PDA

View Full Version : Alternatief om bekeuringen uit te stellen



Sjaak
16-11-2005, 14:54
Hier het alternatief om bekeuringen uit te stellen of ongeldig te laten maken. Gewoon doen, bij werkt het :wink: Zegt het voort, zegt het voort .....

Een alternatief om bekeuringen uit te stellen of ongeldig te laten maken.

Beste automobilist/berijder, zo langzamerhand wordt de mensheid een beetje moe en flauw van al die onzin boetes! Voor 4 km te snel op een totaal verlaten weg, 27,00 euro. Ook bij zogenaamde wegwerkzaamheden, waar geen wegwerker te zien is, zeker niet op zondag, wordt er lustig op los geflitst. Vind u ook niet dat de politie eens meer moet doen aan echte criminaliteit i.p.v. alleen maar te 'collecteren' voor de kerstgratificatie of de schatkist? Er is een mogelijkheid om hier actie tegen te voeren, maar die werkt alleen als we er allemaal aan mee doen. Dus geef deze informatie door aan iedereen die je kent! Ook als je nu even geen bekeuring hebt gekregen, want zeer waarschijnlijk ben je binnenkort toch weer de klos.

Er worden meer dan 7 miljoen bekeuringen per jaar uitgedeeld en dat worden er elk jaar meer. Wat te doen om deze "melkkoe" een halt toe te roepen? Als je een bekeuring krijgt, tegenwoordig heet dat een "beschikking", dan kun je hiertegen in beroep gaan bij de officier van justitie. Het adres staat op de beschikking. Maak een kopie van de beschikking en doe er een simpel briefje bij.

Aan de Officier van Justitie te ..............

Bijgaand een kopie van uw beschikking. Ik bestrijd de snelheid en/of overtreding die op de beschikking is vermeld en vermoed dat de meetapparatuur niet in orde was. Daarom kom ik tegen deze beschikking in beroep. Ik verwacht dat u mij een foto van de overtreding stuurt en een kopie van het ijkrappoort van de betrokken meetapparatuur zoals dat op de dag van de overtreding geldig was.

Met vriendelijke groet, ..............

De officier is verplicht te bewijzen dat de apparatuur geijkt en goed is en moet dus een kopie van het ijkrapport toesturen. Als uit het ijkrapport blijkt dat de apparatuur over de ijkdatum heen is, en dat gebeurt regelmatig, dan heb je geluk en is de boete niet geldig en onterecht uitgereikt. Maar wat belangrijker is, is dat als iedereen op deze manier protesteert, ongeacht de geldigheid van de boete, het openbaar ministerie compleet vastloopt in de administratie hiervan. Men kan dan de miljoenen bezwaarschriften niet meer tijdig verwerken. Misschien dat men dan eindelijk eens besluit om deze onzinnige jacht op de gewone man te staken en de politie weer in te zetten voor echt belangrijk werk. Kunnen we misschien eindelijk weer eens 's avonds veilig over straat lopen of aangifte doen van echt strafbare feiten met het idee dat er een kans bestaat dat een zaak ook wordt opgelost.

Als je op deze manier in beroep gaat, dan hoef je de bekeuring voorlopig niet te betalen. Dat wordt in de brief van de Officier van Justitie ook nog eens bevestigd.

ashi76
16-11-2005, 15:03
Bij mij is er ook nog eentje onderweg...

Als ik hem binnen heb ga ik het ook maar eens proberen.

tnx sjaak.

B3 lik3 M3
16-11-2005, 15:07
Ik krijg er ook nog 1 binnen..
Ben helaas aangehouden dus weet niet of deze vlieger voor mij opgaat hahaha

Ik reed 31 km te hard waar ik 30 mocht :shock:

Nu maar afwachten hoe hoog ie wordt..

Sjaak
16-11-2005, 15:07
[quote="ashi76"]Bij mij is er ook nog eentje onderweg...

Bij wie niet :wink:


Als ik hem binnen heb ga ik het ook maar eens proberen.

tnx sjaak.

Zeker doen Ashi

Ton
16-11-2005, 15:08
Hier het alternatief om bekeuringen uit te stellen of ongeldig te laten maken. Gewoon doen, bij werkt het :wink: Zegt het voort, zegt het voort .....



Hoe heeft het bij jou gewerkt? Dat je de bekeuring uitstelt, of dat je de bekeuring niet moest betalen?

Sjaak
16-11-2005, 15:12
Hier het alternatief om bekeuringen uit te stellen of ongeldig te laten maken. Gewoon doen, bij werkt het :wink: Zegt het voort, zegt het voort .....



