PDA

View Full Version : Waarom leeft "Pakistan" niet



Sjaak
27-10-2005, 13:46
Hoe komt het denken jullie dat de aardbeving in Pakistan niet leeft in Nederland en de rest van Europa :? Waarom geven mensen niets voor deze ramp ?

Mickey
27-10-2005, 13:49
Kweet niet of je het mee hebt gekregen, maar gister is er 20 miljoen opgehaald met de TV actie voor Pakistan en heeft de NL overheid 14 miljoen ter beschikking gesteld..

Ik hoorde W.A. nog op de radio oproepen om te storten..

Kweenie.. Schijnt mij toe dat het juist wel degelijk leeft.

Sjaak
27-10-2005, 13:54
Kweet niet of je het mee hebt gekregen, maar gister is er 20 miljoen opgehaald met de TV actie voor Pakistan en heeft de NL overheid 14 miljoen ter beschikking gesteld..

Ik hoorde W.A. nog op de radio oproepen om te storten..

Kweenie.. Schijnt mij toe dat het juist wel degelijk leeft.

wow 20 miljoen i'm shocked.

Gaat toch weg Mick, hoe lang is het geleden dat deze aardbeving plaatsvond en er was toch gisteren slecht 5 miljoen opgehaald. Het braafste jongetje van de klas schaamde zich zo dat er een mega TV uitzending moest komen met als resultaat 20 miljoen, een goede 1 euro per inwoner.

Tja ik geloof ook dat het best wel leeft :roll:

I vind het triest :cry:

Mickey
27-10-2005, 13:56
Kweet niet of je het mee hebt gekregen, maar gister is er 20 miljoen opgehaald met de TV actie voor Pakistan en heeft de NL overheid 14 miljoen ter beschikking gesteld..

Ik hoorde W.A. nog op de radio oproepen om te storten..

Kweenie.. Schijnt mij toe dat het juist wel degelijk leeft.

wow 20 miljoen i'm shocked.

Gaat toch weg Mick, hoe lang is het geleden dat deze aardbeving plaatsvond en er was toch gisteren slecht 5 miljoen opgehaald. Het braafste jongetje van de klas schaamde zich zo dat er een mega TV uitzending moest komen met als resultaat 20 miljoen, een goede 1 euro per inwoner.

Tja ik geloof ook dat het best wel leeft :roll:

I vind het triest :cry:

For Gods Sake Sjaak..
Ik zat er inderdaad helemaal naast..
Het was 21 miljoen..

http://www.nu.nl/news/615468/29/Actie_Pakistan_levert_ruim_21_miljoen_euro_op_%28v ideo%29.html



Actie Pakistan levert ruim 21 miljoen euro op (video)

Uitgegeven: 26 oktober 2005 18:11
Laatst gewijzigd: 27 oktober 2005 08:45

ROTTERDAM - De televisieactie voor de slachtoffers van Pakistan had woensdagavond rond 23.00 uur ruim 20 miljoen euro opgeleverd. De inzamelingsactie op Nederland 2 werd georganiseerd rond de benefietwedstrijd in Rotterdam tussen de hockeyers van het Nederlands herenteam en een wereldeftal met daarin onder anderen Pakistanen en Indiƫrs. Daar werd 925.126 euro opgehaald.

Sjaak
27-10-2005, 14:00
Kweet niet of je het mee hebt gekregen, maar gister is er 20 miljoen opgehaald met de TV actie voor Pakistan en heeft de NL overheid 14 miljoen ter beschikking gesteld..

Ik hoorde W.A. nog op de radio oproepen om te storten..

Kweenie.. Schijnt mij toe dat het juist wel degelijk leeft.

wow 20 miljoen i'm shocked.

Gaat toch weg Mick, hoe lang is het geleden dat deze aardbeving plaatsvond en er was toch gisteren slecht 5 miljoen opgehaald. Het braafste jongetje van de klas schaamde zich zo dat er een mega TV uitzending moest komen met als resultaat 20 miljoen, een goede 1 euro per inwoner.

Tja ik geloof ook dat het best wel leeft :roll:

I vind het triest :cry:

For Gods Sake Sjaak..
Ik zat er inderdaad helemaal naast..
Het was 21 miljoen..
[/quote]

Ok maar wat is dit nu voor een bedrag per bewoner van Nederland :?

