PDA

View Full Version : Eerste Bittorrent gebruiker veroordeelt!



Paganstars
26-10-2005, 18:32
Voor het eerst Bittorrent-gebruiker veroordeeld
Door Mick de Neeve - woensdag 26 oktober 2005 - 16:24 - Bron: BBC News - Submitter: zepaz - Views: 10.568
In Hong Kong heeft een man als eerste een veroordeling naar aanleiding van filesharing via Bittorrent tegen zich uit horen spreken. De 38-jarige werkloze werd veroordeeld wegens copyrightschending nadat hij drie Hollywoodfilms naar Bittorrent-netwerken had geupload. De man, die de usernaam Big Crook bezigde, ontkende de aanklachten. Over twee weken krijgt hij zijn straf te horen; op het vergrijp staat maximaal vier jaar gevangenisstraf en een boete van zeseneenhalf duizend dollar.

De man werd in januari aangehouden door de lokale douanedienst. De autoriteiten in Hong Kong zijn erg ingenomen met de veroordeling; het zou om de eerste succesvolle zaak tegen een p2p-filesharer gaan. De schrik zou er goed inzitten onder filesharingfanaten in Hong Kong; sinds de man werd opgepakt zou het filesharinggehalte met 80 procent zijn gedaald. Ook de media in Hong Kong schrijft positief over de zaak; volgens de South China Morning Post is dit de manier om creativiteit te beschermen en tot bloei te laten komen.

De filmindustrie trekt al langer van leer tegen Bittorrentsites, zo werden in de VS al talloze rechtszaken opgestart tegen gebruikers waarbij gebruik wordt gemaakt van ip-addressen uit de logs van opgedoekte sites. Die zaken hebben echter nog niet tot veroordelingen geleid. Bittorrent staat echter niet uitsluitend negatief in de schijnwerpers van de filmindustrie, zo zijn er initiatieven vanuit Hollywood om de technologie geschikt te maken voor legale verspreiding. In Nederland heeft Brein onlangs aangekondigd ook acties tegen Bittorrentsites te zullen starten.

bron; tweakers.net

Tja....

redjuh
26-10-2005, 18:35
ach... ik upload alleen bij de tracker en verder nergens. als ze iedereen voor het bezit van de software zouden willen pakken, dan wordt het erg rustig online denk ik zo.

ik wist het niet edelachtbare, ik deed me pc aan en ineens stond het er. ik dacht zelf dat het spyware was, maar krijg het erniet af hehehe

Paganstars
26-10-2005, 18:43
ik wist het niet edelachtbare, ik deed me pc aan en ineens stond het er. ik dacht zelf dat het spyware was, maar krijg het erniet af hehehe

LOL.... Maar ja hoelang roepen ze dat ook al niet over p2p??!!

redjuh
26-10-2005, 19:25
tja dat ze de mensen die daadwerkelijk de shizzle rausen en op het net pleiren willen pakken oke... de rest is safe

micha
26-10-2005, 22:01
downen via nieuwsgroepen is het beste wat er is en legaal

Ronald
26-10-2005, 22:12
downen via nieuwsgroepen is het beste wat er is en legaal
LMAO :lol:

Arjan
26-10-2005, 23:17
ja haha het verschil tussen die film van nieuwsgroepen of bittorent is er geloof ik niet.. het enige verschil is dat je die 7.5 euro per maand betaald (of met ftd niet)

NTT-FX
27-10-2005, 00:29
Wel dus ; bij BT share je (deels) wat je naar binnen haald.
Daar is deze zaak ook op gebaseerd ; de uploader is schijnbaar makkelijker te pakken dan de downloader.

* Geeft Peerguardian (www.phoenixlabs.org) nog eens een schopje :twisted:

Silat
27-10-2005, 01:40
Kan iemand mij de link van de tracker pm-en?

En na mijn Windows updates kan ik niks meer downloaden mijn mijn torrentclient.

Wie weet een oplossing?

Ow ja en mijn pc reboot als ik bv de afspeellijst gebruik van de windows media player 10. Nooit geen problemen mee gehad..

Misschien is mijn moederbord op?

Silat
27-10-2005, 22:33
iemand?? pleaseeeeeeeeeeeee...

NTT-FX
27-10-2005, 22:40
Vooruit maar weer ;)


Kan iemand mij de link van de tracker pm-en?

Nee ;)
Snaaien via piratebay (http://www.piratebay.se) is minstens zo leuk en geen verplichte share rate.


En na mijn Windows updates kan ik niks meer downloaden mijn mijn torrentclient.

Wie weet een oplossing?

Beetje onsamenhangend dit ; schakel de windows firewall eens uit.
Configuratiescherm>beveiligingscentrum


Ow ja en mijn pc reboot als ik bv de afspeellijst gebruik van de windows media player 10. Nooit geen problemen mee gehad.

Laat me raden ; je gebruikt norton als anti-virus ? :roll:
Je kunt proberen WMP 10 eraf te pleuren maar als je pc al zo gaar is...
Geef hitman (http://www.hitmanpro.nl) anders een kansje.


Misschien is mijn moederbord op?

Lijkt me niet ;)

Arjan
27-10-2005, 22:55
haha, huh moederbord op?
liquidtorrent pwnt
bitsoup en torrentbytes ook fock die ratio dat beetje upload kan iedereen wel missen, zo seeden ze ook lekker door bij pirat bay heb je al die snatch and runners.. ik bedoel als ik weet dat ik geen ratio heb dan ga ik ook niet seeden ik persoonlijk ga 100x zo snel bij een ratio site dan bij bijv. torrentbytes ofzo

Silat
28-10-2005, 19:16
Ok top mannen! thanx!

Silat
28-10-2005, 19:19
Ik heb nog steeds die link van DE tracker nodig om mijn niet afgeronde downloads te completen...

any1?