PDA

View Full Version : Hirsi Ali is uit de Kamer gestapt



rajuraket
16-05-2006, 17:57
VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali heeft vanmiddag haar Kamerlidschap neergelegd, zo heeft ze op een persconferentie laten weten. Naar eigen zeggen wilde ze dat eigenlijk in juli doen, als ze haar beveiligde woning zou worden uitgezet. Ze heeft de stap vervroegd omdat het tv-programma Zembla de leugens over haar vluchtverhaal oprakelde, waarna minister Rita Verdonk stelde dat Hirsi Ali waarschijnlijk geen Nederlandse is.

Hirsi Ali was sinds begin 2003 lid van de Tweede Kamer voor de VVD. Ze kreeg toen 30.000 voorkeurstemmen. Toen ze zich aanmeldde bij de VVD, heeft ze de partijtop ingelicht over de leugens die ze vertelde tijdens haar aansielaanvraag. Hirsi Ali zei dat al ruim een jaar terug met de VVD was afgesproken dat ze in 2007 niet meer mee zou doen aan de Kamerverkiezingen.

Hirsi Ali zal Nederland verlaten en naar de VS vertrekken. Ze bedankte de VVD-Kamerleden en overige parlementariërs voor de steun die ze had gekregen. Ze benadrukte dat haar echte achternaam Magan luidt. Iets dat ze ook al in haar boek de Zoontjesfabriek uit 2002 heeft geschreven. In dat boek staat ook haar echte geboortedatum: 1969.

Ze zegt de juridische problematiek over haar naturalisatie niet te kunnen overzien. Maar ze vroeg zich wel af hoe vaak mensen op de vlucht uit angst andere namen opgeven in de procedure. ''In alle gevallen is dit een buitenproportionele sanctie'', stelde een geëmotioneerde Hirsi Ali.

Zalm
Op de persconferentie was ook VVD-minister Gerrit Zalm aanwezig. Niet in de hoedanigheid als minister, maar als ex-fractievoorzitter van de partij en als steun en toeverlaat voor Hirsi Ali. Hij bevestigde dat de VVD wist van het verleden van haar, maar ontkende te hebben geweten dat je daardoor het Nederlanderschap zou kunnen kwijtraken.

Zalm zei verbaasd te zijn dat het besluit dat Hirsi Ali geen Nederlandse is, binnen 48 uur werd genomen, terwijl ze al drie jaar in de Kamer zat. ''Als de IND altijd met deze snelheid werkt, hebben we binnenkort geen achterstanden meer'', aldus een zichtbare verontwaardigde Zalm. Hij wilde niet ingaan op de vraag of hij collega Rita Verdonk heeft aangesproken op haar handelen.

De persconferentie werd bijgewoond door veel media, waaronder de Duitse zender ZDF, de Belgen, maar ook Deense en Amerikaanse journalisten, de BBC, de Frankfurter Algemeine en de persbureaus's Reuters en Associated Press.



Fijne vakantie en nooit meer liegen Ayaantje. :cry: :cry: :cry:

rajuraket
16-05-2006, 18:02
VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali wordt volgens minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie "nooit geacht het Nederlanderschap te hebben verkregen". Het is een van de eerste resultaten die minister Verdonk instelde naar aanleiding van het televisieprogramma Zembla. Daarin werd gesteld dat Hirsi Ali heeft gelogen tijdens haar asielaanvraag in Nederland, terug in 1992.

Wie liegt tijdens een asielaanvraag, kan formeel gezien geen Nederlander worden. Hirsi Ali heeft zes weken de tijd gekregen om tegen de bevindingen van Verdonk in beroep te gaan. Vandaag werd bekend dat Hirsi Ali, los van de resultaten van het onderzoek van de minister, een baan heeft aanvaard in Washington.

Wat de recente ontwikkelingen inhouden is nog niet bekend. Mogelijk wordt Hirsi Ali haar (vermeende) Nederlanderschap ontnomen. De VVD-politica geeft morgen een persconferentie. Volgens 'een betrouwbare VVD-bron' die met NOVA sprak, zou Hirsi Ali tijdens de persconferentie bekend maken dat ze de Tweede Kamer zal verlaten.

Weggejaagd door het politiek correcte schrikbewind
Hirsi Ali voelt zich "weggejaagd door het politiek correcte schrikbewind" in Nederland. Dat zei ze op 6 mei al tijdens een interview met de NOS. Kort daarvoor had de rechter geoordeeld dat Hirsi Ali haar woning diende te verlaten, omdat buurtbewoners bang waren voor aanslagen.

Hirsi Ali was er toen ook al van op de hoogte dat Zembla met een uitzending zou komen over de leugens van Hirsi Ali tijdens haar asielaanvraag. Ze verklaarde verder dat ze in Nederland veel "agressie op straat" heeft ontmoet Ze werd soms op straat uitgescholden voor hoer en voelde zich "verbaal gestenigd".

"Vertrek Hirsi Ali geen verlies voor VVD of Tweede Kamer"
Ex-Tweede-kamerlid Hans Wiegel, die regelmatig in de clinch lag met Ayaan Hirsi Ali, komt tot deze uitspraak in het radioprogramma 1opdeMiddag. Hirsi Ali is volgens Wiegel een "dappere vrouw", maar heeft volgens hem standpunten die polariserend zijn. De VVD-coryfee haalde als voorbeeld Hirsi Alis opvattingen over de vrijheid van onderwijs en minderheden aan. Wiegel denkt niet dat men nog veel van Hirsi Ali zal horen als ze eenmaal in de Verenigde Staten werkt. "Dat vind ik niet zo erg", gaf Wiegel toe.