Hoorde Anita Witzier zelf zeggen dat deze ramp helemaal niet leeft in Nederland en ik denk dat ze gelijk heeft want er gebeuren zoveel rampen in de wereld en de ellende is niet meer te overzien ................

Mickey
27-10-2005, 14:01
Kweet niet of je het mee hebt gekregen, maar gister is er 20 miljoen opgehaald met de TV actie voor Pakistan en heeft de NL overheid 14 miljoen ter beschikking gesteld..

Ik hoorde W.A. nog op de radio oproepen om te storten..

Kweenie.. Schijnt mij toe dat het juist wel degelijk leeft.

wow 20 miljoen i'm shocked.

Gaat toch weg Mick, hoe lang is het geleden dat deze aardbeving plaatsvond en er was toch gisteren slecht 5 miljoen opgehaald. Het braafste jongetje van de klas schaamde zich zo dat er een mega TV uitzending moest komen met als resultaat 20 miljoen, een goede 1 euro per inwoner.

Tja ik geloof ook dat het best wel leeft :roll:

I vind het triest :cry:

For Gods Sake Sjaak..
Ik zat er inderdaad helemaal naast..
Het was 21 miljoen..


Ok maar wat is dit nu voor een bedrag per bewoner van Nederland :?

Hoorde Anita Witzier zelf zeggen dat deze ramp helemaal niet leeft in Nederland en ik denk dat ze gelijk heeft want er gebeuren zoveel rampen in de wereld en de ellende is niet meer te overzien ................[/quote]

Tis werkelijk waar ook nooit goed he?
Ik vind in totaal 35 miljoen zeker geen misselijk bedrag..
:shock:

Sjaak
27-10-2005, 14:05
Kweet niet of je het mee hebt gekregen, maar gister is er 20 miljoen opgehaald met de TV actie voor Pakistan en heeft de NL overheid 14 miljoen ter beschikking gesteld..

Ik hoorde W.A. nog op de radio oproepen om te storten..

Kweenie.. Schijnt mij toe dat het juist wel degelijk leeft.

wow 20 miljoen i'm shocked.

Gaat toch weg Mick, hoe lang is het geleden dat deze aardbeving plaatsvond en er was toch gisteren slecht 5 miljoen opgehaald. Het braafste jongetje van de klas schaamde zich zo dat er een mega TV uitzending moest komen met als resultaat 20 miljoen, een goede 1 euro per inwoner.

Tja ik geloof ook dat het best wel leeft :roll:

I vind het triest :cry:

For Gods Sake Sjaak..
Ik zat er inderdaad helemaal naast..
Het was 21 miljoen..


Ok maar wat is dit nu voor een bedrag per bewoner van Nederland :?

Hoorde Anita Witzier zelf zeggen dat deze ramp helemaal niet leeft in Nederland en ik denk dat ze gelijk heeft want er gebeuren zoveel rampen in de wereld en de ellende is niet meer te overzien ................

Tis werkelijk waar ook nooit goed he?
Ik vind in totaal 35 miljoen zeker geen misselijk bedrag..
:shock:[/quote]

Mich het gaat nu even niet om het bedrag want dat is slechts een cijfer. het gaat er om dat de Nederlander "afgestomp" lijkt te raken voor dit soort "rampen".

Ze gingen de straat op bij TV Rijnmond en stelde de vraag : Wat geeft u aan Pakistan" en 9 van de 10 reageerde met een antwoord dat te maken had met :

"erg maar wel de ver van me bed show'

Het leeft gewoon niet en vroeg alleen maar, waarom ........... ?

Halfshot
27-10-2005, 14:06
Correctie die 17,5 mijoen is onderdeel van de 21 miljoen
Dus het Nederlandse volk heeft 3.5 miljoen gegeven!

Mickey
27-10-2005, 14:08
Correctie die 17,5 mijoen is onderdeel van de 21 miljoen
Dus het Nederlandse volk heeft 3.5 miljoen gegeven!

Lol! Damnit! :lol:
Okay fuck it. Allemaal cheap skates! :D

Halfshot
27-10-2005, 14:10
En het volk bestond uit bedrijven die geld schonken, voor gratis reclame.

Sjaak
27-10-2005, 14:13
Correctie die 17,5 mijoen is onderdeel van de 21 miljoen
Dus het Nederlandse volk heeft 3.5 miljoen gegeven!

