PDA

View Full Version : Slobodan Milosevic overleden



Judas
11-03-2006, 16:15
De voormalige Joegoslavische president Slobodan Milosevic is op 64-jarige leeftijd in de VN-gevangenis in Scheveningen overleden. Dat heeft het Joegoslavië-Tribunaal bevestigd.

Milosevic is levenloos op zijn bed in zijn cel aangetroffen door een bewaker. Een direct opgeroepen arts heeft vervolgens het overlijden bevestigd.

Minister Bot van Buitenlandse Zaken heeft gezegd dat de oud-president een natuurlijke dood is gestorven.

Zoals gebruikelijk wanneer een gedetineerde overlijdt, heeft de president van het Joegoslavië-Tribunaal, de rechter Fausto Pocar, een onderzoek gelast. Op het lichaam is autopsie verricht door een Nederlandse lijkschouwer.

De familie van de oud-president is ingelicht door het tribunaal.

Ziek
Milosevic stond voor het tribunaal terecht voor zijn rol in de Balkanoorlogen in de jaren negentig. Hij werd beschuldigd van misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden.

Hij was al enkele jaren ziek. Hij had last van zijn hart en leed aan een hoge bloeddruk. Het proces tegen hem moest al diverse malen worden uitgesteld. Vorige maand weigerden de rechters van het tribunaal een verzoek op medische gronden van Milosevic om naar Rusland te reizen.

Dranghekken
Bij de VN-gevangenis in Scheveningen hebben zich tientallen verslaggevers, cameramensen en fotografen verzameld. Politiemensen hebben de weg bij de gevangenis afgezet met dranghekken.

Het nieuws van Milosevic' dood werd als eerste bekend in Servië. Nog voordat het tribunaal het bericht openbaar maakte, werd zijn overlijden al door de Servische nationale tv-zender RTS, de radiozender B92 en andere media gemeld.

Silat
11-03-2006, 16:19
mooi

Jay Hoov
11-03-2006, 16:19
Opgeruimd staat netjes :evil:

Octavius
11-03-2006, 17:47
Buiten om de wreedheden waaraan ieder zich toen heeft misdragen is het niet fijn om in gevangenschap te overleiden en zeker niet voor zijn familie.

Voor de een was hij een held, voor een ander en gehate tiran.

ICON
11-03-2006, 18:09
he wat vervelend nou

Lee Hottie # 1 fan
11-03-2006, 18:30
van mij hadden ze hem wel ff wat eerder mogen afmaken schijnheilig ventje

Nickuraba
11-03-2006, 18:50
RIH!!! motherfucker

Anonymous
11-03-2006, 20:36
Buiten om de wreedheden waaraan ieder zich toen heeft misdragen is het niet fijn om in gevangenschap te overleiden en zeker niet voor zijn familie.

Voor de een was hij een held, voor een ander en gehate tiran.

Hallo mevr. Halsema!

Anonymous
11-03-2006, 20:45
Ik als een Bosnier kan aleen maar zeggen:OPGERUIMD STAAT NETJES..hij heeft 6 jaar van me leven een HELL gemaakt.

Johan H
11-03-2006, 21:17
ben in ieder geval blij dat een zo'n tiran eindelijk verdwenen is

Octavius
12-03-2006, 00:06
Buiten om de wreedheden waaraan ieder zich toen heeft misdragen is het niet fijn om in gevangenschap te overleiden en zeker niet voor zijn familie.

Voor de een was hij een held, voor een ander en gehate tiran.

Hallo mevr. Halsema!

Niks groenlinks gezwets. Tis alleen jammer voor de vele die hem nu niet zijn berechting zien. Vele hadden gehoopt dat hij zijn straf zou krijgen voor het tribunaal. Nu komt hij er nogal 'cheap' vanaf.
Maar goed nog 2 to go.

maartenjackie
12-03-2006, 11:26
een maatje van me is joegoslaaf, zn moeder ging helemaal door het dolle haha

Mike
12-03-2006, 20:20
zonde . zo ontloopt hij zn veroordeling. Erg jammer dit,

die man verdiende het om nog minstens tien jaar te rotten in de cel en te lijden! De smeerlap.

Jammer dat hij nu niet de geschiedenisboeken in kan gaan als de schoft en massamoordenaar die hij was.

Mike
12-03-2006, 20:21
Buiten om de wreedheden waaraan ieder zich toen heeft misdragen is het niet fijn om in gevangenschap te overleiden en zeker niet voor zijn familie.