Hoe heeft het bij jou gewerkt? Dat je de bekeuring uitstelt, of dat je de bekeuring niet moest betalen?

Hij is voorlopig uitgesteld ......................... tot het ijkrapport boven water is :idea: Kreeg een officiele reactie uit Leeuwarden.

chief108
16-11-2005, 15:26
cool...

gaan we proberen

thnx Sjaak

Chief108

Mike
16-11-2005, 15:37
ik verwacht er geen

maar ik wil de brief toch versturen

zal ze wat werk verschaffen hehe :lol:

waarheen kan die ?

Ralph
16-11-2005, 15:41
Ik krijg er ook nog 1 binnen..
Ben helaas aangehouden dus weet niet of deze vlieger voor mij opgaat hahaha

Ik reed 31 km te hard waar ik 30 mocht :shock:

Nu maar afwachten hoe hoog ie wordt..

Heb ik ook een keer gehad op een provinciale weg bij wegwerkzaamheden waar niemand bezig was op dat moment.... :evil:
Bereid je maar op het ergste voor, want als je meer dan 30 km te hard rijdt dan verdubbelt de boete.....

redjuh
16-11-2005, 15:55
valt op zich mee... een euro of 140/150 kost je zoiets

B3 lik3 M3
16-11-2005, 15:58
Ik las 205, dus ik hoop dat je gelijk hebt Redjuh..

Biiyen
16-11-2005, 16:01
Ik las 205, dus ik hoop dat je gelijk hebt Redjuh..

idd die is 205 euro!! Ik heber laatst eentje gehad omdat ik 's avonds 103 reed waar ik maar 70 mocht door wegwerkzaamheden. Daar was ik allerminst blij mee

cactusdre
16-11-2005, 16:02
Goeie tip. Ik ga overigens voor alles in beroep. Kan je lekker twee jaar sparen en nog wat rente trekken.

redjuh
16-11-2005, 16:03
oh nee heheheehhe

overschrijding 31 t/m 35 km/h € 205 * € 240 *

* dagvaarding

hahaha lekker hoor

Biiyen
16-11-2005, 16:07
oh nee heheheehhe

overschrijding 31 t/m 35 km/h € 205 * € 240 *

* dagvaarding

hahaha lekker hoor

Ik heb geen dagvaardiging gehad, alleen een bon. Ik kijk nu naar de boetes en ik heb 205 gekregen terwijl ik eigenlijk 225 had moeten hebben?? echt wazig, misschien echt geluk gehad dan.

redjuh
16-11-2005, 16:07
http://www.om.nl/boetebase/

Octavius
16-11-2005, 16:22
Kost alleen maar meer tijd, dus meer belastingsgeld. Gewoon aan de regels houden. Wil je hard rijden ga dan gewoon naar Duitsland of ga op het circuit rijden.

Sjaak
16-11-2005, 16:29
Kost alleen maar meer tijd, dus meer belastingsgeld. Gewoon aan de regels houden. Wil je hard rijden ga dan gewoon naar Duitsland of ga op het circuit rijden.

Moraalridders verenig u :wink:

Mickey
16-11-2005, 16:31
Kost alleen maar meer tijd, dus meer belastingsgeld. Gewoon aan de regels houden. Wil je hard rijden ga dan gewoon naar Duitsland of ga op het circuit rijden.

Moraalridders verenig u :wink:

Hij heeft wel gelijk ben ik bang.
Als ze daar gaan overlopen van het werk.. Wat gaan ze dan doen?
Boetes omhoog gooien om de kosten te dekken..

Uiteindelijk betalen wij, de burgers, de rekening toch wel.

redjuh
16-11-2005, 16:33
wacht maar tot je vrouw wordt doodgereden door iemand die te hard reed en daardoon net niet op tijd meer kon remmen. hij verdient dan een nekschot, maar jij rijdt net zo te hard alleen komt er slechts met een bekeuring mee weg.

Ronald
16-11-2005, 17:24
Kost alleen maar meer tijd, dus meer belastingsgeld. Gewoon aan de regels houden. Wil je hard rijden ga dan gewoon naar Duitsland of ga op het circuit rijden.

wacht maar tot je vrouw wordt doodgereden door iemand die te hard reed en daardoon net niet op tijd meer kon remmen. hij verdient dan een nekschot, maar jij rijdt net zo te hard alleen komt er slechts met een bekeuring mee weg.
Redjuh en Octo zijn 100% correct.

The Bulldog
16-11-2005, 17:51
Sjaak vraagt gewoon terecht om het bewijs....

doe je ook als je van iets groters beticht wordt toch??