0.21 eurocent per inwoner :shock:

jcsport
27-10-2005, 16:06
De aardbeving in Pakistan "leeft" minder dan bv de tsunami in Azie, waarschijnlijk omdat die Tsunamie in een toeristische regio plaatsvond en mensen de omgeving kennen, weleens op vakantie geweest of iig iemand kennen die er geweest is. Ook hoorde je de hele dag ooggetuige verslagen in onze eigen taal er waren erg veel westerse slachtoffers, dat bracht het wat "dichterbij".
En met een tsunamie zijn we natuurlijk minder bekend dan met een aardbeving.
Het is triest maar waar.
Overigens is het geld dat we voor de tsunamie gaven maar een fractie van wat we een paar dagen later met oud en nieuw de lucht inschoten.
Ik zou trouwens eerder geld geven aan een particulier initiatief dan aan die samenwerkende hulporganisaties die vervolgens van jouw poen lekker gaan vergaderen en in dure hotels gaan zitten bedenken wat ze het beste met het geld kunnen gaan doen. :twisted:

Sjaak
27-10-2005, 16:17
Op TV Rijnmond was een Rotterdammer die getrouwd was met een Molukse en die vertelde glashard voor de TV dat er bewijzen waren dat er van een inzamelingsaktie voor de Molukken slecht 5 % was overgebleven, de rest was in Jakarta blijven "hangen" bij hoge heren en instanties :shock:

Als je dit toch leest dan is het toch te triest voor woorden en ik ben reuze benieuwd hoeveel er van die 21 of 24 miljoen nu daadwerkelijk bij de mensen in nood aankomt.

Welke instantie checkt dan nu eigenlijk ........................... :?

jcsport
27-10-2005, 17:00
Een paar weken geleden stond er een stuk in de Telegraaf over een man die zn halve leven hulpverlener in Afrika was geweest. Was wel interessant om te lezen vooral over hoe er met ontwikkelingsgeld om werd gesprongen door de ontwikkelings managers.
Ik dacht dat hij er een boek over geschreven heeft, zal eens kijken of ik het nog vinden kan.

Dennis
27-10-2005, 17:16
Welke instantie checkt dan nu eigenlijk ...........................

Sjaak, het cbf zou dit moeten doen http://www.cbf.nl/

Kijk ook eens naar http://www.goededoelen.nl/
Hier staan de goede doelen die aan dit keurmerk "zouden moeten" voldoen.

Maar als we het toch over misbruik van goede doelen hebben dan is onderstaande link ook wel een goed voorbeeld

http://www.nu.nl/news/615080/21/Cherie_Blair_opnieuw_in_opspraak.html

Jochem
27-10-2005, 18:01
Ja, en? ik las dat er 300 rampen per jaar plaatsvinden. oke, deze is groter dan de meeste rampen, maar NL betaald en helpt mee, daar betalen we belasting voor. Ik voel me niet moreel verplicht om extra geld te geven, dat doen we al. Met die tsunami was het anders, indd ook doordat het een toeristische regio was, en het dichterbij huis was. Wat is daar mis mee? beter sommige rampen goed helpen, dan allemaal kut.

Anonymous
27-10-2005, 18:10
Op TV Rijnmond was een Rotterdammer die getrouwd was met een Molukse en die vertelde glashard voor de TV dat er bewijzen waren dat er van een inzamelingsaktie voor de Molukken slecht 5 % was overgebleven, de rest was in Jakarta blijven "hangen" bij hoge heren en instanties :shock:

Als je dit toch leest dan is het toch te triest voor woorden en ik ben reuze benieuwd hoeveel er van die 21 of 24 miljoen nu daadwerkelijk bij de mensen in nood aankomt.

Welke instantie checkt dan nu eigenlijk ........................... :?

Misschien is dat juist wel de reden. Mensen denken dat het geld toch niet aankomt.

Halfshot
27-10-2005, 18:10
http://www.foksuk.nl/imggif.php?i=/upload/d952.gif

Deuce
27-10-2005, 18:11
Heb niks met pakistan...enige beeld wat ik erbij kan bedenken zijn mafkezen die hier en daar de boel vernaggelen door in een of ander boek te geloven......geen rooie cent krijgen ze van mij...

Azie ben ik 3 maanden geweest..dus had er persoonlijk wat meer mee...

