PDA

View Full Version : GSM met navigatie



payap
09-06-2006, 16:01
Heeft iemand ervaring met navigatie systemen die op een gsm draaien?

8 augustus is mijn vodafone abo verlopen en ga ik daarvoor een nwe afsluiten. Nu had ik een nokia N70 met tom tom mobile ingedachten.

Maar werk dit goed? iemand mee?

Silat
09-06-2006, 17:21
ask ronny..

Ossie
09-06-2006, 21:16
Ik heb er wel ervaring mee (zelf gebruikt en werk ook parttime in een tel.winkel).
Ik heb TomTom navigator gebruikt op een SPV c500 (orange toestel) en ga hem ook maar eens op mijn M600 (Qtek s200, maar dan van Orange) gebruiken.
Werkt echt altijd vlekkeloos. Trekt alleen de batterij van je mobiel enigszins snel leeg door de verbinding via bluetooth.

Heb het ook weleens gebruikt op een Nokia (ben de modelnaam kwijt) maar vond dit iets minder, door het menu van Nokia. Bij de SPV kun je als het ware multitasken, dus navigeren en ondertussen bellen, en met 1 knop terug naar de navigatie. bij de Nokia moet je eerst naar het beginmenu, dan bellen, dan in het menu weer naar TomTom zoeken, en dan kun je weer verder. Ik vind het een beetje ongemakkelijk, maar dat is ook een kwestie van gewenning.
Ik zou trouwens niet een compleet pakket met TomTom nemen i.v.m. de prijs. er zijn veel goedkopere oplossingen.

Mocht je nog vragen hebben, vraag maar raak. Misschien kan ik je wel helpen.

HUNTER
09-06-2006, 21:50
Ik had, voor mijn tas werd gestolen in Elst, een Sony Ericsson P900 met Route 66 er op. In combinatie met een bluetooth GPS reciever werkte dit ecigenlijk best wel OK. Ik had er nooit problemen mee. Enige nadeel was dat je navigatie wegviel als je werd gebeld.

Nu heb ik echter een Ipaq met TomTom erop, en dit werkt echt 100 keer beter. Meer opties, duidelijkere stem en meer gebruiksgemak.