Voor de een was hij een held, voor een ander en gehate tiran.

hetzelfde gold voor Hitler

dus wat is je punt? Sterven in een cel is een te makkelijke weg voor die bloedhond.

Octavius
13-03-2006, 00:56
Buiten om de wreedheden waaraan ieder zich toen heeft misdragen is het niet fijn om in gevangenschap te overleiden en zeker niet voor zijn familie.

Voor de een was hij een held, voor een ander en gehate tiran.

hetzelfde gold voor Hitler

dus wat is je punt? Sterven in een cel is een te makkelijke weg voor die bloedhond.

Yup can bring that to the bank.

Wat ik wilde zeggen is. Dat hij niet de enigste is en was op de balkan. Servie, Kroatie, Bosnie, enz ze konden het allemaal. Niet voor niks dat de Romeinen hun al "gekke honden" noemden

Anonymous
13-03-2006, 09:54
Buiten om de wreedheden waaraan ieder zich toen heeft misdragen is het niet fijn om in gevangenschap te overleiden en zeker niet voor zijn familie.

Voor de een was hij een held, voor een ander en gehate tiran.

hetzelfde gold voor Hitler

dus wat is je punt? Sterven in een cel is een te makkelijke weg voor die bloedhond.

hoe "weet" jij dat hij een bloedhond was? zeker op tv gezien...

slobo was geen lieverdje, maar dat waren zijn kroatische- en moslimtegenstanders ook niet. iedereen heeft daar dingen gedaan die het daglicht niet kunnen verdragen, inclusief onze vn-peacekeapers. ik stoor me aan die moslims die nu zielig doen terwijl zij daar honderduizenden mensen in naam van de islam hebben afgeslacht. toen de serviers keihard terugsloegen waren ze ineens de zielige slachtoffers. afgezien van een paar kruimelgevallen heb ik nooit een kopstuk van de moslims voor het tribunaal zien verschijnen... hier een foto van een bosnische vrijheids cq moslim-strijder:

http://www.thenausea.com/elements/bosnia/Fotase4.jpg

Mike
13-03-2006, 13:22
Buiten om de wreedheden waaraan ieder zich toen heeft misdragen is het niet fijn om in gevangenschap te overleiden en zeker niet voor zijn familie.

Voor de een was hij een held, voor een ander en gehate tiran.

hetzelfde gold voor Hitler

dus wat is je punt? Sterven in een cel is een te makkelijke weg voor die bloedhond.

hoe "weet" jij dat hij een bloedhond was? zeker op tv gezien...

g]

yup en ook in kranten over gelezen. Liegen die volgens jou?
tis toch ook algemeen bekend dat hij een smerige schoft was. Die anderen partijen mogen van mij ook levenslang de bak in hoor. Dus wat is je punt?

t was een massamoordenaar en een vreselijke tiran niks kan dat goedpraten.

Anonymous
13-03-2006, 14:08
yup en ook in kranten over gelezen. Liegen die volgens jou?

Nou ja, laten we het erop houden dat de waarheid in de verschillende Joegoslavische oorlogen vaak geweld aan is gedaan. Zo zouden de Serviers concentratiekampen hebben opgezet. Iedereen kan zich de beelden herinneren van die uitgemergelde man achter het prikkeldraad.
http://emperor.vwh.net/Film/skinnyGuy2.jpg

Iedereen sprak schade van dit "bewijs". Het stond immers in de kranten en het was ook op tv geweest. Later bleek dat het allemaal in scene was gezet door Duitse journalisten. De mannen stonden niet binnen, maar buiten het hek. De omheining was er neer gezet om een gebouw met voedselvoorraden af te schermen. Het betrof hier voorts geen concentratiekamp, maar een opvangcentrum voor vluchtelingen. Iedereen in dit "kamp" was er vrijwillig. Op de hele (ongecensureerde)video is te zien dat de journalist binnen de omheining gaat staan, de mensen naar zich toe roept en aan deze man vraagt om zijn t-shirt uit te doen... kijk voor het hele verhaal onder andere hier. http://www.emperors-clothes.com/film/judgment.htm
Zo zijn er nog talloze voorbeelden van "bewijs" dat de Serviers gewelddadigheden hadden gepleegd, maar het gaat te ver om hier allemaal op in te gaan. Voor de geinterresseerden: http://emperors-clothes.com/yugo.htm


tis toch ook algemeen bekend dat hij een smerige schoft was. Die anderen partijen mogen van mij ook levenslang de bak in hoor. Dus wat is je punt?
Op dat punt heb je gelijk, maar ja, zijn politici dat niet allemaal? Mijn punt is dat de Joegoslavie oorlogen zeer ingewikkeld in elkaar zitten. Veel verschillende ethnische groeperingen en een complexe historische situatie. Je geeft slobo veel te veel eer om hem daarvoor allemaal verantwoordelijk te stellen. Het was daar oorlog, en in elke oorlog heb je "collateral damage"...

