PDA

View Full Version : Blatter woedend over Turks wangedrag



Robbie
17-11-2005, 12:51
Blatter woedend over Turks wangedrag
BERN - Een woedende voorzittter Joseph Blatter van de wereldvoetbalbond FIFA heeft een diepgaand onderzoek aangekondigd naar de bizarre taferelen die zich voordeden na de play-off voor plaatsing voor het wereldkampioenschap tussen Turkije en Zwitserland woensdagavond in Istanbul. Spelers van het Zwitserse elftal vluchtten direct na het laatste fluitsignaal naar de kleedkamers om te ontkomen aan de gefrustreerde Turken. Volgens een woordvoerder van de Zwitserse bond zijn spelers daar alsnog afgerost


Ik ben razend�, riep Blatter, zelf van Zwitserse komaf, donderdag en hij sloot een langdurige schorsing van het Turkse nationale team niet uit.

Turkije won weliswaar het hectische duel met 4-2, maar dat was niet voldoende voor plaatsing voor het WK volgend jaar in Duitsland. Zwitserland had namelijk de heenwedstrijd met 2-0 gewonnen.

Volgens de woordvoerder drongen reserves en begeleiders van de Turken de kleedkamer binnen van de Zwitsers en waren daar gaan schoppen en slaan. International Stéphane Grichting kreeg een harde trap in zijn kruis en moest met een interne bloeding naar het ziekenhuis worden afgevoerd. Ook Johann Vogel en Benjamin Huggel liepen volgens de woordvoerder klappen op.

Robbie
17-11-2005, 12:52
Niet normaal meer, zijn het de supporters niet doen de spelers het wel.

Fijn zeg dat voetbal lekker blijven uitzenden op TV :evil: :evil:

Hidman
17-11-2005, 13:14
ja was echt niet normaal meer joh! fluitsignaal ging en alle zwitsers rende meteen naar de kleedkamer en de turken erachter aan! de comentator zei dat de turken ook moesten vluchten voor hun eigen supporters maar als ik dit hierboven zo lees dan ging ze gewoon de zwitsers achterna om te knokken! :? :shock:

Ralph
17-11-2005, 13:22
Tering zeg! Ik heb deze wedstrijd helaas niet kunnen zien, maar dit klinkt weer lekker barbaars. Het blijft sport en je moet ook goed kunnen verliezen. Erg triest. Vooral dat ze Grichting af moesten voeren naar het ziekenhuis voor een trap in zijn ballen.... Ten eerste: wie geeft er nou als kerel een andere kerel een trap in de ballen en ten tweede: hoe hard moet je trappen om daar inwendige bloedingen te veroorzaken???
4 Jaar uitsluiten van alle internationale toernooien dat Turkije!!!!! :evil:

redjuh
17-11-2005, 13:25
en dan zowel van landencompetieties als van europese clubcompetities...

Anonymous
17-11-2005, 13:44
Turkije niet naar WK?! Hahaha, dus geen irritant getoeter op straat als ze weer eens een wedstrijd winnen!!!! :lol:

chickenwing
17-11-2005, 13:45
wie geeft er nou als kerel een andere kerel een trap in de ballen :evil:
Vanderlei Silva en Royce Gracie

Robbie
17-11-2005, 13:48
Turkije niet naar WK?! Hahaha, dus geen irritant getoeter op straat als ze weer eens een wedstrijd winnen!!!! :lol:

Hahah dat is waar ook

Hidman
17-11-2005, 14:15
Vooral dat ze Grichting af moesten voeren naar het ziekenhuis voor een trap in zijn ballen.... :

De Zwitserse wisselspeler kreeg een trap in zijn kruis en moest naar het ziekenhuis worden vervoerd. Inmiddels is Grichting ontslagen uit het hospitaal, maar hij gaat de komende zeven tot tien dagen wel met een katheter door het leven.

Hidman
17-11-2005, 14:17
Blatter was niet mild in zijn reactie: "Ik kan jullie vertellen, niet als een Zwitser maar als president van de FIFA, dat we zullen optreden en hard ook." De FIFA belegde speciaal een persconferentie na de rellen in Turkije. Daarop werd duidelijk dat Turkije vrijwel zeker de organisatie van het WK 2010 op haar buik kan schrijven.

