PDA

View Full Version : Kranten Nieuw-Zeeland drukken ook spotprenten af



ashi76
04-02-2006, 10:21
Kranten Nieuw-Zeeland drukken ook spotprenten af

Uitgegeven: 4 februari 2006 09:32
Laatst gewijzigd: 4 februari 2006 10:05

WELLINGTON - Ondanks de commotie in de islamitische wereld over de spotprenten van de profeet Mohammed, hebben ook twee kranten in Nieuw-Zeeland zaterdag een aantal van de gewraakte cartoons afgedrukt. De tekeningen, die vorig jaar in een Deense krant waren afgedrukt, verschenen zaterdag in de Domion Post en The Press.

"Het is belangrijk voor onze lezers om te zien waar al die opschudding over gaat, zodat ze hun eigen oordeel kunnen vormen. We leven in een seculiere samenleving, gebaseerd op westerse idealen van tolerantie, ook al kan dat af en toe tot beledigingen leiden", aldus redacteur Tim Pankrhurst van de Dominion Post.

Intimideren

"We willen niet doelbewust provoceren, maar we kunnen ook niet toestaan ons te laten intimideren." De afgelopen dagen heeft een groot aantal kranten in verscheidene Westerse landen de cartoons gepubliceerd. Dat leidde onder de moslims in de hele wereld tot een storm van protest.

Mensenrechten

De Indonesische president Susilo Bambang Yudhoyono veroordeelde zaterdag de spotprenten. "Mensenrechten zijn niet absoluut en in de uitvoering daarvan mogen andere rechten niet worden beknot en mag niet het geloof van anderen worden beledigd", aldus de president.

Indonesiƫ is in bevolkingsaantal het grootste islamitische land. Meer dan 85 procent van de 220 miljoen inwoners is moslim. Vrijdag kwam het in Jakarta tot ongeregeldheden toen driehonderd radicale jongeren de Deense ambassade bestormden. Dit weekeinde worden in Jakarta geen protestbetogingen verwacht.

ashi76
04-02-2006, 10:22
En terecht !!

ROIDRAGE
04-02-2006, 17:00
idd toppie

jcsport
04-02-2006, 20:29
Ik ben inmiddels ook wel nieuwsgierig naar die cartoons zwerven ze ergens op internet?

chickenwing
05-02-2006, 03:44
Ik ben inmiddels ook wel nieuwsgierig naar die cartoons zwerven ze ergens op internet?

:lol:
http://retecool... nogwat

Sjaak
05-02-2006, 10:06
Wat een overdreven en overspannen reactie's zeg, er sporen er een paar niet daar zo als je de beelden ziet.

A-team
06-02-2006, 00:10
Ik snap ook niet waar ze zo'n ophef over maken