PDA

View Full Version : Gekneusde ribben



Anonymous
31-10-2005, 18:15
Hey, ik heb tijdens het sparren met Kickboksen waarschijnlijk 1 of meerdere ribben gekneust. Heb geen zin om hier mee naar de dokter te gaan aangezien hij toch zal zeggen dat ik moet rusten.

Nu heb ik ooit gezien dat iemand tape had aangelegd (rond de pijnlijke ribben), en dit ook hielp.

Weet iemand hoe dit moet? Helpt dit?

Silat
31-10-2005, 22:23
LOL ik wou dat die van mij gekneusd was toen 3 maanden geleden... dan zat ie tenminste nog vast aan elkaar...


geen idee of tapen helpt. mijn rib werd gebroken door een spinning backkick en is nooit meer vastgegroeid. Alleen als ik mijn buik aanspan zit de rib goed, normaal blijft ie altijd uitsteken :evil:


succes met slapen, opstaan, lachen, niezen, hoesten, enz... :lol:

LOCO
31-10-2005, 23:05
Het aanbrengen van een taping of een stevig drukverband kan inderdaad de (pijn)klachten van gekneusde ribben verlichten. Ga gewoon ff bij je arts of zo langs en laat hem het aanleggen of vraag op de sportschool of bij de fysio of er even iemand is die je kan helpen. OVerigens betekend zo'n drukverband niet dat je helemaal zonder pijn zit, of dat je ineens weer kan trainen. Het helpt voornamelijk bij momenten dat er "overdruk" is, bijvoorbeeld lachen en hoesten/niezen etc,....... het helpt minder als je beweegt en je jezelf in allerlei rare houdingen probeert te kronkelen ;)

Sterkte

Osu

LOCO

lil´kickboxer
01-11-2005, 12:23
Ik denk dat rust toch de beste methode is om te zorgen dat die gekneusde ribben weer genezen. Het lijkt mij niet dat tape veel bescherming biedt.

MMArco
01-11-2005, 17:29
Kan lang duren, en met lang bedoel ik maanden..
Sterkte :)

A.F.
01-11-2005, 21:43
rust rust rust!!!! ik heb er bij elkaar ongeveer 1jaar mee gelopen... eigenwijs als ik was, geen rust genomen!

RickyG
16-11-2005, 17:51
Ik loop r nu ook al een maand of drie mee. Train wel gewoon alleen met sparren geef ik t wel aan dat ik geblesseerd ben natuurlijk. En laatst dacht ik van het kan wel weer, kreeg ik dr een spinning backkick op...

MJOKKIE
02-12-2005, 12:42
als je dan toch per se wil sparren gebruik dan zo'n champ belt die je ook gebruikt als je pads ophoud voor iemand. Helpt!