PDA

View Full Version : Wat een heerlijk land !



PigDog
09-06-2006, 03:18
Ik zit in Florida voor een paar maanden en kan mijn ogen niet geloven:
- Elke dag freefighten op TV
- UFC Unleashed, The Ultimate fighter 3.
- Een soort bond waar teams tegen elkaar vechten (IFL)
- Heavyweight boxing

En dat op kabel, dus geen PayTV.
Je wil niet weten wat daar allemaal opkomt (kun je kijken in een sportbar)

Allemaal gesponsort door "gewone bedrijven" (Suzuki, Restaurantketens enz)

WAT DOEN WE FOUT IN NEDERLAND??

Anonymous
09-06-2006, 08:39
WAT DOEN WE FOUT IN NEDERLAND??

eeehhh hells angels? denk toch als je bijv kijkt naar de sponsors in NL, en ik ben in zekere mate blij dat ze er zijn anders geen shows, maar dat dat er toch ook mee te maken heeft.

Jochem
09-06-2006, 10:17
Ik zit in Florida voor een paar maanden en kan mijn ogen niet geloven:
- Elke dag freefighten op TV
- UFC Unleashed, The Ultimate fighter 3.
- Een soort bond waar teams tegen elkaar vechten (IFL)
- Heavyweight boxing

En dat op kabel, dus geen PayTV.
Je wil niet weten wat daar allemaal opkomt (kun je kijken in een sportbar)

Allemaal gesponsort door "gewone bedrijven" (Suzuki, Restaurantketens enz)

WAT DOEN WE FOUT IN NEDERLAND??

uhm dit kan je in NL ook gewoon kijken hoor ;) Ok dan via internet ipv tv, maar boeien.

Mephisto
09-06-2006, 12:40
@Jochem,

Ik denk dat PigDog doelt op MMA als mainstream sport, hier zit het in het verdomhoekje en dat zal niet in de laatste plaats ook komen door het soort sponsors. Alhoewel ik blij ben dat er überhaubt sponsors zijn...

Jochem
09-06-2006, 12:47
@Jochem,

Ik denk dat PigDog doelt op MMA als mainstream sport, hier zit het in het verdomhoekje en dat zal niet in de laatste plaats ook komen door het soort sponsors. Alhoewel ik blij ben dat er überhaubt sponsors zijn...

Dit is pas sinds een jaar of anderhalf in amerika in opkomst, sinds TUF1. De normale sponsors zijn er ook pas net bij, sinds het begin van de IFL meen ik. Ik denk dat het in NL/europa (engeland gaat wel al de goede kant op) ook komt, de hoeveelheid shows is goed, er moet nu alleen nog maar een doorbraak op tv komen. IMO zit mma niet in een verdomhoekje, althans zo ervaar ik het zelf niet.

PigDog
09-06-2006, 17:49
ach wij mogen ook niet klagen vind ik, ok geen drol op televisie, amar als je ziet wat voor gala's er ieder weekend hier te vinden zijn, daar kunnen die amerikanen echtniet aan tippen hoor

Rik, die gala's waar jij op doelt (en ik bezoek er veel in NL) dat zijn vaak clubwedstrijden vanuit een sportschool, waar je voor 37,50 euro een staanplaats krijgt in een muffig zaaltje en tot diep in de nacht naar C- en B-partijen staat te kijken.
De THTH en it's Showtime gala's er buiten gelaten natuurlijk.
Ik heb het over gewoon, net zoals studio sport, op de kabel kijken naar MMA, Kickboxing etc. van goede kwaliteit en met normale sponsoring.

En dan de status: Hier heb ik eergisteren nog een oude wedstrijd zitten kijken van Gordeau tegen Gracie (UFC-Finale '93) en als ik dan hoor hoe de commentatoren over de vechters praten, en als ik dan lees hoe men op dit forum over iemand als Gordeau praat, dan hebben we een enorm probleem.
Hoe in NL topvechters worden uitgefloten is gewoon ondenkbaar in een land als de VS.
Sport in z'n algemeen wordt hier gewoon gezonder benaderd.