Mike
13-03-2006, 14:14
pfff het zit diep bij je geloof ik he?

ik begin spijt te krijgen van mijn vragen :lol:

nee ik vind politici niet even erg en eigenlijk heb ik niet zo'n zin in een mega lange discussie.

ik vind al die klootzakken daar fout en van mij mogen ze allemaal dood of levenslang de cel in. Je hebt vast gelijk dat er daar meerdere foute partijen waren maar dat praat niet goed wat die barbaar Milosovic heeft uitgespookt

Anonymous
13-03-2006, 14:27
pfff het zit diep bij je geloof ik he?[quote] :) Valt mee, ik stoor me er alleen aan dat veel mensen doen alsof het allemaal zo zwart/wit is. Er zijn daar geen "good guys" of "bad guys". In een oorlog heeft iedereen gelijk, bezien vanuit hun eigen perspectief.

Nickuraba
13-03-2006, 14:31
mensten t leven ontnemen is hoe dan ook slecht, daar is geen discussie over mogelijk "guest"....dit tenzij de betreffende persoon het niet verdient te leven..

maar onschuldige mensen afslachten omdat jij voor je land vecht, neey dat gaat er bij mij niet echt in!

redjuh
13-03-2006, 14:37
weightwatchers go extreme...

nu hij dood is, kan het proces toch gewoon doorgaan. hij kan alleen niks meer terugzeggen

Anonymous
13-03-2006, 14:56
mensten t leven ontnemen is hoe dan ook slecht, daar is geen discussie over mogelijk "guest"....
maar onschuldige mensen afslachten omdat jij voor je land vecht, neey dat gaat er bij mij niet echt in!100% mee eens "member". Het is alleen wat moeilijk om vreedzaam te blijven als je gezin net is afgeslacht door je overbuurman...

Anonymous
13-03-2006, 14:58
nu hij dood is, kan het proces toch gewoon doorgaan. hij kan alleen niks meer terugzeggen

precies, het vonnis lag toch allang klaar.

Anonymous
13-03-2006, 15:11
mensten t leven ontnemen is hoe dan ook slecht, daar is geen discussie over mogelijk "guest"....
maar onschuldige mensen afslachten omdat jij voor je land vecht, neey dat gaat er bij mij niet echt in!100% mee eens "member". Het is alleen wat moeilijk om vreedzaam te blijven als je gezin net is afgeslacht door je overbuurman...

ff iets duidelijk maken..want jij vertelt veel bullshit mannetje..

Het waren de Serven die Bosnie aanvielen..
Bosnie was zwakker dan Servie maar kregen steeds meer macht in de loop van de jaren.Servie had veel monsters die onschuldige mensen het leven kostte .. een van die monsters was Mladic.Bosnie had er genoeg van en creeerde hun eigen monster..hij deed wat de Serven bij ons deden:Afslachten.
Allebei de landen zaten fout..vraag maar aan Mirko "CroCop" Filipovic..maar Servie draagt het grotere stuk van de fout.

Mensen zien moslims als een rare volk..ik weet dat ik hier in gelijk heb..want ik hoor iederen dag minstens 1 mening over moslims.
Nou Ten eerste:Bosnie bestaat niet allen maar uit moslims..dus noem hun ook niet moslimtegenstanders maar simpel-weg Bosnie.Mensen die moslim zijn in bosnie weten waar de grens is..dus ze behoren niet in de "extreme moslims" level.We hebben ook gewoon auto's en niet kamelen.

De foto die je liet zien "andere guest" is een werkelijkheid..dus geen photoshop of iets dergelijks..maar ik vraag me af waarom je het slechte beeld van Bosnie wilt vertonen zonder de slechte beeld van Servie toe te voegen?
Ik denk dat jij 1:Uit servie komt of 2:Gewoon tegen elke moslim op deze aarde bent.
wees voor een keer eerlijk..allebei landen zaten fout..als je man/vrouw genoeg bent dan laat je een eerlijke mening achter en zonder bullshit te spugen.

Octavius
13-03-2006, 15:55
Balkan is heel moeilijk verhaal. UCK bv: Wat waren ze nu. Vrijheidsstrijders of terroristen?

Maar goed. Heeft Slobodan zichzelf vergiftigd of door een ander?