Eurocommissaris Neelie Kroes zei in NOVA zich "te schamen voor een Nederland dat een buitengewoon de moeite waard persoon als Ayaan Hirsi Ali op dit moment het land wordt uitgeduwd. De standpunten van Hirsi Ali werden soms op en on-Hollandse manier naar buiten gebracht, maar dat was ook goed voor het debat". Hirsi Ali heeft veel voor de Nederlandse democratie betekend, maar daar wordt te weinig naar gekeken, aldus Kroes.

Voormalig fractievoorzitter Jozias van Aartsen betreurt het vertrek van Hirsi Ali. "Het is pijnlijk voor de Nederlandse samenleving en politiek dat ze de Tweede Kamer verlaat", aldus Van Aartsen. "Het zegt namelijk ook iets over de staat van het land: lichtgeraakt en provinciaals". Van Aartsen wil deze uitspraken overigens pas komende vrijdag toelichten tijdens het VVD-congres in Noordwijkerhout.

Moslimorganisaties niet rouwig om vertrek
Het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) treurt niet om het vertrek van Hirsi Ali uit Nederland. Volgens het CMO heeft Hirsi Ali met haar felle aanvallen op de islam "heel wat schade aangericht", aldus secretaris nasr Joemman vandaag. "Ik juich het toe dat ze uit Nederland vertrekt. Ik hoop dat we door haar vertrek verder kunnen met het opbouwen van een harmonieuze samenleving.", aldus Joemman. Hij vindt dat Hirsi Ali de kwesties rond de islam niet op een gezonde manier aan de kaak stelde. "Confronteren mag, maar wel op een respectvolle manier." Hirsi Ali zou volgens de secretaris ook per direct haar kamerzetel moeten opgeven. De voorzitter van de tegenhanger van het CMO, de Contactgroep Islam, is het eens met deze mening. Hij wenst haar echter niet het land uit wegens haar opvattingen over de islam. Hirsi Ali heeft volgens hem problemen in de islamitische gemeenschap aan de kaak gesteld, al was haar toon te scherp. Ook de uithaal van Hirsi Ali naar de profeet Mohammed een "scheve schaats".

p diddy
17-05-2006, 09:06
Vogelvrij

Jay Hoov
17-05-2006, 09:18
gisteren was echt de mooiste televisie ooit!!!

Kut, gemist :?

Makijs
17-05-2006, 09:49
dus? ten eerste zal dat vogelvrij wel meevallen, ten tweede denk ik dat AHA de staat minimaal een miljoen per jaar kost enkel en alleen aan beveiliging. Waaromo zouden we dat moeten opbrengen als ze niet eens meer in de kamer zit (alsof ze daar daarvoor weleens was)

Omdat in een beschaafd land iedereen die zulke concrete doodsbedreigingen krijgt omdat hij of zij een afwijkende mening heeft (links, rechts, extreem, gematigd, humanist, boedist, christen, homo, hetero, bi, lelijk of knap), bescherming hoort te krijgen. Kamerlid of niet, Nederlander of niet, paars, wit, geel of zwart, iedereen verdient die beveiliging.
Of iedereen die bescherming ook krijgt is een 2e, maar dat was je vraag niet.

p diddy
17-05-2006, 09:56
ik zou dat voor jou betalen Rik als je in de problemen zat :?

p diddy
17-05-2006, 10:03
Hoeveel heb je nodig Rik 8-)

p diddy
17-05-2006, 10:10
Is goed, ik zal effe me bank in Zwitserland bellen en effe kijken om een mooi bedragje voor je over te maken!!! :wink:

Hans
17-05-2006, 10:30
Omdat in een beschaafd land iedereen die zulke concrete doodsbedreigingen krijgt omdat hij of zij een afwijkende mening heeft (links, rechts, extreem, gematigd, humanist, boedist, christen, homo, hetero, bi, lelijk of knap), bescherming hoort te krijgen. Kamerlid of niet, Nederlander of niet, paars, wit, geel of zwart, iedereen verdient die beveiliging.
Of iedereen die bescherming ook krijgt is een 2e, maar dat was je vraag niet.

een beschaafd land? laat mij even niet lachen.
Dat zijn we allang niet meer, sinds Theo en Pim door toedoen van links vermoord zijn.
Ik was het lang niet altijd met Hirsi Ali eens, maar ze kwam wel op voor de rechten van de vrouw en stelde wel de mistanden in de islam aan de kaak.
Maar goed als je je kop boven het maaiveld steekt dan zullen de welbekende nederlanders je tegen je afkeren he?
Daarnaast heeft Verdionk volgens de wet goed gehandeld, maar ze had niet meteen een definitief oordeel moeten vellen, nu kost het haar lijstrekkersschap zowiezo.
Maar het maakt toch niet uit, want ik ga geen VVD stemmen.

Makijs
17-05-2006, 11:28
dus? ten eerste zal dat vogelvrij wel meevallen, ten tweede denk ik dat AHA de staat minimaal een miljoen per jaar kost enkel en alleen aan beveiliging. Waaromo zouden we dat moeten opbrengen als ze niet eens meer in de kamer zit (alsof ze daar daarvoor weleens was)

Omdat in een beschaafd land iedereen die zulke concrete doodsbedreigingen krijgt omdat hij of zij een afwijkende mening heeft (links, rechts, extreem, gematigd, humanist, boedist, christen, homo, hetero, bi, lelijk of knap), bescherming hoort te krijgen. Kamerlid of niet, Nederlander of niet, paars, wit, geel of zwart, iedereen verdient die beveiliging.
Of iedereen die bescherming ook krijgt is een 2e, maar dat was je vraag niet.

dus als ik een extreme mening ga verkondigen en daarmee iedereen (terecht of onterecht) tegen me in het harnas jaag, trek jij wel even een miljoen of wat voor mij uit voor permanente beveiliging van 6 man, vervangend huis etc?

