PDA

View Full Version : ME-ers niet voldoende controleerbaar



blazin.arr0w::::
16-03-2006, 14:49
De Nationale Ombudsman heeft in een persbericht laten weten dat de regels voor het identificeren van ME-ers herzien moet worden. Het is momenteel niet of nauwelijks mogelijk een ME-er die buiten zijn boekje gaat ter verantwoording te roepen of aan te klagen. Ze zijn allen identiek gekleed, het gezicht is amper te herkennen en ze hebben ook geen nummer of code. Je mag ze om een legitimatiebewijs vragen, maar probeer dat in de praktijk maar eens te doen zonder een lat in je nek te krijgen. Het hele persbericht staat hieronder en is afkomstig van www.nationaleombudsman.nl.

ME-ers niet voldoende controleerbaar

De Nationale ombudsman, Alex Brenninkmeijer, vindt dat het gedrag van individuele leden van de Mobiele Eenheid (ME) op dit moment onvoldoende controleerbaar is. Hij vraagt de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties de regels voor het identificeren van ME-ers te herzien. Dit naar aanleiding van een klacht van een voetbalsupporter die bij een voetbalwedstrijd door een ME-er flink met een wapenstok is geslagen.

Legitimeren heeft tot doel om politieoptreden te kunnen controleren en verantwoorden. Individuele ME-ers zijn nu wel verplicht zich te legitimeren, maar doen dit in praktijk niet omdat de omstandigheden dit niet toelaten. De herkenbaarheid van de groep, sectie of het peloton zou volgens de minister voldoende moeten zijn om bij een klacht de identiteit van het betreffende lid van de Mobiele Eenheid te achterhalen.

Meer duidelijkheid gewenst
In werkelijkheid is het achterhalen van de identiteit van een individuele ME-er echter niet altijd mogelijk. De huidige praktijk leidt tot onduidelijkheid en daarmee tot klachten. De Nationale ombudsman pleit dan ook voor meer duidelijkheid en vraagt de minister om te bekijken hoe de controleerbaarheid van ME-ers kan worden gewaarborgd, zodanig dat de veiligheid van de medewerkers niet in het geding komt.

De Nationale ombudsman heeft oog voor de bijzondere omstandigheden waarin ME-ers hun werk doen: de ME wordt vaak geconfronteerd met agressie en excessief geweld. In verband met de veiligheid van individuele ME-ers is duidelijke identificeerbaarheid niet altijd verantwoord. In het belang van de verantwoording van het politieoptreden moet de identiteit van individuele leden van de Mobiele Eenheid echter wel te achterhalen zijn.

Klacht
De Nationale ombudsman vraagt aandacht voor de identificeerbaarheid van ME-ers naar aanleiding van twee klachten over een ME-optreden tijdens een voetbalwedstrijd. Eén voetbalsupporter klaagde over het geweldgebruik door de ME. Een andere supporter werd legitimatie geweigerd nadat hij herhaaldelijk door een ME-er met een wapenstok was geslagen.

bron: nationale ombudsman & DS

blazin.arr0w::::
16-03-2006, 14:54
Ik hoop dat ze er wat mee gaan doen! Sommige zijn echt niet gezellig bezig tijdens voetbal wedstrijden.

Ik heb in het uitvak in een stadion in Nederland eens een discussie gehad met een m.e-er. Het vak was te vol (te veel kaarten verkocht) en de eerste helft hadden we netjes vanuit de ingang kunnen bekijken. Bij de tweede helft kwamen ze ons naar binnen duwen. Ik gaf aan dat dat geen veilige situatie was en toen werd mij door die politieman glashard verteld dat mijn veiligheid NIET zijn verantwoordelijkheid is.

Ik dacht dat je als politieman toch de burger moet beschermen? Maar goed misschien zat het niet in zijn takenpakker dus heb ik hem om zijn dienstnummer gevraagd. Dat bleek een stok te zijn :evil:

Begrijp me niet verkeerd, ze doen veel goed als het gaat om (voetbal) geweld tegen te gaan en zo dus ook onschuldige mensen beschermen maar ik heb er echt VEEL buiten hun boekje zien en voelen gaan die net zo erg waren als de door heel netjes nederland verafschuwde hooligans.
Een vorm van controle zou imo zeker helpen om dit soort escalaties te voorkomen. In sommige landen heeft elke ME-er een nummer op de helm. Zo kan er via beelden altijd eventuele misstanden achterhaald worden.