Anonymous
13-03-2006, 16:11
Het waren de Serven die Bosnie aanvielen..
Bosnie was zwakker dan Servie maar kregen steeds meer macht in de loop van de jaren.Servie had veel monsters die onschuldige mensen het leven kostte .. een van die monsters was Mladic.Bosnie had er genoeg van en creeerde hun eigen monster..hij deed wat de Serven bij ons deden:Afslachten.
Allebei de landen zaten fout..vraag maar aan Mirko "CroCop" Filipovic..maar Servie draagt het grotere stuk van de fout.

Mensen zien moslims als een rare volk..ik weet dat ik hier in gelijk heb..want ik hoor iederen dag minstens 1 mening over moslims.
Nou Ten eerste:Bosnie bestaat niet allen maar uit moslims..dus noem hun ook niet moslimtegenstanders maar simpel-weg Bosnie.Mensen die moslim zijn in bosnie weten waar de grens is..dus ze behoren niet in de "extreme moslims" level.We hebben ook gewoon auto's en niet kamelen.

De foto die je liet zien "andere guest" is een werkelijkheid..dus geen photoshop of iets dergelijks..maar ik vraag me af waarom je het slechte beeld van Bosnie wilt vertonen zonder de slechte beeld van Servie toe te voegen?
Ik denk dat jij 1:Uit servie komt of 2:Gewoon tegen elke moslim op deze aarde bent.
wees voor een keer eerlijk..allebei landen zaten fout..als je man/vrouw genoeg bent dan laat je een eerlijke mening achter en zonder bullshit te spugen.

Ik kom niet uit Servie en ben ook niet tegen moslims (alhoewel... de laatste tijd is mijn beeld van moslims er niet positiever op geworden).

"Bosniers" bestaan niet. Bosnie is een gebied tussen Servie en Kroatie waar Serviers, Kroaten en nog zo'n tiental andere rassen wonen. Een deel daarvan is moslim. Nadat Kroatie zich van Joegoslavie had afgescheiden zagen de moslims hun kans schoon: zij wilden ook Bosnie afscheiden en daar een moslimstaat van maken. De serviers die in Bosnie woonden waren het daar niet mee eens (logischerwijs..). Toen ontstond de strijd over welk gebied van wie was. De Bosnische Serviers riepen de hulp in van Servie, de Kroaten van Kroatie en de moslims van hun moslimbroeders in het midden oosten.

In die strijd zijn alle partijen fout geweest.

Dat Servie Bosnie zou hebben aangevallen is onzin. Het leger van Servie heeft nimmer voet gezet in Bosnie. Mladic en de zijnen zijn geboren in Bosnie. Zij zijn tijdens de oorlog natuurlijk terug gegaan om voor hun families en bezittingen te strijden.

Voor het westen zijn de Serviers nu de "bad-guys" en is Milosevic schuldig aan alles wat er daar gebeurd is. Als 9-11 een aantal jaren eerder had plaatsgevonden, waren de Serviers de "good-guys" en een partner van het westen in "the war on terrorism". Timing is everything....

Anonymous
13-03-2006, 16:24
Balkan is heel moeilijk verhaal. UCK bv: Wat waren ze nu. Vrijheidsstrijders of terroristen?


:lol: haha, dat is wisselend en afhankelijk uit welk perspectief je het bekijkt.

neem nu de taliban. toen de russen in afganistan zaten waren ze vrijheidsstrijders. nu de amerikanen er zitten zijn het terroristen.

Anonymous
13-03-2006, 16:31
Het waren de Serven die Bosnie aanvielen..
Bosnie was zwakker dan Servie maar kregen steeds meer macht in de loop van de jaren.Servie had veel monsters die onschuldige mensen het leven kostte .. een van die monsters was Mladic.Bosnie had er genoeg van en creeerde hun eigen monster..hij deed wat de Serven bij ons deden:Afslachten.
Allebei de landen zaten fout..vraag maar aan Mirko "CroCop" Filipovic..maar Servie draagt het grotere stuk van de fout.

Mensen zien moslims als een rare volk..ik weet dat ik hier in gelijk heb..want ik hoor iederen dag minstens 1 mening over moslims.
Nou Ten eerste:Bosnie bestaat niet allen maar uit moslims..dus noem hun ook niet moslimtegenstanders maar simpel-weg Bosnie.Mensen die moslim zijn in bosnie weten waar de grens is..dus ze behoren niet in de "extreme moslims" level.We hebben ook gewoon auto's en niet kamelen.

