PDA

View Full Version : Kruis- en scheenbescherming



Wargon
30-10-2005, 11:42
Inmiddels een aantal weken geleden heb ik een kruisbeschermer gekocht omdat ik naast m'n gewone kung fu lessen nu ook sparringstraining doe. Tot afgelopen vrijdag heb ik die beschermer nog niet nodig gehad en wist ik dus ook niet of ik een goeie te pakken had. Laatste partij kreeg ik een trap in mn kruis, nog niet eens zo hard, en voelde het aan alle kanten. Heeft iemand toevallig suggesties of ervaring met kruisbeschermers? Misschien voorkeuren voor een merk of tips waar ik op moet letten bij het kopen van zo'n ding?

En dan ook meteen een zelfde soort vraag over scheenbeschermers: ik zoek een goede scheenbeschermer die ook de wreef bedekt. Degene die ik nu heb gaat al scheef zitten na een paar goeie trappen. Misschien moet ik er aan wennen, maar zou toch graag wat tips hebben van mensen met ervaring.

redjuh
30-10-2005, 13:20
cusley pikmuur

Wargon
09-11-2005, 11:31
Weinig reacties... iemand nog tips?

redjuh
09-11-2005, 19:38
het 2de plaatje van boven (blauw)

http://www.cusley.com/protector.html

Wargon
11-11-2005, 17:51
Thx. Had geen idee waar je het over had :)

Anonymous
10-04-2006, 21:07
Ik draag altijd een anatomisch gevormde tok van kwon. hij zit ook onder de meest gevoelige plek; de balzak.
Er bestaan volgens mij echter geen toks die 100% pijnloze trappen en knietjes tussen de benen mogelijk maken. zelfs met een stalen cusley tok heb ik wel vechters neer zien gaan na een knie. Mijn kwon tok helpt echter wel zo goed dat je na een adempauze bijna altijd weer door kunt. Het hoort gewoon bij thai boksen, af en toe krijg je en knietje op de gevoelige plek. als je daar niet tegen kunt moet je gaan biljarten.

groeten Daan

Paganstars
11-04-2006, 02:55
ooit eens een biljartbal op je zak gehad?? :? serieus gast dan ga je ook wel ff zitten cq liggen!

Fr3ddy
12-04-2006, 21:27
Voor Kung Fu heb je deze nodig Wargon

http://www.cusley.com/images/lap1.gif

thrillseekah
14-04-2006, 19:13
Inmiddels een aantal weken geleden heb ik een kruisbeschermer gekocht omdat ik naast m'n gewone kung fu lessen nu ook sparringstraining doe. Tot afgelopen vrijdag heb ik die beschermer nog niet nodig gehad en wist ik dus ook niet of ik een goeie te pakken had. Laatste partij kreeg ik een trap in mn kruis, nog niet eens zo hard, en voelde het aan alle kanten. Heeft iemand toevallig suggesties of ervaring met kruisbeschermers? Misschien voorkeuren voor een merk of tips waar ik op moet letten bij het kopen van zo'n ding?

En dan ook meteen een zelfde soort vraag over scheenbeschermers: ik zoek een goede scheenbeschermer die ook de wreef bedekt. Degene die ik nu heb gaat al scheef zitten na een paar goeie trappen. Misschien moet ik er aan wennen, maar zou toch graag wat tips hebben van mensen met ervaring.

welke scheenbeschermers heb je? ik heb hetzelfde probleem, is echt irri. waren nog duur ook :x

HUNTER
14-04-2006, 19:42
En dan ook meteen een zelfde soort vraag over scheenbeschermers: ik zoek een goede scheenbeschermer die ook de wreef bedekt. Degene die ik nu heb gaat al scheef zitten na een paar goeie trappen. Misschien moet ik er aan wennen, maar zou toch graag wat tips hebben van mensen met ervaring.

Scheenbeschermers gaan altijd scheef zitten. Gewoon goed vastplakken met tape.