Ik vind het heel veel waard om ernaar te streven dat iedereen hier kan zeggen wat hij of zij vindt.
Ik heb het dus, net als PDiddy, heel graag voor jou over Rik. :D
PM mij je bankrekeningnummer even. Maar dan moet je wel hele extreme dingen gaan zeggen. Bijv. dat Jezus Christus, Pim,Theo, Nico Haak, Juffrouw Ooievaar en Leonardo da Vinci allemaal door de linkse kerk vermoord zijn.

Michelle
17-05-2006, 11:35
dus? ten eerste zal dat vogelvrij wel meevallen, ten tweede denk ik dat AHA de staat minimaal een miljoen per jaar kost enkel en alleen aan beveiliging. Waaromo zouden we dat moeten opbrengen als ze niet eens meer in de kamer zit (alsof ze daar daarvoor weleens was)

Omdat in een beschaafd land iedereen die zulke concrete doodsbedreigingen krijgt omdat hij of zij een afwijkende mening heeft (links, rechts, extreem, gematigd, humanist, boedist, christen, homo, hetero, bi, lelijk of knap), bescherming hoort te krijgen. Kamerlid of niet, Nederlander of niet, paars, wit, geel of zwart, iedereen verdient die beveiliging.
Of iedereen die bescherming ook krijgt is een 2e, maar dat was je vraag niet.

dus als ik een extreme mening ga verkondigen en daarmee iedereen (terecht of onterecht) tegen me in het harnas jaag, trek jij wel even een miljoen of wat voor mij uit voor permanente beveiliging van 6 man, vervangend huis etc?

Ik vind het heel veel waard om ernaar te streven dat iedereen hier kan zeggen wat hij of zij vindt.
Ik heb het dus, net als PDiddy, heel graag voor jou over Rik. :D
PM mij je bankrekeningnummer even. Maar dan moet je wel hele extreme dingen gaan zeggen. Bijv. dat Jezus Christus, Pim,Theo, Nico Haak, Juffrouw Ooievaar en Leonardo da Vinci allemaal door de linkse kerk vermoord zijn.

hij zegt net dat je het naar mijn rekeningnummer mag storten

MB667
17-05-2006, 11:35
Wat boeit het dat ze eruit is gekicked, ze heeft het nog goed, maar dat snel en ondoordacht handelen is normaal hier, zo gaat het ook met heel veel echte vluchtelingen in Nederland. Het snel en ondoordacht handelen van Rita in deze situatie is echt geen unicum. Zo zijn er duizenden ECHTE vluchtelingen Nederland uitgezet, omdat mevr. Verdonck en haar companen zo doordacht en correct gehandeld hebben in het verleden.

Michelle
17-05-2006, 11:40
vind het raar van Rita, aangezien dit gewoon al 3 jaar bekend is
Zij liegt nu toch ook, en zij mag wel blijven !!!??
Het spijt me zeer maar het klopt geen ene moer

Arjan
17-05-2006, 11:41
waarom zou je rita nou ook uit gaan zetten omdat ze een leugenaar is?

Dus tegenwoordig is de straf op liegen uitzetten.. dat het niet klopt ben ik met je eens. Maar....

Octavius
17-05-2006, 20:58
AHA is gewoon een spion van de VS. Zou me niet verbazen.

Guru
17-05-2006, 21:29
Zou best weleens kunnen Octavius.
Ik zou het allerminst erg vinden als er VS infiltranten in Nederland opereren.
Nederland is een land wat vaak de steekjes laat vallen.

Maar dit moest ik ook nog even posten als eerbetoon voor onze dappere Hirsi Ali.


Zij heeft internationaal de islamproblematiek op de kaart gezet. Voorheen was kritiek op de islam racisme en xenofoob maar nu een negerin en ervaringsdeskundige, onder ander door Submission en 'de Zoontjesfabriek', er op hamerde kon niemand meer ontkennen -dat- er een probleem was.

Zij is niet de diplomaat of de polderaar die oplossingen aanreikt; dat kan ook niet want je kunt niet klokkenluider enerzijds zijn en oplosser anderzijds.


Prijzen
- Europeaan van het jaar 2006 van Reader’s Digest – Den Haag, januari 2006
- Llibertat – tweejaarlijks uitgereikte prijs van ‘Dones per la Llibertat i DemocriÃ*’/International Network of Liberal Women. Deze prijs is bedoeld als recognition van een buitengewone contribution gemaakt door een persoon die de mensenrechten verdedigd, evenwel als de principes van vrijheid, democratie en tolerantie – Barcelona, oktober 2005
- Democratie prijs van de Liberale Partij in Zweden – Stockholm, augustus 2005
- Time 100 – opgenomen in de lijst met de 100 invloedrijkste mensen van de wereld van Time Magazine – New York, april 2005
- Prijs voor de vrijheid van de regering van Madrid – Madrid, maart 2005
- Harriët Freezerring 2004 van Opzij – Deze emancipatieprijs wordt uitgereikt omdat haar werk een alerting en emanciperende invloed heeft. Ayaan Hirsi Ali ontvangt de prijs van de Opzij-lezeressen voor haar commitment voor de emancipatie van vrouwen met een moslim-achtergrond – Den Haag, februari 2005
- Coq d’Honeur 2004 – GVR (Genootschap voor Reclame) for showing courage and devotion to the cause for freedom of communication for everyone – Amsterdam, januari 2005
- Vrijheidsprijs 2004 van de Deense liberale partij Venstre – Kopenhagen, december 2004
- Prijs van Human Rights Service (Noorwegen) – jaarlijkse prijs voor een persoon die moed en wil heeft getoond als het gaat om zaken als integratie, specifiek vanuit een vrouwelijk perspectief – Noorwegen 2004
- Elsevier – Nederlander van het jaar 2004
- Volkskrant – Nederlander van het jaar 2004
- Prijs voor de Vrijheid 2003 – van de Vlaamse politiek liberale club Nova Civitas – Gent, januari 2004

Octavius
17-05-2006, 22:02
"onze" AHA??? AHA van de VS ja. Die haat tegen de islaam opstoken om zo de 'internationale' strijd tegen het terrosisme wat legitiemer te maken..
Dit misschien zelfs wel ten koste van Theo van Gogh.