Mike
16-03-2006, 15:05
wat een onzin allemaal zeg

tis al zielig genoeg dat er zoveel ME nodig is bij het voetbal. Dat komt door die kinderachtige tyfus losers die de boel altijd verneuken voor de normale supporters.

Ik geef de ME groot gelijk dat ze anoniem te werk gaan, anders worden ze steeds op het matje geroepen terwijl ze juist goed werk doen. Het gaat sowieso misbruikt worden door hooligans. En dat de ME hun anonimiteit misbruikt om af en toe wat schorem en extra klap met de stok te geven interesseert mij helemaal niets. Ik heb nog nooit onterecht een klap van een ME-er gehad, t was altijd mn eigen schuld :lol:

En nee het is idd niet de taak van de ME om hooligans te beschermen of te zorgen dat ze veilig zijn. Het is de taak van de ME om 1000 zielige stakkers in bedwang te houden met of zonder geweld om de overige 39.000 normale mensen te beschermen.

De harde kern en de zogenaamde hooligans denken altijd maar dat de wereld en vooral de club om hen draait. Triest gewoon , iedere club zou beter af zijn zonder de zogenaamde sfeervakken en harde kernen. T kost klauwen met geld , t veroorzaakt een onaangename en aggressieve sfeer in om en het voetbal heen. Door dat soort idioten is voetbal al jaren geen familiesport meer.

Van mij mag de ME zelfs spijkers slaan door hun stokken zodat de klappen nog harder aankomen!

Vuur moet je met vuur bestrijden!

en tja ik was vroeger ook geen lieverdje bij het voetballen maar kom op zeg , op een gegeven moment ben je in de 20 en dan is t toch allemaal wel mooi geweest? Die oude gasten die nog steeds die boel opjutten , organiseren en vergallen , die zouden ze eens keihard aan moeten pakken. Want ze zijn blijkbaar te dom om zelf in te zien dat ze triest bezig zijn.

blazin.arr0w::::
16-03-2006, 17:17
Lees eens goed man. Gaat toch om situaties waar de ME verkeerd is en waar geen hooligan aan te pas komt.

Kijken of je er ook zo over praat als je rustig naar je vervoer wil lopen na de wedstrijd en plots een paar gummi knuppels mag terug koppen omdat je toevallig daar loopt.

Begrijp me niet verkeerd. (Voetbal) Geweld is verkeerd...maar verkeerd van twee kanten. Als supporters beginnen te slopen, tsja, dan moeten ze niet klagen als ze klappen krijgen.
Gaat mij erom dat ik TE vaak onschuldige de dupe zie worden.
Net zoals onschuldige de dupe worden van hooligans.

Octavius
16-03-2006, 17:52
Oprotten met dat gedoe. Hooligans lopen toch ook niet met hun naam op hun jas.

Anonymous
16-03-2006, 18:16
Ook jij moet lezen.

Gaat mij om buitensporiggeweld tegen ONSCHULDIGE en in deze is dat door de ME. Niks met hooligans te maken. Die zullen het juist wel fijn vinden om te kunnen meppen met de ME.
Ik vind het iig niet fijn en mocht er dan een incident zijn waarbij er onterecht en buitensporig geweld gebruikt wordt dan is het altijd handig om wat te hebben om op terug te vallen.

Als een hooligan je zomaar beukt kan je toch ook aangifte doen?

blazin.arr0w::::
16-03-2006, 18:17
Ook jij moet lezen.

Gaat mij om buitensporiggeweld tegen ONSCHULDIGE en in deze is dat door de ME. Niks met hooligans te maken. Die zullen het juist wel fijn vinden om te kunnen meppen met de ME.
Ik vind het iig niet fijn en mocht er dan een incident zijn waarbij er onterecht en buitensporig geweld gebruikt wordt dan is het altijd handig om wat te hebben om op terug te vallen.

