc) tevens ga je jezelf steeds fitter voelen en krijg je er plezier in. ook is het makkelijk vol te houden en kun je ook gezond lekker eten. je kunt dan ook wel eens 1x in de week iets vets eten enzo zonder dat je meteen aankomt etc.

afvallen is niets tijdelijks, het is een keuze welke je voor je hele leven moet maken.

ik ben begonnen met een beetje boxen erbij voor beweging, voor het afvallen. nu ben ik ongeveer 46 kilo afgavallen, train ongeveer 1,5 jaar in dezelfde gym en heb afgelopen weekend me 1e wedstrijd gevochten (verloren op punten die andere jonge was beter maar wel veel geleerd en zin in de volgende partij met extra trainingsmotivatie) voor mij is het anders eten en het trainen geen opgave meer, ik doe het met plezier

veel succes met afvallen

groetjes

michel

Luka
18-10-2005, 13:15
heeej thnx voor je post.. heel veel mensen vroegen mij ook waarom wil je afvallen?? je bent niet eens dik ofzo je bent gewoon grof gebouwd..

uit test van ziekenhuis.. (vet persentage en meting van je heupen) kwam er op neer dat ik in gevaren zone van hard en vaatziekten zit..
Toen schrok ik wel.. had ik zelf niet verwacht dat het zo erg was.. maar ben nu een maand bezig en blijkbaar at ik zoveel koolhydraten dat wat ik ook trainde (3x in de week) en hardlopen (2x in de week) dat ik toch aan kwam..

De dokter zei dat het dus verstandig was dit dieet te doen en het helpt ook zeker wel goed.. de zwaarste fase (fase1) heb ik nu zo goed als gehad.. als goed is krijg ik vandaag te horen dat ik na fase2 mag en krijg dan tehoren wat ik dan allemaal mag eten..

Trainen is nu gewoon zwaar omdat ik zo goed als geen koolydraten eet. in fase 2 word dit beter en kan ik hopelijk weer lekker voluit trainen.. zover het kan want kijkoperatie aan de knie komt eraan :D

Deuce
18-10-2005, 15:29
@Mama, blijft een topprestatie 40 kg eraf! :shock:
@Deuce, wat moet jij nou met een lowcarb dieet, jij was altijd een magere gozer of ben je gegroeid ?

Ik woog 85 kg na een jaar flink vreten en trainen, maar ik kwam erachter dat ik in de -85 of -83 klasse veel te sterke tegenstanders kreeg. Die me qua kracht echt overpowerde....dus vandaar mijn keus om min 76 te gaan knokken. Zeker met een aankomende ringpartij wil ik op dat gewicht zitten en dat gaat goed, ben nu spatdroog en met dat dieet gaat het goed dus....vandaar :wink:

Jochem
18-10-2005, 15:53
vooral vreten deuce, laat dat trainen maar weg ;)

Marco
18-10-2005, 15:59
aha die Deuce, succes alvast met je voorbereidingen richting ring! ben benieuwd of je in de ring net zo scherp bent als op het internet :wink:

Luka
18-10-2005, 17:47
wa ga je knokken dan?? :) enschede?

Luka
18-10-2005, 18:27
heej mama..

Ben vandaag na dokter geweest en je schema die jij had is idd wel goed nu voor mij.. heb een bakker gevonden die koolhydraat arm brood heeft dus kan ik nu dan ook mooi eten en voor het trainen mag ik 1 of 2 bananen eten om toch te kunnen trainen :D..

Ik ben in een maand tijd 8 cm in taille of hoe je het schrijft afgeslankt dus schiet mooi op :D

mama
20-10-2005, 17:03
een dieet is heel persoonlijk Intoxico. Voor jou werkt het misschien niet. maar voor mij was het een perfect dieet. Hier mee ben ik 50 kilo afgevallen. Wel eens moet je er natuurlijk bij sporten. Anders heeft afvallen weinig nut.
Je moet het wel onderbegeleiding doen. Omdat het niet een makkelijk dieet is. En daarna moet je je manier van eten wel veranderen.
Maar goed dat geld voor alle dieten.

Luka
21-11-2005, 15:02
hallo mensen..

Ik heb een hele tijd geen posts gedaan over mijn dieet maar hier weer even een update..

Ik doe nu ongeveer 2.5 maand dit dieet en ben nu 14 kilo afgevallen ik woog toen ik begon 110,8 en weeg nu s ochtends nog 96,8 kilo..

Ik zit nu omdat ik nog veel train tussen fase 1 en 2 in.. ik mag zelf weten hoelang ik hierin wil blijven en wou tot ongeveer 90 kilo hierin blijven..

Ik vind het gewoon een heel relax dieet.. ik moet nu werken dat ik meer naar het "normale" leven trug ga en heb bijv gisteren bij gala in enschede dingen gegeten wat ik normaal niet zou mogen hebben.. en ben hierbij nix aangekomen dat is wel fijn voor mij.. toch probeer ik dit nu zo min mogelijk te doen omdat ik dan natuurlijk nog veel afval..

Per dag als ik me aan het dieet houd val ik 0.2 kilo af.. het maakt niet uit of ik hierbij sport of niet.. dus dat is zeer positief..

Ik eet nu sochtends kwark met koolydraad arm brood en smiddags of een bord met vlees of zelf gemaakte gehaktballen of koolydraad arm brood en savonds meestal een bord met vlees.. maar dan in allerlei verschillende varianten en na het eten neem ik nog total 30 in voor de vitaminen nog binnen te krijgen..

