PDA

View Full Version : judo of jiu jitsu?



thrillseekah
15-01-2006, 20:34
ik ben op zoek naar een goeie grappling ma, hoofdzakelijk als zelfverdediging, wedstrijden boeien me eigelijk niet zoveel. Hier in de buurt (zuid limburgs boerengat genaamd mechelen). Ik heb 2 jaar kungfu en een paar maanden thaiboksen gedaan, dus ik kan wel watstoot en trapwerk, iig genoeg voorlopig. Omdat ik mijn rijbewijs nog niet heb kan ik geen reis naar maastricht ofzo gaan maken.

Ik heb de keuze jiu jitsu (geen brziliaans), en judo.

Ik heb gehoord van mensen dat judo minder gevaarlijke technieken gebruikt dan jiu jitsu, maar doordat er veel naar wedstrijden toe gewerkt wordt, er wel serieuzer en zwaarder getraind wordt. Als het iets uitmaakt, ik heb zwakke enkels (zit in de familie), dus misschien met enkelklemmen handiger ofzo.

Ik heb ook ergens gehoord dat er een worstel school is in simpelveld, maar ik heb enrgens info kunne krijgen. Misschien dat dat een optie is, geen idee.

Freek
29-01-2006, 22:51
Als zelfverdediging is Jiu-jitsu meer aan te raden, als je het mij vraagt. Daar wordt namelijk meer vanuit het zelfverdedigings aspect gekeken dan bij judo. Zoals je zelf al opmerkte, judotraining is vaak op het wedstrijd aspect gericht. Bovendien is jiu-jitsu als zelfverdediging iets completer omdat er ook met trap en stoot technieken gewerkt wordt en omdat het ook verdediging op gewapende aanvallen bevat

thrillseekah
31-01-2006, 22:17
ik heb nu maar voor bjj gekozen, bevalt errug goed. t is (nog?) maar 1 keer per week, en ik heb een hele hoop vrije tijd, dus misschien dat ik nog judo erbij ga doen, 1 of 2 keer, weet ik nog niet.

stoot en trap werk kan ik zelf wel onderhouden (was bij jj sowieso al niet zo geweldig wat ik gezien heb)

thx voor de reply uiteindelijk:p

redjuh
31-01-2006, 22:21
bjj rijmt op gay

judo rijmt op supercoo(l)

ik zou judo kiezen

ICON
01-02-2006, 07:21
waar train je bjj nu dan?

thrillseekah
01-02-2006, 16:38
in maastricht:p

op donderdag komt het mooi uit met school, dus dan ben ik toch in de buurt

Anonymous
03-02-2006, 21:28
ik persoonlijk zou judo kiezen als je trappen en slaan al kunt... waarom zou je die prut er dan allemaal bij doen? ik zelf zit nu 8 jaar op judo en het bevalt me m8ig goed

Paganstars
03-02-2006, 23:25
je bent 13..... omfg je komt net kijken!!

Anonymous
04-02-2006, 09:40
idd :lol:

ik ben geholpen voor nu, thx mense

Anonymous
04-03-2006, 01:09
Ik zou Jiu-Jitsu kiezen.... Dan leer je ook de dingen die in 't judo verboden zijn bv: beenklemmen, enkelklemmen, gilutine chokes enz..... let wel op dat 't jiu-jitsu daar niet te ouderwets is( te statisch, onrelistisch)

Anonymous
04-03-2006, 01:09
Ik zou Jiu-Jitsu kiezen.... Dan leer je ook de dingen die in 't judo verboden zijn bv: beenklemmen, enkelklemmen, gilutine chokes enz..... let wel op dat 't jiu-jitsu daar niet te ouderwets is( te statisch, onrelistisch)

HUNTER
04-03-2006, 12:46
hmmmmz guillotine choke verboden in judo??? :?

Heb er laatst nog mee gewonnen