PDA

View Full Version : Als het volgende met je gebeurt iemand enig id hoe/wat



leks
08-01-2006, 01:22
Dit is een serieuze vraag stel het volgende gebeurt met je....

Je zit achter je pc en je wordt plots wat duizelig. Gaat op bed liggen en doet tv aan.

Duizeligheid wordt erger, je gaat naar de badkamer om wat water op je gezicht te gooien. Moeite om evenwicht te houden.

Duizeligheid wordt erger je gaat snel op bed liggen, voelt aan als een aantal uur nadat je heel zwaar hebt gedronken. Je wilt alleen maar je ogen dicht doen en je hoofd stil houden. Dan begint je hart als een razende tekeer te gaan om en nabij de 3 slagen per seconde. Je voelt je compleet als stront. Als je je ogen opendoet of je hoofd beweegt wordt de duizeligheid een stuk erger, dus dat doe je niet.

Je houdt je rustig en hoopt dat het snel overgaat en pist in je broek als dat dus niet gebeurt. Je hart blijft een klein uur zo tekeer gaan, zeker weet je het niet want je kon de tijd niet in de gaten houden.

De duizeligheid blijft wel en je draait je dan maar 1x goed om en probeert in te dutten, dat lukt uiteindelijk.

Je wordt wakker en voelt je een stuk beter, maar behoorlijk onder de indruk. Achteraf blijkt dat hele gedoe in totaal 3 uur in beslag te hebben genomen inclusief dutten.

Wat the fuck is dit, iemand enig id?!

Anonymous
08-01-2006, 01:47
Ziekte van meniere is het eerste waar ik dan aan denk (hoewel daar meer ovor nodig is), maar dit is duidelijk iets voor een arts niet voor een vechtsportforum!

ICON
08-01-2006, 02:29
mn moeder had dezelfde symptonen alleen duurde t veel langer, en die had n lichte herseninfarct

maar idd. niet echt n vraag voor dit forum

lil´kickboxer
08-01-2006, 10:16
Het heeft eigenlijk ook wel wat weg van een zware hersenschudding! Ik zou in ieder geval naar de dokter gaan!

njgroene
08-01-2006, 10:37
Ziekte van meniere is het eerste waar ik dan aan denk (hoewel daar meer ovor nodig is), maar dit is duidelijk iets voor een arts niet voor een vechtsportforum!

X2. Als de sodemieter 112 bellen zou ik zeggen; better safe than sorry.

Octavius
08-01-2006, 10:47
Naar de dokter gaan. Lijkt erg veel op evenwichtstoornis.

TommySoprano
08-01-2006, 10:52
Als t gepaard gaat met hoofdpijn, zou t ook Mygraine kunnen zijn.....

leks
08-01-2006, 13:09
Hee iig bedankt voor het lezen de id'en en adviezen allemaal, ik ben zelf wat gaan nalezen en het stukje vanaf de versnelde hartslag lijkt erg veel op een paniekaanval, als ik zo andere verhalen doorlees.

Maar het lijkt me sterk dat het hele voorval een paniekaanval is als je daar nooit last van hebt gehad en je rustig achter je pc zit.

De trigger die beginnende duizeligheid kan ik niet plaatsen, maar dat kan idd van alles zijn evenwichtsstoornis, klein infarct, meniere zal ik nog even opzoeken en die andere dingen migraine, hersenschudding zouden niet kunnen.

Nou diegene zou eigenlijk wel opgelucht zijn als het enkel een paniekaanval was, alhoewel mensen daar zwaar door i/d shit kunnen zitten, wil dat niet kleineren.

Hij zat alleen thuis gisteren toen begon dat savonds out of nowhere kwam, dacht dat het zijn tijd was.

Toch gewoon wakker geworden wel wat later, maar hij gaat morgen naar de dokter kijken wat die erover kan zeggen.

Jochem
08-01-2006, 17:43
morgen? een infarct is 100% te genezen als je binnen 6-8 uur bij het ziekenhuis bent. Geen risico nemen mijn advies.

MissGG
08-01-2006, 19:14
Een paniek aanval gaat vaak gepaard met hyperventilatie en dit veroorzaakt de duizeligheid.
Als je het niet vertrouwd altijd even naar de huisarts gaan! En check je mail...

Silat
09-01-2006, 00:37
Ik ben blij voor je dat je achter je pc zat en niet achter het stuur.

leks
09-01-2006, 00:57
Hoezo je :shock:, lol

Overigens duurde het wel wat voordat het hevig werd dus tijd genoeg om auto naar de kant te sturen.

Nouja morgen gaat hij dus naar de dokter en dat is misschien wel wat laat, maar deze jongen heeft het niet zo op witte pakken en dit is echt al vrij netjes van hem :?

mail ontvangen missGG, pm terug

Ton
09-01-2006, 14:59
Hartkloppingen komen meestal voort uit stress/piekeren. Dit kan ook heel onbewust gebeuren, dat je je eigenlijk meer druk om bepaalde zaken maakt dan je eigenlijk van jezelf verwacht. Meet je bloeddruk ook regelmatig! Stress in combinatie met een lage bloeddruk zou voor dit soort problemen kunnen zorgen. Opzich hoeft het niet zo ernstig te zijn als het lijkt. Kan me, uit ervaring, wel erg goed voorstellen dat je je de tering schrikt!
Dokter raadplegen moet je zowieso doen met dit soort dingen!!
Hou ons op de hoogte wat die man in dat witte pak er van zegt?