PS: Mama ik zou voor jou nog lijst maken van menu's... ben ik helemaal vergeten heb het beetje druk gehad enzo.. dus nog niet echt tijd om over te typen maar komt binnenkort nog wel :wink:

lil´kickboxer
22-11-2005, 11:08
Ik had laatst nog gelezen dat een koolhydraatarm dieet voor sporters heel slecht is. Vooral bij vechtsporters die korte krachtige inspanningen verrichten, is de voornaamste energie bron koolhydraten. Koolhydraten worden in het lichaam opgeslagen als glycogeen. Deze voorraden moeten dus telkens na zware inspanning weer aangevuld worden, anders heb je gewoon de energie niet om weer te gaan inspannen.

Zoals eerder genoemd, denk ik dat je je voedingspatroon in het geheel moet aanpassen. Weinig vet, veel groenten en fruit. Drink daarnaast voldoende water (1.5 L per dag, voor sporters meer). Eet 3 hoofdmaaltijden, tussendoor kun je gezonde tussendoortjes eten: Mueslireep, sultana, yoghurt, fruit etc. Zorg dat je om de 2 uur wat eet, om je stofwisseling op gang te houden.

Luka
22-11-2005, 14:13
klopt.. als je sport kun je dit niet doen.. in het begin ben ik heel sterk eraan gaan houden en heb geprobeert te kickboxen maar met de warming up ben je echt ZOOOO kapot.. als je normaal 2 uur traint en zweet heb je dan na 5 min.. je lichaam gaat verzuren omdat het geen koolydraten meer heeft..

Hier heb ik samen met mijn Dieetist wat overleg over gehad en als ik nu train mag ik een banaan eten.. dit is nu voor mij genoeg om nu een training goed mee te doen.. stel dat mijn lichaam toch te weinig heeft heb ik altijd nog een reserve banaan bij me zodat ik die erbij kan eten.. zo verbrand je gewoon de koolydraten die je binnen krijgt en het werkt perfect bij mij..

Het klopt zeker wat je zegt over anders eten maar heb echt zoveel dingen geprobeert maar volgens de dieetist at ik gewoon TEVEEL koolydraten.. daardoor verbrande ik wel veel maar kwam er toch meer bij omdat niet alles eruit ging.. nu voel ik gewoon het vet wegbranden met trainen en vind het echt super

Het lichaam is een raar iets de 1 kan van dit dieet heel erg afvallen en de ander weer helemaal nix.. mama bijvoorbeeld is hier ook heel erg mee afgevallen.. nu werk ik straks weer terug naar normaal leef patroon en al die vetten die ik teveel had verbranden nu en word straks na de andere manier van eten toegewerkt..

bquiroga
22-11-2005, 15:23
Als je een goede kickbokstraining op een banaan kunt volhouden, dan zou het misschien een waarschuwing kunnen zijn dat je stofwisseling gevaarlijk laag is... Eet je niet te weinig?

Luka
23-11-2005, 12:02
ik mag 20% van het normaal aantal koolydraten eten met dit dieet.. in de eerste fase dan.. in deze fase kon ik het geen eens 5 min uithouden en was al bek af.. dus heb ik met dieetist afgesproken dat ik tussen fase 1 en 2 ga zitten in fase 2 mag ik 30% van normaal aantal koolydraten..

Ik eet gewoon wel goed.. sochtends smiddags savonds goed eten dit was ook belangrijk voor het dieet..

Je hebt zeker gelijk dat ik een goeie training niet vol kan houden.. heb heel veel water bij me zodat ALS ik een beetje voel verzuren dat ik water erbij drink en als nodig is nog een banaan.. ik doe ook niet volledig mee.. dit komt gewoon dat ik de energie er niet voor heb maar toch wat ik doe hou ik het wel redelijk vol.. trainer houd er veel rekening mee dat ik dit doe en doet dan oefeningen waar ik wel aan mee kan doen en als ik dan bijv even stop om te rusten zegt die er nix van..

Octavius
23-11-2005, 12:07
Snap sommige niet. Luka zijn doel is afvallen. Niet het trainen van muay thai.

Luka
24-11-2005, 10:44
het doel is afvallen terwijl ik kickbox :p

mama
24-11-2005, 13:19
ja graag Luka. ben er ook nog steeds mee bezig
ben alleen niet zo heel veel afgevallen als jij. nu iets van 7 kilo. Moet er wel bij gaan sporten dan gaat het wel sneller

en idd ik ben er bijna 50 kilo mee afgevallen. Daarbij deed ik 3 keer in de week aan spinning. En heel fanatiek zelfs.
Ik ging iedere week naar de dieetiste. Die hield alles streng in de gaten.
Ik moest ook xtra vitamine slikken.
Ook hield ik een soort van dagboek bij wat ik at en wat ik aan sport deed. Kijk als je wat zwaarder bent werkt het afvallen meestal niet alleen door op je eten te letten. Door het sporten gaat je stofwisseling sneller en daar door val je sneller af. Het is een wisselwerking van dieet en sport.

het moeilijke van een dieet is dat je daarna niet terug moet vallen op je oude leefpatroon. helaas is dit heel moeilijk. :(

Luka
24-11-2005, 13:36
dat krijg ik nu.. vandaag naar ziekenhuis en ga ik weer fase up dat ik meer naar het normale eten ga..

mama
24-11-2005, 13:43
succes

tree6573
14-12-2005, 03:12
8D Thats the way it is done do you not think so.