Als een hooligan je zomaar beukt kan je toch ook aangifte doen?

Was ik dus.

Octavius
16-03-2006, 21:17
Ja maar zo kunnen we met alles wel rekening houden. Kijk onrechtmating geweld tegen onschuldige mensen is niet goed. Maar als we de ME herkenbaar maken wat dan. Zo gaat het aanklachten regenen tegen hun en wie weet wat nog meer.

Geweld in de stadions is niet het probleem van de ME maar van de club. Het is hun aanhang. Is er geweld buiten het stadion. Tja sta je er dan tussen als onschuldige. Dan kan je idd een klap krijgen. Dat sommige ME'ers hun frustraties uiten op mensen is niet goed. Maar zoals bij die rellen in Rotterdam kan ik geloven dat je dan een keer hard op iemand ramt die een steen gooit naar je.

Maar verplaats je eens in hun situatie. Wie is wie op dat moment. Als je te lang nadenkt kan het je fataal worden. Heb genoeg agenten in burger met arrestanten zien lopen en werden door hun eigen ME geslagen toen ze hun kant opliepen.

Judas
16-03-2006, 21:20
Veel van die ME'ers zijn schorem. Als je ziet hoe ze tekeer gingen op Leidseplein bij huldiging Ajax(paar jaar terug). Alles en iedereen werd inmekaar getimmerd. Cafe's waar mensen invluchtten werd volgespoten met traangas. Alles wat er kotsend naar buiten komt, wordt ook nog es hard aangepakt. Daar zaten paar hooligans bij, maar meerendeel onschuldige mensen die weg wilden komen van die meppende helden. En als er dan ook nog vrouwen keihard gemept worden, gaat het al helemaal te ver.
Begrijp me niet verkeerd, als een groep wilt knokken met de ME, doe wat je niet laten kan. Dan moet je niet huilen als er klappen vallen, maar veel van die mannetjes bij de ME zien het lekker als een potje legaal matten. Dat heb ik ze ook wel vaker onderling horen zeggen. Ze staan vaak al stijf van de adrenaline als er niks aan de hand is, waardoor ze provocatief te werk gaan.
Dus gewoon nummeren die mannetjes en misschien dat ze dan wat minder de John Wayne gaan uithangen.

Octavius
16-03-2006, 21:25
Niet verkeerd hoor slaan op Ajax hooligans. Moesten ze gewoon preventief gaan doen.

blazin.arr0w::::
16-03-2006, 21:34
Maar verplaats je eens in hun situatie. Wie is wie op dat moment. Als je te lang nadenkt kan het je fataal worden. Heb genoeg agenten in burger met arrestanten zien lopen en werden door hun eigen ME geslagen toen ze hun kant opliepen.

Daar heb je wel gelijk in en dat kan natuurlijk wel eens gebeuren maar ik heb ME-ers gezien die middelvingers opstaken en "kom dan" gebaren maakte en ja ik lach er om en loop door maar iemand met een korter lontje gaat er dan (hoe stom ook) op in.

Je zegt wie is wie op dat moment. Ik heb genoeg voorbeelden mee gemaakt dat ze duidelijk konden zien wie wie was maar toch nog effe door ramde. Kinderen, vrouwen en senioren worden NIET ontzien.

Ik vind het een goed idee zodat je iig je beklag kan doen en dan kan de polite eventueel met behulp van beelden maatregelen nemen.

Ik snap je punt wel van dat we dan alles kunnen gaan controleren en het is ook een moeilijk proces / kwestie maar ik vind dat er niet zomaar voorbij gegaan kan worden aan soms ernstige misdragingen van de ME die dan onder het mom van "het zijn maar voetbalsupporters dus ze zullen het zelf wel uitgelokt hebben" weggemoffeld kunnen worden.

Judas
16-03-2006, 21:35
Ja als ze beiden willen knokken, zie ik het probleem niet. Maar dan niet gaan janken als er es eentje een baksteen kopt

Mike
16-03-2006, 23:09
Lees eens goed man. Gaat toch om situaties waar de ME verkeerd is en waar geen hooligan aan te pas komt.

