PDA

View Full Version : Gevonden 100.000 euro was losgeld



Halfshot
27-06-2006, 12:27
BREDA - De politie heeft maandag vier mannen aangehouden wegens de ontvoering en afpersing van een 42-jarige man. Met de arrestatie is de politie naar eigen zeggen achter de herkomst van 100.000 euro die een voorbijganger op 24 mei vond langs een weg in het Ulvenhoutsebos bij Breda. Dat heeft de politie dinsdag bekendgemaakt.

Het slachtoffer werd in de ochtend van 24 mei bij zijn bedrijf in Oosterhout door een aantal gemaskerde mannen in een auto gedwongen. In de middag werd hij vrijgelaten met de opdracht om 100.000 euro achter te laten op de Sint Annadreef in Ulvenhout. Een voorbijganger vond het geld echter en meldde dat twee dagen later aan de politie. De ontvoerde man deed op dezelfde dag aangifte van afpersing.

Ruim honderd politiemensen werden maandag ingezet bij de arrestatie van de verdachten en voor elf doorzoekingen in Nederland en Belgiƫ. Twee mannen uit Breda (27 en 41 jaar) werden aan het eind van de middag door een arrestatieteam aangehouden in hun auto.

Vluchten

In Alphen werd een 41-jarige verdachte uit Chaam aangehouden. Hij probeerde nog te vluchten maar werd klemgereden door een ander arrestatieteam. De Belgische politie arresteerde in zijn woning in Hoogstraten nog een 36-jarige man.

De recherche doorzocht op elf locaties in Breda, Oosterhout, Chaam, Hoogstraten en Dorst verschillende woningen, een winkel, twee loodsen en een garagebox.

Onderzoek

De ontvoerde man heeft zijn geld nog niet terug. Het is nog nodig voor het onderzoek, legde een politiewoordvoerder dinsdag uit. Uiteindelijk krijgt hij het wel, zegt de politie.

Het onderzoek gaat nog verder. Meer aanhoudingen worden niet uitgesloten.
http://www.nu.nl/news/765076/14/Gevonden_100.000_euro_was_losgeld.html

Halfshot
27-06-2006, 12:31
Ongeorganiseerde misdaad bestaat dus toch :lol:

Anonymous
27-06-2006, 12:35
altijd slim dus om gevonden geld naar de politie te brengen

Michelle
27-06-2006, 12:53
wat een sukkels !!

aliendwurf
27-06-2006, 17:21
altijd slim dus om gevonden geld naar de politie te brengen
Ik had het lekker in mijn zak gestoken. :twisted:

Anonymous
28-06-2006, 10:50
me 2