O ja, en als er eens twee amerikanen naar nederland komen op die gala's waar ze echt niet aan kunnen tippen, winnen ze met twee vingers in hun neus, en worden nog uitgefloten ook omdat ze teveel take-downs scoren................

PigDog
09-06-2006, 18:22
ach dat verdomhoekje, kijk eens om je heen, de gala's kwaliteit van de vechters, de gages die steeds blijven groeien, de sport ontwikkeld zich odnanks alles goed hier, is dat niet het allerbelangrijkste

Ik zie eigenlijk steeds meer lege plekken in de zaal, vechters die niet meer uitgenodigd worden omdat ze veel te hoge gages vragen, en nog steeds parenclub "het halfvolle kapotje" als hoofdsponsor.
Praat eens met een organisator, dat zal de roze bril wel doen afnemen........

chief108
09-06-2006, 18:30
pigdog heeft hier een paar heeeeeele goeie punten...















helaas.... :cry:

Anonymous
09-06-2006, 18:49
pigdog heeft hier een paar heeeeeele goeie punten...

hell yeahwas in tilburg afgelopen weekend daar hed de hoofdsponsor zijn zaak nien eens geopend

hardwerkende supporters vragen zich dan af hoe dat mogelijk is aangezien ze met 1250 euro per maand moeten redden













helaas.... :cry:

chief108
09-06-2006, 19:39
het kutte is dat je de sport populair moet krijgen om meer en betere sponsors te krijgen...

om populair te worden moet je goed en vaak op tv komen

en om vaak op tv te komen moet iets aantrekkelijk zijn voor het grote publiek

in andere woorden: het moet populair zijn...

ik vraag me af wat er van die actie van Hunebed terecht is gekomen...

iedereen weet dat het niet aan de kwaliteit van de nederlandse vechters ligt

het blijft nog steeds een imago probleem

en de verdeeldheid en het onderling met moddergooien tussen allerlei groepjes draagt er ook niet echt toe bij om de sport in beter daglicht te zetten....

PigDog
10-06-2006, 02:00
het kutte is dat je de sport populair moet krijgen om meer en betere sponsors te krijgen...

om populair te worden moet je goed en vaak op tv komen

en om vaak op tv te komen moet iets aantrekkelijk zijn voor het grote publiek

in andere woorden: het moet populair zijn...

ik vraag me af wat er van die actie van Hunebed terecht is gekomen...

iedereen weet dat het niet aan de kwaliteit van de nederlandse vechters ligt

het blijft nog steeds een imago probleem

en de verdeeldheid en het onderling met moddergooien tussen allerlei groepjes draagt er ook niet echt toe bij om de sport in beter daglicht te zetten....
Wat denk je hoe Eurosport in z'n handen aan het wrijven is dat ze gewoon de enige zijn, die fightclub uitzenden. En dan nog met weinig geld en middelen toch enkele honderdduizenden mensen tot zich trekken.
Wat dacht je wat er gebeurt als J. de Mol het aandurft om een serie als ultimate fighter 3 aan te kopen?
Of UFC- of Prideseries?

chief108
12-06-2006, 12:05
Wat denk je hoe Eurosport in z'n handen aan het wrijven is dat ze gewoon de enige zijn, die fightclub uitzenden. En dan nog met weinig geld en middelen toch enkele honderdduizenden mensen tot zich trekken.
Wat dacht je wat er gebeurt als J. de Mol het aandurft om een serie als ultimate fighter 3 aan te kopen?
Of UFC- of Prideseries?
dat zou een mooie zet zijn...
wordt vast een groter succes als enkele van z'n andere programma's :wink:

hunebed heeft een tijd geleden ook de ned. sportpers al eens aangeschreven (http://www.mixfight.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=16785&highlight=hunebed), maar dat was volgens mij niet bijster succesvol...

die TUF soap zou misschien wel beter aanslaan bij een groter publiek en de normale mensch wat meer interesse gaan geven voor vechtsporten...