PDA

View Full Version : Schumacher start achteraan na incident



joost
31-05-2006, 15:21
(Novum/AP) - Michael Schumacher start zondag tijdens de Grand Prix van Monaco niet voor maar achteraan het deelnemersveld. De Duitser van Ferrari zette zaterdag de snelste tijd neer in de kwalificatietraining. In de laatste minuut van de training parkeerde hij zijn bolide echter op het circuit, waardoor Fernando Alonso die tijd niet kon verbeteren. De Spanjaard was op dat moment snel op het smalle stratencircuit in Monaco.


Schumacher miste een bocht en zorgde voor een gele vlag-situatie. Daardoor moest de Spaanse wereldkampioen inhouden. Volgens de Duitser een gewoon incident, maar de stewards stelden een onderzoek in. Acht uur na de training besloten zij Schumacher zijn pole te ontnemen. "Er was geen aanleiding om op dat gedeelte van de baan de auto stil te zetten. We gaan er daardoor vanuit dat de coureur zijn auto bewust op het circuit heeft stilgezet", luidde de verklaring van de stewards.

Schumacher wilde niet op het nieuws reageren, maar zei net na het indicent dat zoiets kan gebeuren. "Ik miste de ideale lijn en mijn wielen blokkeerden. Ik pushte iets te hard, waardoor de motor uitviel." Alonso wist zeker dat hij zonder het incident zeker de pole had gepakt. "Ik was erg snel op dat moment. Maar aan de andere kant gebeuren er meer vergelijkbare ongelukken hier in Monaco."



Ik zeg: lekker voor hem! onsportieve kutduitser!!!!

ICON
31-05-2006, 15:43
ja alleen jammer dat je n week te laat bent

mama
31-05-2006, 15:45
kwou al zeggen was dat niet vorig weekend?????

Halfshot
31-05-2006, 15:47
Bijlage
We weten dat Joost niet echt snel is(zie topic foto´s)
Dus het ook niet vreemd is dat dit natuurlijk van afgelopen weekend was, en de race al gereden is

LoL, zijn er twee reacties voor mij onderwijl ik het bericht intypte

Octavius
31-05-2006, 15:48
That's the game.

ashi76
31-05-2006, 17:25
En dan toch nog 5e worden.... :shock:

joost
31-05-2006, 17:40
hahaha sorry.. ik volg het F1 niet zo... :oops: mijn fout! :lol:

Anonymous
01-06-2006, 08:11
Schumi weltmeister!

Het was gewoon schande dat ze hem niet als 1ste lieten starten! Hij had toch al de 1ste tijd en ja het was een FOUT en niet opzettelijk.

Michelle
01-06-2006, 09:27
Als eerste !!??? :shock:
Hij heeft al genoeg overwinningen op zijn naam staan
Tijd dat een ander ook eens wat wint
Bijv. Klien ofzo :wink: (best een lekker ding)
De tijd van Michael Schumacher vind ik er wel op zitten