Michelle
18-05-2006, 07:30
beetje spam :

Loflied op Ayaan

V erminkt
R echteloos
O nderdrukt
U itgehuwelijkt
W eggehoond

Arie
18-05-2006, 07:46
In het debat kwam ter sprake dat de minister zich onvoldoende had verdiept in de staatsrechtelijke consequenties. Dit geldt evenwel voor de mogelijk optredende statenloosheid. Voorts had m.i. aandacht moeten worden besteed aan de bijzonder positie van betrokkene en de schade welke door een dergelijke ‘vooralsnog constatering’ kan worden aanricht. Gedurende het debat werd duidelijk dat er verwarring bestond omtrent het Nederlanderschap van betrokkene ingevolge van de door de minister gedane constatering. Dit vindt toepassing op de voorliggende periode, de status van betrokkene gedurende de 6 weken dat betrokkene informatie kan aandragen op grond waarvan de vooralsnog constatering kan worden ontkracht en op de periode daaropvolgend. Deze verwarring is niet enkel gestoeld op de overtuiging van personen anders dan de minister. Op 2 benen hinkend werd de minister overvallen door vragen welke eerder onderwerp van onderzoek hadden moeten zijn. Als blijkt dat een constatering kan worden ontkracht en derhalve niet berust op een hard gegeven, dient zo’n constatering des te meer met de nodige zorgvuldigheid naar buiten te worden gebracht. Het betrekkelijk ongefundeerd ventileren van een dergelijke zienswijze past zeker niet bij het ambt van een minister. Deze dient zich ervan bewust te zijn dat een en ander aanzienlijke gevolgen teweeg kan brengen. In deze voel ik me gesteund door – zij het in een meer politiek correct vorm geuit –de homogene mond. Men was onaangenaam verrast dat de constatering als zodanig publiekelijk werd gemaakt. De wijze waarop door betrokkene is behandeld is mijns inziens – ook al kon ik me niet altijd vinden in de door betrokkene gedane standpunten – schandalig. Dit laatste kan onder omstandigheden worden veralgemeniseerd in verband met de in acht te nemen * gelijkheid.

Des te meer nu de constatering moet worden heroverwogen is ook de visie van het buitenland van belang, mits er een zeker verband bestaat met de casus, doch ook indien het commentaar van onze collega’s op mondiaal niveau soms niet direct valt te herleiden, is dit in beginsel meer onjuist indien de minister een weloverwogen constatering had gedaan. Nu immers is onduidelijk, althans volgens een niet gering aantal personen, of de constatering wel de juiste is. Kon de constatering niet op een dergelijke wijze worden gekwalificeerd, dan berust de constatering tenminste op de waarheid, hetgeen de constatering sterkt in het zijn, waardoor het niet direct te herleiden commentaar de vorm aanneemt van een drogreden.

Neem daarbij het onjuist interpreteren van de jurisprudentie en het halsstarrig vast houden aan een 'kromme' recht door zee visie. Krom omdat onder meer op de LPF na, nagenoeg de gehele kamer inclusief de VVD, enige hoogleraren en nota bene enige ministers zich niet konden vinden in de visie van de minister. Niet altijd, vloeit zulks voort uit een gelijke. Men denke onder meer aan vorenstaande aspecten, de snelheid waarmee het besluit is genomen (thans gerelateerd aan onzorgvuldigheid) en ook gaf de minister aan, dat ze niet op de hoogte was van de door belanghebbende verkondigde onjuiste informatie. Dit is buitengewoon beschamend, nu de minister – zo zou ik willen aannemen - op gronde van de politieke verantwoordelijkheid op de hoogte behoorde te zijn en er is reeds bewijs aangedragen waaruit valt op te maken dat de minister nota bene op de hoogte was. Zie in dit verband de uitzending van NOVA op woensdag 17 mei jongstleden, waar werd ‘aangetoond’ dat de minister eerder op de hoogte was van de situatie van betrokkene. De volgende kandidaat heeft zich reeds gemeld. Mevrouw Ebru Umar geeft in de uitzending van netwerk (woensdag, 17 mei 2006, 20.30u) te kennen dat volgens haar minister Verdonk eerder op de hoogte was van het gegeven dat betrokkene opereerde onder een fictieve naam. Dit laatste aspect, dus het op de hoogte zijn of behoren te zijn is politiek gezien zwaar wegend en moet naar mijn idee verder worden uitgediept. Mocht een en ander komen vast te staan, dan heeft de minister onder andere de kamer bewust verkeerd ingelicht, valt haar betoog (welke op mede op dit gegeven was gebaseerd) in duigen en rijst de vraag of de minister eerder nalatig heeft gehandeld.

Recht door zee kan onder omstandigheden prettig zijn, maar niet als dit ten koste gaat van de kwaliteit. Ik hoor geluiden in de samenleving dat de minister juist heeft gehandeld en dat ze doet wat ze zegt en standvastig is. Dit terwijl ze nota bene haar standpunt faliekant moest herzien en er ook mee instemde om dit te doen. Wel heeft de minister tot het uiterste volgehouden aan een mijns inziens te enge visie. De wijze waarop de minister dit deed was allerminst overtuigend. De minister komt naar mijn idee op een bepaald vlak volkomen ongeloofwaardig over.

