PDA

View Full Version : Probleem met Oxxio, moet voorkomen



Sjaak
14-11-2005, 14:01
Haha ik heb een groot probleem met electra leverancier Oxxio en heb een advocaat in de hand moeten nemen omdat ik voor de rechtbank moet voorkomen. Ook Vara Kassa is met de zaak bezig dus misschien binenkort op TV :wink:

Mijn brief aan Vara Kassa (in 't kort)

Beste mijnheer / mevrouw,

ik heb ernstige problemen met Oxxio waar ik niet uitkom en Oxxio gebruikt praktijken die iedereen moet weten.

Begin augustus dit jaar heeft United Consumers een verzoek ingediend bij Eneco energie Netbeheer om mij stroom en water te leveren en dit is door Eneco Netbeheer gehonereerd en die heeft Oxxio verwittigd. Vanaf 19-08-2005 wordt mijn electriciteit dus geleverd door United Consumers en Oxxio heeft mij netjes een eindafrekening gestuurd.

Eneco heeft me ook een brief gestuurd dat mijn elektra voortaan wordt geleverd door United Consumers. Even voor de duidelijkheid, ik heb nergens voor getekend dat iemand anders mij stroom gaat leveren maar volgens Eneco wordt ieder verzoek gehonereerd om stroom te leveren door een bedrijf (dit is wettelijk zo geregeld)

3 weken geleden belde Oxxio echter dat ik een contract had met hun en dat hun stroom moesten leveren. Ik heb Oxxio verteld dat ik geen opdracht had gegeven voor de switch dus dat ze niet mij moesten benaderen maar Eneco of United Consumers. Dat kon niet ik pleegde contractbreuk en ik moest voorschotnota's betalen en dat terwijl hun geen stroom leveren.

Heb Eneco Netbeheer hierover opgebeld en hun het verhaal verteld en die zei dat hun er niets aan konden doen, United consumers gebeld en die konden er ook niks aan doen want wettelijk mochten hun een verzoek indienen voor levering wat ook was gehonoreerd. Gevraagd aan Eneco of ik niet zelf uitmaakte wie mij stroom leverde en ik kreeg als antwoord dat ik daar geen partij in was en dat ieder verzoek voor levering van elk electra bedrijf gehonereerd zou worden en dat ik door de wet geen poot om op te staan. In de praktijk betekende dat ik iedere week een andere leverancier kan hebben afhankelijk van de verzoeken van de leveranciers. Heb nu een aanmaning gehad van incasso bureau Intrum Jusitia voor 168.17 euro voor het voorschot van oktober van Oxxio terwijl ze al 3 maanden geen stroom meer leveren. Vandaag kontakt gehad met Oxxio en ik moet betalen want ik pleeg contractbreuk en ook de volgende aanmaning komt er aan en dat terwijl ik niks heb getekend en geen stroom krijg van Oxxio.

Dit is te gek voor worden en de Nederlandse wetgeving op zijn smalst.

Kunt u hier aandacht aan besteden in uw programma Kassa want veel gekkere zaken zal je niet vaker tegenkomen :shock:

Vriendelijke groet

Sjaak van de Velde

Ralph
14-11-2005, 14:09
Dit klinkt idd erg raar Sjaak! Hou ons ff op de hoogte. Lijkt me leuk om dit op tv te zien.

Sjaak
14-11-2005, 14:12
Dit klinkt idd erg raar Sjaak! Hou ons ff op de hoogte. Lijkt me leuk om dit op tv te zien.

Dit is niet raar meer dit is ABSURD, hoe kan de wet nu zo in elkaar zitten dat ik niet uitmaak wie mij stroom lever en dat ik aan 2 leveranciers tegelijk moet betalen :shock:

Dat incasso bureau komt van de week langs en dat gaat leuk worden, schel die vent helemaal de pestpleuris :x Ik heb een hekel aan politie maar deurwaarders kan ik helemaal wel #&^^@) :x

Sjaak
14-11-2005, 14:22
Dit kreeg ik terug van de Ombudsman, moet hier ook al betalen om een klacht te kunnen deponeren :shock:

Geachte heer, mevrouw,

Uw e-mail hebben wij in goede orde ontvangen. De Ombudsman ondersteunt burgers met vragen en klachten. Daarnaast signaleert en inventariseert De Ombudsman deze klachten en kaart deze zaken aan bij de media en/of overheid. De Ombudsman is een onafhankelijke stichting en werkt zonder overheidssubsidie.

