PDA

View Full Version : CDA wil dopingcontrole in sportscholen.....



Marco
14-11-2005, 09:32
Zal mij benieuwen of dit waarheid wordt..

CDA wil dopingcontrole in sportscholen


Uitgegeven: 14 november 2005 09:01
Laatst gewijzigd: 14 november 2005 09:23

DEN HAAG - Het CDA wil dat in sportscholen op doping wordt gecontroleerd. Sporters die zijn betrapt op het gebruik van verboden middelen, moeten net als wedstrijdsporters worden bestraft.

Dat stelt het Tweede Kamerlid Atsma voor. Volgens Atsma worden in sportscholen en fitnesscentra veel middelen gebruikt die op de dopinglijst van het Internationaal Olympisch Comité staan. Atsma meent dat zijn plan wordt gesteund door een meerderheid in de Tweede Kamer.


Sporters die bij controle positief worden bevonden, moeten een sportschoolverbod krijgen dan wel worden beboet, vindt het CDA. Atsma lanceert zijn plan maandag tijdens de behandeling van de sportnota met staatssecretaris Ross.

Sportscholen die ongeoorloofde middelen verstrekken, kunnen al worden gesloten. Handel in illegale middelen als groeihormonen kan worden bestraft met gevangenisstraffen tot zes jaar en boetes tot 50.000 euro.

Dutch Dynamite
14-11-2005, 09:35
Tja, zeker geld teveel...

Tsuki
14-11-2005, 09:45
wat een gaaf en haalbaar plan ..........................

Halfshot
14-11-2005, 10:42
Ik ben nog aan het twijvelen of,

Dit plan het domste wat ik deze maand gehoord heb.

Of het plan van de VVD Arnhem. Sociale werkplaatsen gaan legaal wiet kweken voor coffeeshops

Hmmm moeilijk.

Maar de maand is nog niet ten einde, en komt er vast wel een politieke mongool met een plan die ieders verbazing onstijgt .

Makijs
14-11-2005, 10:53
In de topsport is het al niet te doen om dopinggebruik onder controle te krijgen; hoe willen ze dat in de 'breedtesport' gaan handhaven?

@ Halfshot en off topic; ik vind dat best een aardige gedachte legaal wiet telen in een sociale werkplaats. Als dat navolging krijgt, heb je toch het probleem van grootscheepse illegale wiethandel opgelost (zover het binnelandse afzet betreft)?

Halfshot
14-11-2005, 11:04
@ Halfshot en off topic; ik vind dat best een aardige gedachte legaal wiet telen in een sociale werkplaats. Als dat navolging krijgt, heb je toch het probleem van grootscheepse illegale wiethandel opgelost (zover het binnelandse afzet betreft)?

Legaaliseer dan de wietkweek.
En haal het uit de criminaliteit.
Maar je gaat toch niet een sociale werkplaats wiet laten telen??
Ik zie ze al in de pauze met op hun vingers pure THC een sjekie rollen.
Dat overleven ze nooit.
Wat natuurlijk in VVD kringen, ook weer als kosten besparend wordt uitgelegt.

Makijs
14-11-2005, 11:33
Legaaliseer dan de wietkweek. En haal het uit de criminaliteit. Ik dacht dat ze dit als een 1e stap richting legalisatie zien.


Maar je gaat toch niet een sociale werkplaats wiet laten telen?? Ik zie ze al in de pauze met op hun vingers pure THC een sjekie rollen. Dat overleven ze nooit. Wat natuurlijk in VVD kringen, ook weer als kosten besparend wordt uitgelegt.
:lol: Ik zie het ook voor mij maar daar kunnen ze echt wel iets op verzinnen. In ieder geval is de kans op een werknemer die alsnog een lucratief handeltje met deze legale kweek opzet, iets kleiner dan met 'normale' medewerkers.

