PDA

View Full Version : Tips voor Rio de Janeiro?



Femail
19-01-2006, 10:17
Vertrek zaterdag voor 9 weken voor mijn werk naar Rio.

Iemand nog tips voor in het weekend?
Waarschuwingen? (ja, ik weet het: niet mijn geld in mijn gloednieuwe Nikes stoppen terwijl de spiegelreflexcamera om mijn nek bungelt en ik net mijn gouden kettingen aan het schoonpoetsen ben.)

Anonymous
19-01-2006, 10:24
9 weken?! wat doe je voor werk?!

p diddy
19-01-2006, 10:33
condooms??

Halfshot
19-01-2006, 10:44
Voetbal.

Mogenlijk word er in de tijd dat jij daar bent de Fla-Flu gespeeld.
Dat is de Derby tussen Flamengo en Fluminese in het MaracanĂ£ stadion.

120.000 duizen mensen helemaal gek.

Carnaval
Blijf niet in Rio maar ga naar Salvardor

Ton
19-01-2006, 12:50
Ik heb deze week ook mn brochure van reizen naar brazilie binnen gekregen. Als ik het financieel rond kan krijgen wil ik daar deze zomer heen... En niet alleen de sex tourist uit hangen :lol: nouja...

Iemand ervaring, tips wat the places to be zijn in brazil rond juli/augustus...?

redjuh
19-01-2006, 14:13
het Rio Hollandhouse... gewoon daar blijven

Pieter mulder
19-01-2006, 15:24
Trainen bij Brasa in het Copacabanna district. 300 meter lopen vanaf de Copa zelf!!
Als je wilt gaan zonnen moet je naar Ipenema gaan. daar gaan de brazilianen zelf ook heen.
Er is 1 thais restaurant waar je de zoetste (hete) curries krijgt die je ooit gegeten hebt.
Verder is het lekker vertoeven in Buzios. I het bloemendaal van Rio!!

Kijk ook op of vraag meer info aan op:

http://www.brazilianblackbelt.locaweb.com.br/site/index.asp

Felipe costa kan je cker op weg helpen!!

Tchau
Pieter 8-)

micha
20-01-2006, 09:03
chupa chupa

Femail
20-01-2006, 09:11
9 weken?! wat doe je voor werk?!

Ga daar een krant begeleiden bij hun re-styling.
Verder gaan ze met hun redactionele systeem van versie 4 naar versie 10.2. Het technische gedeelte daarvan doet iemand anders, ik hou me meer bezig met gebruikerstrainingen, software configuratie en processen stroomlijnen.)



Carnaval
Blijf niet in Rio maar ga naar Salvardor

Tijdens het carnaval mag ik iemand laten overkomen, dus dat is dan wel leuk om te doen met z'n 2-en. (verder zit ik er namelijk alleen.) Is het daar dan leuker/gezelliger?



het Rio Hollandhouse... gewoon daar blijven

Kroketten?


Als je wilt gaan zonnen moet je naar Ipenema gaan. daar gaan de brazilianen zelf ook heen.

Had ook ergens gelezen dat dat 1 van de veiligste plaatsen is. Lijkt me wel wat.


Felipe costa kan je cker op weg helpen!!

Kijk.. dat zijn de betere tips. (en natuurlijk bedankt voor je andere tips)

Ik verzamel anders gewoon een legertje B.J.J-ers om me heen (jaha, geheel legaal want heb in een grijs verleden ook BJJ gedaan, dat schept een band :wink:

Zou verder nog iemand hier willen melden dat het 'als vrouw alleen' heel goed en veilig reizen is door Rio. Mijn ouders en aanverwanten zouden dat zeer op prijs stellen.

Halfshot
20-01-2006, 09:46
Carnaval in Rio is voor toeristen, in Salvardor is het echt feest.

Nog een tip:
Pak tussen door een lang weekend Ilha Grande.
http://www.ilhagrande.com.ar/?sel_lang=en

Ik heb nooit het idee gehad, dat het onveilig was in Brazilie.

Pieter mulder
20-01-2006, 10:49
Ik heb nooit het idee gehad, dat het onveilig was in Brazilie.

Daar ben ik het mee eens!!
Als je in Ipenema en Copa gebied blijft kun je goed te voet doen (ook 's avonds) doorlopen naar Leblon is ook goed te doen. Voor de rest, neem een taxi. Die jongens weten goed waar ze wel en niet heen kunnen en zijn meestal bijzonder vriendelijk en behulpzaam.

Verder, mocht het je lukken langs de politiepost met 4 agenten met uzies te sluipen om zodoende in de fafella's terecht te komen, daar moet je wel oppassen. het kan daar gevaarlijk zijn. ongeacht mail of femail!

Veel plezier iig....
Mocht je nog niemand hebben die jou wil vergezellen met de carnaval, ik zou me wel willen opofferen.

Tchau
pieter 8-)

RizPekT
20-01-2006, 11:50
je kunt als vrouw alleen' heel goed en veilig reizen is door Rio.

Ik neem aan dat je mij nu met carnaval uit gaat nodigen? :P

Maupie
20-01-2006, 18:25
probeer als het lukt het vliegtuig te nemen naar de watervallen in Foz do Iguacu. Is niet verkeerd daar. Als je naar Salvador gaat probeer dan in Pelourinho een optreden van Olodum mee te pikken. Krijg je geen spijt van.

Als je het helemaal niet meer weet kun je altijd nog naar de HELP op de Copa :)

yas
23-01-2006, 13:46
9 weken?! wat doe je voor werk?!


