PDA

View Full Version : Gebruik witte fosfor door Amerikanen in Fallujah



Judas
09-11-2005, 20:08
RAI heeft een documentaire uitgezonden over chemische wapens die ingezet zouden zijn door de Amerikanen tijdens de strijd om Fallujah.
Het gaat om witte fosfor, een niet al te lekker goedje.
Las hier gister al een artikel over, maar hier is voor de liefhebbers in ieder geval de documentaire.
Ps. zitten beelden bij die als schokkend ervaren kunnen worden

http://s45.yousendit.com/d.aspx?id=2YI7MSGSQABBK0CB60GNJBVBSO

njgroene
10-11-2005, 09:53
Shockerend...

Het inzetten van dat soort wapens is wel echt een van de meest oneervolle dingen waartoe je kunt overgaan naar mijn idee.

Dat stukje waarin die soldaat vertelt dat er met de aanval op Fallujah is gewacht op de uitslag van de presidentsverkiezingen is helemaal erg. Wat een schoften.

En NL heeft die shit gewoon gesteund...
Shame on us.
:oops: :oops: :oops:

A-team
10-11-2005, 11:03
Ja ze mogen toch alles :?

cactusdre
10-11-2005, 11:38
Er bestaat niet zoiets als een "schone" oorlog. Beetje naief om te denken dat men zeer selectief te werk gaat en echt probeert tussen de onschuldige slachtoffers door te schieten. Dit soort berichten verbazen me echt niet.

njgroene
10-11-2005, 12:49
Er bestaat niet zoiets als een "schone" oorlog. Beetje naief om te denken dat men zeer selectief te werk gaat en echt probeert tussen de onschuldige slachtoffers door te schieten. Dit soort berichten verbazen me echt niet.

Ik ben nog zo'n hippie die uberhaubt tegen de oorlog is :wink:
Dat oorlog geen schone zaak is begrijp ik, maar dat maakt het voor mij niet minder shockerend om te zien tot welke gruwelen mensen in staat zijn. :(