Kijken of je er ook zo over praat als je rustig naar je vervoer wil lopen na de wedstrijd en plots een paar gummi knuppels mag terug koppen omdat je toevallig daar loopt.

Begrijp me niet verkeerd. (Voetbal) Geweld is verkeerd...maar verkeerd van twee kanten. Als supporters beginnen te slopen, tsja, dan moeten ze niet klagen als ze klappen krijgen.
Gaat mij erom dat ik TE vaak onschuldige de dupe zie worden.
Net zoals onschuldige de dupe worden van hooligans.

als je niet wilt knokken met de ME moet je gewoon na de wedstrijd meteen naar huis. Doet mn PA van 68 ook altijd en die heeft nog nooit klappen gehad van de ME. Mensen die klappen krijgen van de ME vragen er gewoon om , of t nou hooligans zijn of de bekende ramptoeristen die de rel willen aanschouwen. Ik denk dat ik er niet ver naast zit als ik zeg dat de ME 98 procent terechte klappen geeft en dan 2 procent aan een onschuldige , tja , jammer dan , had ie maar naar huis moeten gaan toen de ME aankondigde een charge te doen.

Er wordt in het bericht gedaan alsof de ME te pas en te onpas onschuldige lui zomaar een paar klappen verkoopt . Dat is natuurlijk bullshit!

Mike
16-03-2006, 23:12
Veel van die ME'ers zijn schorem. Als je ziet hoe ze tekeer gingen op Leidseplein bij huldiging Ajax(paar jaar terug). Alles en iedereen werd inmekaar getimmerd. Cafe's waar mensen invluchtten werd volgespoten met traangas. Alles wat er kotsend naar buiten komt, wordt ook nog es hard aangepakt. Daar zaten paar hooligans bij, maar meerendeel onschuldige mensen die weg wilden komen van die meppende helden. En als er dan ook nog vrouwen keihard gemept worden, gaat het al helemaal te ver.
Begrijp me niet verkeerd, als een groep wilt knokken met de ME, doe wat je niet laten kan. Dan moet je niet huilen als er klappen vallen, maar veel van die mannetjes bij de ME zien het lekker als een potje legaal matten. Dat heb ik ze ook wel vaker onderling horen zeggen. Ze staan vaak al stijf van de adrenaline als er niks aan de hand is, waardoor ze provocatief te werk gaan.
Dus gewoon nummeren die mannetjes en misschien dat ze dan wat minder de John Wayne gaan uithangen.

was je er wel bij? Heb je niet gezien hoe "supporters" tussen de burgerking en heinekenhoek alle cafes , daken , ruiten en zelfs hele panden aan het slopen waren ? Ja slopen ja , er stonden mensen op de glazen dakramen van de heinekenhoek. Er werd brand gesticht , onschuldige mensen werden in elkaar gelsagen door coole hooligans. Het een grote matpartij daaro. Het was een soort oorlogsgebied , nogal logisch dat de ME het hele plein met grof geweld schoonveegt. De pot verwijt de ketel..................

harry
16-03-2006, 23:57
Mike heeft helemaal gelijk!
De ME is aanwezig bij rottigheid, (ik heb ze nog nooit in actie gezien bij de eo jongeren dag)als je daar in de buurt wilt zijn geweldig, altijd spannend, maar niet janken als je dan een paar flinke beuken of een paar beuken teveel krijgt, ff jammer dan that's all in the game.

smike
17-03-2006, 01:12
wat een onzin allemaal zeg

tis al zielig genoeg dat er zoveel ME nodig is bij het voetbal. Dat komt door die kinderachtige tyfus losers die de boel altijd verneuken voor de normale supporters.