Zou verder nog iemand hier willen melden dat het 'als vrouw alleen' heel goed en veilig reizen is door Rio. Mijn ouders en aanverwanten zouden dat zeer op prijs stellen.

hey femail
afgelopen juli/augustus ben ik naar brazilie geweest. vloog alleen naar sau paulo en ben vervolgens met de bus naar rio gegaan. In rio deelde in mn appartement met 2 jongens, maar gezien t feit dat ik bij een andere club trainde deed ik veel 'alleen'. alles is goed te vinden en bereikbaar en ik heb geen vervelende dingen meegemaakt, voor mij misschien iets makkelijker te zeggen omdat ik niet op een 'gringa' (tourist) lijkt. nu is het zo dat rio heel divers is qua uiterlijkheden, dus grote kans dat ook jij op een braziliaanse lijkt hehe

Als je een bjjclub of een surfclub binnenstapt heb je in no time een leuk netwerk :D alles is easy going en mensen ontmoeten gaat heel makkelijk. handig is om een portugees woordenboek op zak te hebben en een kopie van je paspoort. neem zo min mogelijk spullen mee en ga lekker daar shoppen!

Nu is het zo dat Felipe Costa in Belgie is, maar er zijn genoeg mensen die je kunnen helpen. bezoek deze site: www.blameitonrio4travel.com
ik had bij hun in de straat een appartement, maar ik liep vaak naar binnen om info te vragen omdat zij engels spraken, hele vriendelijke mensen, bel ze of zoek ze op als je hulp nodig hebt. Als je me even een pm stuurt met je email kan ik je aan telefoonnummers, adressen etc helpen.

Maar een ding kan ik je zeggen: u will get the time of your life!!

Femail
23-01-2006, 22:48
je kunt als vrouw alleen' heel goed en veilig reizen is door Rio. :P

Heb het meteen aan iedereen laten lezen. Ze zijn nu volledig gerustgesteld.


Ik neem aan dat je mij nu met carnaval uit gaat nodigen?

Ik zal je op de lijst zetten van gegadigden, maar hou er rekening mee dat er meerdere wachtenden voor u zijn... :wink:


Als je in Ipenema en Copa gebied blijft kun je goed te voet doen (ook 's avonds) doorlopen naar Leblon is ook goed te doen.

Het hotel (serviced appartment) zit in Botafogo. Het strand is niet echt aan te raden, dus dan neem ik wel een taxi naar Ipanema. Deze buurt is vrij stil, dus daar ga ik liever niet aan de wandel.


Mocht je nog niemand hebben die jou wil vergezellen met de carnaval, ik zou me wel willen opofferen

Wie weet, haha. Ik begin bovenaan mijn lijstje, en volgorderlijk: wie durft/kan mag komen. Hoorde vandaag trouwens dat ik vrij heb met carnaval, maar alleen standby hoef te staan. Vond het wel een leuke verassing.



vinden en bereikbaar en ik heb geen vervelende dingen meegemaakt,

Dat is fijn om te horen. Ik kreeg van iedereen echt alleen horror verhalen te horen. Zoals: draag geen ringen, want ze snijden voor het gemak maar meteen je vinger eraf zodat ze de ring er niet af hoeven te trekken.. (kost tenslotte meer moeite.)



voor mij misschien iets makkelijker te zeggen omdat ik niet op een 'gringa' (tourist) lijkt. nu is het zo dat rio heel divers is qua uiterlijkheden, dus grote kans dat ook jij op een braziliaanse lijkt hehe

Ik ben echt wit.. spierwit! Maar vandaag eens opgelet, en inderdaad, er zijn er meer. Hier in Botafogo niet, maar de buurt waar het kantoor zit wel.



Als je een bjjclub of een surfclub binnenstapt heb je in no time een leuk netwerk

Leek me ook wel leuk. Kan ik meteen kijken of ik nog een knap BJJ Tshirt kan vinden. Tegenover het hotel zit trouwens een Krav Magna club..



handig is om een portugees woordenboek op zak te hebben en een kopie van je paspoort. neem zo min mogelijk spullen mee en ga lekker daar shoppen!

Alle 3: CHECK!
Ik had trouwens een portugees woordenboek gekocht, en dacht eens even wat portugees eruit te gooien aan de telefoon. Niemand had enig idee wat ik aan het proberen was. Russisch? Ik terug naar de winkel, want het boekje bleek niet helemaal te kloppen en ik neem aan dat ze het in Brazilie wel weten. Bleken ze ook een "braziliaans" woordenboek te hebben, en nu verstaan ze me wel.

Heb ook weinig meegenomen, want je mocht maar zoveel kilo, en ik moest ook mijn laptop, werkspullen, "werkkleren", boeken, etc meenemen. Dan blijft er weinig over voor vrije tijd spul. Blijf er tot eind maart, dus dan wil je toch wel wat uit Nederland meenemen. Dus als het straks weekend is, ga ik eens kijken of ik dit appartment wat kan vullen!!



Maar een ding kan ik je zeggen: u will get the time of your life!!


Ik ben erg benieuwd! Ben zondag ochtend aangekomen en het bevalt tot nu toe erg goed. Het hotel is wel wat afgelegen, maar heeft een zwembad dus daar vermaak ik me ook wel. De mensen zijn heel vriendelijk, alleen spreekt bijna niemand engels. Op het werk ook niet.. (En daarvoor ben ik eigenlijk hier, zou het bijna vergeten..) Bij de receptie van het hotel ook niet, dus heb ik maar in de lobby een mime-show weggegeven dat de WC kapot was. :mrgreen: Zal wel vermakelijk geweest zijn...

In iedergeval bedankt voor je tips!

Ronald
24-01-2006, 07:40
Fijne vakantie Femail... euh... ik bedoel: "werkse".

Femail
24-01-2006, 23:35
Fijne vakantie Femail... euh... ik bedoel: "werkse".

It's a dirty job, but somebody has to do it...