PDA

View Full Version : gekneusde rib??



Chico
14-12-2005, 20:00
kheb het idee dat ik een gekneusde rib heb.. ik heb vorige week dinsdag bij trainen toen ik op me rug lag een aantal harde stoten op me rechterzij gekregen die vreselijk pijn deden.. ik dacht aan lever.. maar woensdag ochtend deed me zij en de onderkant van me borstbeen pijn.. nou was dat zaterdag weg... maar maandag was het erweer..precies dezelfde pijn.. echt aan het puntje van me borstbeen.. oppervlakte is ff groter dan het topje van me wijsvinger (op één of andere manier moet ik altijd op pijnlijke plekken drukken..) daaromheen kan ik gewoond drukken.. en op me ribben ook maar bijna alle bewegingen doen me nu pijn.. opstaan uit een stoel... sneller lopen dan langzame wandeling... draaien in bed is echt verschrikkelijk... als ik me torso naar rechts draai doet het ook pijn (links veel minder)... zelfs boeren en hoesten doet echt pijn..

normaal gesproken ben ik heel makkelijk met pijn en bloed enzo.. is het niet levensbedreigend?? gewoon doorgaan en niet zeuren... maar heb zoiets nog nooit gehad.. kan iemand me helpen met wat ik heb?? is het een gekneusde rib of iets anders?? en kan ik meer dan dan alleen rusten??

bvd..

Silat
14-12-2005, 20:33
Welkom bij de kneuzen.

Misschien heb je ergens een scheurtje. Zit er een bult? Je hebt dus meer pijn op de plek waar de impact naartoe is geslagen. Er zit veel kraakbeen langs je borstbeen. Kan een scheurtje in zitten.

Ik zou er zeker foto's/scan van laten maken. Gewoon veel zeiken bij ze.

Ik kan mij rib nog steeds over elkaar heen schuiven. Zit ook te twijfelen of ik er nog een keer moet laten kijken.
Stel dat ik ergens op val en die rib zich in mijn long perforeerd?

Succes man..

Chico
14-12-2005, 20:37
thx...voor mijn gevoel zit er geen bult maar ik zal wel een afspraak maken bij de dokter...
thx voor het advies man.. :D

A.F.
31-12-2005, 01:58
Als ie gekneusd of gebroken is!!!! geef ik je 1 advies!!!! doe er rustig aan mee!!! want bij mij is er botvorming ontstaan op me rib en heb nu een UBERMOOOIE bobbel erop gekregen! vetttt irritant

HUNTER
31-12-2005, 13:33
topperrrrrrrrr = correct.

Een van mijn ribben zit ook niet helemaal recht tegen mn borstbeen meer aan, en er zit idd ook n bobbel. Niet pijnlijk, maar wel lastig

Chico
31-12-2005, 21:47
thx voor de adviezen

hmm ik ben er niet mee naar de doc gegaan.. want had er weer ineens geen last van.. maar de laatste week komt het weer met vlaagjes.. maar niet echt pijnlijk maar gewoon gevoelig zeg maar... dus ik kijk het gewoon aan..

Jay Hoov
01-01-2006, 15:26
Niet zeikerig bedoelt, maar ik zou toch even naar de dokter gaan, ook al heb je er nu minder last van.Later kan je er nog spijt van krijgen dat je niet bent gegaan, en loop je je hele leven met een blessure.Neem het zekere voor het onzekere, geloof me!

lil´kickboxer
02-01-2006, 10:19
Ik zou ook naar de dokter gaan! Als je rib echt gekneusd is dan moet je gewoon rust nemen (hoe vervelend dat ook is), anders ben je straks nog veel verder van huis en het herstel zal dan veel langer duren!

Anonymous
03-01-2006, 11:27
Echt onzin om hiermee naar de dokter te gaan, wat gaat hij/zij doen hieraan? Hij/zij zal je alleen rust kunnen adviseren.

Een foto heeft ook geen zin alleen onnodige rontgenstraal belasting.

Paganstars
03-01-2006, 17:56
:twak: damn henk das wel het stomste wat ik ooit heb gehoord... Jij bent zeker ook zo'n dude die met een spatel in zijn kop zegt die komt er vanzelf wel uit :S

Jay Hoov
03-01-2006, 20:11
:twak: damn henk das wel het stomste wat ik ooit heb gehoord... Jij bent zeker ook zo'n dude die met een spatel in zijn kop zegt die komt er vanzelf wel uit :S

Misschien is ie wel dokter :?
Wat een domme uitspraak,pffffff....... :shock:

Paganstars
03-01-2006, 21:01
verw8 je dan anders bij mij jay??!!

Jay Hoov
04-01-2006, 08:25
verw8 je dan anders bij mij jay??!!

Ik had het over Henk!

Paganstars
04-01-2006, 16:57
Owh okay... Maar zou je dan eerlijk gezegd wel iets nuttigs verwachten bij mij?

TommySoprano
05-01-2006, 11:35
Ik dacht dat ik van mn (gekneusde)rib af was, maar gister deed ik vollop mee aan de buikspieroefeningen en na de training voelde mn rib echt pijnlijker en stijfer dan in de weken ervoor ....DAMNED :(

Paganstars
05-01-2006, 12:40
rust tommy! hoest btw met het lopen? nog last van je kuiten?

TommySoprano
06-01-2006, 11:28
rust tommy! hoest btw met het lopen? nog last van je kuiten?

Jah nog steeds last jah :( ik ga vandeweek even naar zo n loopspeciaalzaak :)
Rib is klote man t doet nu(weken later) echt meer pijn dan toen t gebeurde....Grrrrrrr ik wil geen rust , ik probeer m te ontzien...