De foto die je liet zien "andere guest" is een werkelijkheid..dus geen photoshop of iets dergelijks..maar ik vraag me af waarom je het slechte beeld van Bosnie wilt vertonen zonder de slechte beeld van Servie toe te voegen?
Ik denk dat jij 1:Uit servie komt of 2:Gewoon tegen elke moslim op deze aarde bent.
wees voor een keer eerlijk..allebei landen zaten fout..als je man/vrouw genoeg bent dan laat je een eerlijke mening achter en zonder bullshit te spugen.

Ik kom niet uit Servie en ben ook niet tegen moslims (alhoewel... de laatste tijd is mijn beeld van moslims er niet positiever op geworden).

"Bosniers" bestaan niet. Bosnie is een gebied tussen Servie en Kroatie waar Serviers, Kroaten en nog zo'n tiental andere rassen wonen. Een deel daarvan is moslim. Nadat Kroatie zich van Joegoslavie had afgescheiden zagen de moslims hun kans schoon: zij wilden ook Bosnie afscheiden en daar een moslimstaat van maken. De serviers die in Bosnie woonden waren het daar niet mee eens (logischerwijs..). Toen ontstond de strijd over welk gebied van wie was. De Bosnische Serviers riepen de hulp in van Servie, de Kroaten van Kroatie en de moslims van hun moslimbroeders in het midden oosten.

In die strijd zijn alle partijen fout geweest.

Dat Servie Bosnie zou hebben aangevallen is onzin. Het leger van Servie heeft nimmer voet gezet in Bosnie. Mladic en de zijnen zijn geboren in Bosnie. Zij zijn tijdens de oorlog natuurlijk terug gegaan om voor hun families en bezittingen te strijden.

Voor het westen zijn de Serviers nu de "bad-guys" en is Milosevic schuldig aan alles wat er daar gebeurd is. Als 9-11 een aantal jaren eerder had plaatsgevonden, waren de Serviers de "good-guys" en een partner van het westen in "the war on terrorism". Timing is everything....

Dat is een beter post van je..tenminste beter dan je vorige

Denk je nou echt dat iedereen "slecht" denkt over Milosevic?..dat klopt..maar je hebt zeker nooit gelezen wat mensen over Naser Oric zeggen?..Niet alleen Milosevic heeft een slechte naam..

Je overdrijft waneer je zegt dat er geen Bosniers bestaan..dat is niet zomaar een gebied..het is gewoon een land - Mieshien wist je het niet maar er zijn Bosniers die in Servie wonen..er zijn Kroaten die in Servie wonen..tegenwoordig is het alemaal verdeeld (kun je zeggen)

Het is duidelijk dat jij en ik een verschillende verhaal hebben gehoord..aleen het verschill is dat ik het alemaal mee heb gemaakt.

Ik begrijp dat je een veel slechter beeld van moslims hebt gekregen..maar laat me duidelijk maken dat Bosnische moslims veel anders zijn dan de "Ik geef me leven voor Allah" types.

Octavius
13-03-2006, 16:38
Balkan is heel moeilijk verhaal. UCK bv: Wat waren ze nu. Vrijheidsstrijders of terroristen?


:lol: haha, dat is wisselend en afhankelijk uit welk perspectief je het bekijkt.

neem nu de taliban. toen de russen in afganistan zaten waren ze vrijheidsstrijders. nu de amerikanen er zitten zijn het terroristen.

Ze werden geholpen met wapens vanuit het westen en daarna bestookt met bommen uit het westen.

Anonymous
13-03-2006, 16:52
Bosnische moslims gematigd...?!? Hoe verklaar je dan de aanwezigheid in bosnie van al qaeda en jullie mujhahedin broeders (uit afganistan)? Hier een foto van je "gematigde" bosnische broeders:

http://www.pipelinenews.org/images/bosniamuslimarmymarch.jpg

Die hoofdbanden heb ik eerder gezien... oh ja, dat zijn dezelfde die jullie palestijnse broeders ook dragen als ze zich opblazen...

Luister, ik wil jullie niet allemaal over een kam scheren. Maar je kunt niet ontkennen dat er daar in bosnie veel islam-fundamentalisten rondlopen die extreme dingen hebben gedaan. Jullie zijn net zo schuldig als de serviers en kroaten!

Mike
13-03-2006, 16:53
uh oh

i smell a guest war coming

Anonymous
13-03-2006, 16:54
Balkan is heel moeilijk verhaal. UCK bv: Wat waren ze nu. Vrijheidsstrijders of terroristen?


:lol: haha, dat is wisselend en afhankelijk uit welk perspectief je het bekijkt.

neem nu de taliban. toen de russen in afganistan zaten waren ze vrijheidsstrijders. nu de amerikanen er zitten zijn het terroristen.