"Ik heb nog nooit zoiets gezien. Het maakt me ook boos. Er is iets mis in het voetbal als zoiets kan gebeuren", raasde de preses. Turkije kan een zware straf verwachten, liep Blatter vast vooruit: "Van niks tot een schorsing van de Turkse bond of zelfs een uitsluiting voor het WK in 2010, alles is mogelijk."

Wheelie
17-11-2005, 14:45
Tering zeg! Ik heb deze wedstrijd helaas niet kunnen zien

Het was echt een vette wedstrijd, alleen de afloop was minder leuk

Anonymous
17-11-2005, 15:13
turken zijn slechte verliezers... :lol:

NTT-FX
17-11-2005, 15:18
Voetbal is oorlog was het he? ... :?

MB667
17-11-2005, 15:23
De Turken ageren tegen het beeld dat zij als slechte verliezers alleen de aanstichters zijn van de ongeregeldheden. Televisiebeelden laten zien hoe de Zwitser Benjamin Huggel bij het verlaten van het veld de Turkse assistent-trainer Mehmet Ozdilek schopte. En dat zou aanleiding zijn geweest voor de Turkse reactie.

Anonymous
17-11-2005, 15:41
kan mehmet niet voor zichzelf opkomen?! :?

Halfshot
17-11-2005, 16:11
Zou toch zweren dat ik offtopic geselecteerd had.
Zit ik ineens in Ashi's Soccer Stadium.
Het zal wel mijn hand oog coodinatie zijn, of het gebrek daar aan.

Marco
17-11-2005, 16:12
heel apart

Anonymous
17-11-2005, 17:02
De Turken ageren tegen het beeld dat zij als slechte verliezers alleen de aanstichters zijn van de ongeregeldheden. Televisiebeelden laten zien hoe de Zwitser Benjamin Huggel bij het verlaten van het veld de Turkse assistent-trainer Mehmet Ozdilek schopte. En dat zou aanleiding zijn geweest voor de Turkse reactie.

Inderdaad je hebt gelijk toch nog iemand die het goed gezien heeft toen de zwitsers het veld afliepen schopte een van de zwitsers de turkse hulpcoach daarna werden de turken helemaal gek. javascript:openWindow('/2005/11/17/son/sonspo05.html')

dit is een link van een turkse krant dan kun je zien hoe het gevecht is ontstaan, maar jah de turken krijgen weer de schuld van alles kijk maar eens naar deze video kun je zien wat die zwitser mee bezig waren

A-team
17-11-2005, 17:07
Gewoon schorsen tot 2218 :wink:

Hidman
17-11-2005, 17:16
De Turken ageren tegen het beeld dat zij als slechte verliezers alleen de aanstichters zijn van de ongeregeldheden. Televisiebeelden laten zien hoe de Zwitser Benjamin Huggel bij het verlaten van het veld de Turkse assistent-trainer Mehmet Ozdilek schopte. En dat zou aanleiding zijn geweest voor de Turkse reactie.

Inderdaad je hebt gelijk toch nog iemand die het goed gezien heeft toen de zwitsers het veld afliepen schopte een van de zwitsers de turkse hulpcoach daarna werden de turken helemaal gek. javascript:openWindow('/2005/11/17/son/sonspo05.html')

dit is een link van een turkse krant dan kun je zien hoe het gevecht is ontstaan, maar jah de turken krijgen weer de schuld van alles kijk maar eens naar deze video kun je zien wat die zwitser mee bezig waren


ja maar als je goed kijkt zie je dat die trainer een sec. ervoor ofzo z'n voet voor een speler van zwitserland houd zodat die bijna valt!
die andere speler ziet dat denk ik en trapt hem ff!

dus de TURKEN zijn begonnen!

Guru
17-11-2005, 19:41
Als je op de juiste partij gaat stemmen, zal Turkije niet in de EU komen.

Sjaak
18-11-2005, 00:02
Je zag op beelden vanavond Turkse spelers Zwitsers schoppen en slaan.

