PDA

View Full Version : Domino --> Mus



Anonymous
15-11-2005, 14:21
Dode mus houdt massa mensen aan het werk

Uitgegeven: 15 november 2005 11:54
Laatst gewijzigd: 15 november 2005 14:12

LEEUWARDEN - De mus die maandag zonder pardon werd doodgeschoten, krijgt een staartje, althans het verhaal daaromtrent. Zeker zeven organisaties zijn inmiddels betrokken bij de klucht rond het vogeltje.

Een bijzondere opsporingsambtenaar van zowel de Dierenbescherming als de provincie Friesland onderzoekt de dood van de mus. Dat hebben beide partijen dinsdag bevestigd.




Maandagochtend schrokken de medewerkers van Domino Day zich rot toen bleek dat de mus eigenhandig een wereldrecordpoging dominostenen omgooien was begonnen. Het Frisian Expo Centre (FEC) is gevuld met meer dan vier miljoen steentjes om vrijdag een wereldrecordpoging te doen.

Luchtbuks

De mus gooide uiteindelijk 23.000 steentjes om en het met spoed ingehuurde ongediertebestrijdingbedrijf Ware Care probeerde het vogeltje te vangen. Toen dit niet lukte werd de mus met een luchtbuks doodgeschoten.

De Dierenbescherming in Leeuwarden meldde het incident bij de politie, die op haar beurt de afdeling Milieu van de provincie inschakelde. De provincie wilde inhoudelijk nog niet reageren. De Dierenbescherming stelt echter dat de mus een beschermde diersoort is en de provincie daarom een vergunning voor het doodschieten van de mus had moeten afgeven. Die vergunning is echter niet afgegeven dus het lijkt erop dat de mus illegaal is afgeschoten", aldus een zegsman van de Dierenbescherming.

Morele verantwoording

Ook zet de Dierenbescherming grote vraagtekens bij de morele verantwoording. "Wij vinden het doel, een spelletje, niet voldoende om dieren dood te maken. Het gaat namelijk niet om landbouwgewassen of bijvoorbeeld de volksgezondheid. Een medewerker aan Domino Day die struikelt en steentjes omgooit, wordt toch ook niet meteen doodgeschoten?", aldus de woordvoerder.

De ambtenaren van de provincie en de Dierenbescherming kunnen na hun onderzoek een proces-verbaal opmaken en de zaak naar het Openbaar Ministerie doorspelen.

Veiligheidsmaatregelen

Endemol, dat de televisie-uitzending van Domino Day voor SBS6 produceert, heeft rond het FEC inmiddels extra veiligheidsmaatregelen genomen. Onder meer omdat radio-dj Ruud de Wild een beloning van 3000 euro heeft uitgeloofd voor degene die de steentjes voor de recordpoging omgooit. Wat die maatregelen precies inhouden, wil een zegsman van Endemol niet zeggen.

Inmiddels heeft ook de Duitse Dierenbescherming bij televisie-zender RTL zijn beklag gedaan over het doodschieten van de mus. Domino-Day wordt vrijdag in Duitsland bij RTL uitgezonden.


Belachelijk dat dat beestje voor een spelletje voor geestelijk minder bedeelden is afgeschoten..

harry
15-11-2005, 14:22
Stille tocht?

Anonymous
15-11-2005, 14:28
Ik ben voor :wink:

Wheelie
15-11-2005, 14:46
Ruud de Wild is de man

cactusdre
15-11-2005, 14:52
Geenstijl.nl looft ook al 1000 euro uit voor degene die voortijdig 1 miljoen steentjes omschopt. IK vind het een geweldig verhaal dit. Het is voor het eerst dat je mij met een dode mus blij kan maken. :lol: :lol: :lol:

Jochem
15-11-2005, 14:56
dus als ik het goed begrijp, als we hierheen gaan met 10 man, alle steentjes omtrappen, dan krijgen we minimaal 400,- de man

even zonder gein, als er meer mensen interesse hebben, ik ga wel mee, klotemussendoders ;)

Anonymous
15-11-2005, 14:59
lijkt me idd wel lachuh om ff n buikschuiver door die hal te maken!

scc
15-11-2005, 14:59
Ik vind het ook niet leuk dat er een dier wordt gedood, maar die commotie eromheem vind ik overdreven. Eet dan ook geen vlees, sla dan ook geen mug dood, ga dan ook niet autorijden (weleens gezien hoeveel dooie insecten er op je motorkap plakken na een ritje op de snelweg...?) etc.

cactusdre
15-11-2005, 15:03
dus als ik het goed begrijp, als we hierheen gaan met 10 man, alle steentjes omtrappen, dan krijgen we minimaal 400,- de man

even zonder gein, als er meer mensen interesse hebben, ik ga wel mee, klotemussendoders ;)

Hahahaha ik zie het al voor me. Met spandoeken vermomd als dierenrechtenactivist en dan ineens naar binnen rennen en die hele teringzooi omschoppen. Kunnen ze ons juridisch iets maken?

chief108
15-11-2005, 15:15
dus als ik het goed begrijp, als we hierheen gaan met 10 man, alle steentjes omtrappen, dan krijgen we minimaal 400,- de man

even zonder gein, als er meer mensen interesse hebben, ik ga wel mee, klotemussendoders ;)

Hahahaha ik zie het al voor me. Met spandoeken vermomd als dierenrechtenactivist en dan ineens naar binnen rennen en die hele teringzooi omschoppen. Kunnen ze ons juridisch iets maken?
hahahahaha!!!

vet idee!!!!

Chief108

Anonymous
15-11-2005, 15:27
Kunnen ze ons juridisch iets maken?

wat denk je van het verhaal van de gederfde reclameinkomsten en de kosten van de ingehuurde medewerkers etc.

chief108
15-11-2005, 15:31
Talpa steunt sabotage acties (http://www.talpa.tv/web/show/id=72010/contentid=92119/dbid=2151/typeofpage=51230) :p

http://www.talpa.tv/upload/157513_610_1132062074567-mussendomino.jpg


en een platte grond van het complex vind je hier:
http://www.fec.nl/page.php?id=56

Chief108

Anonymous
15-11-2005, 15:39
viva la resistance!!!!!!

chief108
15-11-2005, 15:55
viva la resistance!!!!!!
YEAHHHHHHH!!!!!!!

chief108

Anonymous
15-11-2005, 15:56
viva la resistance!!!!!!
YEAHHHHHHH!!!!!!!

chief108

haha oh ja jij hebt de juiste avater!! :lol:

Paganstars
15-11-2005, 16:53
Waar kan ik me aanmelden en wanneer gaan we?

XedgeX
15-11-2005, 17:37
zorg dat je in het publiek komt te staan en neem 20 stuiterballen mee

Biiyen
15-11-2005, 17:38
hahaha ikke ookke ikke ookke ik heb vibrerende painballs ...

Ronald
15-11-2005, 19:17
Wat een gedoe om een mus. Gewoon doodschieten; niets mis mee.

Ossie
15-11-2005, 21:29
Ja man....
Lui vet zeuren om 1 dode mus :?
Net wat s.c. zegt, eet dan ook geen vlees, sla geen muggen dood etc.

Ik snap het hele geouwehoer eromheen niet.

Fr3ddy
15-11-2005, 23:25
Ik snap het geouwehoer wel! Ik ben namelijk helemaal lijp van mussen!

Sjaak
15-11-2005, 23:28
Het moet toch niet veel gekker gaan worden nu met die mus :shock:

Vindt het wel zielig hoor maar iedere logica is nu zoek :?

De reacties op het verhaal rond de mus die 23.000 dominostenen heeft omgegooid, die opgesteld stonden op de eerste verdieping van de dominohal in Leeuwarden, blijken erger te zijn dan gedacht. Naast de ongediertebestrijder die de mus heeft doodgeschoten, heeft nu ook Domino Day-bedenker Robin Weijers doodsbedreigingen ontvangen.

Mephisto
16-11-2005, 08:07
Ik stem voor een stille tocht om de mus te herdenken en te protesteren tegen zinloos geweld tegen mussen,

we gaan toch ook geen mensen bedreigen als er iemand op straat wordt doordgeslagen :?

Wat een f0cking nonsense, die mus hoefde niet dood, wat kan dat beestje er aan doen, nog even en we schieten alle vogels uit de bomen want stel je voor dat ze de lak van je auto schijten, maar om mensen met de dood te gaan bedreigen als ze een mus hebben (laten) afschieten.

Mickey
16-11-2005, 08:57
LMFAO! In het oosten leren we schieten met de buks op mussen.
Niet zo piepen jongens! dan ook geen kippevlees meer eten.

Het stuiterballen idee zint me trouwens wel..
Maar dat is gewoon omdat ik domino day een kut programma vind.