SJAAK..

deze ga ik gebruiken...bedabkt..

harry
16-11-2005, 18:01
Zie : http://www.flitsservice.nl/ kijk bij: juridisch.

Aan de snelheid houden! (zou ik ook zeggen als ik alleen maar een fiets had of een oud barrel :roll: )

Gaat verder helemaal niet over het doodrijden van je vrouw of kind maar over de slinkse manier van het kaalplukken van de automobilist.Wat dus niks meer heeft te maken met de verkeersveiligheid!

Anonymous
16-11-2005, 18:05
Dit is allang achterhaald. Justitie heeft nu standaard brieven waarmee ze dit soort standaard bezwaarschriften beantwoord. De computer vraagt automatisch de ijkgegevens op en verwerkt ze in de antwoordbrief. Vorige jaar heb ik nog bezwaar gemaakt tegen zo'n beschikking en ik kreeg na vier weken netjes de ijkgegevens en een foto thuis. Toen moest ik alsnog betalen. Bij Justitie worden ze er helaas niet warm of koud van. :cry:

harry
16-11-2005, 18:11
Dit is allang achterhaald. Justitie heeft nu standaard brieven waarmee ze dit soort standaard bezwaarschriften beantwoord. De computer vraagt automatisch de ijkgegevens op en verwerkt ze in de antwoordbrief. Vorige jaar heb ik nog bezwaar gemaakt tegen zo'n beschikking en ik kreeg na vier weken netjes de ijkgegevens en een foto thuis. Toen moest ik alsnog betalen. Bij Justitie worden ze er helaas niet warm of koud van. :cry:

Ben bang dat guest gelijk heeft .

redjuh
16-11-2005, 18:32
de regels zijn er voor onze veiligheid en voor het milieu.
als iedereen zich eraan zou houden, zou de regering er niets op verdienen.

Sjaak
16-11-2005, 19:45
wacht maar tot je vrouw wordt doodgereden door iemand die te hard reed en daardoon net niet op tijd meer kon remmen. hij verdient dan een nekschot, maar jij rijdt net zo te hard alleen komt er slechts met een bekeuring mee weg.

Als je vrouw wordt doodgereden door iemand die 50 rijdt is het net zo erg als iemand die 52/53 rijdt of is er voor jou een groot verschil. Is 3 km verschil een reden voor een nekschot of niet ? We hebben het hier over minimale overschrijdingen niet over iemand die 80 in de bebouwde kom rijdt want die verdiend inderdaad een nekschot.

Octavius
16-11-2005, 23:19
Ja die 1, 2 of 3 km te hard zijn gewoon te hard. Je trekt een grens en klaar. Bij het boksen toch ook. Oh 1kg ach joh geeft niks. Nee -66kg is -66kg en geen -66,9 kg.

Als iedereen zich aan de snelheid zou houden had je ook minder files, betaal je minder aan benzine. Dit heeft niks te maken van ik heb een snelle auto dus ik moet snel zijn.

redjuh
17-11-2005, 00:04
precies octa heeft gelijk. het gaat om de grens.
net als met karate, als een klasse -91 kilo is en iemand weegt maar 2 kilootjes meer, moet ie een klasse hoger of doet niet mee....

Sjaak
17-11-2005, 00:08
precies octa heeft gelijk. het gaat om de grens.
net als met karate, als een klasse -91 kilo is en iemand weegt maar 2 kilootjes meer, moet ie een klasse hoger of doet niet mee....

Haha hier heb je dus geen verstand van :wink:

En inderdaad een grens is een grens maar we hadden het nu ineens over een vrouw doodrijden en ik geef alleen aan dat ik geen verschil is tussen een vrouw doodrijden met 50 of met 52/53 hoewel er wettelijk wel een verschil is kwa snelheid.

redjuh
17-11-2005, 00:19
ergens moet een grens getrokken worden. de grens is 50, geen 53. als mensen weten dat je tot 53 geen bekeuring krijgt, wordt dat de nieuwe max. snelheid, en begint dit verhaal weer opnieuw.

PigDog
17-11-2005, 12:33
Ik den ook dat guest gelijk heeft.......
Helaas.

Reed laatst door een oranje stoplicht, had wat gas bijgegeven om op tijd te zijn. De auto achter mij reed door rood en de flitspaal ging af. Kon dus ook mooi een boete betalen voor 5 kilometer te hard rijden, door die eikel.
Heb het voorgelegd aan de off v justitie, met de reden dat als de andere auto niet door rood gereden was, er geen snelheidsmeting was plaatsgevonden (flitspaal was niet ingesteld op de snelheidslussen in wegdek)
Vond hij onzin, te hard is te hard en wij willen ook een gratificatie met de kerst................


