PDA

View Full Version : Heksenopleiding aftrekbaar



Sjaak
27-10-2005, 11:59
:shock:

Kunnen alle ambtenaren in Den Haag en Brussel is wakker worden gemaakt en gevraagd worden om hun werk normaal te gaan doen :x

Mephisto
27-10-2005, 12:46
Pardon :shock: is dit serieus? Is toch niet te geloven hé daar betalen we dan belasting voor.

Op mijn werk proberen we de allochtone medewerkers een cursus Nederlands aan te bieden omdat een aantal zelfs niet kunnen lezen. Daar krijg je dan van Nederland / Europa dan subsidie voor, maar om voor die subsidie in aanmerking te komen moet je wel lid worden van één of andere stichting, betaal je weer aan allerlei instanties. Uiteindelijk betaal je tienduizenden euro's om allerlei mensen aan het werk te houden zodat je subsidie aan kan vragen...je schiet er geen fl!kker mee op en een cursus heks is aftrekbaar :?

redjuh
27-10-2005, 12:51
ik snap het.
Heksen zijn over het algemeen en Charmed buiten beschouwing gelaten, LELIJK. Maar je kan niet zomaar lelijke wijven afslachten toch?
Pas als heksen erkend worden als heks, lees: lelijke wijven die lid zijn van een groepering, kun je ze aanwijzen. Als die groepering daarna wordt verboden, kun je alle leden oppakken en verbranden, omdat ze lid zijn van een verboden organisatie, en een gevaar voor de samenleving opleveren.

het is dus een omslachtig, maar geniaal plan om Nederland te ontdoen van lelijke wijven, zonder dat iemand protesteert.

harry
27-10-2005, 13:11
Hier een opperheks, gaf gister schijn baar een lezing,... btw ze is ook fotomodel 8-)

http://www.bndestem.nl/gfx/gfx_nieuw/kranten/BNS/artikelvisuals/2930074-376067-groot.jpg

Sjaak
27-10-2005, 13:18
Hier een opperheks, gaf gister schijn baar een lezing,... btw ze is ook fotomodel 8-)

http://www.bndestem.nl/gfx/gfx_nieuw/kranten/BNS/artikelvisuals/2930074-376067-groot.jpg

Volgens mij is deze heks wel aftrekbaar :lol:

Sjaak
27-10-2005, 13:41
Pardon :shock: is dit serieus? Is toch niet te geloven hé daar betalen we dan belasting voor.


Helaas is het serieus en dit toont aan hoe triest het gesteld is met Nederland :cry:

Heksenopleiding aftrekbaar

Een Nederlandse heks mag de kosten die zij voor haar heksenopleiding heeft gemaakt, aftrekken van de belasting.

De heks wilde echter nog meer posten aftrekken, maar dat weigerde de Belastingdienst. De heks stapte daarom naar de rechter in Leeuwarden, maar kreeg te horen dat ze niet in aanmerking komt voor de zelfstandigenaftrek en aftrek van haar autokosten.

De heks die de zaak aanspande, volgde haar opleiding bij De Heksehoeve in Appelscha. Volgens heks en lerares Magarita Rongen kostten de dertien opleidingsweekeinden in totaal 2197 euro. Wie de heks is die de zaak heeft aangespannen, weet Rongen niet en de rechtbank in de Friese hoofdstad wil dat niet zeggen.

Volgens de Belastingdienst mag niet elke heks de opleidingskosten aftrekken. ,,Deze vrouw gebruikte de opleiding om als acteur en geefster van workshops aan de slag te kunnen. Ze gebruikt de opleiding dus om haar vakkennis op peil te houden'', zo verklaarde een woordvoerster van de Belastingdienst.

Een heks is een wijze man of vrouw die probeert mensen te helpen. Rongen houdt naar eigen zeggen eerst een intakegesprek met een kandidaat-cursist om de geschiktheid te toetsen. ,,Niet iedereen is geschikt om heks te worden. Een heks moet integer zijn en de wijsheid niet omzetten in macht. Een heks heeft als doel de sleutel voor mensen zichtbaar te maken waarmee ze verder kunnen komen'', aldus Rongen, die overigens enthousiast reageerde op het nieuws van de aftrek van de opleidingskosten.