Anonymous
27-10-2005, 18:17
Ik weet nog goed die grote aardbeving in turkije, ik was zelf in turkije 15000 doden ik zat er gellukig 800 km vanaf toen ik terug deden ze net zo een inzamelactie als voor pacistan ik dacht dat ze iets van 130 miljoen gulden hadden ingezameld ik was erg blij en trots.
Maar een paar weken later na die inzamelactie zag ik op de schotel op een turkse zender dat een nederlands bedrijf die prefab woningen maakt
30 woningen terwaarde 45000 GULDEN had gestuurt als goodwill dit omdat 60% van zijn personeel van turkse afkomst was, wat ook weer een hele goede en leuke hulp waar ik echt blij en trots van werd.
Maar wat zie ik 2 minuten later dat deze prefab woningen door de gemeente van sakarya die het ergst getroffen was deze prefab woningen aan sakaryaspor (prof. voetbalclub ) hadden geschonken, dit omdat sakaryaspor een nieuw trainings complex nodig had.
Toen ik dit zag kon ik wel janken wat schaamde ik me eigen die nederlandse zakenman stuurt gewoon 30 woningen a 45000 gulden per stuk en ze geven het aan een voetbalclub.
Weer een week later lieten ze op NL2 deze zakenman en zijn personeel zien die turkse mensen die bij hem werken hadden gratis op zaterdag en op zondag voor hun baas gewerkt omdat hun baas deze huizen aan hun vaderland wou schenken ze waren echt ontroert en blij.
En wat doen ze daar in turkije zegeven ze aan een voetbalclub voor een nieuw trainigs kamp.
Die goedaardige zakenman heeft er werk van gemaakt en heeft met veel moeite en bureuacratie die huizen 2 jaar later als nog voor de getroffenen kunnen terug krijgen.

Nickuraba
27-10-2005, 18:29
Jochem en Deuce zeggen maybe wel iets heel hard k ben het er eigenlijk wel mee eens. We betalen al genoeg geld aan belasting en ik ben bijv ook maar een arm studentje, moet ik me nu kut voelen omdat er niet genoeg geld heen is gegaan? heel erg voor die mensen allemaal maareeeh laten we eerst de boel in eigen land eens goed fixen, pas als dat 100% is kan ik met andere zaken zitten.....

uiteraard blijft het een zielig geval met veel arme mensen die hun huizen zijn verloren, maargoed kan niet alles verhelpen

Guru
27-10-2005, 19:03
Gek he?

Pakistan heeft vele Al Quada mensen de grens overgelaten en Bin Laden zal er vast ook geweest zijn.
Karma?

Misschien ligt Bin Laden onder een stapel rotsblokken?

NTT-FX
27-10-2005, 19:13
NL is een beetje ramp 'moe' denk ik.
Tsunami hier, overstroming daar, storm zus, orkaan zo...
Het steeds harder worden van de samenleving draagt er ook aan bij denk ik.

redjuh
27-10-2005, 20:42
het leeft niet omdat mensen eindelijk hun verstand gebruiken.

Pakistan heeft 300.000 militairen gestationeerd op de grens met india.
Pakistan is volop bezig met nucleaire projecten
pakistan is bezig met het ontwikkelen en testen van lange afstandsraketten

pakistan moet het lekker zelf uitzoeken

Biiyen
27-10-2005, 21:11
het leeft niet omdat mensen eindelijk hun verstand gebruiken.

Pakistan heeft 300.000 militairen gestationeerd op de grens met india.
Pakistan is volop bezig met nucleaire projecten
pakistan is bezig met het ontwikkelen en testen van lange afstandsraketten

pakistan moet het lekker zelf uitzoeken

x2 + Deuce ..

Fr3ddy
27-10-2005, 22:54
Correctie die 17,5 mijoen is onderdeel van de 21 miljoen
Dus het Nederlandse volk heeft 3.5 miljoen gegeven!

0.21 eurocent per inwoner :shock:
Hoeveel heb jij gestort Sjaak? :mrgreen:

TheSkindo
27-10-2005, 23:13
Ik geloof dat Nederland al het meeste aan liefdadigheid doet van heel Europa. Sterker nog met wat wij afdragen aan Europa zouden we dat eigenlijk niet eens moeten doen. Pakistan bied inderdaad onderdak aan veel van dat Al quada tuig met name Osama. Daarnaast geef ik zowieso niets aan India aangezien dat land 1/5de van de wereldvoorraad goud in handen heeft (maar ze bekleden er liever tempels mee). Ik geef liever aan goede doelen in eigenland (en dat doe ik ook altijd) kankerbestrijding, hartstichting, jantje beton, etc. We hebben hier nu zelfs voedselbanken dus volgensmij word het tijd dat we eerst een wat geld in ons eigen landje gaan stoppen, als eerste in de bejaardenzorg...Houd daar maar een actie voor!!

harry
28-10-2005, 00:41
:?

