PDA

View Full Version : 'Holocaust is een mythe'



MB667
14-12-2005, 13:37
De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad heeft verbaal opnieuw de aanval geopend op Israƫl en de joden. De holocaust (jodenvernietiging in de Tweede Wereldoorlog) is een "mythe" en de joodse staat moet maar worden verplaatst naar Europa of Noord-Amerika, aldus de ultraconservatief.

Bekijk video: Modem/ Breedband


"Ze hebben hebben een verhaal verzonnen onder de naam 'Slachting van de Joden' en ze hebben dat boven God, religie en de profeten zelf geplaatst", zei Ahmadinejad woensdag ten overstaan van een grote mensenmenigte in de zuidoostelijke stad Zahedan. De toespraak werd rechtsstreeks op de Iraanse staatstelevisie uitgezonden.

Israƫl heeft snel en scherp gereageerd op de uitlatingen van het Iraanse staatshoofd. De wereld moet de "ogen openen" voor de "perverse zienswijze van dit regime", zei een woordvoerder van het Israƫlische ministerie van Buitenlandse Zaken.

Tumor

Sinds zijn aantreden in augustus heeft Ahmadinejad al een paar keer een internationale rel veroorzaakt door omstreden uitlatingen. In oktober noemde hij Israƫl een "tumor" dat "van de kaart geveegd moet worden".

Eerder deze maand zei hij dat er maar een joodse staat op het grondgebied van Oostenrijk of Duitsland moet komen als deze landen zich verantwoordelijk voelen voor genocide op de joden tijdens de Tweede Wereldoorlog. Woensdag opteerde hij voor het nog veel verder weg gelegen Canada of Alaska.

Onaanvaardbaar

Ahmadinejad trok de holocaust eerder al openlijk in twijfel. Maar de uitlatingen daarover van woensdag zijn het meest uitgesproken tot nu toe. Het Britse voorzitterschap van de Europese Unie noemde bij monde van minister van Europese Zaken Alexander de uitspraken van de Iraanse president "onaanvaardbaar. Dit zijn woorden die geen plaats hebben in een geciviliseerd politiek debat", zei Alexander woensdagochtend in het Europees Parlement in Straatsburg.

Anonymous
15-12-2005, 11:01
lang leve de democratie!

straks worden er in irak ook van die debielen verkozen.
die mensen in het midden-oosten zijn gewoon nog niet klaar voor democratie. dat komt vanzelf wel over een paar eeuwen.

ik vraag me af welke oplossing bush hiervoor heeft. in irak lag alle schuld bij saddam, die moest dus weg. deze pipo is door het volk gekozen. moet nu het hele volk weg?

Octavius
15-12-2005, 15:05
De een zegt dat er iets nooit gebeurd is, de ander ontkent alles, die zegt dat ze dit hadden, deze roept wat een ander verkeerd doet.

Overal lopen er gekken zowel hier in de VS als in het midden oosten. Het is maar net waar de media zijn aandacht op richt.

Net als dat 54% van de Zuid Koreanen het goed vind om gevangenen (mogelijke terroristen) te martelen voor informatie te verkrijgen. Duitsland Frankrijk en Engeland ligt dat % rond de 32%.

Anonymous
15-12-2005, 15:12
Overal lopen er gekken zowel hier in de VS als in het midden oosten. Het is maar net waar de media zijn aandacht op richt.
.

Die gekken zijn wel niet toevallig president van een land die net 500 km van Israel af ligt en uranium doen verrijken. hij wel.

Octavius
15-12-2005, 15:43
Overal lopen er gekken zowel hier in de VS als in het midden oosten. Het is maar net waar de media zijn aandacht op richt.
.

Die gekken zijn wel niet toevallig president van een land die net 500 km van Israel af ligt en uranium doen verrijken. hij wel.

De VS heeft ook zo gek. Noord Korea ook, Rusland is ook niet kosher. Laat staan wat er allemaal in Afrika rondloopt.

Wat wil je dan doen? Iran binnenvallen omdat hij tegen joden is?

mossad
15-12-2005, 16:15
Overal lopen er gekken zowel hier in de VS als in het midden oosten. Het is maar net waar de media zijn aandacht op richt.
.

Die gekken zijn wel niet toevallig president van een land die net 500 km van Israel af ligt en uranium doen verrijken. hij wel.

De VS heeft ook zo gek. Noord Korea ook, Rusland is ook niet kosher. Laat staan wat er allemaal in Afrika rondloopt.

Wat wil je dan doen? Iran binnenvallen omdat hij tegen joden is?

Als ik de premier van Israƫl was zou ik in ieder geval niet wachten tot ik een atoombom op mijn sodemieter heb.