Lekkere sportieve reactie zeg :x

Mike
18-11-2005, 00:22
De Turken ageren tegen het beeld dat zij als slechte verliezers alleen de aanstichters zijn van de ongeregeldheden. Televisiebeelden laten zien hoe de Zwitser Benjamin Huggel bij het verlaten van het veld de Turkse assistent-trainer Mehmet Ozdilek schopte. En dat zou aanleiding zijn geweest voor de Turkse reactie.

Inderdaad je hebt gelijk toch nog iemand die het goed gezien heeft toen de zwitsers het veld afliepen schopte een van de zwitsers de turkse hulpcoach daarna werden de turken helemaal gek. javascript:openWindow('/2005/11/17/son/sonspo05.html')

dit is een link van een turkse krant dan kun je zien hoe het gevecht is ontstaan, maar jah de turken krijgen weer de schuld van alles kijk maar eens naar deze video kun je zien wat die zwitser mee bezig waren

jezus , hoe kan je nou gaan ontkennen dat de turken zijn begonnen

dan moet je je eigen echt eens laten nakijken

die zwitsers moesten rennen voor hun leven. ook leuk dat de supporters het hele volkslied wegfluiten van de zwitsers. Het woord respect en de betekenis ervan is veel van de aanwezige turken gisterne in istanbul onbekend.

Anonymous
18-11-2005, 08:54
ook leuk dat de supporters het hele volkslied wegfluiten van de zwitsers. Het woord respect en de betekenis ervan is veel van de aanwezige turken gisterne in istanbul onbekend.

Wat de fok boeit dat nou weer, ik zou dat ook doen, dat heeft nix met respect te maken, maar met het imponeren van de tegenstander. Dat doen wel meer landen supporters. Denk je dat ik mijn bek zou houden als ik het Duits volkslied hoor? En als het dan toch met respect te maken heeft, dan ben ik maar volgens jou een respectloze lul, dat interesseert me dus echt geen ene fuk. lekker belangrijk. je kunt beter naar tennis gaan kijken, daar gebeurd zoiets niet.

Anonymous
18-11-2005, 09:19
ook leuk dat de supporters het hele volkslied wegfluiten van de zwitsers. Het woord respect en de betekenis ervan is veel van de aanwezige turken gisterne in istanbul onbekend.

Wat de fok boeit dat nou weer, ik zou dat ook doen, dat heeft nix met respect te maken, maar met het imponeren van de tegenstander. Dat doen wel meer landen supporters. Denk je dat ik mijn bek zou houden als ik het Duits volkslied hoor? En als het dan toch met respect te maken heeft, dan ben ik maar volgens jou een respectloze lul, dat interesseert me dus echt geen ene fuk. lekker belangrijk. je kunt beter naar tennis gaan kijken, daar gebeurd zoiets niet.

*quit please*
mike to serve..

A-team
18-11-2005, 10:03
ook leuk dat de supporters het hele volkslied wegfluiten van de zwitsers. Het woord respect en de betekenis ervan is veel van de aanwezige turken gisterne in istanbul onbekend.

Wat de fok boeit dat nou weer, ik zou dat ook doen, dat heeft nix met respect te maken, maar met het imponeren van de tegenstander. Dat doen wel meer landen supporters. Denk je dat ik mijn bek zou houden als ik het Duits volkslied hoor? En als het dan toch met respect te maken heeft, dan ben ik maar volgens jou een respectloze lul, dat interesseert me dus echt geen ene fuk. lekker belangrijk. je kunt beter naar tennis gaan kijken, daar gebeurd zoiets niet.

*quit please*
mike to serve..

:lol:

Mike
18-11-2005, 12:59
ook leuk dat de supporters het hele volkslied wegfluiten van de zwitsers. Het woord respect en de betekenis ervan is veel van de aanwezige turken gisterne in istanbul onbekend.

Wat de fok boeit dat nou weer, ik zou dat ook doen, dat heeft nix met respect te maken, maar met het imponeren van de tegenstander. Dat doen wel meer landen supporters. Denk je dat ik mijn bek zou houden als ik het Duits volkslied hoor? En als het dan toch met respect te maken heeft, dan ben ik maar volgens jou een respectloze lul, dat interesseert me dus echt geen ene fuk. lekker belangrijk. je kunt beter naar tennis gaan kijken, daar gebeurd zoiets niet.

