PDA

View Full Version : schuldvraag : verkeersschade



payap
10-11-2005, 13:33
Vraagje voor de experts met rechten :

Enige tijd geleden moest ik voor mijn werk bij een bedrijf in Noordwijk zijn en parkeerde ik de auto op een klein parkeerterrein die bij het bedrijf behoort. Dit parkeerterrein wordt beveiligd door een grote paal in het midden van de doorgang die uit en in de grond kan worden gelaten.

Toen ik s’ochtends het terrein op reed was de paal in de grond en kon ik er zo op rijden. Aan het eind van de dag toen ik naar huis huis ging verliet ik met 2 collega’s het terrein. Zij reden voor mij en bij het verlaten van het terrein stonden we met z’n drieen achter elkaar te wachten om het terrein te verlaten. Dit wachten kwam omdat de eerste auto moest wachten om de weg op te kunnen rijden.

Toen ik achter mijn collega’s aanrolde met mijn auto om het terrein te verlaten kwam plots die paal uit de grond en ramde mijn auto van onderen. Ik ben dus niet tegen de paal aangereden (dan zou de schade ook van voren zijn aangezien de paal toch wel 75 cm hoog is) maar die paal heeft mij geramd en schade onder de auto aangebracht.

Bijkomende zaken zijn dat ik heel dicht achter de auto voor mij reed (rolde liever gezegd) en dat bv een aanhangwagen ook getorpodeerd was. Wel stond het aangegeven dat er een beveiligingspaal was en er gebeld moest worden.

Op het schade fomulier had ik al aangegeven dat ik de eigenaar van die paal verantwoordelijk stelde voor de schade maar ik kreeg toch de rekening opgestuurd (136 euro ivm eigen risico van de verzekering). Hierbij zat wel een formulier om bezwaar te maken.

Mijn vraag is : wie is verantwoordelijk voor de schade ?

Iwan
10-11-2005, 13:57
Shit, dan sta je mooi voor paal man!
Maar eh...alle gekheid op een stokkie. Misschien kan Justinianus hier helderheid verschaffen!

dokter flinstone
10-11-2005, 14:01
Even voor de duidelijkheid,

Er staond geen praatpaal naast of een bordje waarop stond dat auto's met aanhangers of vrachtwagens zich eerst bij ..... moeten melden.

De andere vraag is: kwam deze paal alleen omhoog toen jij daar stond of gaat deze paal bij elke auto naar beneden en vervolgens weer omhoog (zoals een slagboom).

payap
10-11-2005, 14:07
er stond inderdaad een praatpaal bij. En hij gaat bij elke auto omhoog en omlaag. maar omdat de auto's stil stonden en rolde en ik vlak achter mn voorganger zat zag ik die paal niet. die zat netjes in de grond (s'ochtends kon ik er ook zo oprijden). Totdat hij onder mij omhoog kwam.

De bewaking wist ook niet waar ik moest zijn maar vertelde wel dat het eigenlijk niet kan omdat er een magnetisch veld zou zijn als beveiliging.

tip : gratis parkeren ? rij kort achter je voorganger (die betaald) een betaald parkeer terrein af en die slagboom blijft gewoon omhoog ! :mrgreen: Dit omdat mij verteld is een slagboom geen schade mag aanbrengen aan je voertuig.

daarom had ik ook het idee dat die paal mij nooit had mogen rammen.

Tsuki
10-11-2005, 14:09
er stond inderdaad een praatpaal bij. En hij gaat bij elke auto omhoog en omlaag. maar omdat de auto's stil stonden en rolde en ik vlak achter mn voorganger zat zag ik die paal niet. die zat netjes in de grond (s'ochtends kon ik er ook zo oprijden). Totdat hij onder mij omhoog kwam.

De bewaking wist ook niet waar ik moest zijn maar vertelde wel dat het eigenlijk niet kan omdat er een magnetisch veld zou zijn als beveiliging.

tip : gratis parkeren ? rij kort achter je voorganger (die betaald) een betaald parkeer terrein af en die slagboom blijft gewoon omhoog ! :mrgreen: Dit omdat mij verteld is een slagboom geen schade mag aanbrengen aan je voertuig.

daarom had ik ook het idee dat die paal mij nooit had mogen rammen.

ik denk zowiezo dat het nooit prettig is om door een paal geramd te worden tenzij je een vrouw bent