Ze werden geholpen met wapens vanuit het westen en daarna bestookt met bommen uit het westen.

sterker nog, een deel is opgeleid door dezelfde militaire eenheden die nu jacht op ze maken.

Anonymous
13-03-2006, 16:55
uh oh

i smell a guest war coming

neeeh, gewoon een gezonde discussie. :lol: moet kunnen.

Anonymous
13-03-2006, 17:46
uh oh

i smell a guest war coming

neeeh, gewoon een gezonde discussie. :lol: moet kunnen.

IDD..moet kunnen..ook een goed voorbeeld van een Bosnische moslim hier..wij weten wat een discussie is..we hoeven niet perse alles met geweld op te lossen(Onschuldige mensen het leven af nemen ect)

Guest,gozer..Bosniers hebben geen connectie met die qaeda of "onze" Mujahedin broeders..
Je hebt een VERKEERD beeld van Bosnie.Ik kan je mening niet veranderen en dat hoeft ook niet..maar ik zou zeggen ga eens naar Bosnie en daar zul je zien dat het alemaal anders is dan je denkt.
De vrouwen in Bosnie dragen geen hoofddoeken meer..en de 2% die het wel draagt wordt als ouderwets gevonden..

Anonymous
13-03-2006, 18:00
Al Qaeda in Bosnia: Jihadists Find Convenient Base in Bosnia

http://www.cnsnews.com/ViewSpecialReports.asp?Page=%5CSpecialReports%5Car chive%5C200508%5CSPE20050817a.html

Anonymous
13-03-2006, 18:17
Al Qaeda in Bosnia: Jihadists Find Convenient Base in Bosnia

http://www.cnsnews.com/ViewSpecialReports.asp?Page=%5CSpecialReports%5Car chive%5C200508%5CSPE20050817a.html

Zo'n bericht verandert niets..zeker niet als het door iemand uit USA is geschreven..die verzienen wel meer..niet alleen zij maar hun meelopers ook.

Mieshien is het waar dat ze trainings kampen in Bosnie hebben maar ik denk niet dat Bosniers daar iets mee te maken hebben..Tenminste Ik heb er nooit iets van gehoord.

Octavius
13-03-2006, 18:49
Tja het grootste militaire kamp buiten amerika ligt in die regio. Er moet een pijpleiding voor olie komen door dat gebied. Tja War and Oil.

Als er in Dafur olie zou zitten dan zat half de wereld er al.

Anonymous
13-03-2006, 19:29
Al Qaeda in Bosnia: Jihadists Find Convenient Base in Bosnia

http://www.cnsnews.com/ViewSpecialReports.asp?Page=%5CSpecialReports%5Car chive%5C200508%5CSPE20050817a.html

Zo'n bericht verandert niets..zeker niet als het door iemand uit USA is geschreven..die verzienen wel meer..niet alleen zij maar hun meelopers ook.


De Amerikanen zijn wel degenen die jullie te hulp zijn gekomen... :?

redjuh
13-03-2006, 19:34
dikke lul 3/4 is geregeld door de britten. en amerika heeft er veel en veel meer aan over gehouden dan wij aan de marshall hulp uiteindelijk!

fuck the usa

harry
14-03-2006, 12:43
Is het scheiden, deporteren en afslachten van tienduizenden onschuldige mensen een normale oorlogs-actie?
Laat me niet lachen, in een oorlog gebeuren vuile dingen maar dit is ff iets anders.

Anonymous
14-03-2006, 13:07
Is het scheiden, deporteren en afslachten van tienduizenden onschuldige mensen een normale oorlogs-actie?
Laat me niet lachen, in een oorlog gebeuren vuile dingen maar dit is ff iets anders.

er is destijds veel onzin door de NAVO naar buiten gebracht. als je de berichten had moeten geloven zouden de serviers bloeddorstige barbaren zijn. de plaatselijke moslims daarentegen waren volgens de NAVO zielige slachtoffers. als je de slachtoffer-aantallen die de NAVO hanteerde moet geloven zou er geen moslim meer in bosnie te vinden zijn. gek dat ze daar nu nog steeds de meerderheid vormen... De NAVO wilde destijds overgaan tot het bombarderen van Servie. Zij had daarvoor veel steun nodig van de publieke opinie in de NAVO-landen. de westerse journalisten kregen hun info direct van de pr-mensen van de NAVO. hou er rekening mee dat veel informatie overeenkomstig de belangen van de NAVO is "aangepast". tuurlijk hebben alle partijen daar dingen gedaan die niet door de beugel kunnen. geloof alleen niet alles wat je op tv ziet.