Ik geef de ME groot gelijk dat ze anoniem te werk gaan, anders worden ze steeds op het matje geroepen terwijl ze juist goed werk doen. Het gaat sowieso misbruikt worden door hooligans. En dat de ME hun anonimiteit misbruikt om af en toe wat schorem en extra klap met de stok te geven interesseert mij helemaal niets. Ik heb nog nooit onterecht een klap van een ME-er gehad, t was altijd mn eigen schuld :lol:

En nee het is idd niet de taak van de ME om hooligans te beschermen of te zorgen dat ze veilig zijn. Het is de taak van de ME om 1000 zielige stakkers in bedwang te houden met of zonder geweld om de overige 39.000 normale mensen te beschermen.

De harde kern en de zogenaamde hooligans denken altijd maar dat de wereld en vooral de club om hen draait. Triest gewoon , iedere club zou beter af zijn zonder de zogenaamde sfeervakken en harde kernen. T kost klauwen met geld , t veroorzaakt een onaangename en aggressieve sfeer in om en het voetbal heen. Door dat soort idioten is voetbal al jaren geen familiesport meer.

Van mij mag de ME zelfs spijkers slaan door hun stokken zodat de klappen nog harder aankomen!

Vuur moet je met vuur bestrijden!

en tja ik was vroeger ook geen lieverdje bij het voetballen maar kom op zeg , op een gegeven moment ben je in de 20 en dan is t toch allemaal wel mooi geweest? Die oude gasten die nog steeds die boel opjutten , organiseren en vergallen , die zouden ze eens keihard aan moeten pakken. Want ze zijn blijkbaar te dom om zelf in te zien dat ze triest bezig zijn.

Amen :!:

njgroene
17-03-2006, 10:18
Nou ik heb wel eens een ME´er gesproken buiten diensttijd en ik mag hopen dat die kerel niet representatief was voor z´n hele vakgebied. Laten we het er op houden dat hij duidelijk te kennen gaf dat hij het wel lekker vond om z´n knuppel uit te laten als hij de kans kreeg. Echt een sadistische motherfucker...

harry
17-03-2006, 10:39
Nou ik heb wel eens een ME´er gesproken buiten diensttijd en ik mag hopen dat die kerel niet representatief was voor z´n hele vakgebied. Laten we het er op houden dat hij duidelijk te kennen gaf dat hij het wel lekker vond om z´n knuppel uit te laten als hij de kans kreeg. Echt een sadistische motherfucker...

Zeg nou zelf, dat is toch gewoon een droombaan :D

Judas
17-03-2006, 10:50
Veel van die ME'ers zijn schorem. Als je ziet hoe ze tekeer gingen op Leidseplein bij huldiging Ajax(paar jaar terug). Alles en iedereen werd inmekaar getimmerd. Cafe's waar mensen invluchtten werd volgespoten met traangas. Alles wat er kotsend naar buiten komt, wordt ook nog es hard aangepakt. Daar zaten paar hooligans bij, maar meerendeel onschuldige mensen die weg wilden komen van die meppende helden. En als er dan ook nog vrouwen keihard gemept worden, gaat het al helemaal te ver.
Begrijp me niet verkeerd, als een groep wilt knokken met de ME, doe wat je niet laten kan. Dan moet je niet huilen als er klappen vallen, maar veel van die mannetjes bij de ME zien het lekker als een potje legaal matten. Dat heb ik ze ook wel vaker onderling horen zeggen. Ze staan vaak al stijf van de adrenaline als er niks aan de hand is, waardoor ze provocatief te werk gaan.
Dus gewoon nummeren die mannetjes en misschien dat ze dan wat minder de John Wayne gaan uithangen.

was je er wel bij? Heb je niet gezien hoe "supporters" tussen de burgerking en heinekenhoek alle cafes , daken , ruiten en zelfs hele panden aan het slopen waren ? Ja slopen ja , er stonden mensen op de glazen dakramen van de heinekenhoek. Er werd brand gesticht , onschuldige mensen werden in elkaar gelsagen door coole hooligans. Het een grote matpartij daaro. Het was een soort oorlogsgebied , nogal logisch dat de ME het hele plein met grof geweld schoonveegt. De pot verwijt de ketel..................