Juridisch gezien acht ik alles overwegende de constatering onzorgvuldig. Het kan best zo zijn dat de uiteindelijke conclusie luidt, dat betrokkene haar Nederlanderschap nooit heeft verworven. Omdat er bij de gedane constatering bepaalde aspecten niet of onvoldoende in overweging zijn genomen, kan men zo stellen dat de gedane constatering onzorgvuldig is. Ik neem derhalve uitdrukkelijk afstand van de visie dat de minister te dien aanzien juist heeft gehandeld.



* Mijn verwachting is dat deze gelijkheid in de praktijk niet wordt gerealiseerd. Duidelijk moge zijn dat de aandacht welke uitgaat naar betrokkene enigszins uniek is. Wel kan de vrucht van deze toestand de situatie van menigeen doen aantasten, maar mijns inziens niet in gelijke mate.

Anonymous
20-05-2006, 09:28
Omdat in een beschaafd land iedereen die zulke concrete doodsbedreigingen krijgt omdat hij of zij een afwijkende mening heeft (links, rechts, extreem, gematigd, humanist, boedist, christen, homo, hetero, bi, lelijk of knap), bescherming hoort te krijgen. Kamerlid of niet, Nederlander of niet, paars, wit, geel of zwart, iedereen verdient die beveiliging.
Of iedereen die bescherming ook krijgt is een 2e, maar dat was je vraag niet.

een beschaafd land? laat mij even niet lachen.
Dat zijn we allang niet meer, sinds Theo en Pim door toedoen van links vermoord zijn.
Ik was het lang niet altijd met Hirsi Ali eens, maar ze kwam wel op voor de rechten van de vrouw en stelde wel de mistanden in de islam aan de kaak.
Maar goed als je je kop boven het maaiveld steekt dan zullen de welbekende nederlanders je tegen je afkeren he?
Daarnaast heeft Verdionk volgens de wet goed gehandeld, maar ze had niet meteen een definitief oordeel moeten vellen, nu kost het haar lijstrekkersschap zowiezo.
Maar het maakt toch niet uit, want ik ga geen VVD stemmen.

Gaan we weer
Hierbij weer het bewijs dat je geen vrijheid van meningsuiting meer hebt in dit land. Pim, Theo en nu Hirsi Ali. Roep je iets wat niet in het straatje past van de heren achter de schermen, rakkelen ze wel een debiel verhaal uit je verleden op. Ga nu als moslim niet lopen juichen want 75% zit hier met een lul verhaal. Maar zolang je als een schaap meeloopt zul je Verdonk daar niet over horen!

Anonymous
20-05-2006, 09:29
Omdat in een beschaafd land iedereen die zulke concrete doodsbedreigingen krijgt omdat hij of zij een afwijkende mening heeft (links, rechts, extreem, gematigd, humanist, boedist, christen, homo, hetero, bi, lelijk of knap), bescherming hoort te krijgen. Kamerlid of niet, Nederlander of niet, paars, wit, geel of zwart, iedereen verdient die beveiliging.
Of iedereen die bescherming ook krijgt is een 2e, maar dat was je vraag niet.

een beschaafd land? laat mij even niet lachen.
Dat zijn we allang niet meer, sinds Theo en Pim door toedoen van links vermoord zijn.
Ik was het lang niet altijd met Hirsi Ali eens, maar ze kwam wel op voor de rechten van de vrouw en stelde wel de mistanden in de islam aan de kaak.
Maar goed als je je kop boven het maaiveld steekt dan zullen de welbekende nederlanders je tegen je afkeren he?
Daarnaast heeft Verdionk volgens de wet goed gehandeld, maar ze had niet meteen een definitief oordeel moeten vellen, nu kost het haar lijstrekkersschap zowiezo.
Maar het maakt toch niet uit, want ik ga geen VVD stemmen.

Gaan we weer
Hierbij weer het bewijs dat je geen vrijheid van meningsuiting meer hebt in dit land. Pim, Theo en nu Hirsi Ali. Roep je iets wat niet in het straatje past van de heren achter de schermen, rakkelen ze wel een debiel verhaal uit je verleden op. Ga nu als moslim niet lopen juichen want 75% zit hier met een lul verhaal. Maar zolang je als een schaap meeloopt zul je Verdonk daar niet over horen!

Guru
20-05-2006, 13:06
Hofstadgroep bedankt de VARA
Gepost door Rob (R@b) - Bron: FOK! (de Volkskrant / Trouw)
Gepubliceerd: vrijdag 19 mei 2006 @ 19:33
Bij de VARA is gisteren een prachtige bos bloemen aangeboden door twee - vrijgesproken - leden van de Hofstadgroep. Ze wilden zo hun dank betuigen voor de Zembla-uitzending die de val van Ayaan Hirsi Ali inluidde.

Vier jongens verschenen gisteren bij de VARA-receptie met een bloemetje voor de redactie van het documentaireprogramma Zembla. Op een bijgevoegd kaartje stond: ''Zembla bedankt voor de mooie uitzending over Ayaan Hirsi Ali: groetjes 'de Hofstadgroep'.'' Volgens de 19-jarige Jermaine W. was het een ideetje van Zakaria T. Beiden werden onlangs vrijgesproken in het terreurproces tegen de groep. Jermaine's broer Jason kreeg daarbij wel een fikse straf: 15 jaar cel. Volgens Jermaine wilden ze Zembla niet zozeer bedanken omdat Hirsi Ali haar Nederlanderschap verliest, maar ''omdat de waarheid over haar is gezegd.''

Naast de bloemen liet het viertal Marokkaanse koekjes en chocolade alsmede hun naam en telefoonnummer achter. De VARA-receptionistes belden in lichte paniek de politie. Deze kon echter geen strafbare feiten ontdekken. De VARA wil niet zeggen of de Zembla-redactie blij was met de ontvangen presentjes.