Het duurde wel 2 maanden eer ik antwoord kreeg maar moest toch lappen

harry
17-11-2005, 14:27
Mmm verder zijn ze best snel geloof ik :? binnen 12 dagen :

http://x2.putfile.com/11/32007242357-thumb.jpg (http://putfile.com/pic.php?pic=11/32007242357.jpg&s=x2)

Hidman
17-11-2005, 16:06
Per 1 januari 2006 worden de boetes fors verhoogd, sommige boetes heel fors; een enkele wordt verlaagd. De standaard boetes van €65 worden verhoogd naar €75 en die van €95 worden verhoogd naar €130. Volgens het inflatiecijfer zullen we maar zeggen. Wat voorbeelden.

Snelheidsoverschrijding binnen de bebouwde kom voor motorvoertuigen zonder aanhanger.
Voor bromfietsen en snorfietsen worden de boetes op gelijk niveau gebracht. Geen wegwerkzaamheden.

? met 4 km/h , €16
? met 5 km/h , €20
? met 6 km/h , €23
? met 7 km/h , €27
? met 8 km/h , €30
? met 9 km/h , €34
? met 10 km/h , €39
? met 11 km/h , €43
? met 12 km/h , €48
? met 13 km/h , €53
? met 14 km/h , €58
? met 15 km/h , €63
? met 16 km/h , € 69
? met 17 km/h , €75
? met 18 km/h , €81
? met 19 km/h , €87
? met 20 km/h , €93
? met 21 km/h , €100
? met 22 km/h , €107
? met 23 km/h , €114
? met 24 km/h , €121
? met 25 km/h , €129
? met 26 km/h , €137
? met 27 km/h , €145
? met 28 km/h , €153
? met 29 km/h , €161
? met 30 km/h , €170

R 303 a: als bestuurder van een voertuig niet zoveel mogelijk rechts houden op een andere weg dan autoweg of autosnelweg , €130

R 326 als bestuurder niet links inhalen , €130

R 328 als bestuurder een voertuig inhalen vlak voor of op een voetgangersoversteekplaats , €200

R 402 a als bestuurder op een gehandicaptenparkeerplaats parkeren anders dan met een gehandicaptenvoertuig , €130

behoudens in noodgevallen als weggebruiker op een auto(snel)weg
R 465 a, R 472 a ? over de vluchtstrook of vluchthaven rijden , €200

R 482 als bestuurder een voetganger, die op een voetgangersoversteekplaats oversteekt of kennelijk op het punt staat over te steken, niet voor laten gaan , €130

R 545 als bestuurder tijdens het rijden een mobiele telefoon vast houden (geldt niet voor snorfietsen) , €130

R 602 als weggebruiker niet stoppen voor rood licht bij een driekleurig verkeerslicht , €130

R 616 a als bestuurder de doorgetrokken streep tussen rijstroken dan wel op paden met verkeer in beide richtingen naar links overschrijden , €130

R 616 b als bestuurder zich bevinden links van de doorgetrokken streep tussen rijstroken dan wel op paden met verkeer in beide richtingen , €130

Justinian
17-11-2005, 16:41
Tuurlijk, te hoge snelheid is te hoge snelheid. Maar ja, het wil wel eens gebeuren dat je ongemerkt net 55 km p/u i.p.v. 50 km p/u rijdt. Bij mij is er ook zo eentje onderweg en hoewel ik ook wel begrijp dat je je gewoon aan de regels moet houden word ik er zo langzamerhand wel een beetje flauw van. Neemt niet weg dat het gewoon m'n eigen schuld is... Hoe dan ook, onder het motto niet geschoten is altijd mis, toch maar eens vragen naar de gegevens van de betreffende flitspaal!

MMArco
17-11-2005, 16:46
Die 'truc', oftewel gewoon de geboden rechtsmiddelen gebruiken, is al zo vaak gebruikt, dat er tegenwoordig goed op gelet wordt dat de flitspalen/meetapparatuur tijdig geijkt wordt. Kleine kans dat het ijkrapport niet klopt. Je hebt nog meer kans dat de OvJ geen tijd heeft om erop in te gaan, maar zoals een guest al zei, wordt het merendeel geautomatiseerd.. Neemt niet weg dat ik jullie veel succes wens met jullie bezwaarschriften!

Is het trouwens niet zo, onafhankelijk of je beroep aantekent, dat je eerst moet betalen en daarna pas als je bezwaarschrift gegrond is, je geld terug kunt krijgen?
Iemand zei dat je uitstel van betaling kunt krijgen?!?

Octavius
17-11-2005, 18:43
Je moet altijd eerst betalen, ook al dien je bezwaar in.