PDA

View Full Version : Topcrimineel John Mieremet vermoord



Halfshot
02-11-2005, 09:53
AMSTERDAM - Topcrimineel John Mieremet is in Thailand vermoord. Dat heeft justitie woensdag bevestigd tegenover het NOS Journaal. Wat er precies in Thailand is gebeurd is nog onduidelijk. Mieremet zou een van de afpersers zijn van de vermoorde vastgoedmagnaat Willem Endstra.

Mieremets voormalig advocaat E. Hingst is maandagavond in Amsterdam doodgeschoten.

Aanslag

Mieremet overleefde in 2002 ternauwernood een aanslag op zijn leven. Op 26 februari 2002 werd hij na een gesprek met zijn toenmalige advocaat Hingst op de Keizersgracht in Amsterdam neergeschoten door twee personen op een motor. Mieremet werd in zijn bovenbeen en buik geraakt. Achteraf vond Mieremet dat hij door Hingst in de val was gelokt.

Ik heb een vermoede dat dit niet de laaste afrekening zal zijn

Biiyen
02-11-2005, 10:01
gaat lekker dezer dagen....

Jay Hoov
02-11-2005, 10:08
Tja....apart wereldje!
Dat weet je, als je die keuze maakt!

Mike
02-11-2005, 11:33
die term topcrimineel ook

om van te kotsen

de media doet net alsof het iets is om trots op te zijn

Ralph
02-11-2005, 11:35
Gaat wel hard zo. Het lijkt erop alsof er iemand bezig is alle macht in dat wereldje naar zicht toe te trekken...

Dalgliesh
02-11-2005, 12:06
Ik denk dat hij het in scene heeft gezet, dat zou ook wel een hele goeie actie zijn!

Deuce
02-11-2005, 12:08
Ik denk dat hij gewoon een prostituee was in thailand die uit het verschsrikkelijke leven wilde stappen...waarschijnlijk zit ie nu op een full moon party 8-)

Halfshot
02-11-2005, 12:52
Ik denk dat hij het in scene heeft gezet, dat zou ook wel een hele goeie actie zijn!

Dat zou betekenen dat die hem scheit voor Jocic
Voor het OM heeft/had die niets te vrezen.

micha
02-11-2005, 13:58
you can run but you can't hide......

Dalgliesh
02-11-2005, 15:06
Ik denk dat hij het in scene heeft gezet, dat zou ook wel een hele goeie actie zijn!

Dat zou betekenen dat die hem scheit voor Jocic
Voor het OM heeft/had die niets te vrezen.
Het zijn maar hersenspinsels van mij, maar wie weet zet hij nu iets op.

Anonymous
02-11-2005, 20:54
Spik en Span zijn nu herenigd in de hemel.
Gecondoleerd aan zijn partner, kinderen en famillie/vrienden.

Anonymous
02-11-2005, 21:20
Op Willem H. na is iedereen af gemaakt van de oude garde die bekend zijn in NL en nog steeds actief.

Octavius
03-11-2005, 09:12
Mieremet: Ze ruimen elkaar lekker op

Uitgegeven: 3 november 2005 08:11
Laatst gewijzigd: 3 november 2005 08:13

AMSTERDAM - "Ze ruimen elkaar lekker op. Geweldig." Dat zei de woensdag in Thailand vermoorde topcrimineel John Mieremet tegen misdaadverslaggever John van den Heuvel over de moord op ex-advocaat Hingst. De journalist sprak Mieremet vlak voor zijn dood. In de Telegraaf van donderdag citeert hij uit het gesprek, dat donderdagavond in het nieuwe programma Bureau Misdaad op RTL5 te horen is.

"Ze weten allemaal te veel van elkaar en nu gaan ze onder elkaar beginnen. Ze vertrouwen elkaar niet meer, leuk is dat hè?" zegt Mieremet. Hij had Hingst er eerder van beschuldigd mogelijk betrokken te zijn bij een aanslag op de crimineel voor het kantoor van de advocaat in Amsterdam.


Mieremet had de aanslag op Hingst tegenover Van den Heuvel voorspeld. "Ik word er eigenlijk wel vrolijk van", zegt hij over de moord op Hingst. "Ik weet zeker dat ik Evert heb overleefd. Dat is een ding dat zeker is. Waar hij maandagavond lag, tussen het vuilnis, hoorde hij ook thuis."