'Linkse kerk'
Zembla-eindredacteur Kees Driehuis heeft zich overigens vandaag in dagblad Trouw verdedigd over de documentaire 'De heilige Ayaan'. Volgens hem bevatte die wel degelijk nieuwe feiten en was het helemaal geen oude koek. Dat Zembla op suggestieve, sensatiebeluste wijze allang bekende feiten zou hebben opgedist, wijst hij absoluut ter zijde. Een uitgebreide verklaring van Driehuis staat ook online.

Gisteravond vertoonde Zembla een documentaire over 'de leugens' van Rita Verdonk, onder de titel De tien geboden van Rita Verdonk. Volgens de programmamakers, die kennelijk de kritiek voor wilden zijn, was dat ''wederom een bericht uit de linkse kerk''.

Anonymous
21-05-2006, 10:20
Hofstadgroep bedankt de VARA
Gepost door Rob (R@b) - Bron: FOK! (de Volkskrant / Trouw)
Gepubliceerd: vrijdag 19 mei 2006 @ 19:33
Bij de VARA is gisteren een prachtige bos bloemen aangeboden door twee - vrijgesproken - leden van de Hofstadgroep. Ze wilden zo hun dank betuigen voor de Zembla-uitzending die de val van Ayaan Hirsi Ali inluidde.

Vier jongens verschenen gisteren bij de VARA-receptie met een bloemetje voor de redactie van het documentaireprogramma Zembla. Op een bijgevoegd kaartje stond: ''Zembla bedankt voor de mooie uitzending over Ayaan Hirsi Ali: groetjes 'de Hofstadgroep'.'' Volgens de 19-jarige Jermaine W. was het een ideetje van Zakaria T. Beiden werden onlangs vrijgesproken in het terreurproces tegen de groep. Jermaine's broer Jason kreeg daarbij wel een fikse straf: 15 jaar cel. Volgens Jermaine wilden ze Zembla niet zozeer bedanken omdat Hirsi Ali haar Nederlanderschap verliest, maar ''omdat de waarheid over haar is gezegd.''

Naast de bloemen liet het viertal Marokkaanse koekjes en chocolade alsmede hun naam en telefoonnummer achter. De VARA-receptionistes belden in lichte paniek de politie. Deze kon echter geen strafbare feiten ontdekken. De VARA wil niet zeggen of de Zembla-redactie blij was met de ontvangen presentjes.

'Linkse kerk'
Zembla-eindredacteur Kees Driehuis heeft zich overigens vandaag in dagblad Trouw verdedigd over de documentaire 'De heilige Ayaan'. Volgens hem bevatte die wel degelijk nieuwe feiten en was het helemaal geen oude koek. Dat Zembla op suggestieve, sensatiebeluste wijze allang bekende feiten zou hebben opgedist, wijst hij absoluut ter zijde. Een uitgebreide verklaring van Driehuis staat ook online.

Gisteravond vertoonde Zembla een documentaire over 'de leugens' van Rita Verdonk, onder de titel De tien geboden van Rita Verdonk. Volgens de programmamakers, die kennelijk de kritiek voor wilden zijn, was dat ''wederom een bericht uit de linkse kerk''.

Tuurlijk linkse klerk!
Uit welke familie kwam maxima ook alweer? Och ja vader was een oorlogsmisdadiger (iedereen weet dat) maakt dat wat uit voor ons koningshuis, nope.
Maar links klerk ga zo door over een jaar of 5 of 10 is het geen bloemetje maar een bommetje aan de deur, want dan maak ut niet meer uit of je links bent of rechts, als je geen moslim bent hoor je niet op deze wereld.

Anonymous
21-05-2006, 10:26
Hofstad
Was dat niet die groep die: doordat Theo van Goch zijn vrijheid van meningsuiting betoogde in "ons" Nederland een afgezand van " Allah" stuurde en niet een afgezand met een bloemetje maar met een groot mes, bedoelde je die hostadgroep.
Die Hirshi op een dodenlijst hadden, hebben we het over die groep?

Nickuraba
21-05-2006, 17:57
Eerlijk gezegd vind ik het allemaal een fout zooitje!. Hirsi Ali die wel erg vergaande vooroordelen predikt, en theo van gogh die ook wel iets verder gaat dan het respectvol uiten van zijn mening.

Dat Hirsi Ali het land uitgezet wordt is terecht, regels zijn regels en die gelden ook voor deze leugenachtige dame (en de hele partij VVD, naar wat blijkt) Ik vind dat er een wezenlijk verschil is tussen een persoonlijke vete uitvechten en de politiek aangrijpen om niet alleen een persoonlijke vete uit te vechten maar ook gelijk een heel geloof te stigmatiseren. Tuurlijk heeft het Moslim geloof dikke nadelen, maargoed zo heeft elk geloof zo zijn nadelen. Het is ook haar vrije recht om deze nadelen aan te wijzen en deze naar buiten te brengen maar om meteen te stellen dat elk moslim meisje verkracht wordt door haar broer, haar vader vindt dat ze niet moet zeuren en dat ze maar heeft te trouwen met de boerelul waarmee ze uitgehuwd is vind ik nogal ver gaan. Zo kan je overal wel het ergste geval uit zoeken en dit vervolgens opblazen. Zoals ik al zei is er een wezenlijk verschil tussen afwegingen van voor- en nadelen en het zwart maken van een geloof. Theo van Gogh besloot hier nog een schepje bovenop te doen door de moslims te beledigen door teksten (van de koran geloof ik) op het blote lichaam van een vrouw af te laten beelden. En nu die dood is geschoten is het een held en is de vrijheid van meningsuiting in het geding?

In mijn ogen is die zeker geen held, hij heeft het vrije recht zijn mening te mogen uiten, en waarschijnlijk had een deel van de moslims ook dat niet gerespecteerd. Maar je weet nu eenmaal dat wanneer je smadende beelden naar buiten brengt, dit wel eens het recht op vrije meningsuiting kan overstijgen.