*quit please*
mike to serve..\


hou toch op man

je gaat niet een volkslied wegfluiten, dat is gewoon zielig. Ik ken maar weinig landen die zulke respectloze supporters hebben. Heetgebakerde bloedhonden waren het. Je kan het imponeren noemen ik vind het gewoon disrespectful.Je kan ook tijdens de wedstrijd imponeren door gewoon achter je ploeg te staan en de tegenstander uit te schelden. Maar door volkslieden heen fluiten en blerren is gewoon te triest!

Anonymous
18-11-2005, 13:12
ook leuk dat de supporters het hele volkslied wegfluiten van de zwitsers. Het woord respect en de betekenis ervan is veel van de aanwezige turken gisterne in istanbul onbekend.

Wat de fok boeit dat nou weer, ik zou dat ook doen, dat heeft nix met respect te maken, maar met het imponeren van de tegenstander. Dat doen wel meer landen supporters. Denk je dat ik mijn bek zou houden als ik het Duits volkslied hoor? En als het dan toch met respect te maken heeft, dan ben ik maar volgens jou een respectloze lul, dat interesseert me dus echt geen ene fuk. lekker belangrijk. je kunt beter naar tennis gaan kijken, daar gebeurd zoiets niet.

*quit please*
mike to serve..\


hou toch op man

je gaat niet een volkslied wegfluiten, dat is gewoon zielig. Ik ken maar weinig landen die zulke respectloze supporters hebben. Heetgebakerde bloedhonden waren het. Je kan het imponeren noemen ik vind het gewoon disrespectful.Je kan ook tijdens de wedstrijd imponeren door gewoon achter je ploeg te staan en de tegenstander uit te schelden. Maar door volkslieden heen fluiten en blerren is gewoon te triest!

love game
:lol:

Anonymous
20-11-2005, 00:46
ook leuk dat de supporters het hele volkslied wegfluiten van de zwitsers. Het woord respect en de betekenis ervan is veel van de aanwezige turken gisterne in istanbul onbekend.

Wat de fok boeit dat nou weer, ik zou dat ook doen, dat heeft nix met respect te maken, maar met het imponeren van de tegenstander. Dat doen wel meer landen supporters. Denk je dat ik mijn bek zou houden als ik het Duits volkslied hoor? En als het dan toch met respect te maken heeft, dan ben ik maar volgens jou een respectloze lul, dat interesseert me dus echt geen ene fuk. lekker belangrijk. je kunt beter naar tennis gaan kijken, daar gebeurd zoiets niet.

Ga maar alle thuis interlands na van turkije er is nog nooit met het volkslied van de tegenstander gefloten dit deden de turken omdat ze woedend waren op de zwitsers die dit wel deden bij de wedstrijd in zwitserland maar jah daar hoor je niemand over.
En met nederland duitsland vriendschappelijk nog wel waren die nederlanders dan zo braaf tijdens het duitse volkslied?

*quit please*
mike to serve..\


hou toch op man

je gaat niet een volkslied wegfluiten, dat is gewoon zielig. Ik ken maar weinig landen die zulke respectloze supporters hebben. Heetgebakerde bloedhonden waren het. Je kan het imponeren noemen ik vind het gewoon disrespectful.Je kan ook tijdens de wedstrijd imponeren door gewoon achter je ploeg te staan en de tegenstander uit te schelden. Maar door volkslieden heen fluiten en blerren is gewoon te triest!

Anonymous
20-11-2005, 00:47
Ga maar alle thuis interlands na van turkije er is nog nooit met het volkslied van de tegenstander gefloten dit deden de turken omdat ze woedend waren op de zwitsers die dit wel deden bij de wedstrijd in zwitserland maar jah daar hoor je niemand over.
En met nederland duitsland vriendschappelijk nog wel waren die nederlanders dan zo braaf tijdens het duitse volkslied?

Sjaak
20-11-2005, 13:08
pfffffffff waar gaat dit over :roll: