PDA

View Full Version : avi te groot voor dvd



Highline
08-12-2005, 18:44
ik heb een avi bestand en als ik die wil branden maakt nero er 5.6 gb van. kan ik dus niet branden.. iemand tips hoe dat ik de film kleiner kan maken zonder al teveel kwaliteit verlies?

NTT-FX
08-12-2005, 21:30
Dat hangt er vanaf hoe lang de speelduur is.
De dvd standaard is 2 uur op normale dvd kwaliteit , je kunt dan smokkelen door de resolutie omlaag te krikken , dan kun je meer tijd kwijt.

Een video van 3 uur op een dvd video proppen word wel erg lastig , het kan wel maar het ziet er dan niet echt lekker meer uit.

Highline
08-12-2005, 22:36
2 uur en 20 minuten :)........... is het mogelijk om avi om te zetten naar wmv?

Ronald
08-12-2005, 23:09
Anders laat je er gewoon eerst 5.6 GB van maken door Nero en maak je het daarna weer kleiner met DVD Shrink. Past altijd.

Highline
08-12-2005, 23:47
Anders laat je er gewoon eerst 5.6 GB van maken door Nero en maak je het daarna weer kleiner met DVD Shrink. Past altijd.

dat is een goede ja, gewoon een img van maken en dan op de virtuele schijf zetten? bedoel je dat?

DVDmannetje
09-12-2005, 00:21
Aangezien lege dvd-tjes toch bijna niets meer kosten kan je met Shrink ook het ding in 2 stukken verdelen zodat je helemaal geen kwaliteitsverlies meer hebt.

Ronald
09-12-2005, 07:46
dat is een goede ja, gewoon een img van maken en dan op de virtuele schijf zetten? bedoel je dat?
Je hoeft er geen img van maken maar gewoon DVD files (ifo en vob e.d.). Daarna kun je die bestanden gewoon met DVD Shrink inlezen en kleiner maken.

Img zou ook wel kunnen, maar dan moet je die idd eerst weer met bijv. Deamon "aanzetten" voordat je die kunt inlezen met DVD shrink.