PDA

View Full Version : Zesjarig wonderkind wil naar universiteit



joost
16-05-2006, 11:23
Een 'normaal' kind van zes jaar zit in groep 3 van de basisschool, en begint langzaamaan het lezen en schrijven onder de knie te krijgen. Maximiliano Arellano de la Noe behoort niet tot deze groep. Het Mexicaanse jochie wil zo snel mogelijk naar de universiteit, om een opleiding geneeskunde te volgen. Als extreem-begaafde jongen heeft hij het op de basisschool allemaal wel gezien en de middelbare school slaat hij ook meteen over. Alleen maar tijdverspilling.

Maximiliano is al begonnen aan een zelfstudie geneeskunde, en is een expert op het gebied van osteoporose (botontkalking), diabetes en bloedarmoede. Het genie gaf op 28 april een lezing over osteoporose aan geneeskundestudenten. Volgens sommige bronnen zou de jongen al lezingen geven sinds hij twee was. Hij zou ook over een fenomenaal geheugen beschikken: hij kan de tekst van een volledige lezing memoriseren en dan foutloos opzeggen.

De directeur van de Mexicaanse Medische staatuniversiteit, Roberty Camacho, weigert echter om de jongen toe te laten tot de universiteit. Hij vindt de jongen te jong. De moeder van Maximiliano gaat deze beslissing voor de rechter aanvechten. Ze is ervan overtuigd dat Maximiliano op zijn dertiende een gediplomeerde dokter kan zijn. Ook Maximiliano ziet zijn toekomst weggelegd in de geneeskunde: "Ik wil dokter worden, zodat ik mensen kan genezen."

bron: Fok http://frontpage.fok.nl/nieuws/64764

Michelle
16-05-2006, 11:29
Heel knap als je op zo'n leeftijd zo slim bent !!
Maar je hele jeugd gaat gelijk naar de klote
Of heeft hij geen leeftijdsvriendjes ofzo en verveeld ie zich enorm dat ie in de boeken zit

Hij weet in ieder geval wel dat zijn toekomst goed zit

Mighty Me
16-05-2006, 11:33
2 jaar al lezingen gaf dan heeft ie toen hij 1 was al zitten leren en hoe heeft ie zitten leren als ie pas kan lezen en schrijven dus ik geloof het niet

Anonymous
16-05-2006, 14:44
2 jaar al lezingen gaf dan heeft ie toen hij 1 was al zitten leren en hoe heeft ie zitten leren als ie pas kan lezen en schrijven dus ik geloof het niet

mighty is jaloers omdat hij 3 keer is gezakt voor zijn lts examen.

Fr3ddy
16-05-2006, 15:40
Natuurlijk willen die ouders dat die jongen zo snel mogelijk carriere maakt.. die zien geld!

Mighty Me
16-05-2006, 16:19
2 jaar al lezingen gaf dan heeft ie toen hij 1 was al zitten leren en hoe heeft ie zitten leren als ie pas kan lezen en schrijven dus ik geloof het niet

mighty is jaloers omdat hij 3 keer is gezakt voor zijn lts examen.

Aangezien deze persoon te dom en te zielig is om een account te maken of om in te loggen geef ik niet zoveel waarde aan deze opmerking

chief108
16-05-2006, 16:48
vreemd dat je dit soort verhalen wel vaker hoort, maar nooit hoort dat de nobelprijs of zoiets gewonnen is door iemand die op zijn 13 al een graad had of zoiets, die kinderen gaan allemaal vroeg of laat naar de klote
hoogbegaafdheid wordt erg onderschat

iedreen denkt dat het allemaal geweldig is en dat zo'n kid zichzelf wel redt omdatie zo slim is....

maar deze kids zouden net zo'n intensieve begeleiding moeten krijgen als verstandelijk zwakkeren (mongooltjes en de gemiddelde guest op een internet forum :wink: )

Chief108

Halfshot
16-05-2006, 17:20
jammer dat hij niet Gynaecologie gaat studeren.
Op zijn 13e Gynaecoloog :D
Ik zie hem al staan in zijn behandelkamer :D

Silat
16-05-2006, 23:26
lekker in de zandbak zetten met schepje en emmertje.

Tsuki
17-05-2006, 00:14
lekker in de zandbak zetten met schepje en emmertje.

je bent nu al ver in de 20 jongen wordt het niet eens tijd dat je uit die zandbak komt ...............................

MB667
17-05-2006, 09:57
:lol:

p diddy
17-05-2006, 09:58
rare shit