En ff voor de duidelijkheid, het handelen van de moordenaar, de hofstadgroep of welke betrokken organisatie ook is niet op wat voor een manier dan ook te rechtvaardigen. Ook ben ik geen moslims, ik ben een heidene en ik weet ook dat in hun boek staat dat ik in de hel brand om dat ik een ongelovige ben. Maargoed als we allemaal eens wat verder kijken en op zoek gaan naar gemeenschappelijkheden en deze als basis funderen voor de omgang met elkaar zou het er allemaal een stuk beter uitzien.

Anonymous
21-05-2006, 23:56
Eerlijk gezegd vind ik het allemaal een fout zooitje!. Hirsi Ali die wel erg vergaande vooroordelen predikt, en theo van gogh die ook wel iets verder gaat dan het respectvol uiten van zijn mening.

Dat Hirsi Ali het land uitgezet wordt is terecht, regels zijn regels en die gelden ook voor deze leugenachtige dame (en de hele partij VVD, naar wat blijkt) Ik vind dat er een wezenlijk verschil is tussen een persoonlijke vete uitvechten en de politiek aangrijpen om niet alleen een persoonlijke vete uit te vechten maar ook gelijk een heel geloof te stigmatiseren. Tuurlijk heeft het Moslim geloof dikke nadelen, maargoed zo heeft elk geloof zo zijn nadelen. Het is ook haar vrije recht om deze nadelen aan te wijzen en deze naar buiten te brengen maar om meteen te stellen dat elk moslim meisje verkracht wordt door haar broer, haar vader vindt dat ze niet moet zeuren en dat ze maar heeft te trouwen met de boerelul waarmee ze uitgehuwd is vind ik nogal ver gaan. Zo kan je overal wel het ergste geval uit zoeken en dit vervolgens opblazen. Zoals ik al zei is er een wezenlijk verschil tussen afwegingen van voor- en nadelen en het zwart maken van een geloof. Theo van Gogh besloot hier nog een schepje bovenop te doen door de moslims te beledigen door teksten (van de koran geloof ik) op het blote lichaam van een vrouw af te laten beelden. En nu die dood is geschoten is het een held en is de vrijheid van meningsuiting in het geding?

In mijn ogen is die zeker geen held, hij heeft het vrije recht zijn mening te mogen uiten, en waarschijnlijk had een deel van de moslims ook dat niet gerespecteerd. Maar je weet nu eenmaal dat wanneer je smadende beelden naar buiten brengt, dit wel eens het recht op vrije meningsuiting kan overstijgen.

En ff voor de duidelijkheid, het handelen van de moordenaar, de hofstadgroep of welke betrokken organisatie ook is niet op wat voor een manier dan ook te rechtvaardigen. Ook ben ik geen moslims, ik ben een heidene en ik weet ook dat in hun boek staat dat ik in de hel brand om dat ik een ongelovige ben. Maargoed als we allemaal eens wat verder kijken en op zoek gaan naar gemeenschappelijkheden en deze als basis funderen voor de omgang met elkaar zou het er allemaal een stuk beter uitzien.

Fout zooitje, jij als heidenen leeft toch in een vrijheid van meningsland Nederland? Ben je daar niet blij om?
Hofstad groep moet gewoon lekku extreem gaan doen in Marroco, kijken hoelang ze ut daar volhouden!
Ik ben het met je eens maar je kunt niet intregeren met mensen die minder ontwikkeld zijn of simpel weg niet willen.
Daar moeten dan maar goeden onder lijden.
Moslim geloof loopt gewoon honderden jaren achter, zie jij alle christenen of katholieken reageren op de da vinci code boek of film? Tuurlijk zijn er vragen en mensen in de kerk die het niet leuk vinden maar zeker geen honderden doden vanwege een aantal cartoons. Demonstraties in tig landen met honderduizenden demonstranten. Voorpagina nieuws voor maanden in de arabische pers etc etc etc.
De harde werkelijkheid doet zeer maar in Nederland moet het eerst heel goed fout gaan en als die linkse klerk eindelijk bedreigd worden van hun goed betaalde politieke posten, wordt Nederland misschien wakker, en dan is het te laat!

Nickuraba
22-05-2006, 11:47
jaah, maar er is een verschil tussen moslim extremisten en gewone moslims. In nederland is de hofstadgroep bijvoorbeeld compleet doorgeslagen, maar het grootste gros van de moslims hield het wel bij demonstreren. En ze mogen dan wel achter lopen enzo, ik snap de hele big deal niet. K bedoel ga eens op de veluwe kijken bij de gelovige daar (k weet niet wat voor geloof ze aanhangen, katholiek geloof ik) maar daar is het incest cijfer knetters hoog, of de kinderen die in rolstoelen terecht komen omdat de ouwelui van god geen medicijnen aan t kind mogen geven? laten we eerst eens naar onszelf kijken voordat we commentaar geven op andere...

en besides..zoals ik al zij vond k het filmpje van submission eerder misbruik van het recht van meningsuiting. Ik vind dat je veel mag zeggen maar het respect voor andere behoor je daarbij niet uit het oog te verliezen, VOORAL niet als je een positie hebt zoals Hirsi Ali (naja had gelukkig) of Theo van Gogh

Octavius
22-05-2006, 11:50
Veluwe en achterhoek en Katholieken. Weet niet wat voor school je hebt gezeten?

BTW Het zou me niet verbazen dat de Hofstadgroep van de overhied uitkomt.

Nickuraba
22-05-2006, 11:56
ik heb geen zin om over mijn opleiding te pochten dus dat hou ik mooi voor me...

alleen ben ik geen gelovige, dus intresseert mij het weinig waar welk geloof gevestigd zit (besides, mijn gok was goed)

Octavius
22-05-2006, 11:58
Denk dat er boven de rivieren niet zo veel kahtolieken zitten. In de achterhoek/veluwe zitten nogal veel ketters zeg maar.