Daar was ik bij ja. Maar volgens mij heb jij het over 2004 en ik over 2002. Buiten dat, zoals ik al eerder aangaf, mogen ze die gasten natuurlijk hard aanpakken. Waar het om gaat is dat ze provocatief te werk gaan en doelbewust alles en iedereen kapot slaan wat ze maar zien. Waaronder ook vrouwen, kinderen en ouderen zoals Blazin" al zei.
Denk persoonlijk dat als ze genummerd zijn, er vanzelf de rotte appels eruit gehaald worden.

Mike
17-03-2006, 12:44
Waar het om gaat is dat ze provocatief te werk gaan en doelbewust alles en iedereen kapot slaan wat ze maar zien. Waaronder ook vrouwen, kinderen en ouderen zoals Blazin" al zei.


Dat is gewoon klinkklare onzin. Er zit niet eens een kern van waarheid in. Het lijkt zelfs alsof je de ME verwart met hooligans.

Hoe kom je hier toch bij?!

Meen je dit nou echt?

ICON
17-03-2006, 13:09
tijdens t ek 2004 waren er bij ons ook flinke rellen tussen uhm ja ons oranje supporters en onze buitenlandse dorpsgenoten :) ( ik heb me uiteraard keurig gedragen )

ik stond dus wel buiten bij die ruzie. opeens komt er een groep me-ers de hoek om. zonder enige waarschuwing vooraf/ ( d.m.v. megafoon bijvoorbeeld)

ik stond zeg maar in de tweede groep. maar de groep die ze als eersten tegen kwamen die hebben n portie klappen gekregen joh. 1 meisje had dr arm op 2 plaatsen gebroken. en n ander meisje die dronken tegen n muur aanhing kreeg me ook n partij klappen joh.

later hebben ze nog bloemstukken met excuses naar deze meisjes gebracht.

met andere woorden M.E-ers zijn vaak een stelletje randdebielen die het gewoon lekker vinden om er op los te raggen

Judas
17-03-2006, 13:09
Waar het om gaat is dat ze provocatief te werk gaan en doelbewust alles en iedereen kapot slaan wat ze maar zien. Waaronder ook vrouwen, kinderen en ouderen zoals Blazin" al zei.


Dat is gewoon klinkklare onzin. Er zit niet eens een kern van waarheid in. Het lijkt zelfs alsof je de ME verwart met hooligans.

Hoe kom je hier toch bij?!

Meen je dit nou echt?

Haha ik meen het ja. Wil je zeggen dat ze soms niet uitdagen??Heb het vaak genoeg gezien. Niet alleen om het voetballen heen, maar ook bij bijv. Leidse en Rembrands op een zaterdag avond.
Ik denk dat je me niet helemaal begrijpt. Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn, maar dat er wel een aantal gasten tussen lopen die niet deugen. Dat valt niet te ontkennen. Dan kan je wel doodleuk zeggen dat het onzin is, maar heb het vaak genoeg met eigen ogen gezien en heb ook wel es zelf moeten incasseren om niks. Denk ook niet dat ik de enige ben die het wel es heeft meegemaakt.

ICON
17-03-2006, 13:10
Waar het om gaat is dat ze provocatief te werk gaan en doelbewust alles en iedereen kapot slaan wat ze maar zien. Waaronder ook vrouwen, kinderen en ouderen zoals Blazin" al zei.


Dat is gewoon klinkklare onzin. Er zit niet eens een kern van waarheid in. Het lijkt zelfs alsof je de ME verwart met hooligans.

Hoe kom je hier toch bij?!

Meen je dit nou echt?

Haha ik meen het ja. Wil je zeggen dat ze soms niet uitdagen??Heb het vaak genoeg gezien. Niet alleen om het voetballen heen, maar ook bij bijv. Leidse en Rembrands op een zaterdag avond.
Ik denk dat je me niet helemaal begrijpt. Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn, maar dat er wel een aantal gasten tussen lopen die niet deugen. Dat valt niet te ontkennen. Dan kan je wel doodleuk zeggen dat het onzin is, maar heb het vaak genoeg met eigen ogen gezien en heb ook wel es zelf moeten incasseren om niks. Denk ook niet dat ik de enige ben die het wel es heeft meegemaakt.

idd

Octavius
17-03-2006, 13:27
Waar het om gaat is dat ze provocatief te werk gaan en doelbewust alles en iedereen kapot slaan wat ze maar zien. Waaronder ook vrouwen, kinderen en ouderen zoals Blazin" al zei.


Dat is gewoon klinkklare onzin. Er zit niet eens een kern van waarheid in. Het lijkt zelfs alsof je de ME verwart met hooligans.

Hoe kom je hier toch bij?!

Meen je dit nou echt?

Haha ik meen het ja. Wil je zeggen dat ze soms niet uitdagen??Heb het vaak genoeg gezien. Niet alleen om het voetballen heen, maar ook bij bijv. Leidse en Rembrands op een zaterdag avond.
Ik denk dat je me niet helemaal begrijpt. Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn, maar dat er wel een aantal gasten tussen lopen die niet deugen. Dat valt niet te ontkennen. Dan kan je wel doodleuk zeggen dat het onzin is, maar heb het vaak genoeg met eigen ogen gezien en heb ook wel es zelf moeten incasseren om niks. Denk ook niet dat ik de enige ben die het wel es heeft meegemaakt.

Niks mis mee. Gewoon om de zoveel tijd laten zien dat je er bent. Dan moet je even laten zien door een paar 'slachtoffers' te meppen.

Ken genoeg portiers die dat doen. Even laten zien dat je niet moet focken met ze.

Judas
17-03-2006, 13:40
Beetje jammer dat je portiers vergelijkt met politie. Maargoed, ieder zijn eigen mening.
Ben alleen benieuwd of je er nog steeds zo over denkt als je vriendin een keer flink geklapt wordt :roll:

harry
17-03-2006, 14:35
Beetje jammer dat je portiers vergelijkt met politie. Maargoed, ieder zijn eigen mening.
Ben alleen benieuwd of je er nog steeds zo over denkt als je vriendin een keer flink geklapt wordt :roll:

Denk als je van je meisje houd, je je daar niet op moet houden :wink:

Jochem
17-03-2006, 16:14
Ik heb een paar maal tegen ze geknokt op oefening. Zelfs dan slaan ze je om niks. Maarre, als je 3 meter voor een ME-er gaat staan, krijg je nou eenmaal klappen. Dus als je dat niet wil, moet je niet bij ME in de buurt komen.

Deuce
17-03-2006, 16:47
ME mogen van mij een stelletje losgeslagen debielen zijn...

Vorig jaar tijdens de nijmeegse vierdaagse begonnen mollukkers ineens te knokken bij het *under the bridge* feestje van de Matrixx.

Was blij dat ze er waren...hondjes losgelaten, traangas...was ineeens een stuk rustiger...

blazin.arr0w::::
17-03-2006, 17:22
Minister Remkes (Binnenlandse Zaken) ziet niets in het plan om ME-ers herkenbaar te maken. Hij is van mening dat de veiligheid van de ME-ers belangrijker is. De Nationale Ombudsman deed donderdag het voorstel om ME-ers herkenbaar te maken (zie bericht eerder vandaag). Volgens Remkes is het zo dat als een ME-er zich misdraagt het nu ook mogelijk is om te achterhalen wie die persoon was. Raar, aangezien de reden van het onderzoek en het advies van de Nationale Ombudsman juist het feit was dat een ME-er niet herkenbaar was en zo niet getraceerd kon worden...

================================================== ===

En einde discussie. Gooi er maar een slotje op want ik zie een aantal mensen posten die dingen niet kunnen scheiden en dan is de discussie zinloos.

Mzzltov.

Mike
17-03-2006, 18:19
goede zet van Remkes

Wheelie
24-04-2006, 17:17
Provoceren

De verhalen van onschuldige supporters die gisteren zijn opgepakt stromen inmiddels binnen. De verhalen bevestigen het beeld wat wij al door verschillende getuigenverklaringen gevormd hadden: er zijn heel veel onschuldige supporters en toevallige voorbijgangers opgepakt.