Arie
16-11-2005, 09:44
Hahahaha ik zie het al voor me. Met spandoeken vermomd als dierenrechtenactivist en dan ineens naar binnen rennen en die hele teringzooi omschoppen. Kunnen ze ons juridisch iets maken?

haha. Ze staan juridisch gezien sterk (wanneer iemand het project op een dergelijke manier schade toebrengt) en als ze de zaak zouden winnen dan ben je naar verwachting veel meer geld kwijt dan die 3000 euro. Dan heb ik het enkel over het civiel recht, daarnaast is een strafrechtelijke santie ook mogelijk.
:x

Ruud gaat zelf maar......

A-team
16-11-2005, 09:51
Gewoon een grote vuurwerk bom en klaar is kees(of ruud) . :wink:

trouwens ruud de wild is toch ook een grote lul

Marco
16-11-2005, 09:55
Onvoorstelbaar hoe snel mensen deze gelegenheid nemen om aandacht te krijgen... wat een stelletje zeikerds allemaal.

NTT-FX
16-11-2005, 10:26
Op geenstijl loopt de rel al helemaal uit de hand.
De meest maffe en zotte ideetjes om maar wat steentje om te gooien..

Die vogel krijg je er iig niet mee terug

Wheelie
16-11-2005, 10:38
http://dominomus.web-log.nl/

Ralph
16-11-2005, 10:42
Haha! Een weblog! Moet niet gekker worden....

Anonymous
16-11-2005, 11:30
ook geen kippevlees meer eten.

Het stuiterballen idee zint me trouwens wel..
Maar dat is gewoon omdat ik domino day een kut programma vind.

In het beschaafde Limburg leren wij schieten op een schietbaan Mickey! Barbaar! Trouwens, jij zou ook ooit nog eens een keer komen schieten op onze schietbaan, maar nu begrijp dus waarom je nooit bent geweest. Je schiet liever op dieren!

Anonymous
16-11-2005, 11:30
LMFAO! In het oosten leren we schieten met de buks op mussen

In het beschaafde Limburg leren wij schieten op een schietbaan Mickey! Barbaar! Trouwens, jij zou ook ooit nog eens een keer komen schieten op onze schietbaan, maar nu begrijp dus waarom je nooit bent geweest. Je schiet liever op dieren!

Octavius
16-11-2005, 11:52
Mussen worden een bedreigde diersoort in Nederland. Gaat zo kerl ivm een domme record poging om steentjes omtegooien een mus dood schieten.
Moeten ze maar voorzorgsmaatregelen nemen. Doen ze ook al met die dubbele deur ivm de tocht.

Met 20 man je kleden als krakers, met je kisten aan heel de boel plat stampen, flyers van groenlinks en partij voor de dieren achter laten en weg wezen. Niemand die merkt dat het mixfighters waren.

scc
16-11-2005, 12:10
Ik vind dat we geen aandacht meer moeten schenken aan deze onzinnige ophef over een dooie kutmus. Als ik ergens maandenlang tijd aan heb besteed en dat dreigt te worden verpest door wie dan ook, dan heb ik ook de neiging om diegene af te knallen, ja, of het nou een mug, een dinosaurus of een mus is.

Schijnheilig klootjesvolk, jarenlang vreten ze vlees, vissen ze met wormen, zetten ze muizenvallen, slaan ze mollen dood met een schep in hun voor- en achtertuin, en nu door zo'n bericht over zo'n vogel zijn ze in een keer bekeerd tot de "Dieren religie" en stellen ze een vogel opeens gelijk of zelfs meerderwaardig aan een mens. En in december zijn ze het alweer vergeten, want dan staat er een dikke vette dooie kalkoen op tafel.

Maar tot die tijd mogen jullie verder gaan huilebalken hoor...

Mickey
16-11-2005, 12:39
LMFAO! In het oosten leren we schieten met de buks op mussen

In het beschaafde Limburg leren wij schieten op een schietbaan Mickey! Barbaar! Trouwens, jij zou ook ooit nog eens een keer komen schieten op onze schietbaan, maar nu begrijp dus waarom je nooit bent geweest. Je schiet liever op dieren!

Gozer! Volgende keer dat ik naar Gulpen ga, kom ik bij je langs! :D
PM me je 06 nog es ff voor de zekerheid!

Anonymous
16-11-2005, 13:04
Die krijg je snel Mickey, als ik me inlog :lol:

Maar voor de rest vind ik scc toch wel een beetje gelijk hebben.