Halfshot
28-10-2005, 01:10
Wat is nu eigenlijk de pest op deze aardbol????

Overbevolking!!!!

Maar dat is toch nog een beetje een taboe.
Hoe de natuur dit oplost.

redjuh
29-10-2005, 00:25
als de natuur slim was, groeiden er condoombomen in de 3e wereld

kyokushin
29-10-2005, 10:13
daar groeien toch rubberbomen.

redjuh
29-10-2005, 10:48
HAHAHAHA heel sterk inderdaad, maar die groeien in Indo en in dat soort nattige landen. niet in Paki en shit... of Afrika dat ze echt heel hard nodig heeft hehhehehehe
godver rubberbomen ik zat moeilijk te doen enzo... bestaat het gewoon al haha

Justinian
29-10-2005, 11:25
Correctie die 17,5 mijoen is onderdeel van de 21 miljoen
Dus het Nederlandse volk heeft 3.5 miljoen gegeven!

0.21 eurocent per inwoner :shock:
Hoeveel heb jij gestort Sjaak? :mrgreen:
:lol: en toen bleef het stil ;)

Sjaak
29-10-2005, 11:39
Correctie die 17,5 mijoen is onderdeel van de 21 miljoen
Dus het Nederlandse volk heeft 3.5 miljoen gegeven!

0.21 eurocent per inwoner :shock:
Hoeveel heb jij gestort Sjaak? :mrgreen:
:lol: en toen bleef het stil ;)

Nee hoor, ik heb helemaal niks gestort gewoon omdat ik al aan vele andere goede doelen geef, kankerstichting, nierstichting, Jantje Beton en ik adverteer bij de dierenambulance ben lid van Greenpeace en wereld Natuurfonds en vind het zo wel genoeg.

Waarom moet ik die al zoveel belasting betaald overal in de wereld mensen helpen waar rampen gebeuren, Amerika, Iran, Pakistan, Azie, Afrika, dit is een bodemloze put en ik heb veel twijfels of al geld wel aankomt op de juiste plek. Het is niet mijn taak maar de taak van de regering om wat te doen met mijn geld.

Maar .................. ik heb bv wel geld gestort voor de Tsunami maar met Pakistan heb ik niks en als ik aan Pakistan denk dan associeer ik dat gelijk op een of andere manier met terrorisme dus daar geef ik niks aan.

cactusdre
01-11-2005, 15:48
Correctie die 17,5 mijoen is onderdeel van de 21 miljoen
Dus het Nederlandse volk heeft 3.5 miljoen gegeven!

0.21 eurocent per inwoner :shock:
Hoeveel heb jij gestort Sjaak? :mrgreen:
:lol: en toen bleef het stil ;)

Nee hoor, ik heb helemaal niks gestort gewoon omdat ik al aan vele andere goede doelen geef, kankerstichting, nierstichting, Jantje Beton en ik adverteer bij de dierenambulance ben lid van Greenpeace en wereld Natuurfonds en vind het zo wel genoeg.

Waarom moet ik die al zoveel belasting betaald overal in de wereld mensen helpen waar rampen gebeuren, Amerika, Iran, Pakistan, Azie, Afrika, dit is een bodemloze put en ik heb veel twijfels of al geld wel aankomt op de juiste plek. Het is niet mijn taak maar de taak van de regering om wat te doen met mijn geld.

Maar .................. ik heb bv wel geld gestort voor de Tsunami maar met Pakistan heb ik niks en als ik aan Pakistan denk dan associeer ik dat gelijk op een of andere manier met terrorisme dus daar geef ik niks aan.

Waarom heb je de topic dan niet: Hebben jullie ook geen reet gegeven? genoemd? Hahahaha. Ik heb ook niets gegeven om gelijke redenen. Voor de Tsunami heb ik overigens ook gestort.

Guru
01-11-2005, 20:26
Dit was brandpunt, een goedenavond.