Tijdens de heksenopleiding leren de cursisten onder meer spreuken, magische handelingen verrichten, kruidenmiddelen maken en genezen met stenen.

Mickey
27-10-2005, 13:47
Mjah.. Ff voor de duidelijkheid: Heksenopleiding klinkt wel erg kinderachtig. Maar deze mensen beoefenen Wicca. Hetgeen
in sommige gevallen een vorm van alternatieve geneeskunde is.

Categorie Homeopathie zeg maar.

Wat is er mis mee als mensen hier hun boterham op eerlijke manier
mee verdienen? Tis niet alsof ze een uitkering ontvangen..
Ze mogen de opleidingskosten gewoon aftrekken van hun belastbare som.

Daarmee neemt hun besteedbaar inkomen toe en kunnen
ze ook weer meer goederen / diensten afnemen wat weer gunstig
is voor de economie.

Opzich geen drama, lijkt me! Gaan die boomknuffelende hippies tenminste aan het werk! ;) Ergo: Niet alles wat de overheid doet is slecht, he? ;)

Sjaak
27-10-2005, 13:50
Mjah.. Ff voor de duidelijkheid: Heksenopleiding klinkt wel erg kinderachtig. Maar deze mensen beoefenen Wicca. Hetgeen
in sommige gevallen een vorm van alternatieve geneeskunde is.

Categorie Homeopathie zeg maar.


Mis ik iets wat heeft homeopatie te doen met :

Tijdens de heksenopleiding leren de cursisten onder meer spreuken, magische handelingen verrichten, kruidenmiddelen maken en genezen met stenen.

:?

Mickey
27-10-2005, 13:53
Mjah.. Ff voor de duidelijkheid: Heksenopleiding klinkt wel erg kinderachtig. Maar deze mensen beoefenen Wicca. Hetgeen
in sommige gevallen een vorm van alternatieve geneeskunde is.

Categorie Homeopathie zeg maar.


Mis ik iets wat heeft homeopatie te doen met :

Tijdens de heksenopleiding leren de cursisten onder meer spreuken, magische handelingen verrichten, kruidenmiddelen maken en genezen met stenen.

:?

Homeopathie is een vorm van geneeskunde die niet helemaal overeenkomt met het academische beeld dat artsen er van hebben.

Het valt onder de categorie: Alternatieve geneeswijzen. Zelfde geld
voor bijvoorbeeld: Magnetisering, Handoplegging, Reiki, Accepentuur en dus ook Wicca.

Kort samengevat: Alle handelingen gericht op verbetering van het mentale of lichamelijke gestel die buiten de orthodoxe westerse geneeskunde vallen.

Anonymous
27-10-2005, 14:00
ach iedereen weet dat heksen helemaal geen homeopathie nodig hebben. dat doen ze gewoon met n stokje, heb ik zelf gelezen in harry potter, dus dat moet wel waar zijn.

mag ik dat boek ook aftrekken trouwens? ik heb er erg veel van geleerd!

Sjaak
27-10-2005, 14:19
Mjah.. Ff voor de duidelijkheid: Heksenopleiding klinkt wel erg kinderachtig. Maar deze mensen beoefenen Wicca. Hetgeen
in sommige gevallen een vorm van alternatieve geneeskunde is.

Categorie Homeopathie zeg maar.


Mis ik iets wat heeft homeopatie te doen met :

Tijdens de heksenopleiding leren de cursisten onder meer spreuken, magische handelingen verrichten, kruidenmiddelen maken en genezen met stenen.

:?

Homeopathie is een vorm van geneeskunde die niet helemaal overeenkomt met het academische beeld dat artsen er van hebben.

Het valt onder de categorie: Alternatieve geneeswijzen. Zelfde geld
voor bijvoorbeeld: Magnetisering, Handoplegging, Reiki, Accepentuur en dus ook Wicca.

Kort samengevat: Alle handelingen gericht op verbetering van het mentale of lichamelijke gestel die buiten de orthodoxe westerse geneeskunde vallen.

Vallen daar dan ook sexuele handelingen onder :wink: