PDA

View Full Version : Perzisch eten



Sjaak
22-02-2006, 21:26
Effe een vraagje ik ga morgenavond met een aantal Iraanse kennissen Perzisch eten in Den Haag bij de Cocobango en ik heb totaal geen ervaring met dat soort eten, kan iemand mij mij een gerecht aanraden

Sjaak

Fr3ddy
22-02-2006, 23:07
http://www.iraansegerechten.nl/

Wat er op staat klinkt er lekker allemaal, heb meteen trek! Thanks for nothing Sjaak, nu eindig ik door jouw schuld weer bij de Mac! :evil:

redjuh
23-02-2006, 00:10
tering dat ziet er echte te ranzig uit. sjaak, ik zou maar gewoon een broodje kaas meenemen!

Sjaak
23-02-2006, 03:59
Haha misschien geen slecht idee maar ben toch wel benieuwd .......

Anonymous
23-02-2006, 08:54
dat wordt flink gassen na afloop.

phranq
23-02-2006, 10:58
Ik heb een paar jaar geleden bij Iraniers gegeten en ik kan wel zeggen dat het echt superlekker was! Erg lekker gekruid en niet heet....

p diddy
23-02-2006, 11:08
Ik heb een paar jaar geleden bij Iraniers gegeten en ik kan wel zeggen dat het echt superlekker was! Erg lekker gekruid en niet heet....

maar er kwam daarna wel diarree uit ze reet!!

Anonymous
23-02-2006, 11:27
gegrilde soeniet schijnt daar momenteel een delicatesse te zijn.

phranq
23-02-2006, 12:46
Ik heb een paar jaar geleden bij Iraniers gegeten en ik kan wel zeggen dat het echt superlekker was! Erg lekker gekruid en niet heet....

maar er kwam daarna wel diarree uit ze reet!!

uit 'zijn' reet P. wel ff opletten...;)

Maar het was helemaal niet heet, was zeer smakelijk...had ik niet verwacht..

p diddy
23-02-2006, 12:48
Top man... je moet nederlandse leraar worden, maar ik ben blij dat het lekker was!! Phranq

p diddy
23-02-2006, 12:54
Of is het nederlands???? phranq???

Judas
23-02-2006, 14:40
Heb wel Assyrisch gegeten(zelfde streek) en dat was erg lekker.Lamsvlees is aanrader

Sjaak
23-02-2006, 14:50
http://www.cocobango.nl/

harry
23-02-2006, 15:27
Volgens mij heb je een hekel aan die mensen :?
Komen ze een keer in nederland, kunnen ze een keer iets lekkers voorgeschoteld krijgen, wat doet Sjaak?....

http://members.home.nl/c.vervoort/gerechten/zabzi-klaar.jpg

Sjaak
23-02-2006, 15:40
Haha dat ga ik dus vanavond echt niet vreten ....

Sjaak
24-02-2006, 20:07
Was gisterenavond uit eten met een Iraanse sponsor die speciaal was overgekomen uit Teheran om mij over te halen om daar 9 dagen les te komen geven. Ik was daar om 7 uur in de CocoBango een Perzisch specialiteiten restaurant.

Heb wel gelachen hoor, de zaak zat vol met zo'n 70 Iraniers en ik was de enige "blanke Nederlander" in het gezelschap, er zaten echt een paar hele vreemde snuiters tussen, zelfs een soort Taliban strijder met een hele lange grijze baard haha.

Maar het eten was heel goed alleen die speciale drank van hun is echt niet om te zuipen. De Griek heeft Uzo, de Japanner Sake maar de Iraniers hebben een drankje dat is jochurt met alcohol en kruiden, niet te pruimen zeg en die gasten drinken er echt hele kannen van op brrrrr ik ben maar aan het bier gegaan.

Het voorgerecht was vers gebakken Iraans brood en ik heb de meest eenuitlopende dingen gezien op me bord, van spinazie tot aubergines, van walnoten tot eieren ....heel apart.

Het hoofdgerecht was SUPER een soort mixed grill van allemaal verschillende kebab, wel 10 verschillende smaken en soorten vlees, was superlekker.

Het nagerecht was ook iets "vreemds" dat was speciaal Iraans ijs wat op sneeuw leek en dat moest je kauwen haha, er zaten een soort rijstkorrels in maar was wel lekker.

Vond het wel gaaf en gezellig en die gasten waren een partij gastvrij, hoefde niks op me bord te leggen want ze zorgde wel dat me bordje niet leeg raakte.

Oh ja en nog even te vermelden, aan een tafel tegenover me zaten 2 Iraanse dames van een jaar of 30 die 10 jaar geleden naar Nederland waren gekomen. En ik heb echt me mening (lees vooroordeel) gigantisch moeten bijstellen over Iraanse dames want ik heb zelden van me leven 2 van zulke bloedmooie meiden gezien, alles er op een aan, mooi slank, lange wapperende haren en echt hele mooie ogen, gewoon beauties.

ppfffff ik heb zelf een keer bijna in me oog geprikt met me vork tijdens het eten omdat ik iets teveel door die dames werd afgeleid. Was leuk !!

Sjaak

harry
24-02-2006, 20:24
Oh ja en nog even te vermelden, aan een tafel tegenover me zaten 2 Iraanse dames van een jaar of 30 die 10 jaar geleden naar Nederland waren gekomen. En ik heb echt me mening (lees vooroordeel) gigantisch moeten bijstellen over Iraanse dames want ik heb zelden van me leven 2 van zulke bloedmooie meiden gezien, alles er op een aan, mooi slank, lange wapperende haren en echt hele mooie ogen, gewoon beauties.

Heb jij misschien het telefoonnr. voor mij?

Sjaak
24-02-2006, 20:28
Ik zou het restaurant bellen want ik heb effe met ze staan praten en ze kwamen er regelmatig, moet dus niet moeilijk te achterhalen zijn

Wheelie
24-02-2006, 20:30
alles er op een aan, mooi slank, lange wapperende haren en echt hele mooie ogen, gewoon beauties.

met of zonder snor ? ;)

Paganstars
25-02-2006, 04:36
Hahaha kom op kev probeert sjaak een keer politiek correct te zijn moet jij er doorheen met een botte bijl!

micha
25-02-2006, 08:29
ik ben onder de indruk Sjaak

Wheelie
25-02-2006, 08:50
Hahaha kom op kev probeert sjaak een keer politiek correct te zijn moet jij er doorheen met een botte bijl!

sorry aanvaard mijn nederige excuses ;)

Wheelie
25-02-2006, 08:51
Het voorgerecht was vers gebakken Iraans brood en ik heb de meest eenuitlopende dingen gezien op me bord, van spinazie tot aubergines, van walnoten tot eieren ....heel apart.

Het hoofdgerecht was SUPER een soort mixed grill van allemaal verschillende kebab, wel 10 verschillende smaken en soorten vlees, was superlekker.


dat klinkt goed :P