Per 19 september 2005 is de werkwijze van De Ombudsman veranderd.
Nieuw is dat u voortaan verdergaande hulp kunt krijgen, zoals persoonlijk advies, bemiddeling om uw zaak op te lossen of ondersteuning bij juridische procedures. Voorwaarde is dat u donateur wordt van De Ombudsman voor € 22,50 per jaar.

Met vriendelijke groet,

De Ombudsman

Anonymous
14-11-2005, 15:16
wanbetaler...

dokter flinstone
14-11-2005, 15:23
Je stuurt een email naar Kassa en krijgt een brief terug van de onbudsman?? Of heb je twee brieven gestuurd.
Je kan ook een brief sturen aan de consumentenbond!!!

Verder een goede brief maar laat hem voortaan wel kontroleren op spelfouten.

NTT-FX
14-11-2005, 15:25
Er gaat dus duidelijk een lampje branden bij united consumers... ;)
( sorry , inkoppertje ;) )

Laat je die deurwaarder wel heel Sjaak?
De beste man doet ook alleen maar z'n werk.

---

Goedkope stroom is alleen maar goedkoop als je zelf een zonnecel op je dak pleurt o.i.d. want overstappen naar een andere energieboer is kennelijk altijd stront...
Heb al eerder mensen gehoort over de "goedkope" energieleveranciers...

Sjaak
14-11-2005, 16:58
dokter flinstone wrote:
Je stuurt een email naar Kassa en krijgt een brief terug van de onbudsman?? Of heb je twee brieven gestuurd.



Ik heb er 4 gestuurd, Kassa, Ombudsman, geschillencommissie energie en consumentenbond.

En die deurwaarder zal toch me tuin inmoeten op aan te bellen en dan is die op mijn grond Kijken of de honden hem leuk vinden

Sjaak
14-11-2005, 17:01
maar ff zonder gein, als jij niets hebt getekend en je ook mondeling geen opdracht hebt gegeven, hebben ze geen poot om op te staan.

Dat is precies wat me advocaat ook zegt, maar wat er gebeurd is gewoon te gek voor woorden :shock:

Anonymous
14-11-2005, 17:07
om welk bedrag gaat het? als het minder is dan € 5000 dan zou ik lekker zelf procederen. die advocaat kost anders meer dan hij oplevert.

Biiyen
14-11-2005, 17:19
maar ff zonder gein, als jij niets hebt getekend en je ook mondeling geen opdracht hebt gegeven, hebben ze geen poot om op te staan.

Dat is precies wat me advocaat ook zegt, maar wat er gebeurd is gewoon te gek voor woorden :shock:

Sjaak als jij niets hebt getekend dan heb je niets om je zorgen over te maken. Gewoon hun het werk laten doen en voor de rest LAY LOW en doe of je gek bent, en als het voorkomt dan komt het maar voor en dan hebben ze geen enkel rechtsgeldig document en kan de rechter niets anders doen dan jou in je gelijk stellen. De advocaat kosten + alle overige gemaakte kosten noteer je en leg je neer bij de tegenstander, dus geen probleem.

Ga wel niet de meneer van de incasso slaan Sjaak :lol: die leg je uit wat er is en dan stuur je hem weg.

Anonymous
14-11-2005, 17:28
De advocaat kosten + alle overige gemaakte kosten noteer je en leg je neer bij de tegenstander, dus geen probleem.


die vlieger gaat helaas niet op. als je als partij in het gelijk gesteld wordt, kan je wederpartij idd in de kosten worden veroordeeld. het gaat dan echter om een forfaitair bedrag, wat betekent dat je maar een klein deel van de werkelijke kosten terug krijgt.

Sjaak
15-11-2005, 01:34
Ga wel niet de meneer van de incasso slaan Sjaak :lol: die leg je uit wat er is en dan stuur je hem weg.

Mot niks van die gluiperige deurwaarders hebben, opzouten met die collecteurs :roll: :x

chief108
15-11-2005, 12:02
Ga wel niet de meneer van de incasso slaan Sjaak :lol: die leg je uit wat er is en dan stuur je hem weg.

Mot niks van die gluiperige deurwaarders hebben, opzouten met die collecteurs :roll: :x
LOL....

gewoon flink agressieve hond op het erf rondlaten lopen...

komen ze echt niet aan de deur... :p

Chief108