Anonymous
14-03-2006, 15:45
http://emperors-clothes.com/yugo.htm

Op dat punt heb je gelijk, maar ja, zijn politici dat niet allemaal? Mijn punt is dat de Joegoslavie oorlogen zeer ingewikkeld in elkaar zitten. Veel verschillende ethnische groeperingen en een complexe historische situatie. Je geeft slobo veel te veel eer om hem daarvoor allemaal verantwoordelijk te stellen. Het was daar oorlog, en in elke oorlog heb je "collateral damage"...


Beetje een foute site als je hem doorleest, maar het verhaal over dat zogenaamde dodenkamp klopt helemaal. Die uitgemergelde man was zo mager omdat het een kankerpatient was. Het is alleen door een Kroatisch PR bureau gefilmd. Ze hebben er later zelfs een belangrijke PR prijs in de VS mee gewonnen.

In die tijd werd er nog veel meer propaganda verspreid. Bijvoorbeeld dat de Serviers medische experimenten uitvoerden op gevangenen (zo zou bij een vrouw een hondenembryo zijn ingebracht) en dat er kampen waren, waar moslim vrouwen systematisch werden verkracht. Zulke berichten werden nooit door de media gecheckt maar als feiten gebracht.

Misschien zei Karremans het een beetje stuntelig maar het klopte wel: there are no good and bad guys.... Dat betekent natuurlijk niet dat Milosovic een lieverdje was. Laat dat duidelijk zijn!

Anonymous
14-03-2006, 15:50
Beetje een foute site als je hem doorleest Er staan wel dingen die lijnrecht ingaan tegen wat wij "weten", maar als je het leest zul je zien dat alle stellingen goed zijn onderbouwd.



Misschien zei Karremans het een beetje stuntelig maar het klopte wel: there are no good and bad guys.... Dat betekent natuurlijk niet dat Milosovic een lieverdje was. Laat dat duidelijk zijn! eens.

Judas
14-03-2006, 17:27
Is het scheiden, deporteren en afslachten van tienduizenden onschuldige mensen een normale oorlogs-actie?
Laat me niet lachen, in een oorlog gebeuren vuile dingen maar dit is ff iets anders.

Iedereen daar is al generaties lang zou fout als de pest geweest. Het afslachten is absoluut geen normale oorlogs-actie, maar wel een logisch voorbeeld(in die regio)van actie reactie. Lees maar es link hieronder:

http://www.geocities.com/mediacontrole/moslims25102004.html

Anonymous
14-03-2006, 17:41
Is het scheiden, deporteren en afslachten van tienduizenden onschuldige mensen een normale oorlogs-actie?
Laat me niet lachen, in een oorlog gebeuren vuile dingen maar dit is ff iets anders.

Iedereen daar is al generaties lang zou fout als de pest geweest.

in bosnie hebben moslims, christenen en joden eeuwenlang zonder problemen naast elkaar gewoond. het is het eerste land waar in dezelfde steden zowel kerken, moskeen als synagogen stonden. helaas hebben de nationalisten en extremisten daar de overhand kunnen krijgen. daardoor zijn mensen die jarenlang als buren leefden tegen elkaar opgehits.

Anonymous
14-03-2006, 18:06
Is het scheiden, deporteren en afslachten van tienduizenden onschuldige mensen een normale oorlogs-actie?
Laat me niet lachen, in een oorlog gebeuren vuile dingen maar dit is ff iets anders.

Iedereen daar is al generaties lang zou fout als de pest geweest.

in bosnie hebben moslims, christenen en joden eeuwenlang zonder problemen naast elkaar gewoond. het is het eerste land waar in dezelfde steden zowel kerken, moskeen als synagogen stonden. helaas hebben de nationalisten en extremisten daar de overhand kunnen krijgen. daardoor zijn mensen die jarenlang als buren leefden tegen elkaar opgehits.


Jarenlang vreedzaam naast elkaar geleefd? In de Tweede Wereldoorlog ging het daar ook goed mis.

Anonymous
14-03-2006, 18:11
het klopt dat in de tweede wereldoorlog groepen kroaten en moslims zich bij de nazi's hebben aangesloten. de meerderheid van de bevolking sloot zich echter bij de partizanen van tito aan. met de nazi-collaborateurs heeft tito tijdens en na de oorlog (hardhandig) korte metten gemaakt. iets wat zich een aantal jaren terug in bosnie heeft voorgedaan, is niet eerder voorkomen.