Octavius
15-12-2005, 17:27
En als je het dan mis hebt net als bv WMD in Irak?

En of Israel zo heilig is geweest in de jaren.

Anonymous
15-12-2005, 18:34
En als je het dan mis hebt net als bv WMD in Irak?

En of Israel zo heilig is geweest in de jaren.

Het gaat er niet om of Israƫl zo heilig is geweest of niet. Het gaat erom dat deze meneer uit Iran Israƫl van de kaart zou vegen als hij de middelen had. Als ik de premier van Israƫl zou zijn zou ik dat voor willen zijn.

En het mis hebben lijkt me sterk. Ze doen bepaald niet geheimzinnig over hun plannen.

mossad
15-12-2005, 18:36
Dat was ik hierboven.

Octavius
15-12-2005, 18:47
Beter dat ze het zeggen dan dat ze niks zeggen. Het is nooit goed maar wij moeten niet doen of we zelf zo kosher zijn. Kijk naar de shitzooi in Afrika.

Guru
15-12-2005, 19:46
En nu kom ik met de eind conclusie...




"DE MENS IS SLECHT"

Altijd zo geweest en zal altijd wel zo zijn.

Tkid
15-12-2005, 20:32
"DE MENS IS SLECHT"

Altijd zo geweest en zal altijd wel zo zijn.

Dat er in de loop der jaren van die idioten op de wereld rondliepen,
wilt niet zeggen dat je de rest van de mensen met hun kan vergelijken.
Niemand word als een slecht persoon geboren, alleen de omgeving van iemand en zijn woorden en daden maken iemand tot een slecht persoon.....

Tenminste zo zie ik het.

mossad
15-12-2005, 22:19
Beter dat ze het zeggen dan dat ze niks zeggen. Het is nooit goed maar wij moeten niet doen of we zelf zo kosher zijn. Kijk naar de shitzooi in Afrika.

Wat heeft dit verhaal nou te maken met of wij wel zulke heilige boontjes zijn of hoe het in Afrika gaat? Het lijkt wel alsof je het verhaal van deze Iraanse meneer wilt bagatelliseren. Ik snap niet waarom. Volgens mij is dit een heel eng mannetje die hele verkeerde uitspraken doet en die derhalve goed in de gaten gehouden moet worden.
En nogmaals, als mijn land bedreigd zou worden door een stel fanatici die mij van de aardbodem willen vegen, dan zou ik niet wachten tot het zover is. Israel heeft in het verleden al een Iraans project beƫindigd en ik schat in dat dat weer gaat gebeuren.

Octavius
15-12-2005, 22:39
Tuurlijk is het niet kosher dat i zo praat, maar er komt net zo veel shitzooi uit als Bush, Mbeki in Zuid-Afrika die hard ontkent wat aids is, nog wat andere kerls in Afrika die complete stammen, volkeren uitmoorden. Overal is er shitzooi. Maar zoals ik al eens zij. Het is maar waar de pers zich op richt. Tuurlijk dat het westen zich richt op wat er in het oosten gebeurt en vise versa.
Maar moeten we Rusland ook effe binnevallen omdat ze Iran willen helpen met hun 2e reactor. Het op een goede manier oplossen is gewoon moeilijk. Maar ik vind dat geweld niet de eerte optie en de eningste moet zijn.

Dan verlaag je je net als hun.

Anonymous
16-12-2005, 08:13
Ik ben geen Israel-beleid fan, maar ik snap ook wel, dat die man aangepakt moet worden want zo een gestoorde freak zet zijn woorden om in daden als hij de middelen zou hebben, en geloof maar dat veel fanatieke radicale moslims hem steunen als hij het zou doen, hij wint ook nog eens gewoon op de verkeerde manier met zulke uitspraken radicale zieltjes over de hele wereld, en de haat naar israel wordt alleen maar erger. En ja, je kunt zeggen 'maar amerika is de grootste agressor te wereld' en 'in afrika is meer ellende' en 'de israeliers zijn zelf dom bezig met de palastijen' maar daat het hier niet om. Dat zijn andere punten waar idd aan gewerkt moet worden.

Anonymous
16-12-2005, 09:52
Die man heeft zijnverkiezingsoverwinning te danken aan de (extreem)rechtse kiezers. Om hen tevreden te houden moet hij af en toe wat van die uitspraken doen. Niets om ons echt druk over te maken denk ik. Hij is heus wel slim genoeg om Israel niet echt aan te vallen, nu Israel Iran met een druk van de knop van de kaart kan vegen. Israel zal hier trouwens ook nooit toe overgaan, omdat ze dan ook het laatste klein beetje goodwill in de wereld kwijt zijn en elke Jood in de wereld dan beter ogen in zijn rug kan hebben.