PDA

View Full Version : Verbod op boerka



Pieter mulder
21-12-2005, 11:01
Verbod op boerka in openbare ruimte
DEN HAAG - Er moet een verbod komen op het dragen van een boerka in de openbare ruimte in Nederland. Dat vindt de Tweede Kamer, die op initiatief van het Tweede Kamerlid Wilders dinsdag het kabinet opriep met een verbod te komen.


Een boerka, een islamitisch gewaad dat de vrouw helemaal bedekt, draagt volgens de partijen niet bij aan de integratie van vrouwen in de Nederlandse samenleving.

Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) kondigde eerder aan dat ze zal onderzoeken of het mogelijk is vanuit veiligheidsoverwegingen op bepaalde momenten en in bepaalde gebieden mensen te verbieden een boerka te dragen. Een algemeen verbod op het gewaad was volgens haar niet goed mogelijk.

De coalitiepartijen CDA en VVD en de oppositiepartijen LPF en Groep Nawijn steunden dinsdag desondanks het pleidooi van Wilders. Hoewel het onderzoek van Verdonk nog niet klaar is, gaf het CDA aan alvast een signaal te willen geven. Volgens de christendemocraten schermen draagsters van een boerka zich te veel af van de Nederlandse samenleving.

Jay Hoov
21-12-2005, 11:25
Vroeger op school had ik altijd discussies met de leraar...Ik moest altijd m'n pet afdoen, waarop ik zei...Ik doe hem af als zij hun hoofddoekkies afdoen!!!!!Eeuwige discussie.......

Maar uiteindelijk heb ik wel gewonnen :D

cactusdre
21-12-2005, 11:28
Bestaat er ook zoiets als boerkarate? Zo ja draag je de band dan onder of over je boerka?

cactusdre
21-12-2005, 11:34
Bestaat er ook zoiets als boerkarate? Zo ja draag je de band dan onder of over je boerka?

hahaha, ja en eerst lopen ze een bourkata

Het schijnt dat arabieren en boerkatalisator in hun auto hebben. :lol: :lol:

Muay Thai Elite
21-12-2005, 11:37
Als ik een boerka zou mogen dragen zou ik eindelijk dat tankstation om de hoek kunnen overvallen.

TommySoprano
21-12-2005, 11:43
eerst een bruine boterham met Bourkaas!

cactusdre
21-12-2005, 11:48
Boerkappen nou met die flauwe woordspelingen!!!!

Maar pas wel altijd op voor boerkapers.

harryg
21-12-2005, 17:21
LOL.

Doar zakt mie de brourka van mien konte af

Nickuraba
21-12-2005, 18:22
och in vind het prima dat afschaffen als wij ons behoorlijk moeten bekendmaken bij identificatie dan zij ook! Ze zijn toch tegen racisme en voor gelijke behandeling? nou ik ook :D:D

Highline
21-12-2005, 18:26
zoals al vaker hier gepost:

http://wenskaarten.gregoriusnekschot.nl/sendcard/images/burqa.gif

A-team
22-12-2005, 10:06
Ik mag een tankstation niet binnen met een helm en zijn wel met zo'n tent :? terecht ook afschaffen die hap

Halfshot
22-12-2005, 11:23
Ik werd gisteren aangehouden, wegens dat ik niet mocht joggen op het fietspad.
Maar nadat ik mijn fiets onder mijn boerka vandaan hield, heb ik een bekeuring gekregen voor onvoldoende licht tijden fietsen in het donker.

PigDog
22-12-2005, 13:43
X2

A-team
23-12-2005, 10:58
:mrgreen: x 3

Loen
26-12-2005, 13:59
Vroeger op school had ik altijd discussies met de leraar...Ik moest altijd m'n pet afdoen, waarop ik zei...Ik doe hem af als zij hun hoofddoekkies afdoen!!!!!Eeuwige discussie.......

Maar uiteindelijk heb ik wel gewonnen :D

DE LERAREN VAN DEZE "SCHOOL" MAAKTEN ONVEROORLOOFT ONDERSCHEID, MET ANDERE WOORDEN DISCRIMINATIE. GELIJKE MONNIKEN GELIJKE KAPPEN!!!! MENSEN MET HOOFDOEK/BURKA ZIJN ZWARE RACISTEN. OPKANKEREN MET HUN, WE WONEN IN NEDERLAND WAAR KERK EN STAAT GESCHEIDEN IS!!!!!

ashi76
26-12-2005, 14:02
Hey loen....

Zet die Caps Lock eens uit man....

En let ook een beetje op je taalgebruik.

Paganstars
26-12-2005, 14:21
ik vraag me altijd af wat je nou aan zo'n boerka hebt! gewoon met carnaval allemaal demonstratief een boerka aan doen!

MissGG
26-12-2005, 21:31
ik vraag me altijd af wat je nou aan zo'n boerka hebt! gewoon met carnaval allemaal demonstratief een boerka aan doen!


Maar euhm... dat zien ze dan toch niet?? Die lui vieren niks dat NL is en zitten dus ook met carnaval thuis en jij zweet je dood in zo'n pak!! Kan je beter een keer met je vrienden afspreken de markt op te gaan op een zaterdag .. succes gegarandeerd :P