Anonymous
16-11-2005, 13:06
Het 2de gedeelte van zijn relaas, daar ben ik het mee eens. Er worden wel meerdere dingen gedaan met dieren zonder dat het echt nodig is, maar daar wordt geen aandacht aan geschonken.

cactusdre
16-11-2005, 14:03
Volgens mij heeft iedereen een kuthekel aan dat Dominoday gedoe en is men blij dat er nu een gegronde reden is om het eens te saboteren. Ik moet toegeven als ik daar zou staan en ik die zee van steentjes zie ik me echt niet in zou kunnen houden. Ik moet ze dan gewoon door de hele zaal schoppen. Het is een soort tourette syndroom denk ik.

Jochem
16-11-2005, 14:16
Volgens mij heeft iedereen een kuthekel aan dat Dominoday gedoe en is men blij dat er nu een gegronde reden is om het eens te saboteren. Ik moet toegeven als ik daar zou staan en ik die zee van steentjes zie ik me echt niet in zou kunnen houden. Ik moet ze dan gewoon door de hele zaal schoppen. Het is een soort tourette syndroom denk ik.

pcies. who cares about die mus, dat kutd-day is gewoon leuk om te verpesten

Biiyen
16-11-2005, 14:26
Volgens mij heeft iedereen een kuthekel aan dat Dominoday gedoe en is men blij dat er nu een gegronde reden is om het eens te saboteren. Ik moet toegeven als ik daar zou staan en ik die zee van steentjes zie ik me echt niet in zou kunnen houden. Ik moet ze dan gewoon door de hele zaal schoppen. Het is een soort tourette syndroom denk ik.

pcies. who cares about die mus, dat kutd-day is gewoon leuk om te verpesten

als je daar tijdens de uitzending over het hek heen springt en zoveel mogelijk omschopt en vernietigd heb je gegarandeerd je 15 minutes of fame... wereldwijd. Ah man, respect voor diegene die dat doet.

Ronald
16-11-2005, 18:47
LMFAO! In het oosten leren we schieten met de buks op mussen.
Wheirauch, 4,5 mm met telescoopviziertje. Wat had jij? :lol:

Mickey
16-11-2005, 19:35
Mijn oom had een assortiment aan luchtbuksen.

Waarvan de mooiste een soort pompbuks was met een gaspatroon.
Dat ding schoot echt hard. Allemaal 4.5 mm

Thuis had ik altijd een hand luchtdruk pistool met knikloopje.

Ronald
16-11-2005, 20:10
Toen ik nog schieten als sport deed, had ik een Feinwerkbau 4,5 mm. Echt een topding!
Damn, bedoel je zoiets? :shock: Gaaf man :D

http://img167.imageshack.us/img167/6475/imgeasy8pd.jpg

Jochem
16-11-2005, 21:22
http://img167.imageshack.us/img167/6475/imgeasy8pd.jpg

das niet echt eerlijk voor het musje ;)

ICON
16-11-2005, 21:26
http://img167.imageshack.us/img167/6475/imgeasy8pd.jpg

das niet echt eerlijk voor het musje ;)

neeej die is voor die stenen

Ronald
16-11-2005, 22:10
das niet echt eerlijk voor het musje ;)
't Is niet zomaar een musje hé... 't is een mus-ketier. Geven we die mus er ook één, staat het weer gelijk :) .

Anonymous
17-11-2005, 09:24
een m16 is doeltreffender.

cactusdre
17-11-2005, 09:26
Hahahahahaha. Kraaien schieten!!!!!

http://www.geenstijl.nl/paginas/hansdomino.swf

NTT-FX
17-11-2005, 11:22
Inmiddels heeft het verhaal zelfs CNN al gehaald! :D
Hoe bizar ;)

Wheelie
17-11-2005, 11:34
whahahahahahaha :lol:

http://www.radioeenhoorn.nl/HetMusje/Het_Musje_-_Domino_Steentjes.mp3

Wheelie
17-11-2005, 11:37
nu wel denk ik

Wheelie
17-11-2005, 11:38
hier nog een

http://www.radioeenhoorn.nl/HetMusje/Het_Musje_-_Domino_Steentjes.mp3

:lol:

Wheelie
17-11-2005, 11:38
whahahahahahaha :lol:

http://www.radioeenhoorn.nl/HetMusje/Het_Musje_-_Domino_Steentjes.mp3

Deuce
17-11-2005, 14:55
http://www.nozzman.nl/images/edities/367.gif