Een tienjarig jongetje had blauwe en opgezwollen handen, omdat de tie-rips te strak om zijn polsen zaten, terwijl een flauwgevallen vrouw lang op hulp moest wachten. Dit zijn slechts twee voorbeelden van een veelvoud aan schandalige situaties.

Wat ook opvalt aan de verhalen is dat verschillende leden van de ME opzichtig hebben geprobeerd Feyenoord-supporters te provoceren. Zo stond op het dak van de kantine van DHZ een ME'er de aanwezige supporters uit te lachen en probeerde hij hen uit de tent te lokken door provocerende gebaren. Ook zijn er agenten geweest die het nodig vonden om 'Ajax' of 'Wat heeft Feyenoord vandaag gedaan?' te roepen in de richting van supporters die net vrij gekomen waren.

Het is veelzeggend dat het ondanks deze provocaties van de politie volgens de berichtgeving relatief rustig is gebleven

blazin.arr0w::::
24-04-2006, 17:50
Kijk, dat bedoeld Pino nou.... :wink:

Mike
24-04-2006, 18:18
Provoceren

De verhalen van onschuldige supporters die gisteren zijn opgepakt stromen inmiddels binnen. De verhalen bevestigen het beeld wat wij al door verschillende getuigenverklaringen gevormd hadden: er zijn heel veel onschuldige supporters en toevallige voorbijgangers opgepakt.

Een tienjarig jongetje had blauwe en opgezwollen handen, omdat de tie-rips te strak om zijn polsen zaten, terwijl een flauwgevallen vrouw lang op hulp moest wachten. Dit zijn slechts twee voorbeelden van een veelvoud aan schandalige situaties.

Wat ook opvalt aan de verhalen is dat verschillende leden van de ME opzichtig hebben geprobeerd Feyenoord-supporters te provoceren. Zo stond op het dak van de kantine van DHZ een ME'er de aanwezige supporters uit te lachen en probeerde hij hen uit de tent te lokken door provocerende gebaren. Ook zijn er agenten geweest die het nodig vonden om 'Ajax' of 'Wat heeft Feyenoord vandaag gedaan?' te roepen in de richting van supporters die net vrij gekomen waren.

Het is veelzeggend dat het ondanks deze provocaties van de politie volgens de berichtgeving relatief rustig is gebleven

geloof er geen reet van van die provocerende me-ers

de getuigen die dat hebben verklaard zijn ongetwijfeld feyenoord hooligans

kom maar op met de beelden en bewijzen dit is gewoon onzin. Die hooligans van ado en feyenoord waren op ellende uit gisteren. En dan achteraf zeggen dat ze niks deden maar dat de politie hun uitdaagde

hahaaha laat me niet lachen ,ze waren aan het samenscholen, ze creeerden een aggressieve sfeer en de politie heeft enigzins preventief inbegrepen.

ik blijf er bij , wil je niet opgepakt worden dan behoor je na de wedstrijd naar huis te gaan en niet in een groep voor de me gaan staan gallen. Dan vraag je erom.

dat ze die tyfushonden maar lang vasthouden , schuldig of niet , t blijft tuig :lol:

Wheelie
24-04-2006, 18:23
net op rtl 4 zag je beelden van opa's, oma's , vrouwen en kinderen die opgepakt werden
er zaten natuurlijk ook wel wat rotzakjes bij ;)

Mike
24-04-2006, 18:25
net op rtl 4 zag je beelden van opa's, oma's , vrouwen en kinderen die opgepakt werden
er zaten natuurlijk ook wel wat rotzakjes bij ;)
die opa's en oma's waren wel voor feyenoord , dan ben je wat mij betreft "vogelvrij" verklaard :P


bij die club zit sowieso alleen maar tuig op de tribunes

Wheelie
24-04-2006, 18:26
net op rtl 4 zag je beelden van opa's, oma's , vrouwen en kinderen die opgepakt werden
er zaten natuurlijk ook wel wat rotzakjes bij ;)
die opa's en oma's waren wel voor feyenoord , dan ben je wat mij betreft "vogelvrij" verklaard :P


bij die club zit sowieso alleen maar tuig op de tribunes

daar heb jij weer gelijk in ;)