Anonymous
14-03-2006, 18:16
het klopt dat in de tweede wereldoorlog groepen kroaten en moslims zich bij de nazi's hebben aangesloten. de meerderheid van de bevolking sloot zich echter bij de partizanen van tito aan. met de nazi-collaborateurs heeft tito tijdens en na de oorlog (hardhandig) korte metten gemaakt. iets wat zich een aantal jaren terug in bosnie heeft voorgedaan, is niet eerder voorkomen.

Ja, dat klopt de hele Ustasje aanhang werd door hem in de pan gehakt toen ze snel de grens wilden overhoppen.

De Chetniks hebben trouwens af en toe toch ook zaken gedaan met de Nazi's?

Hoe kijken de mensen in Bosnie, Servie en Kroatie tegenwoordig tegen Tito aan?

Anonymous
14-03-2006, 18:23
De Chetniks hebben trouwens af en toe toch ook zaken gedaan met de Nazi's? nee, de chetniks waren 'normale' nationalisten. hoewel het bepaald geen fijne jongens waren, hebben ze zich nooit met de nazi's ingelaten.



Hoe kijken de mensen in Bosnie, Servie en Kroatie tegenwoordig tegen Tito aan? tito heeft de interne grenzen van voormalig joegoslavie vastgesteld. iedereen voelt zich nu achteraf tekort gedaan. daarnaast heeft hij altijd met keiharde hand geregeerd. hij is daar dan ook niet populair. onder geen van de bevolkingsgroepen.

Anonymous
14-03-2006, 18:29
De Chetniks hebben trouwens af en toe toch ook zaken gedaan met de Nazi's? nee, de chetniks waren 'normale' nationalisten. hoewel het bepaald geen fijne jongens waren, hebben ze zich nooit met de nazi's ingelaten.



Hoe kijken de mensen in Bosnie, Servie en Kroatie tegenwoordig tegen Tito aan? tito heeft de interne grenzen van voormalig joegoslavie vastgesteld. iedereen voelt zich nu achteraf tekort gedaan. daarnaast heeft hij altijd met keiharde hand geregeerd. hij is daar dan ook niet populair. onder geen van de bevolkingsgroepen.

Ik had gelezen dat de chetniks van alliantie wisselden zodra het ze uitkwam. En dat ze dus wel een paar keer samen hebben gewerkt met de Nazi's om de partizanen te bestrijden.

Hoe zit het eigenlijk met de talen daar? Kunnen Kroaten, Bosniers en Serviers elkaar verstaan?

Anonymous
14-03-2006, 18:32
hier een foto van de groot mufti (soort ayatholla) van bosnie met een hoge ss-officier tijdens de tweede wereldoorlog. http://www.tellthechildrenthetruth.com/gallery/images/2-mufti2_jpg_jpg_jpg.jpg

de speciale nazi/moslim-devisies in bosnie hebben in de tweede oorlog vele duizenden serviers (en zigeuners, kroaten etc.) vermoord. dit - samen met honderden jaren ottomaanse onderdrukking - verklaart dan ook deels de haat bij sommige serviers tegen de islam.

Anonymous
14-03-2006, 18:36
Ik had gelezen dat de chetniks van alliantie wisselden zodra het ze uitkwam. En dat ze dus wel een paar keer samen hebben gewerkt met de Nazi's om de partizanen te bestrijden. zou best kunnen, dat weet ik niet.



Hoe zit het eigenlijk met de talen daar? Kunnen Kroaten, Bosniers en Serviers elkaar verstaan? ja, dat is allemaal dezelfde taal. al proberen nationalisten in de verschillende landen nu nieuwe "eigen" woorden in de taal te introduceren. voor 99% is het momenteel nog steeds hetzelfde.

ICON
15-03-2006, 13:02
foto!

Anonymous
15-03-2006, 13:17
valt wel tegen...

http://www.diariodenavarra.es/actualidad/20060314/fotos/2006031411413234_300.jpg

ICON
15-03-2006, 13:24
jij vindt alles geil

Anonymous
15-03-2006, 16:10
Al Qaeda in Bosnia: Jihadists Find Convenient Base in Bosnia

http://www.cnsnews.com/ViewSpecialReports.asp?Page=%5CSpecialReports%5Car chive%5C200508%5CSPE20050817a.html

Zo'n bericht verandert niets..zeker niet als het door iemand uit USA is geschreven..die verzienen wel meer..niet alleen zij maar hun meelopers ook.


De Amerikanen zijn wel degenen die jullie te hulp zijn gekomen... :?

Hulp?..kijken terwijl een vrouw verkracht wordt noem ik niet hulp..