Guru
22-05-2006, 21:40
Eerlijk gezegd vind ik het allemaal een fout zooitje!. Hirsi Ali die wel erg vergaande vooroordelen predikt, en theo van gogh die ook wel iets verder gaat dan het respectvol uiten van zijn mening.

Dat Hirsi Ali het land uitgezet wordt is terecht, regels zijn regels en die gelden ook voor deze leugenachtige dame (en de hele partij VVD, naar wat blijkt) Ik vind dat er een wezenlijk verschil is tussen een persoonlijke vete uitvechten en de politiek aangrijpen om niet alleen een persoonlijke vete uit te vechten maar ook gelijk een heel geloof te stigmatiseren. Tuurlijk heeft het Moslim geloof dikke nadelen, maargoed zo heeft elk geloof zo zijn nadelen. Het is ook haar vrije recht om deze nadelen aan te wijzen en deze naar buiten te brengen maar om meteen te stellen dat elk moslim meisje verkracht wordt door haar broer, haar vader vindt dat ze niet moet zeuren en dat ze maar heeft te trouwen met de boerelul waarmee ze uitgehuwd is vind ik nogal ver gaan. Zo kan je overal wel het ergste geval uit zoeken en dit vervolgens opblazen. Zoals ik al zei is er een wezenlijk verschil tussen afwegingen van voor- en nadelen en het zwart maken van een geloof. Theo van Gogh besloot hier nog een schepje bovenop te doen door de moslims te beledigen door teksten (van de koran geloof ik) op het blote lichaam van een vrouw af te laten beelden. En nu die dood is geschoten is het een held en is de vrijheid van meningsuiting in het geding?

In mijn ogen is die zeker geen held, hij heeft het vrije recht zijn mening te mogen uiten, en waarschijnlijk had een deel van de moslims ook dat niet gerespecteerd. Maar je weet nu eenmaal dat wanneer je smadende beelden naar buiten brengt, dit wel eens het recht op vrije meningsuiting kan overstijgen.

En ff voor de duidelijkheid, het handelen van de moordenaar, de hofstadgroep of welke betrokken organisatie ook is niet op wat voor een manier dan ook te rechtvaardigen. Ook ben ik geen moslims, ik ben een heidene en ik weet ook dat in hun boek staat dat ik in de hel brand om dat ik een ongelovige ben. Maargoed als we allemaal eens wat verder kijken en op zoek gaan naar gemeenschappelijkheden en deze als basis funderen voor de omgang met elkaar zou het er allemaal een stuk beter uitzien.

Fout zooitje, jij als heidenen leeft toch in een vrijheid van meningsland Nederland? Ben je daar niet blij om?
Hofstad groep moet gewoon lekku extreem gaan doen in Marroco, kijken hoelang ze ut daar volhouden!
Ik ben het met je eens maar je kunt niet intregeren met mensen die minder ontwikkeld zijn of simpel weg niet willen.
Daar moeten dan maar goeden onder lijden.
Moslim geloof loopt gewoon honderden jaren achter, zie jij alle christenen of katholieken reageren op de da vinci code boek of film? Tuurlijk zijn er vragen en mensen in de kerk die het niet leuk vinden maar zeker geen honderden doden vanwege een aantal cartoons. Demonstraties in tig landen met honderduizenden demonstranten. Voorpagina nieuws voor maanden in de arabische pers etc etc etc.
De harde werkelijkheid doet zeer maar in Nederland moet het eerst heel goed fout gaan en als die linkse klerk eindelijk bedreigd worden van hun goed betaalde politieke posten, wordt Nederland misschien wakker, en dan is het te laat!

Eindelijk weer eens iemand die durft te zeggen waar het op staat!

Guru
22-05-2006, 21:45
Theo van Gogh besloot hier nog een schepje bovenop te doen door de moslims te beledigen door teksten (van de koran geloof ik) op het blote lichaam van een vrouw af te laten beelden. En nu die dood is geschoten is het een held en is de vrijheid van meningsuiting in het geding?

In mijn ogen is die zeker geen held, hij heeft het vrije recht zijn mening te mogen uiten, en waarschijnlijk had een deel van de moslims ook dat niet gerespecteerd. Maar je weet nu eenmaal dat wanneer je smadende beelden naar buiten brengt, dit wel eens het recht op vrije meningsuiting kan overstijgen.



Mooie post Nickuraba, en gedeeltelijk ben ik het wel met je eens in wat voot fout zooitje wij terecht zijn gekomen.
Maar aangezien we toch off topic gaan over Theo i.p.v. Ayaan, heb ik dit stukje eruitgeligd.
Ik ben de laatste die die het katholisme zal verdedigen/
Maar stel dat Theo al die columns had geschreven over de christenen en een submission over het christelijk geloof zou hebben gemaakt...zou hij dan nu nog leven?

Ik denk het wel!

Nickuraba
22-05-2006, 21:50
heel eerlijk..hoogst waarschijnlijk niet!!! maar elk geloof kent zo wel zijn extremisten alhoewel het er bij de moslims meer zijn...maarjah vind je het gek...die krijgen daarboven een hele shitload maagden ;)

maar serieuss ook de wat meer westerse geloven kennen gestoorde extremisten, in amerika zijn er wat geloof christenen helemaal doorgedraaid (wijf ging juigen dat soldaten waren gedood en dat soort shit) die waren ook compleet geschift..en een volkert v/der G had ook best een nederlandse gelovige kunnen zijn....

maar eerlijk is eerlijk, indeed de moslims kennen meer extremisten. Maargoed kijk eens na de samenleving in die arabische landen, daar gaat het er nu eenmaal heel anders aan toe.(niet dat het uberhaubt te rechtvaardigen is hoor! de daders blijven vuile honden)