On topic: prachtig plan van het CDA, wie zat daar nou niet op te wachten?

chief108
14-11-2005, 12:09
Sporters die bij controle positief worden bevonden, moeten een sportschoolverbod krijgen dan wel worden beboet, vindt het CDA.
of zoals ze op de radio zeiden:
hoe dom moet je zijn om van een sportschool getrapt te worden...

idioot plan...

straks gaan ze ook nog alcohol in cafe's verbieden...

Chief108

MMArco
14-11-2005, 20:54
Die werknemers van de sociale werkplaats mogen dan dus ook niet meer de sportschool in :wink:

Ik vind het sowieso een waardeloos plan. Gaan ambtenaren dan voor de naleving zorgen?

A-team
15-11-2005, 11:49
Dacht dat er toch wel belangrijkere zaken waren op dit moment :roll:

harry
15-11-2005, 12:35
De telegraaf :

Sportrecreant niet getest op doping
Van onze parlementaire redactie

DEN HAAG, dinsdag
Staatssecretaris Ross (Volksgezondheid) ziet niets in dopingcontroles van recreatiesporters in sportscholen en fitnesscentra. Ze vindt dat de verantwoordelijkheid van de sportorganisaties.
CDA-Kamerlid Joop Atsma lanceerde het plan voor de controles gisteren bij de behandeling van de sportnota. Ross wil wél controleren op de illegale handel in stimulerende middelen.

Marco
16-11-2005, 10:00
Volgens Atsma worden in sportscholen en fitnesscentra veel middelen gebruikt die op de dopinglijst van het Internationaal Olympisch Comité staan.

Hoe komen ze erbij???

ik snap dat ook niet, die jongens trainen gewoon hard, nemen op tijd hun shake en slapen genoeg, dan krijg je vanzelf zulke lichamen en 20 kg spier in een jaar erbij daar heb je helemaal geen anabolen nodig. :shock:

The Bulldog
16-11-2005, 12:19
Wat om me op viel in de berichtgeveing op tv dat er gerefereerd werd aan de doping lijst van het I.O.C.

Dat is die zelfde lijst die er voor zorgt dat iemand die(volgens de lijst) verkeerde neusdruppels heeft gebruikt geschorst wordt tijdens de Olympische spelen...

O ja en 2 blikjes red bull kan zorgen voor een te hoog caffeine gehalte waardoor een test na een partij/wedstrijd ook positief is volgens de normen die op die lijst staan.

Denk dat dit is om alles nog haalbaarder te maken...

Sportschoolhouders zullen er ook wel heeeeel blij mee zijn...

Octavius
16-11-2005, 12:34
Wat om me op viel in de berichtgeveing op tv dat er gerefereerd werd aan de doping lijst van het I.O.C.

Dat is die zelfde lijst die er voor zorgt dat iemand die(volgens de lijst) verkeerde neusdruppels heeft gebruikt geschorst wordt tijdens de Olympische spelen...

O ja en 2 blikjes red bull kan zorgen voor een te hoog caffeine gehalte waardoor een test na een partij/wedstrijd ook positief is volgens de normen die op die lijst staan.

Denk dat dit is om alles nog haalbaarder te maken...

Sportschoolhouders zullen er ook wel heeeeel blij mee zijn...

De lijst bestaat uit:

I. Stoffen en methoden verboden binnen wedstrijdverband en buiten wedstrijdverband
Verboden stoffen
S1. Anabole middelen
S2. Hormonen en verwante stoffen
S3. Bèta-2 agonisten
S4. Middelen met een anti-oestrogene werking
S5. Diuretica en andere maskerende middelen

Verboden methoden
M1. Verbetering van het zuurstoftransport
M2. Chemische en fysieke manipulatie
M3. Genetische doping

II. Stoffen en methoden verboden binnen wedstrijdverband
S6. Stimulantia
S7. Narcotica
S8. Cannabinoïden
S9. Glucocorticosteroïden

III. Stoffen verboden in bepaalde sporten
P1. Alcohol
P2. Bètablokkers (ß-receptorblokkerende stoffen)

IV. Specifieke stoffen


Ik zie in de nieuwe lijst van 2006 caffeine niet meer in terug.